|
Specifika marketingové komunikace na německém trhu
Kadlecová, Eva ; Král, Petr (vedoucí práce) ; Šilhavík, Radek (oponent)
Tato bakalářské práce se zabývá tématikou marketingové komunikace. Jejím cílem je zjistit specifika marketingové komunikace na německém trhu, prostřednictvím analýzy srovnání české a německé marketingové komunikace. Bakalářská práce je rozdělena na tři kapitoly. Dvě teoretické kapitoly (Marketingová komunikace, Komunikační proces s mezinárodními specifiky)a praktická kapitola (Srovnání marketingové komunikace na německém a českém trhu). Druhá teoretická část je podkladem pro praktickou část. Je tvořena všeobecnými specifiky, které je potřeba zohlednit, při mezinárodní komunikaci.V praktické části je provedena analýza současné německé a české marketingové komunikace, popis zemí, jejichu trh a spotřebitelů.
|
|
Product placement v pořadech českých televizních stanic
Barvíková, Martina ; Průša, Přemysl (vedoucí práce) ; Odehnalová, Jitka (oponent)
Umisťování produktů do televizních pořadů bylo v České republice legalizováno 1. 6. 2010. Od té doby začaly televizní stanice product placement hojně využívat a získavají tak další finanční prostředky do rozpočtů. Cílem této práce je metodou dotazníkového šetření analyzovat použití product placementu v pořadech českých televizních stanic včetně analýzy jeho efektivity v segmentu diváků ve věku od 16 do 26 let. Zda jsou televizní diváci s problematikou product placementu seznámeni, zda vědí, co tento pojem znamená, zda dokáží tento druh reklamy v pořadech identifikovat a zda se tímto druhem reklamy řídí při nákupech zboží.
|
|
Product placement
Stibor, Jiří ; Vávra, Oldřich (vedoucí práce) ; Zamazalová, Marcela (oponent)
Bakalářská práce rozebírá specifickou formu reklamy, product placement a především jeho používání v českých médiích. Práce mapuje historii umísťování produktů do různých prostředků marketingové komunikace a porovnává ho se sponzoringem. Dále zkoumá jeho používání ve světě a jeho legislativní hranice dané Evropskou unií i českými zákonodárci. Poté je porovnán product placement ve veřejnoprávní a soukromé televizi. Účinnost product placementu je potvrzena v dotazníkovém šetření, zaměřeném na znalost českého diváka na toto téma a na seriál Ulice, který je také rozebrán.
|
| |
| |
|
Právní otázky reklamního trhu
Zima, Jiří ; Boháček, Martin (vedoucí práce) ; Šťastný, Tomáš (oponent)
Tato práce se zabývá problematikou product placementu v české marketingové praxi ve svetle možností současné právní úpravy poskytnuté smernicí 2007/65/ES. Vyjadřuje se k alternativám právní úpravy product placementu zákazu tak, jak funguje dnes, či liberalizaci s omezujícími podmínkami.
|
| |
|
Využití product placementu v českém prostředí
Sedněvová, Šárka ; Karlíček, Miroslav (vedoucí práce) ; Kůta, Petr (oponent)
Product placement jako způsob marketingové komunikace nabývá v současnosti stále většího významu. Bakalářská práce vysvětluje pojem product placement, vymezuje jeho legislativní rámec, uvádí jednotlivé formy a zmiňuje příklady umístění produktu v českých filmech. Hlavním cílem práce je zjistit, jak k product placementu přistupují čeští diváci. Splnění tohoto cíle je uskutečněno prostřednictvím dotazníkového šetření.
|
|
Product placement and its legal aspects
Korčeková, Andrea ; Boháček, Martin (vedoucí práce) ; Wimrová, Hana (oponent)
Práca sa zaoberá analýzou právnej úpravy product placementu. Na začiatku je vysvetlený pojem product placement zo všeobecného hľadiska. Práca vychádza z chýbajúcej právnej úpravy product placementu v ČR a EÚ v minulosti, kedy bol product placement považovaný za skrytú reklamu. Hlavným cieľom práce je analýza relevantných článkov smernice 2007/65/ES, ktorá pojem ako historicky prvá právne upravuje. Analýza smernice poukazuje na možné problémy pri interpretácii niektorých vágnych pojmov, napr. "významná hodnota", posudzovaní bezplatného poskytovania predmetov, a tiež komplikácie spojené s povinným označovaním. Ďalším cieľom práce je analýza implementácie smernice do českého práva a jej porovnanie so SR. Product placement bol do českého práva transponovaný ako "umístění produktu". Implementácia smernice sa prejavila hlavne schválením nového zákona o audiovizuálních mediálních službách na vyžádání, ale aj v novele zákona č. 231/2001 Sb. SR špeciálny zákon pre nelineárne audiovizuálne mediálne služby nevytvorila, došlo len k novele zákona č. 308/2000 Z. z. a niektorých súvisiacich zákonov. Posledná časť práce spočíva v konfrontácii právnej teórie a praxe uskutočnením prieskumu formou dotazníku. Jej hlavným záverom je upozornenie na fakt, že takmer polovica opýtaných nepovažuje product placement za reklamný nástroj. To zvyšuje dôležitosť účinného označovania product placementu a s ňou súvisiacej ochrany spotrebiteľov.
|
|
Product placement a jeho využití ve filmu 2Bobule
Slavíčková, Zuzana ; Postler, Milan (vedoucí práce) ; Mikeš, Jiří (oponent)
Cílem práce je navrhnout doporučení do budoucna na základě analýzy uplatnění product placementu ve vybraném filmu. V teoretické části se autor zabývá zásadami užívání product placementu v kinematografii a základním principům, které by měly být při jeho aplikaci dodržovány, historickým vývojem této reklamní metody v zahraničních, převážně hollywoodských filmech a její účinností. Dále se věnuje českému product placementu a analyzuje právní rámec jeho užití, především novou směrnici Evropské Unie, která byla do českého právního systému transformována s účinností od 1.6.2010. Praktická část obsahuje analýzu užití product placementu ve filmu 2Bobule.
|