Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 89 záznamů.  začátekpředchozí69 - 78dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Individuální řízení profesionální kariéry
Kubernátová, Eva ; Franková, Emilie (vedoucí práce) ; Komárková, Andrea (oponent)
Cílem této práce je analyzovat jednotlivé fáze individuálního řízení profesionální kariéry. Jak již název napovídá, práce se zabývá snahou jednotlivce řídit svou kariéru a nikoliv snahou organizace rozvíjet své pracovníky. V teoretické části se práce nejprve zabývá poznatky ze sebepoznání, identifikace příležitostí, rozhodování, stanovování cílů, realizací a hodnocením ve vztahu k řízení kariéry. Dále pak analyzuje překážky v řízení kariéry a zmiňuje některé metody z kariérního poradenství. Praktickou část tvoří metodologická část a následně samotný výzkum, který má dvě podoby: kvantitativní výzkum (elektronický dotazník) a kvalitativní výzkum (rozhovor). Zaměření těchto výzkumů je opět na jednotlivé fáze řízení kariéry. Na závěr jsou shrnuty poznatky z obou částí.
Připravenost studentů vyrovnat se s rizikem syndromu vyhoření v pedagogické praxi
ŠESTÁKOVÁ, Petra
Diplomová práce má charakter teoreticko-empirický. Teoreticky pojednává o syndromu vyhoření a jeho vlivu na okolí. Empirická část byla realizována za pomoci dotazníkového šetření, kterého se zúčastnilo 69 respondentů převážně z Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích. Hlavním cílem výzkumu je zmapovat postoje studentů ohledně připravenosti setkat se ve školské praxi se syndromem vyhoření a shromáždit informace ohledně předpokládané reakce na tuto situaci. Vyhodnocená data, získaná pomocí volných odpovědí a škál, jsou prezentována v četnostních tabulkách. Přibližují nám přednosti a nedostatky, které pociťují studenti před začátkem své učitelské kariéry, a které mohou ovlivnit jejich profesní vývoj, popř. cestu k vyhoření. Z výsledků vyplývá, že teoretická znalost problematiky je na velmi dobré úrovni. Většina studentů se domnívá, že si uvědomuje, co syndrom vyhoření obnáší, a že by při setkání se s tímto problémem věděli, co mají dělat a kde hledat pomoc.
Herectví: cesta k sobě, cesta k postavě
Volavá, Zuzana ; VELDOVÁ, Apolena (vedoucí práce) ; SÍLOVÁ, Zuzana (oponent)
Diplomová práce líčí cestu k divadlu a osobní a pracovní vývoj Zuzany Volavé při studiu činoherního herectví na DAMU. Jakými způsoby jsem v čase rozvíjela základní herecké předpoklady a kreativitu? Zpracovávám zde zkušenosti v překonávání překážek studia konkrétních rolí. Dotýkám se zde problému, jak zkombinovat vnitřní a vnější složky herce v konfrontaci se zpětnou vazbou. Definuji pravidla a společné cíle herecké tvorby. Jaká jsou rizika, bloky a rušivé elementy při tvorbě a jak s nimi bojovat? Co dělá herectví a herecká společnost s osobností člověka? Cílem práce je po čtyřech letech studia a po praxi v divadle DISK zjistit, co vědomě divadlu přináším a jaký na mě má vliv.
Na hraně mezi odstupem a ztotožněním
Kraus, Adam ; KUDLÁČKOVÁ, Jana (vedoucí práce) ; MRKVIČKA, Ladislav (oponent)
Titul magisterské práce ?Na hraně mezi odstupem a ztotožněním? vystihuje problematiku, kterou se Adam Kraus zabývá. Reflektuje své vlastní zkušenosti ze studia herectví, své zážitky na stáži v Londýně i svoji první režii. Na zmíněné hraně se nepohybuje hladce, ale složitě řeší konflikt mezi svým sklonem k analýze a kritickému odstupu a mezi potřebou ztotožnit se s hereckou postavou, kterou vytváří. Snaží se dobrat vlastním myšlením podstaty tohoto konfliktu a najít z něho takové východisko, které by rozvíjelo jeho tvůrčí potenciál.
Herectví jako vědomý proces
Švestková, Marie ; TICHÝ, Zdeněk (vedoucí práce) ; HANČIL, Jan (oponent)
V práci se zamýšlím nad tím, co (z hlediska herce) ovlivňuje komunikaci herce s divákem. Nedávám si za cíl toto téma vyčerpat. Práce nevznikala podle osnovy, ale intuitivním přidáváním a ubíráním témat. Inspirací pro mě byla vlastní sebestřednost a nedostatek autorské odvahy. Druhou inspiraci Já a ty Martina Bubera v poslední fázi vystřídalo Postdramatické divadlo Hanse-Thiese Lehmanna.
Herec a sebereflexe.
Böhm, Jiří ; KOČVAROVÁ, Markéta (vedoucí práce) ; KLÍMA, Miloslav (oponent)
Cílem práce je zhodnotit vlastní herecký vývoj a určit milníky, které tento vývoj způsobily, nebo mu dopomohly. Práce mimo jiné reflektuje způsob tvorby jednotlivých inscenací, zejména pak vliv na herecký růst. Výsledkem je vymezení dalšího směřování a nástin dalšího rozvoje.
Objekt v interakci s divákem
Stránská, Marianna ; ŽIŽKA, Tomáš (vedoucí práce) ; TÄUBELOVÁ, Kristýna (oponent)
ANOTACE Tato diplomová práce není vědeckou prací čí historickou rešerší, je především reflexí mé vlastní praxe, tedy mé umělecké tvůrčí činnosti zaměřující se na diváka v interakci s objektem. Klíčová slova - divák, objekt, interakce, komunikace, zážitek, zkušenost, sen, imaginace, dětství, hra, kolaborace, happening, instalace, performance, site specific, "komunikační hra", Tato diplomová práce je rozdělena v zásadě na tři hlavní části: kontext, praxe a reflexe. První část reflexe / souvislosti přináší úvahu nad dnešní formou divadla jako svébytným a nenahraditelným médiem schopným uspět v dnešním zrychleném světě internetu a televize. Ptá se, jak by mělo dnešní divadlo vypadat. A v této souvislosti zkoumám vztah divadla a jiných druhů umění. Zároveň se zvoleným tématem Objekt v interakci s divákem přicházím s novým druhem terminologie a definuji umění, které se snaží zapojit do akce diváka. Snažím se téma zařadit do vědecko-historického kontextu a hledám podobnosti v tvorbě dalších umělců. Zkoumám možné druhy interakce a na konkrétních příkladech popisuji vztah mezi autorem, divákem a dílem. Druhá část práce předešlé myšlenky staví do konfrontace s vlastní praxí / zkušeností. Popisuje ideje, poznatky a postřehy. Dokumentuje vývoj projektu ?Odpočívárna smyslů? a dalších návazných projektů zaštítěných ?značkou? ORBIS PICTUS aneb... Z této zkušenosti formuluje záměr a smysl těchto projektů. Třetí část práce, reflexe / odraz, se zabývá možnostmi interakce v rámci jevištního díla. Vrací se k divadelní formě se zkušeností z interaktivních expozic. Zabývá se symboly, kterými lze diváka motivovat a vyprovokovat k participaci na procesu díla. Hledá možnosti jak upoutat divákovu pozornost. V neposlední řadě ukazuje vývoj tohoto smýšlení na praktických příkladech.
Předstírání
Hába, Michal ; KROBOT, Miroslav (vedoucí práce) ; MIKEŠ, Vladimír (oponent)
Práce se zabývá fenoménem předstírání v souvislosti s divadlem. Kromě otázky smyslu divadla dnes a jeho pravdivosti se věnuje otázce herectví/hráčství a s ní spojenými tématy autenticity, (sebe)zveřejnění, nadhledu a komunikace. Práce se z tohoto úhlu pohledu věnuje i otázce ?výchovy k herectví? a vymezením ?alternativního divadla?. Principy divadla ne-předstírání a estetiky divadelní demence jsou definovány z popisu konkrétní divadelní praxe.
Sebereflexe jako jeden z nástrojů hereck é tvorby
Adamczyk, Marek ; HLAVICA, Lukáš (vedoucí práce) ; TÖPFER, Tomáš (oponent)
Práce popisuje mé osobní zkušenosti, kterých jsem nabyl jak během studia na DAMU a při zkoušení absolventských inscenací v divadle Disk, tak při práci mimo školu. Tyto zkušenosti jsou pak ilustrovány na několika konkrétních příkladech z praxe, na kterých jsem pracoval.
Překonávání hranic vlastního já při tvor bě postavy
Hušek, Jan ; HLAVICA, Lukáš (vedoucí práce) ; ŠŤASTNÝ, Jan (oponent)
Analyzováním autorových osobních zkušeností práce zkoumá, za jakých okolností je potřeba překonávat hranice vlastní přirozenosti v zájmu vytvoření postavy a jak tvorba postavy napomáhá vlastnímu vývoji herce jako osobnosti.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 89 záznamů.   začátekpředchozí69 - 78dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.