Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 18 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Prvek nahodilosti ovlivňující kompozici během procesu zkoušení
Vášová, Viktorie ; NOVÁK, Vladimír (vedoucí práce) ; KROBOT, Miroslav (oponent)
Práce se zabývá prvkem náhody ve zkoušecím procesu a tím, jak lze nepředvídatelné impulsy přicházející v průběhu zkoušení zapojovat do připraveného rámce konceptu inscenace. Cílem je zreflektovat dosavadní režijní praxi z průběhu bakalářského studia a zaměřit se na analýzu jednotlivých procesů zkoušení, zejména zkoušení bakalářské inscenace ADA. Všímat si budu především typu materiálu, se kterým se do zkoušecího procesu vstupuje, a na základě toho porovnávat, jak je tím proces ovlivněn a kolik ponechá prostoru pro nepředvídatelné impulsy, které proměňují výsledný tvar.
Aspekty herecké práce s důrazem na autenticitu
Kubištová Máčiková, Adriana ; KROBOT, Miroslav (vedoucí práce) ; TOMÁNEK, Karel František (oponent)
Disertační práce Aspekty herecké práce s důrazem na autenticitu s podtitulem Kočovné divadlo jako cesta k autentickému herectví, mapuje fungování kočovného Divadla koňa a motora. Dokládám to deníkovými záznamy ze samotného putování s koněm a maringotkou v okolí Nitry, v oblasti Šluknovského výběžku a na východním Slovensku. Na základě prožitků z kočování a hraní po vesnicích pro divadla neznalé diváky se snažím nacházet cestu k hereckému růstu. Snažím se pojmenovat konkrétní problémy v herectví, se kterými jsem se sama potýkala během svého studia a praxe. Jejich možné řešení se snažím nacházet ve svých osobních zážitcích z kočování.
Činohra na alterne
Majerčíková, Petra ; MAZÚCH, Branislav (vedoucí práce) ; KROBOT, Miroslav (oponent)
Autorka sa vo svojej diplomovej práci s názvom Činohra na alterne pokúša nájsť prepojenie klasického činoherného herectva s katedrou alternativního a loutkového divadla. V prvej časti zmieňuje, aký spôsobom katedra herectva pracuje. Ako protipól k voľnej a experimenálnej tvorbe si zvolila Stanislavského systém. V jednotlivých kapitolách reflektuje metódy pedagogického vedenia jednotlivých režisérov a ich herecké postupy. V závere sa venuje predovšetkým reflexii osobného hereckého a tvorivého procesu v Disku. Posledná časť je venovaná krátkemu dotazníku poslucháčov herectva katedry ALD.
Crossover
Tejnorová, Petra ; KLÍMA, Miloslav (vedoucí práce) ; KROBOT, Miroslav (oponent)
Disertační práce s názvem CROSSOVER, mezi vrstvami vlastní inscenační praxe, na hranici forem, žánrů a nejenom těch je rozdělena do tří částí. V každém oddílu práce se opírám zejména o vlastní divadelní praxi, která je protkána řadou ukázek z inscenací a divadelně performativního myšlení vybraných zahraničních skupin. V první části, vzhledem k tématu, jsou to především skupiny Gob Squad, Shunt a režisér Mike Leigh. Ve druhépak skupiny Rimini Protokoll a opět Gob Squad. V třetím oddílu je to hlavně režisér Tim Etchells se svojí skupinou Forced Entertainment. Moje divadelní cesta od komplexních inscenací, které jsou symbiózou všech komponentů a spojuje je inscenační styl a dříve nalezené divadelní postupy přes autorské/devising projekty až k divadlu s prvky dokumentu a technologie, je představena v úvodu disertační práce. V první části prácezkoumám rozdíly a jemné nuance mezi autorským a devised divadlem, orientuji se zejména naspecifika devised metody tvorby. V druhé části práce se zaměřuji na dokument a technologie. Třetí oddíl se skládá z podtémat otevřenýchv přechozích kapitolách, týkajících se překračování forem, žánrů a metodik, majícíchmnohem blíže k fenoménu hranic mezi inscenací/událostí, fikcí/realitou, divákem/svědkem, hercem/performerem. Metody či optika, kterou práci vedu, je založena na fenoménu zmiňovaných oblastí a témat. Způsob průniku do problematiky lze přirovnat k fenomenologickému vhledu.
Podoby autenticity v hereckém projevu
Neškudla, Pavel ; KROBOT, Miroslav (vedoucí práce) ; TOMÁNEK, Karel František (oponent)
Diplomová práce na téma Podoby autenticity v hereckém projevu zkoumá autenticitu, přirozenost, uvěřitelnost a pravdu v herectví a v představeních nebo jiných tomu korespondujících formách z pohledu mé vlastní zkušenosti a zároveň z pohledu teoretického, který ovšem není vědeckého ražení. Jedná se pouze o můj vlastní teoretický pohled. Tyto pojmy jsou demonstrovány na části z mé dosavadní umělecké činnosti a na tvorbě, kterou jsem byl nebo stále jsem součástí. Zároveň je pojata jako ohlédnutí zpět, sebereflexe, ukotvení a ujasnění si obsažených věcí, které samozřejmě zasahují i do budoucnosti a do umělecké činnosti, která v této diplomové práci uvedená není.
Herec a improvizace.
Adamová, Sofia ; KROBOT, Miroslav (vedoucí práce) ; HAVELKA, Jiří (oponent)
V této práci se autor zabývá improvizací z různých úhlů pohledu. Popisuje improvizaci podle obecně platných faktů, vidí improvizaci jako určitý způsob myšlení a jednání, popisuje jí na jednu z možných metod vzniku herecké postavy a rozebírá subjektivně některé z jejích složek, kterými jsou například: strach, radost, přítomný okamžik etc. Práce vychází hodně z autorova subjektivního pohledu na danou problematiku, reflektuje jeho zkušenosti. Je spíše takovým zamyšlením, nežli podloženým výzkumem.
Zimnou cestou
Čonková, Anna ; KROBOT, Miroslav (vedoucí práce) ; KOČVAROVÁ, Markéta (oponent)
Práca sa zaoberá reflexiou skúšobného procesu hry Zimná cesta od Elfriede Jelinek v Mestskom divadle Žilina. V úvode popisuje základné východiskové body - život autorky a samotné dielo. Ďalej sa venuje jednotlivým fázam procesu - od prvých čítacích skúšok, cez prácu v priestore, aranžovanie scénických obrazov, preverovania funkčnosti jednotlivých prvkov a čistenie scén, až po výsledný tvar. Práca sa taktiež zaoberá pojmom performer a rôznymi pohľadmi na tento pojem.
Herec a čas.
Ballayová, Andrea ; MIKEŠ, Vladimír (vedoucí práce) ; KROBOT, Miroslav (oponent)
Diplomová práca sa zaoberá fenoménom času v kontexte hereckej práce. Jej zámerom je skúmať rôzne dimenzie času v rozmanitom spektre divadelných diel. Poukazuje na dôležitosť jeho vnímania pre herca. Cieľom je praktická reflexia spôsobov jeho využitia v rámci skúšobného procesu. V neposlednom rade ide o zaznamenanie času/ časovosti v konkrétnych divadelných inscenáciách z rôznych uhlov pohľadov a zdôraznenie jeho funkcie v diele.
Předstírání
Hába, Michal ; KROBOT, Miroslav (vedoucí práce) ; MIKEŠ, Vladimír (oponent)
Práce se zabývá fenoménem předstírání v souvislosti s divadlem. Kromě otázky smyslu divadla dnes a jeho pravdivosti se věnuje otázce herectví/hráčství a s ní spojenými tématy autenticity, (sebe)zveřejnění, nadhledu a komunikace. Práce se z tohoto úhlu pohledu věnuje i otázce ?výchovy k herectví? a vymezením ?alternativního divadla?. Principy divadla ne-předstírání a estetiky divadelní demence jsou definovány z popisu konkrétní divadelní praxe.
Hra
Konvalinka, Jiří ; KROBOT, Miroslav (vedoucí práce) ; BEČKA, Marek (oponent)
HRA není hra. HRA všechny hry přesahuje a pokud možno spojuje. HRA jako fenomén je existenciálem provázejícím lidstvo od jeho počátků. Podobně jako práce, boj, láska a smrt (smrtelnost) i HRA poučuje člověka o podmínce či o rámci konceptu jeho identity. HRA je princip. V této práci se pokusím zabývat HROU a jejím vztahem s herectvím a s hereckou výchovou a naopak herectvím a hereckou výchovou a možnostmi využívání zkušeností hereckou výchovou získaných ve HŘE a vůbec vztahem herectví, HRY a světu jako celku.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 18 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 Krobot, Michal
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.