National Repository of Grey Literature 696 records found  beginprevious687 - 696  jump to record: Search took 0.01 seconds. 
The effectivity of government`s actions against terrorism
Gabriel, Jan ; Ryvolová, Ivana (advisor) ; Ježek, Tomáš (referee)
Tento text se zabývá účinky opatření, která jsou přijímána vládami ?západních? států (mezi které je zařazena i Česká republika) a která jsou deklarována jako nástroje pro boj s terorismem. S negativními účinky těchto opatření se můžeme setkat v mnoha oblastech. Např.: finanční sféra, imigrační politika či vymezení působnosti bezpečnostních složek státu. V závěru jsou také obsažena některá doporučení, jak reagovat na celosvětový trend nárůstu počtu teroristických akcí.
Možné dopady terorismu na ekonomiku států
Babouček, Petr ; Musil, Martin (advisor) ; Kořan, Michal (referee)
Po 11. září 2001 po útocích na USA se stal terorismus součástí života západních demokratických států. Samotným problémem je však chápání a výklad pojmu terorismus. Navíc je otázkou, jaký vliv má terorismus na ekonomiku států. Co se týká České republiky, není příliš mnoho teroristických cílů na jejím území, které by mohly v takovém rozsahu přímo ohrozit nejen hospodářství České republiky, ale i hospodářství okolních zemí a možná i celé Evropské unie, jako je sektor elektroenergetiky.
Role rodinných podniků
Svobodová, Zdena ; Filipová, Alena (advisor) ; Zeman, Jiří (referee)
Bakalářská práce se zabývá rodinnými podniky a jejich významem a rolí v jednotlivých ekonomikách. První část obsahuje několik přístupů k definici rodinného podniku, popisuje kladné a záporné stránky tohoto podniku a faktory, které stojí za jeho úspěchem. Dále se věnuje problematice nástupnictví a typologii rodinných podniků. Ve druhé části je zkoumána role rodinných podniků ve světě. Nejprve je analyzována situace v ?západních zemích?, především v Německu, poté zhodnocena role rodinných konglomerátů v rozvíjejících se trzích a popsána situace rodinného podnikání v České republice. Práce je zakončena charakteristikou německého rodinného podniku TRUMPF a přehledem největších rodinných podniků světa.
Specifics of the japanese corporate environment and cooperation with the Czech Republic with examples sampled from companies
Kalátová, Veronika ; Zamykalová, Miroslava (advisor) ; Brychová, Vladimíra (referee)
Japanese economy is in the second place of the world chart of the developed countries. Its business is based on the tertiary sector. Its economic growth has been influenced mostly by exports, which highly exceeded imports. Nowadays Japan has become one of the victims of the world financial crisis as well, which will probably affect negatively its up to now well-balanced economic conditions. Japan has cooperated with the Czech Republic since 1957 (after several years without communication). Their mutual relationships have been developing well and the business cooperation is one of the most important in the central Europe. While negotiating with Japanese it is necessary to pay a great attention to the cultural differences between European and Asian culture.
DRUG POLICY YESTERDAY, TODAY AND TOMORROW -- THE ANALYSIS OF FUTURE IMPACT OF NEW CZECH PENAL CODE
Svobodová, Lenka ; Písař, Pavel (advisor) ; Petrášek, František (referee)
This thesis refers to the drugs policy applied in the past as well as at the present time in the world, especially in the Western countries, and with emphasis on the Czech Republic. Its aim is to prognose future development of this policy. The theoretical part of the thesis attends to the relation between economics and law, or more precisely economics and crime, and it it describes the contemporary Czech drugs legislation, and outlines its former development. The objective task of the other part of the thesis is to analyse prospective consequences of the new Czech Penal Code. This thesis is inspired, in particular, by the Impact Analysis Project of New Drugs Legislation.
Silniční doprava v Evropě a zapojení do intraregionálního obchodu
Mimra, Daniel ; Vošta, Milan (advisor) ; Vondrušková, Barbora (referee)
Práce analyzuje silniční dopravu (prioritně nákladní) v Evropské unii s ohledem na postupné rozšiřování z EU15 na EU25 a nově také EU27. Okrajově se též zaměřuje na neunijní státy Evropy. Sleduje podíly silniční nákladní přepravy na celkové evropské přepravě, porovnává společnou dopravní politiku Evropské unie, dopravní politiky a situace v dopravní sféře ve státech bývalého východního bloku, Německa a Velké Británie a poukazuje na silniční bezpečnostní politiku vybraných západních států. Jedna kapitola se věnuje střetům zastánců a odpůrců silniční dopravy. Zvláštní kapitola je poté ke konci práce věnována České republice.
Čína a Rozvojové cíle tisíciletí-současný stav, problémy, perspektivy
Knotková, Pavla ; Stuchlíková, Zuzana (advisor) ; Vondrušková, Barbora (referee)
Práce pojednává o stavu Rozvojových cílů tisíciletí v Číně. Vyzdvihuje oblasti, kde se Číně daří a upozorňuje na oblasti, kterým je nutné věnovat větší pozornost. Poukazuje dále na vlnu nerovností sužujících čínskou společnost. Kvůli nedostatku ekonomického rozvoje v západních regionech Číny, je v této oblasti silně zakořeněna chudoba. V Číně žije stále vysoký počet obyvatelstva v extrémní chudobě. Jedná se zejména o obyvatele venkovských oblastí a o etnické menšiny.Chudoba v odlehlých oblastí Číny je doprovázena dalšími problémy,jako je nízký přístup ke vzdělání a včasné zdravotní péči, nerovné postavení mužů a žen ve společnosti, hrozba šíření HIV/AIDS a dalších nemocí. Práce dále poukazuje na činnost čínské vlády v řešení těchto problémů a na její spolupráci s UNDP v Číně.
Analýza podnikové kultury společnosti Energie MaR s.r.o.
Nováková, Alena ; Surynek, Alois (advisor) ; Lahodná, Radka (referee)
Podniková kultura je dnes nedílnou součástí řízení organizace a výrazně promlouvá do jejích klíčových procesů. Jednou z příčin zvýšeného zájmu o toto téma je japonský ekonomický ?boom? z poválečného období. Na konci 70. a počátkem 80. let minulého století se američtí odborníci začali důkladně zajímat o filozofii japonských firem a jejich techniky řízení, neboť japonský úspěch představoval pro americký průmysl velkou výzvu. Vyvstaly otázky ohledně efektivnosti západních způsobů organizačního řízení a ekonomičtí teoretici i manažeři zaměřili svou pozornost na kulturní aspekty těchto podniků. Kultura podniku má v současnosti své pevné místo mezi jeho základními zdroji hodnot a lze říci, že její důležitost z tohoto pohledu neustále roste. Hodnota podniku pramení jak z finančního, tak i duševního kapitálu, v němž podstatnou úlohu zastává lidský faktor. Každé organizované seskupení lidí si vědomě i nevědomě vytváří svoji kulturu, tedy jistá pravidla a vzorce jednání, hodnoty i způsoby, které jsou a nejsou akceptovány. V každém podniku proto vzniká vždy ?nějaká? kultura a úkolem managementu je tuto kulturu nejen monitorovat, ale především usměrňovat a umisťovat ji do pevně daných intervalů, které jsou předem promyšleny a ?zkalkulovány?. Z teorie podnikové kultury, kterou bych ráda interpretovala v úvodních částech této diplomové práce plyne, že existují různé úrovně podnikové kultury, které se mezi sebou liší nejen svou možností být zpozorovány vnějším subjektem, ale především tím, že pro management podniku je více či méně obtížné na tyto úrovně působit a měnit je. Důležité proto tedy bude, aby se řízení podniků vždy zabývalo touto oblastí ?svého? kapitálu a nepodceňovalo jejich význam ani účinek.
Zahraničně-politické souvislosti vývoje ekonomiky USA v sedmdesátých letech
Hudos, Jan ; Tajovský, Ladislav (advisor) ; Kovář, Martin (referee)
Sedmdesátá léta byla pro Spojené státy obdobím velkých změn, jak na straně vnitřní hospodářské politiky, tak i v rámci mezinárodního obchodu a zahraničně-politických vztahů.Monetární politika ustupovala do pozadí a cílem hospodářských politik vyspělých zemí se stal ekonomický rozvoj a dosažení plné zaměstnanosti. Hlavním nástrojem k dosažení těchto cílů byla fiskální politika, která povolovala používání státních deficitů v době recese.V druhé polovině šedesátých let ve Spojených státech nabírala inflace již na svém tempu, které ještě zrychlilo v následujícím období. Významně ekonomikou Spojených států a také celosvětovým hospodářstvím otřásla první ropná krize v roce 1973, která měla za následek růst cen energetických zdrojů a potravin.V zahraniční politice Spojených států došlo také k výrazným změnám, hlavně prostřednictvím diplomacie Henryho Kissingera. Zahraniční politika sedmdesátých let byla směrována do více oblastí, a potřebovala pevnou základnu v podobě silné vnitřní ekonomiky. Hospodářství Spojených států se však ale dostalo do hluboké recese ? objevil se problém stagflace. Nastupující restriktivní fiskální politika však situaci nezlepšovala, neboť stále docházelo k růstu vládních výdajů.Od poloviny sedmdesátých let se také měnil teoretický základ hospodářských politik západních ekonomik. Ve Spojených státech se postupně zájem hospodářské politiky přesouval ze strany poptávky na stranu nabídky a na konci období se již plně rozvinuly neokonzervativní principy hospodářské politiky. Spojené státy vstoupily do osmdesátých let s hospodářským oživením ekonomiky a následným hospodářským růstem v podobě reaganomiky a v zahraniční politice s rázným přístupem k Sovětskému svazu.
E-reklama: současnost a budoucnost
Němec, Jan ; Horný, Stanislav (advisor) ; Vilímová, Zuzana (referee)
Cílem této práce je upozornit na současný rozmach virtuální reklamy, ať již se jedná o reklamu on-line nebo reklamu v počítačových hrách, rozebrat určité moderní metody propagace, jež se v této oblasti používají, a odhadnout budoucí vývoj v těchto oblastech. V úvodní části je nastíněna celá problematika a dále se čtenář seznámí se stručnou historií reklamy z hlediska použitých médií. Druhá část je věnována rozboru výdajů na on-line reklamu v posledních letech a to jak v ČR, tak v některých západních zemích. Třetí část prezentuje výsledky průzkumu týkající se vztahu uživatelů internetu k on-line reklamě. Čtvrtá a nejrozsáhlejší kapitola popisuje moderní metody virtuální propagace. Jako první je zmíněna klasická bannerová on-line reklama s uvedením formátů i různých způsobů platby. Dále je popisována metoda email marketing, která jako reklamní nástroj využívá elektronickou poštu, včetně možných způsobů využití tohoto nástroje. Další popisovanou metodou jsou tzv. virální videa, tedy videa, která se mezi uživateli šíří sama, i s několika statickými ukázkami. Poslední podkapitola je věnována advergamingu, tedy využití her pro reklamu. Pátá kapitola rozebírá možné budoucí směry virtuální reklamy. Autor vysvětluje podstatné vlastnosti reklamy v budoucnosti. Popisuje možnosti skrytí reklamního sdělení jako jsou on-line hry typu virtuální svět nebo blogy, věnuje se aspektu cílení reklamy na konkrétního uživatele a v neposlední řadě zdůrazňuje důležitost interakce reklamy budoucnosti.

National Repository of Grey Literature : 696 records found   beginprevious687 - 696  jump to record:
Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.