Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 118 záznamů.  začátekpředchozí68 - 77dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Rozvoj grafomotoriky ve speciální MŠ s využitím námětů z díla Josefa Lady
VEBROVÁ, Marcela
Bakalářská práce se zaměřuje především na rozvoj grafomotoriky u dětí předškolního věku, a to jak intaktních, tak se zrakovým postižením. Je zde popsán jejich psychomotorický vývoj a vývoj v kresbě, dále objasňuje základní pojmy v oblasti grafomotorických schopností a krátce se zmiňuje o pohádkách, především o pohádce Mikeš od Josefa Lady. V praktické části jsou vyhotoveny grafomotorické listy s pomocí námětu děl Josefa Lady a následně zaznamenány pracovní návyky 6 dětí se zrakovým postižením.
Korálky čtenářství - projekt podporující předčtenářskou gramotnost u předškolních a mladších školních dětí
Skálová, Kristýna ; Hník, Ondřej (vedoucí práce) ; Zimová, Lucie (oponent)
Bakalářská práce se zabývá podporou předčtenářské gramotnosti. Popisuje současné projekty, které podporují čtenářskou a předčtenářskou gramotnost. Práce vyzdvihuje důležitost rodiny a mateřské školy při rozvoji předčtenářské gramotnosti a předkládá různé způsoby práce s literaturou a posluchačské preference dětí předškolního věku. V didaktické části je popsán projekt "Korálky čtenářství," který podporuje předčtenářskou a čtenářskou gramotnost u předškolních a mladších školních dětí. KLÍČOVÁ SLOVA Předškolní literární výchova, předčtenářská gramotnost, předškolní dítě, dítě mladšího školního věku, spolupráce školy a rodiny, projekt podporující čtenářství, práce s knihou.
Intenzita pohybových aktivit v mateřské škole
Nová, Barbora ; Dvořáková, Hana (vedoucí práce) ; Pokorný, Ladislav (oponent)
v českém jazyce Diplomová práce se zabývá měřením intenzity pohybových aktivit dětí předškolního věku. Hlavním cílem této práce bylo zaznamenat intenzitu pohybových aktivit (PA) u dětí předškolního věku (pět až šest let). Dílčími cíli bylo: porovnat úroveň intenzity PA dětí venku a uvnitř; porovnat úroveň intenzity řízených a volných PA a porovnat intenzitu PA mezi chlapci a dívkami při volných a řízených PA. Práce v první části obsahuje poznatky o předškolním dítěti spjaté se zdravým pohybem a v druhé části se zabývá praktickým měřením intenzity PA. Měření intenzity PA probíhalo pomocí sporttesterů Polar RS300X a zúčastnilo se ho 19 dětí. Výsledky ukazují, že nejnižší intenzita byla při volných pohybových činnostech uvnitř a nejvyšší intenzita byla při řízeném cvičení venku, přesto intenzita nedosahovala doporučených hodnot. Klíčová slova: mateřská škola, předškolní, děti, pohybové aktivity, intenzita pohybových aktivit, měření, sporttester
Posouzení posturální stabilizace u skupiny dětí předškolního věku
Klauberová, Zuzana ; Dvořáková, Hana (vedoucí práce) ; Přibyl, Ivan (oponent)
Diplomová práce se zabývá posouzením posturální stabilizace u skupiny předškolních dětí za využití u dětí doposud neaplikovaného testu "Klek s oporou o dlaně", který byl autorkami Voráčkovou a Šafářovou použit u dospělých sportovců, v porovnání s testem podle Matthiase, který se běžně využívá u dětí. Práce se zaměřuje na optimální polohy těla v ontogenetickém vývoji v předškolním období, správné držení těla, rizika vzniku odchylného držení těla, na odchylné držení těla a využívanou diagnostiku k posouzení posturální stabilizace. Výsledky ukazují na možné využití testu "Klek s oporou o dlaně" u předškolních dětí, zároveň reflektují vybrané odchylky v posturální stabilizaci u tříletých a šestiletých dětí. V práci se povedlo prokázat validitu testu "Klek s oporou o dlaně" pomocí korelace s Matthiasovým testem, čímž vznikla možnost test "Klek s oporou o dlaně" používat u předškolních dětí, pokud by u něj byla dále potvrzena spolehlivost a objektivita. Klíčová slova: posturální stabilizace, polohy těla, předškolní děti, odchylné držení těla
Možnosti rozvoje dítěte raného věku pomocí pohybu
Chadimová, Helena ; Dvořáková, Hana (vedoucí práce) ; Přibyl, Ivan (oponent)
Anotace: Diplomová práce se zabývá možnostmi a způsoby rozvoje dítěte v předškolním věku. Cílem práce je prokázání pozitivního vlivu řízených pohybových aktivit a větší efektivity na proces učení se dovednostem, znalostem a rozvoji schopností, dětí ve věku od dvou do čtyř let, a to v rámci všech pěti vzdělávacích oblastí RVP PV. Využita byla metoda experimentu spočívajícího v realizaci čtrnáctidenního působení na experimentální skupinu dětí s cílem působit na jejich celkový rozvoj pomocí pohybových aktivit. Šetření bylo založené na absolvování výchovně vzdělávacího programu využívajícího pohybové i nepohybové aktivity, na vstupním a výstupním měření úrovně týchž dílčích schopností, dovedností a znalostí dvou skupin dětí po osmi členech a srovnání získaných výsledků. Zjištěno přitom bylo, že pohybové aktivity lze u předškolních dětí využít v rámci výchovně vzdělávacího procesu coby jednu z jeho složek, a to jako se srovnatelným efektem jako při využití aktivit nepohybového charakteru. Klíčová slova Pohyb, ontogenetický vývoj, rozvoj dítěte, předškolní věk, hra

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 118 záznamů.   začátekpředchozí68 - 77dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.