Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 99 záznamů.  začátekpředchozí68 - 77dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Analýza kritérií hodnocení ředitelů mateřských škol zřizovateli v Pardubickém kraji
Marková, Lenka ; Trunda, Jiří (vedoucí práce) ; Trojanová, Irena (oponent)
NÁZEV: Analýza kritérií hodnocení ředitelů mateřských škol zřizovatelem v Pardubickém kraji AUTOR: Bc. Lenka Marková KATEDRA Centrum školského managementu VEDOUCÍ PRÁCE: Mgr. Jiří Trunda ABSTRAKT: Diplomová práce se zabývá analýzou současných kritérií hodnocení práce ředitelů mateřských škol, která byla vytvořena zástupci obcí v roli zřizovatelů mateřských škol. Zároveň s analýzou se také zaměřuje na identifikaci indikátorů vedoucí k naplnění daných kritérií hodnocení. Součástí výzkumu je monitorování názorů ředitelek na současná kritéria, podle kterých jsou ohodnocovány. Prostřednictvím analýzy kritérií, dotazníkového šetření a neformálních rozhovorů se zástupci zřizovatelů a ředitelek byly zjištěny nedostatky ve skladbě a výčtu kritérií. Výzkum ukázal nejednotnost, nesystémovost a formálnost vytyčených kritérií hodnocení s absencí jejich indikátorů. Na základě zjištěných skutečností byla doporučena kritéria hodnocení tak, aby zahrnovala všechny oblasti činnosti ředitelů mateřských škol. Zároveň byly navrženy indikátory, které ukážou cestu k naplnění daného kritéria. Tato práce upozorňuje na současné problémy v oblasti hodnocení práce ředitelů na úrovni regionálního školství, na nutnost systémového řešení této oblasti a lze jí využít jako námět pro tvorbu kritérií hodnocení práce ředitelů. KLÍČOVÁ SLOVA:...
Kompetence manažera
Kanapina, Togzhan ; Švec, Václav (vedoucí práce) ; Koláčková, Gabriela (oponent)
Předmětem bakalářské práce na téma Kompetence manažera je analyzovat vybraný problém v konkrétním podniku a vytvořit kompetenční model pro vedoucího pracovníka, v tomto případě personálního manažera, vybraného podniku. V teoretické části této bakalářské práce jsou nejprve prozkoumány pojmy manažer a kompetence, dále definovány jejich složky a prozkoumány definice kompetenčního modelu. Také jsou popsány postupy pro vytváření kompetenčního modelu. Praktická část obsahuje nejprve popis zvolené organizace Treolan, pro kterou byl vytvořen kompetenční model. Na základě informací získaných pomocí rozhovoru s personálním manažerem zvolené organizace byl poté vytvořen model kompetence, který byl nakonec ověřen pomocí dotazníkového šetření.
Manažerské kompetence
Zajíčková, Markéta ; Fejfarová, Martina (vedoucí práce) ; Sylvie, Sylvie (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá tématem manažerských kompetencí, jejichž znalost a ovládání jsou znaky nadprůměrně výkonného manažera. V teoretické části práce jsou s podporou studia literatury v několika kapitolách shrnuty a charakterizovány základní související témata týkající se kompetencí obecně, kompetencí v práci manažerů, kompetenčních modelů a integrace kompetenčních modelů do společnosti. V praktické části práce jsou z různých zdrojů shromážděny obecné kompetence, které jsou pro pozici store manažera typické. Následně je provedena syntéza těchto kompetencí do několika tematických bloků. Pomocí dotazníkového šetření jsou zjištěny takové relevantní kompetence store manažerů, které přispívají k dosažení vynikajících pracovních výsledků. Na základě těchto získaných informací je vytvořen předběžný kompetenční model na pozici store manažera jednotky Pekařství Mr. Baker včetně popisu úrovně jednotlivých kompetencí. V poslední fázi identifikace kompetencí je provedena validace vzniklého předběžného kompetenčního modelu pomocí expertního posouzení. Výsledkem práce je kompetenční model store manažera jednotky Pekařství Mr. Baker, který je připraven k implementaci a použití v praxi.
Hodnocení a motivace ve veřejné správě
Vašíčková, Natálie ; Mitwallyová, Helena (vedoucí práce) ; Vláčil, Jan (oponent)
Tématem bakalářské práce je hodnocení a motivace ve veřejné správě. Práce popisuje nejprve v obecné rovině hodnocení a motivaci zaměstnanců, poté jsou uvedena specifika platná pro veřejnou správu. V praktické části je věnována pozornost systémům hodnocení a motivace ve vybraných institucích veřejné správy. Cílem praktické části je zhodnotit tyto systémy, podat možná doporučení a zjistit, zda jsou jejich součástí moderní manažerské metody, jako jsou hodnotící rozhovory, kompetenční modely a pravidelný systém hodnocení zaměstnanců jako takový. Výzkumnou metodou byly zvoleny rozhovory s personalisty vybraných institucí veřejné správy. Dále bylo čerpáno z podkladů, které měly tyto instituce zpracované. Všechny instituce státní správy se řídí zákonem č. 234/2014 Sb. o státní službě, který hodnocení státních zaměstnanců zakotvuje. Jde však o to, zda je hodnocení zaměstnanců prováděno formálně, či jsou naopak používány další hodnotící nástroje nad rámec zákona, jako jsou např. kompetenční modely. Pro úředníky územně samosprávných celků platí zákon č. 312/2002 Sb., který výslovně hodnocení zaměstnanců neupravuje, přesto v řadě krajských i obecních úřadů k hodnocení zaměstnanců dochází. Z výsledků výzkumného šetření vyplynulo, že moderní manažerské metody se ve veřejné správě uplatňují a systémy hodnocení nemají výrazné nedostatky.
Kompetence manažera
Radchenko, Daria ; Švec, Václav (vedoucí práce) ; Šímová, Markéta (oponent)
Tématem této bakalářské práce jsou kompetence manažera. Práce je rozdělena do dvou částí - teoretické a praktické. Teoretická část se věnuje pojmům manažer a management, kompetence, funkce manažera, manažerské dovednosti a manažerské činnosti. Rovněž obsahuje jednotlivé kompetence manažera a kompetenční modely. V praktické části bude vybrán podnik "Sammit Motors (Vladivostok)", na jehož příkladu je znázorněno, jakým způsobem funguje systém manažerských dovedností v praxi a jak je vytvořen kompetenční model. Cílem práce je sestavit kompetenční model specifické pracovní pozice ve vybrané organizaci. Dílčími cíli bude analyzovat pojmy kompetence manažera a kompetenční modely.
Návrh kompetenčního modelu řízení podnikatelského subjektu
Nguyen, Lenka ; Hron, Jan (vedoucí práce) ; František, František (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na problematiku personálních pravomocí a odpovědností jednotlivých vedoucích pracovníků na různé úrovni řízení ve výrobním oddělení společnosti Robert Bosch, spol. s r.o. - České Budějovice. S rostoucím počtem pracovních sil ve společnosti se organizační struktura zvětšuje a s tím spojené rozmanité množství rozhodovacích pravomocí a odpovědností. Jak personální oddělení, tak i vedoucí pracovníci musí řešit problematiku při delegování a rozdělování jednotlivých pravomocí. Cílem práce je návrh kompetenčního modelu řízení personálních pravomocí ve vybraném podnikatelském subjektu. Teoretická část práce je zaměřena na popis základních pojmů a znalostí. Praktická část obsahuje charakteristiku vybraného podnikatelského subjektu. A dále je vypracováno šetření na základě osobních rozhovorů. Jednotlivé odpovědi jsou zpracovány v kompetenční matici pomocí kritérií hodnocení. Poté je navržen model s optimálním rozdělením personálních pravomocí a doporučení mezi jednotlivé vedoucí pracovníky.
Manažerské kompetence v projektovém řízení
Pánková, Lucie ; Fejfar, Jiří (vedoucí práce) ; Vítězslav, Vítězslav (oponent)
V projektovém řízení je činnost projektových manažerů velice podstatným prvkem v rámci celého projektu. Dle zaměření oblasti společnosti mohou být kladeny na projektové manažery odlišné požadavky zejména na disponování určitými kompetencemi. První část diplomové práce je zaměřena na významné milníky vzniku projektového řízení až ke konceptu významu projektového manažera. Z odborné literatury je kladen důraz na problematiku, jenž se zabývá základním definováním kompetence a jejího soudobého vnímání. Kompetence jsou teoreticky charakterizované a obsažené i v kompetenčním modelu, jemuž je věnována praktická část práce. V této druhé části je aplikována metodika dotazníkového šetření, kdy je poté dotazník vyhodnocen prostřednictvím softwaru STATISTICA12. Dle výstupů kvantitativní metody výzkumu, jsou dále uskutečněna interview s osobami z oblasti projektového řízení, které výsledky šetření doplňují a rozšiřují. V závěru práce je navržen vlastní kompetenční model, který je založen na analýze teoretických východisek a výsledků použitých metod, a který je rovněž inspirován IPMA Competence Baseline 3.
Kompetence manažera
Kauts, Angelina ; Švec, Václav (vedoucí práce) ; Koláčková, Gabriela (oponent)
Hlavním cílem této bakalářské práce je vytvoření kompetenčního modelu pro vybraného manažera. Literární rešerše je zaměřená na popis vzniku profese manažera, definování pojmu manažer,vyjmenování a vysvětlení jeho podstatných funkcí, jako jsou plánování, organizování, motivování, vedení a kontrolování. Práce také charakterizuje jednotlivé role, které manažer může v podniku zastávat. Dále rozebírá a definuje pojem kompetence a uvádí její základní složky. Věnuje se také problematice identifikaci kompetencí a kompetenčních modelů (Dále jen KM). Bakalářská práce v této části také popisuje dva postupy tvorby KM od různých autorů. Dané postupy mezi sebou komparovány a jeden z těchto postupu byl vybrán pro tvorbu vlastního KM pro společnost Valvoline na pozici regionálního manažera. V praktické části je na začátku popsána společnost, pro kterou byl vytvořen KM.Dále na základě informací získaných prostřednictvím rozhovoru s úspěšnými regionálními manažery dané společnosti byl vyhotoven podle postupu tvorby KM pro tuto pozici, a následně byl ověřen pomocí dotazníkového šetření.
Manažerské kompetence
Lundáková, Sára ; Fejfarová, Martina (vedoucí práce) ; Veronika, Veronika (oponent)
Diplomová práce se zabývá tématem manažerských kompetencí a kompetenčními modely, tedy konkrétní kombinací kompetencí, které jsou potřebné k efektivnímu výkonu na pracovní pozici. Manažerské kompetence jsou v této práci speciálně zaměřeny na kompetence projektového manažera. Cílem diplomové práce je na základě analýzy identifikovat kompetence projektového manažera a na jejich základě vytvořit generický kompetenční model projektového manažera. Teoretická východiska práce jsou orientována zejména na problematiku významu pojmu kompetence, jeho vývoj, užití a druhy kompetencí, dále jsou zpracovány pojmy z oblasti manažerských kompetencí a projektového řízení vycházející z odborné literatury a internetových zdrojů zabývajících se danou tematikou. Vlastní část práce vychází z analýzy dokumentů, která je podkladem pro sestavení dotazníkového šetření, jehož výsledkem je seznam vybraných kompetencí důležitých pro výkon práce na pozici projektového manažera. Na základě seznamu důležitých kompetencí je sestaven generický kompetenční model projektového manažera. V závěru práce jsou shrnuty výsledky vlastní části.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 99 záznamů.   začátekpředchozí68 - 77dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.