Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6,656 záznamů.  začátekpředchozí6637 - 6646další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.16 vteřin. 

Sestavení a ověření zásobníku pohybových her formou DVD zaměřených na volejbal
KOSTA, Vladimír
Bakalářská práce se zabývá využitím a účinností pohybových her ve volejbale. Z výběru 43 her získaných v literárních pramenech vzniká testováním a ověřováním jejich účinnosti v praxi balík 22 her, které jsou natočeny a podrobně popsány pravidly, navíc doplněny o vlastní postřehy. Cílem je vytvoření zásobníku her, jejich ověření v praxi, a následně vytvoření DVD přílohy s audiovizuálními záznamy těchto her. Výzkumný soubor tvoří družstvo starších žáků ve věku 13 ? 15 let VK Jihostroj České Budějovice. Výsledkem je vyhodnocení ověřených her dle vlastního hodnotícího klíče a DVD příloha, kterou se podařilo vytvořit tak, aby mohla fungovat i samostatně, nejen jako příloha.

Rehabilitace očních patologií a kompenzace zrakových znevýhodnění
PLÍŠKOVÁ, Kateřina
Práce s názvem ?Rehabilitace očních patologií a kompenzace zrakových znevýhodnění? byla zaměřena na zrakově znevýhodněné osoby. Lidé s poruchou zraku nemohou přijímat informace ze svého okolí vizuálně, ale musí se spoléhat na ostatní smysly, především hmat a sluch. V tom jim do jisté míry pomáhají kompenzační pomůcky. Ty hrají významnou roli v procesu integrace zrakově postiženého do společnosti i do pracovního procesu. Pomůcky nevidomým uživatelům napomáhají orientovat se v prostoru, zjednodušit péči o svoji osobu a udržovat kontakt s přáteli. Teoretická část se zabývá vymezením pojmu oftalmopedie, anatomie a fyziologie zrakového orgánu, typům zrakových vad, jejich příčinou vzniku a stupni postižení. Jak už sám název bakalářské práce naznačuje také popisem kompenzačních pomůcek, které jsou rozděleny na neoptické, optické, optoelekrtické, výpočetní techniku a další pomůcky usnadňující zrakově znevýhodněným pohyb a práci. V krátkosti se teoretická část zaobírá i sociální rehabilitaci a středisky zabývajících se touto problematikou. Pro přehled jsou uvedeny i příspěvky na pomůcky. Cílem bakalářské práce je zjistit, jakým způsobem kompenzační pomůcky zkvalitňují život lidem se zrakovým znevýhodněním. Podle cíle jsou stanoveny výzkumné otázky. Hlavní otázkou je zjistit, jaké kompenzační pomůcky se nejčastěji v současnosti používají. Druhá otázka zní, jaké oftalmologické patologie se u respondentů vyskytují. Ke sběru dat bakalářské práce byl použit kvalitativní výzkum. Použity byly dvě metody. První metoda analýzy dokumentů, tím se zjistilo, které kompenzační pomůcky se nejvíce v Jihočeském kraji pořizují. Jako druhá byla použita metoda dotazování, technikou polostrukturovaného rozhovoru. Respondenti byli vybíráni pomocí metody příležitostného výběru zkoumaného souboru. Hlavními kritérii pro poskytnutí rozhovoru byla osoba se zrakovým znevýhodněním a ochota poskytnout rozhovor. Výběrový soubor tvoří šest klientů. Výsledky byly vyhodnoceny pomocí metody vytváření trsů. Výsledky jsou rozděleny do dvou částí. První část tvoří analýza dokumentů, získaná z Tyflokabinetu o. p. s. v Českých Budějovicích. Druhá část obsahuje subjektivní názory klientů na uživatelnost kompenzačních pomůcek. Výsledky jsou pro větší přehlednost rozděleny do okruhů. První okruh obsahuje identifikační údaje respondentů, v následujícím okruhu jsou zmíněny zrakové vady a stupně postižení respondentů. Ostatní okruhy se zabývají kompenzačními pomůckami a poslední okruh vypovídá o sociální rehabilitaci a příspěvku na péči. Diskuse je také rozdělena podle okruhů a výzkumných otázek. V diskuzi jsou porovnávány výsledky z informací od respondentů s tvrzením v teoretické práci. Z výsledků vyplývá, že nejvíce žádanou pomůckou je počítač. Dle odpovědí klientů by se dalo říct, že trendy zrakově znevýhodněných osob jsou v ekvivalentu ?zdravé? populace. Počítače využívají ke zprostředkování kontaktu s přáteli, vyhledávání nových informací a čtení psaného textu. Využívání ostatních pomůcek závisí především na individualitě jedince. Z výzkumu se potvrdilo, že pomůcky pomáhají lidem nejen při orientaci v prostoru, v práci a ve vzdělávacím zařízení, ale také v mnoha dalších činnostech. Zrakově znevýhodnění se mohou díky dnešní technologii, co nejvíce přizpůsobit většinové společnosti a udržovat s ní stejný krok. Poznatky získané z bakalářské práce by mohli sloužit k větší informovanosti o kompenzačních pomůckách jak u zdravotně znevýhodněných občanů, tak i u laické veřejnosti a jako podklad pro další výzkumné práce.

Vliv dojení dojícím automatem na vybrané parametry welfare dojnic
PROVAZNÍKOVÁ, Iveta
Téma této bakalářské práce bylo zaměřeno na vyhodnocení welfare dojnic při volném způsobu ustájení a dojení stáda pomocí robota. Hlavními posuzovanými ukazateli byly údaje o celkové době, kterou strávily dojnice v zařízení robota, a údaje o následujícím pohybu zvířat po opuštění dojícího boxu. Dále byla vyhodnocena doba přípravy dojnice od vstupu do robota do úspěšného nasazení strukových násadců. Rovněž byl posouzen i vliv stresu na vybrané krevní parametry. Na základě těchto pozorování si lze utvořit představu o pohodě zvířat při tomto způsobu ustájení a o jejich možnosti svobodného rozhodování, v jakých intervalech v průběhu dne budou proces dojení absolvovat. Měřené a sledované hodnoty byly získávány pozorováním dojnic a přesnou evidencí jejich činnosti od vstupu do robota. V následujících třiceti minutách po jeho opuštění byl dále zaznamenáván pohyb zvířat ve stáji a uspokojování jejich fyziologických potřeb, příjem potravy, pití a ulehnutí. Měření probíhalo v běžných provozních podmínkách po dobu 24 hodin a bylo orientováno na všechny dojené kusy ve stádě. Podrobné časové údaje o délkách probíhajících úkonů a o denní dojivosti byly převzaty ze záznamů dojícího robota Lely Astronaut. Výsledky byly následně vyhodnoceny programy Microsoft Excel, Statistika 9 a byl porovnán jejich vliv na celkovou užitkovost. Údaje o stresovém působení rozdílných způsobů dojení na dojnice byly získány ve spolupráci s VFU Brno na jejich experimentálním pracovišti. V oblasti pohody ustájených zvířat pozorování neprokázala žádné vážnější problémy, zvířata byla po dobu celého hodnocení klidná a spokojená. Dojení probíhalo průběžně a dojnice nastupovaly ukázněně do boxu robota. Pouze 5 kusů, což tvoří necelých 6 % dojených krav, bylo nutno do boxu nahánět za pomoci zootechnika. Vesměs se však jednalo o prvotelky, které se technologii robota teprve přizpůsobují. V průběhu pozorování bylo zjištěno 147 dojení na 58 kusech dojnic, což odpovídalo průměru 2,54 dojení na kus. Při průměrné dojivosti 14,87 kg to znamenalo průměrnou denní užitkovost 37,8 kg mléka na dojnici. Délka přípravy k dojení se pohybovala kolem 2 minut 25 sekund. Délka samotného dojení činila průměrně 6 minut. Ze sledovaných dojnic po dojení vyhledalo potravu 83,7 % a bezprostředně po podojení ulehlo pouhých 6,8 % krav. Průměrná denní dojivost se výrazně navýšila u dojnic dojených 3x za den a to o 16,1 kg, což představuje nárůst o 31 %. Křivka aktivity dojnic v grafu vykázala značnou ochotu dojnic spolupracovat s dojícím robotem. Kortizon v krevním séru nevykázal nadlimitní hodnoty.

Výuka specifických kompetencí u žáka se zrakovým postižením v hlavním vzdělávacím proudu v průběhu primárního vzdělávání se zaměřením na prostorovou orientaci a samostaný pohyb.
MRÁZKOVÁ, Miroslava
Práce se zabývá výuce specifických kompetencí u žáka se zrakovým postižením v hlavním vzdělávacím proudu v průběhu primárního vzdělávání se zaměřením na prostorovou orientaci a samostatný pohyb. Cílem této práce bylo zjistit, zdali se vyučuje prostorová orientace a samostatný pohyb na běžných základních školách, do kterých jsou integrované děti se zrakovým postižením. Toho jsem docílila pomocí dotazování s odbornými pracovníky na základních školách, kterým bylo položeno 6 otevřených otázek.


Vlhkost a její transport v připovrchové zóně kvádrového pískovce
Svobodová, Eliška ; Bruthans, Jiří (vedoucí práce) ; Schweigstillová, Jana (oponent)
Práce je zaměřena na transport vlhkosti v porézním prostředí kvádrového pískovce. Kapilární voda a její pohyb hraje zásadní roli při mnoha procesech (solné a mrazové zvětrávání, růst organismů, vznik voštin a tafone). Přesto jsou dosavadní informace o pohybu vlhkosti velmi kusé. Zaměřila jsem se zejména na dvě nově aplikované metody v pískovci. V laboratoři jsem pomocí opakované injektáže roztoku fluoresceinu studovala pohyb vlhkosti na odvrtaných pískovcových jádrech a na základě změně barvy v závislosti na koncentraci roztoku jsem sledovala vývoj výparové fronty. V terénu jsem na třech lokalitách v české křídové pánvi studovala zastoupení vlhkosti v mělké hloubce výchozů kvádrového pískovce pomocí měření sacího tlaku mikrotenzometry a měření vlhkosti přístrojem TDR. Fluorescein se ukázal jako výborný stopovač pro zviditelnění výparové fronty. Experimenty v laboratoři ukázaly, že na postup vlhkosti v pískovcích má zásadní vliv přítomnost biokrusty, která je hydrofobní a zpomaluje transport vlhkosti k povrchu. Experimenty na vzorcích bez krusty s uměle vytvořenými voštinami ukázaly, že při nižší vlhkosti se roztok vypařuje v důlcích, kdežto při vyšší vlhkosti především na hřbítkách. Tento poznatek, stejně jako hodnoty sacího tlaku naměřené v důlcích a na hřbítkách voštin a měření provedené na...

Zjištění názoru dětí mladšího školního věku na zdraví, pohyb a sport
MAREČKOVÁ, Kamila
Cílem diplomové práce je zjistit, jaké představy mají děti o zdraví, pohybu a sportu. Práce odpovídá na to, co si dítě představuje pod těmito pojmy. Dále zkoumá, jaký vliv na utváření těchto představ má rodina, škola, televize a okolí. Výzkum byl prováděn se 115 žáky třetích tříd základních škol, tedy dětí ve věku 8-9 let. V práci bylo použito dotazníkového šetření. Výsledkem je zjištění, že žáci třetích tříd mají poměrně správný názor na zdraví, pohyb a sport. Také vyplynulo, že se většina dětí tohoto věku věnuje ve svém volném čase nějakému sportu. Práce odhalila nedostatky ve stravování těchto dětí.

Vliv žonglování na rozvoj koordinačních schopností a psychomotoriky člověka
Pečinková, Jana ; Hronzová, Marie (vedoucí práce) ; Polášková, Jitka (oponent)
Předmětem práce je prokázání vlivu žonglování na koordinační schopnosti a psychomotoriku člověka, resp. sluchově postižených dětí. V kapitole nazvané Motorický vývoj a pohyb charakterizuje pohyb, mechanismy řízení hybnosti, obecně motorické schopnostmi a psychomotoriku. V této kapitole je čerpáno převážně literárních informačních zdrojů. Dále nalezneme charakteristiku pojmu žonglování. Práce se odráží v jeho historii, popisuje význam žonglování pro člověka a vysvětluje jakým způsobem se naučit dovednosti žonglovat. V praktické části práce projde devítičlenná skupina sluchově postižených dětí přibližně dvanácti žonglovacími lekcemi pod vedením lektora. Je použito metody pozorování, měření motorických schopností, studia převážně elektronických informačních zdrojů, praktických cvičení a rozhovorů. Výsledky testů motorických schopností a pozorování vypovídají o zlepšení v různých motorických schopnostech téměř u všech testovaných dětí. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Obraz jako fenomén
Universalová, Jana ; Kornatovský, Jiří (vedoucí práce) ; Cikánová, Karla (oponent)
V praktické části představuji vlastní tvorbu, skrze niž nahlížím fenomén obrazu. Ukazuji tak na fenomenalitu obrazu prostřednictvím obrazů jednoho konkrétního člověka. Předvádím osobní pojetí tématu, ve kterém obraz chápu jako viděné, které stojí na začátku tvorby a může potom být zobrazením zachyceno. Východiskem práce se stala praktická část, která následně přechází v část teoretickou, ve které vlastní tvorbu dávám do souvislostí s umělci českého výtvarného umění, u kterých hledám podobnosti. Následně směřuji k výuce výtvarné výchovy. Důležitým záměrem diplomové práce je tedy nejen pohled do mé tvorby, vlastní sebereflexe a hledání vazeb na výtvarné umění, ale i pokus o využití mé inspirace ve výuce výtvarné výchovy. Možnosti využití vlastní inspirace a výtvarné práce v přístupu k výuce, ověřují výtvarné náměty realizované se žáky střední školy. Klíčová slova: obraz, vizualita, umění, příroda, pohyb, linie, kresba, záznam, tvůrčí proces, sdělení, výtvarné prostředky, výchova

Pohled do budoucnosti tělesné výchovy jako předmětu vyučovaného na základních školách
Dostál, Marek ; Tilinger, Pavel (vedoucí práce) ; Lejčarová, Alena (oponent)
Název Pohled do budoucnosti tělesné yýchovv jako předmětu yyučovaného na základních školách Cíle práce: Cílem této práce je vytvořit prognózu vývoje školní tělesné výchovy na základních školách v období 2005-2010. Metoda: Do výzkumu bylo zahrnuto 87 respondentů. Ti vyučují tělesnou výchovu na 2. stupni základních škol jihomoravského kraje. Jako nástroj sběru dat byl vytvořen dotazník, který byl rozeslán elektronickou poštou na všechny uvedené školy. Výsledky: Z výsledků vyplývá, že tělesná výchova bude i nadále směřovat k upevňování zdraví a vytváření kladného vztahu k pohybu. Materiální podmínky a kvalita vzdělání pedagogů budou nejdůležitějšími činiteli ovlivňujícími školní tělesnou výchovu. Klíčová slova: tělesná výchova, rámcové vzdělávací programy, zdraví, pohyb, sport 2