Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 148 záznamů.  začátekpředchozí66 - 75dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Zdravotní gramotnost žáků druhého stupně základní školy praktické
Voláková, Klára ; Kovaříková, Miroslava (vedoucí práce) ; Zvírotský, Michal (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na edukaci žáků s lehkým mentálním postižením. Cílem práce je zjistit, jaká je zdravotní gramotnost žáků s mentálním postižením, navštěvující druhý stupeň základní školy. Teoretická část je věnována pojmům zdraví, zdravotní gramotnost, zdravotní výchova. Seznamuje s determinanty ovlivňující zdraví a zabývá se zdravotní prevencí. Dále charakterizuje, definuje, vymezuje a klasifikuje mentální postižení a popisuje edukační a osobnostní specifika žáků s lehkým mentálním postižením. Blíže popisuje vzdělávací obor výchova ke zdraví. Praktická část seznamuje s cíli diplomové práce, obsahuje výzkumné šetření, kterým ověřuje teoretické i praktické znalosti žáků ve vzdělávacím oboru výchova ke zdraví. Výzkumem se potvrdilo že více jak polovina žáků má teoretické znalosti a zároveň je uplatňuje v praktickém životě. Výzkumné šetření probíhalo formou interview. V závěru práce jsou uvedena doporučení pro pedagogickou praxi. KLÍČOVÁ SLOVA Lehké mentální postižení, zdravotní gramotnost, výchova ke zdraví, základní škola, vzdělávací oblast člověk a zdraví, 2. stupeň
Postoje žáků vybrané základní školy ke zdraví a zdravému životnímu stylu se zaměřením na výživu
Enklerová, Michaela ; Zvírotský, Michal (vedoucí práce) ; Thorovská, Alena (oponent)
Diplomová práce se zabývá zdravím a zdravým životním stylem a je zaměřena na výživu a stravování žáků staršího školního věku. V teoretické části práce jsou na úvod popsány klíčové pojmy tématu, tedy zdraví a zdravý životní styl, dále se práce zabývá tématem výživy vzhledem ke zdraví, stravovacími návyky, tělesnou hmotností - podvýživou, nadváhou a obezitou. Dále se práce zaměřuje na stravování ve školních jídelnách. Hlavním cílem práce byla pomocí dotazníkového šetření analýza postojů žáků Základní školy doktora Františka Ladislava Riegra v Semilech a to ve vztahu ke zdravému životnímu stylu a jejich stravovacím návykům. Dalším cílem bylo posouzení školního stravování ve školních jídelnách a pozorování žáků při stravování v uvedené základní škole. Klíčová slova Zdraví, životní styl, starší školní věk, výživa, stravovací návyky, školní jídelna
Problematika implementace vzdělávacího oboru výchova ke zdraví do přírodopisu
Barešová, Petra ; Kovaříková, Miroslava (vedoucí práce) ; Duschinská, Karolina (oponent)
Diplomová práce pojednává o problematice implementace Výchovy ke zdraví do předmětu Přírodopis na vybrané základní škole. Cílem práce bylo na základě vlastních zkušeností a vlastního výzkumu ověřit funkčnost implementace vzdělávacích obsahů na vybrané základní škole a navrhnout vhodný model implementace vzdělávacího obsahu výchovy ke zdraví do oboru přírodopis pro vybranou základní školu. Práce je rozdělená do tří částí. Teoretická část se zabývá stručnou charakteristikou situace v oblasti vzdělávání v České republice, Rámcovým vzdělávacím plánem a s ním spojenými dalšími důležitými pojmy, Školním vzdělávacím programem, vzdělávacími oblastmi a obory, které souvisí s daným tématem. Ve výzkumné části jsem se zabývala skutečným stavem integrace výchovy ke zdraví do přírodopisu na vybrané základní škole, kde pracuji. Výzkum jsem realizovala v osmých a devátých třídách, kde se již výchova ke zdraví vyučuje. Metodou výzkumu byl znalostní dotazník. Praktická část přinesla souhrn zjištěných informací o problematice implementace daných oborů, které jsem využila pro vlastní projekt, který bude určen učitelům pro jmenovanou cílovou skupinu. Klíčová slova: implementace, přírodopis, výchova ke zdraví, žák, učitel, Rámcový vzdělávací program, Školní vzdělávací program, vzdělávací oblast, vzdělávací obor,...
Podpora zdraví v kurikulu Vyšší odborné zdravotnické školy a Střední zdravotnické školy v Praze 1
Urbanová, Hana
Diplomová práce se zabývá tématem podpory zdraví v kurikulu Vyšší odborné zdravotnické školy a Střední zdravotnické školy v Praze 1. Cílem kvalitativního výzkumu je zjistit, jak tato škola uchopila možnosti podpory zdraví ve svých školních vzdělávacích programech a dalších pedagogických dokumentech, jaký mají učitelé životní styl a jaké jsou jejich konkrétní zkušenosti s realizací podpory zdraví v jejich vyučovaných předmětech. Výzkum byl proveden pomocí tří technik sběru dat: metodou polostrukturovaných rozhovorů s vybranými učiteli, pozorováním během výuky některých předmětů i mimo vyučování a analýzou relevantních pedagogických dokumentů. Práce je rozdělena na dvě části, a to na část teoretickou a část praktickou. Teoretická část pojednává o historii i současnosti vybrané školy, pedagogických dokumentech i o vybraných pedagogických pracovnících. Informuje také o konkrétních projektech školy na podporu zdraví. Praktická část obsahuje výsledná šetření kvalitativního výzkumu, která ukázala, že ve vybraných kurikulárních dokumentech je téma podpory zdraví obsaženo v mnoha různých oblastech. Její následná realizace závisí nejen na finančních a kapacitních možnostech školy, ale hlavně na konkrétních učitelích, na jejich zodpovědném přístupu k této problematice nejen ve svých vyučovacích předmětech,...
Zdravý životní styl ve výuce (nejen) biologie
Kašíková, Petra ; Rajsiglová, Jiřina (vedoucí práce) ; Blažová, Kateřina (oponent)
Východiska: Diplomová práce se zabývá problematikou zdravého životního stylu v oblasti českého školství, a to především z pohledu ukotvení vzdělávacího oboru výchova ke zdraví v rámcově vzdělávacím programu. Výzkumná část byla realizována pomocí dotazníkového šetření na čtyřech vybraných pražských základních školách a čtyřech osmiletých gymnáziích. Výzkumný soubor tvořilo celkem 140 žáků základních škol a 136 žáků osmiletých gymnázií. Po vyhodnocení dotazníkového šetření byl následně na každé ze škol proveden strukturovaný rozhovor s jedním učitelem, který zmapoval názor učitelů na výuku předmětu výchova ke zdraví. Cíle: Cílem práce bylo zmapovat povědomí žáků o oblastech z výchovy ke zdraví a kde tyto znalosti žáci získali. Následně porovnat získané informace v rámci dvou typů škol (základních škol a osmiletých gymnázií). Dále také získané informace porovnat s názory učitelů, kteří předmět na vybraných školách vyučují. Metody: Pro sběr dat byl použit dotazník určený pro žáky pražských základních škol a osmiletých gymnázií, který se zabýval vyučovanými tématy předmětu výchova ke zdraví. Pro ucelený pohled na školní předmět výchova ke zdraví byl použit polostrukturovaný rozhovor pro učitele základních škol a osmiletých gymnázií, kde bylo provedeno dotazníkové šetření. Výsledky: Z výzkumu vyplývá, že...
Realizace výchovy ke zdraví u alternativně vzdělávaných dětí
VESELÁ, Barbora
Cílem této bakalářské práce je zjistit, jakým způsobem probíhá výchova ke zdraví u alternativně vzdělávaných dětí ve věku 6-12 let v domácím a komunitním vzdělávání. Dále se zabývá rozsahem výuky, jaká témata jsou v rámci výchovy ke zdraví zastoupena a kolik času je jim věnováno. Práce je zaměřena hlavně na zjištění zájmu o jednotlivé okruhy, jako jsou vztahy v rodině, osobní bezpečí, zdravá výživa, sport a zdravý pohyb, prevence užívání návykových látek a společenské chování. Zároveň je zjišťován rozdíl preferencí u chlapců a dívek vzhledem k jednotlivým tématům. Bakalářská práce je rozdělena na teoretickou a empirickou část. V teoretické části se práce zabývá vymezením pojmů jako je domácí vzdělávání, výchova ke zdraví a dítě ve věku 6-12 let. Empirická část je zaměřena na vyhodnocení informací získaných formou dotazníkového šetření. Přináší praktické poznatky ve vztahu k jednotlivým okruhům výchovy ke zdraví. Dotazníkovým šetřením byly shromážděny údaje od 100 vzdělavatelů individuálně vzdělávaných dětí a od 100 dětí, z toho 50 dívek a 50 chlapců. Výsledky výzkumného šetření jsou zpracované do přehledných grafů a tabulek a doplněny komentářem. Zhodnocení výsledků je pak uvedeno v následné diskuzi a v závěru.
Pohled pedagogů v Jihočeském kraji na náplň obsahu předmětu výchova ke zdraví
HAVLOVÁ, Jana
V diplomové práci Pohled pedagogů v Jihočeském kraji na náplň obsahu předmětu výchova ke zdraví se v teoretické části zaměřuji na definování pojmů zdraví a výchova ke zdraví. Ve výchově ke zdraví se zabývám historií a kurikulárními dokumenty. Další kapitoly jsou zaměřeny na vyučovací metody, kde se podrobněji rozvádějí klasické, aktivizující a komplexní výukové metody. Poslední kapitola teoretické části se věnuje přípravě učitele na výuku výchovy ke zdraví. Přibližuje plánování výuky, výukové cíle, motivaci a organizační formy a hodnocení ve výchově ke zdraví. Ve výzkumné části jsem si kladla za cíl zmapovat názor pedagogů na náplň obsahu předmětu výchova ke zdraví v Jihočeském kraji. Výzkum práce byl realizován pomocí dotazníků sestavených podle nastudované literatury. Z výsledků dotazníků jsem zjistila, že si pedagogové přejí větší hodinovou dotaci pro první pomoc v hodinách výchovy ke zdraví. Závěrečná část mé práce obsahuje odpovědi na hypotézy a sestavení brožury, která by měla sloužit učitelům jako inspirace pro výuku první pomoci na základních školách.
Výchova ke zdraví v alternativních vyučovacích směrech
Škorničková, Michaela ; Kovaříková, Miroslava (vedoucí práce) ; Syřiště, Ivo (oponent)
Práce je rozdělena na dvě části: teoretickou a praktickou. Cílem teoretické části je uvést vymezení výchovy ke zdraví, vyjasnit pojmy alternativní vzdělávání a mnou vybrané jednotlivé směry. Cílem praktické části je představit konkrétní vybrané alternativní školy a směry v Praze, jakým způsobem začleňují výchovu ke zdraví do svého školního vzdělávacího plánu. Metody pro zjišťování jsem zvolila analýzu dokumentů, polostrukturovaný rozhovor. KLÍČOVÁ SLOVA Alternativní vzdělávání, domácí vzdělávání, inovativní vzdělávání, výchova ke zdraví.
Člověk a zdravý životní styl
KINDLMANOVÁ, Gabriela
Cílem předložené diplomové práce je popis a reflexe základních pojmů a souvislostí zdravého životního stylu a jeho významu v kontextu osoby a kvality lidského života. Práce může rovněž přispět k osvětě v oblasti "výchovy" ke zdraví a v oblasti volného času, který s životním stylem úzce souvisí. První kapitola práce se nahlíží na člověka, jeho postavení ve světě a společnosti. Druhá kapitola práce popisuje základní pojmy týkající se zdraví. Zahrnuje definice a faktory, které ohrožují zdraví člověka. V neposlední řadě zmiňuje i nemoc a duchovní hodnotu zdraví. Třetí kapitola práce objasňuje pojmy jako je životní styl, životní způsob či životní podmínky, které hrají v životě každého jedince důležitou roli stejně jako volný čas člověka, který je v této kapitole také obsažen. Výchova ke zdraví a zdravému životnímu stylu je tématem čtvrté kapitoly diplomové práce. Zahrnuje několik možností, jak podpořit zdraví člověka a nebo si jej udržet. Poslední kapitola slouží jako shrnutí celé práce, jejímž účelem je, abychom si uvědomili, jakou hodnotu pro člověka představuje zdraví a jak být svobodnou a zodpovědnou bytostí, která má zdravé vztahy s druhými lidmi.
Rozvoj zdravotní gramotnosti u žáků základní školy
GRECMANOVÁ, Jana
Diplomová práce se zabývá problematikou rozvoje zdravotní gramotnosti u žáků základních škol. V teoretické části se zaměřuje na vymezení pojmu zdravotní gramotnosti, jejího významu pro společnost, důležitost jejího rozvoje a důsledky pokud je nízká. Je zde charakterizován zdravotně gramotný člověk, faktory, které zdravotní gramotnost ovlivňují a hodnotící nástroje, kterými ji lze měřit. Dále se zabývá podporou zdraví a výchovou ke zdraví ve školách, které se zdravotní gramotností úzce souvisí. Věnuje se vlivu resortu školství na zdravotní gramotnost žáků a programům na podporu zdraví ve školských zařízeních. Zabývá se školním věkem, jeho rozdělením a osobností žáka jako takového. V závěru teoretické části pojednává, jakým způsobem mohou zdravotní gramotnost ovlivnit sestry. Empirická část práce je zaměřena na žáky 7. a 9. ročníků 2. stupně základní školy, u kterých byla mapována schopnost vyhledat a zhodnotit informace týkající se zdravotní péče. Cílem bylo zjistit úroveň zdravotní gramotnosti chlapců a dívek a pokusit se najít rozdíly v úrovni jejich zdravotní gramotnosti v závislosti na pohlaví, ročníku ZŠ, velikosti města, ve kterém žijí a na aktuálním zdravotním stavu. Ke zpracování této problematiky a zjištění stanovených cílů bylo zvoleno kvantitativní výzkumné šetření. Data byla získána pomocí zkrácené verze standardizovaného Evropského dotazníku zdravotní gramotnosti HLS-EU-Q, a to dotazníku HLS-EU-Q16. Výzkumu se zúčastnilo 208 žáků ze dvou základních škol v Praze a z jedné v Karlových Varech.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 148 záznamů.   začátekpředchozí66 - 75dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.