Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6,373 záznamů.  začátekpředchozí6364 - 6373  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.85 vteřin. 

Pravděpodobnost záměny ochranných známek
Kučera, Jakub ; Pítra, Vladimír (vedoucí práce) ; Růžička, Michal (oponent)
Název: Pravděpodobnost záměny ochranných známek Autor: Jakub Kučera Katedra: Ústav práva autorského, práv průmyslových a práva soutěžního Vedoucí práce: doc. JUDr. Vladimír Pítra Abstrakt: Předložená diplomová práce se zabývá pravděpodobností záměny ochranných známek. Cílem práce je analyzovat jednotlivé faktory, které rozhodující orgán zohledňuje při posuzování pravděpodobnosti záměny ochranných známek a vzhledem k rozsáhlosti dané problematiky se soustředí pouze na vybrané, klíčové aspekty. Cílem této práce je také analyzovat judikaturu SDEU a Tribunálu týkající se pravděpodobnosti záměny, ze které často při svém rozhodování vycházejí i české soudy. Tato práce se skládá z 8 kapitol, které jsou dále členěny na podkapitoly. První kapitola se věnuje významu, které ochranné známky v dnešní době mají a také samotnému pojmu ochranná známka, tak jak je definován v zákoně o ochranných známkách a příslušných právních předpisech EU s přihlédnutím ke změně definice ochranné známky v důsledku přijetí směrnice Evropského parlamentu a Rady (EU) 2015/2436 a nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2015/2424. Druhá kapitola se zabývá právní úpravou pravděpodobnosti záměny, jak na české úrovni, tak na úrovni EU. Dále se tato kapitola věnuje jednotlivým orgánům, které posuzují pravděpodobnost záměny ochranných známek a...

Podnikatelský plán
Galkina, Anastasia ; Krause, Josef (vedoucí práce) ; Tondlová, Markéta (oponent)
Cílem této bakalářské práce je zpracování podnikatelského plánu na založení taneční školy v Praze a posouzení reálnosti a efektivnosti daného typu podnikání. Práce je rozdělena do dvou hlavních částí. V teoretické části jsou popsány důležité pojmy, struktura a zásady potřebné pro přípravu podnikatelského plánu. Druhá část je praktickou aplikací teoretických poznatků a obsahuje skutečný podnikatelský plán taneční školy. V podnikatelském plánu je hlavní pozornost věnovaná vytvoření konkurenceschopné nabídky, identifikaci rizik podnikání a způsobů jejich překonání, zpracování finančního plánu ve třech variantách vývoje. V práci byly použity metody expertního odhadu, benchmarkingu, dotazníkového šetření, SWOT a PEST analýzy.

Návrh strategie malého a středního podniku v oblasti spotřební elektroniky
Švancara, Miroslav ; Šlechtová, Jitka (vedoucí práce) ; Bečvář, Martin (oponent)
V teoretické části je popsána charakteristika malých a středních podniků. V analytické části autor představil společnost K+B Expert a její přímou konkurenci. Společnost K+B Expert podniká v oblasti spotřební elektroniky. V ČR má 19 maloobchodních prodejen. Rozhodla se na základě strategického plánu rozšířit své působení na trhu spotřební elektroniky v rámci horizontální sítě. Dle situační analýzy autor vybral Karlovarský kraj. Zapojením všech investičních kroků a režijních potřeb byla vytvořena holá provozovna, do které bylo potřeba navozit zboží a umístit jej do předem připravených regálů. Následovala propagační akce -- show pro otevření nové provozovny. Společnost K+B Expert jako součást sítě Expert ČR využila marketingovou koncepci této společnosti. Výběr reklamních prostředků provedli marketingoví specialisté a dle porovnání účinnosti byl jako nejefektivnější reklamní nástroj vyhodnocen reklamní leták, který dle vyplněných dotazníků uvedlo přesně 55% dotázaných respondentů jako hlavní zdroj zjištění otevření budoucí prodejny elektro a chystané reklamní akce. Dále byl použit rozhlas, billboardy, inzerce v novinách a reklamní poutače. Přestože skutečné finanční náklady vynaložené na uvedenou reklamní akci byly vyšší než původní plán (skutečné náklady činily 836.500 Kč), počítacími boxy prošlo celkem 8.560 návštěvníků, což bylo více než očekávaná návštěvnost. I celkový obrat prodejny byl vyšší než plánovaný - skutečný obrat činil 4,36 mil. Kč, což je o 9% více, než bylo předpokládáno. V celkovém pohledu může být tato akce zhodnocena jako vydařená a společnost K+B Expert, s.r.o. se může poohlížet po dalším regionu, do kterého rozšíří svoji působnost.

Strategická analýza International School of Business and Management
Vokál, Pavel ; Spálenka, Daniel (vedoucí práce) ; Nový, Ivan (oponent)
Obsahem práce je strategická analýza nově vnikající soukromé manažerské školy při VŠE. Pro hodnocení vnějšího prostředí je použita PEST analýza a Porterův model pěti konkurenčních sil. Zvláštní důraz je kladen na zmapování manažerských škol působících v Česku. Pro interní rozbor je použita Analýza podnikových zdrojů.Výstupy z jednotlivých analýz jsou použity k sestavení SWOT analýzy. SWOT analýza slouží jako základ k zformulování strategických doporučení pro ISBM.

Analýza podnikatelské příležitosti v oblasti míchání a čištění ropných nádrží moderní technologií DS Jet Mixers
Dundr, Zdeněk ; Hartman, Ladislav (vedoucí práce) ; Boura, Vlastimil (oponent)
Cílem práce bylo provést technickou a obchodně-ekonomickou analýzu, zda by bylo reálné založit malou specializovanou firmu outsourcingem stávajícího oddělení strojní údržby a přenést na ní unikátní know-how k patentově chráněné technologii na míchání a čištění ropných nádrží "DS Jet Mixers". Výstupem práce je nalezení bod zvratu, od kdy by se tento záměr z organizačně-ekonomického pohledu vyplatil a jaké opatření by se musela učinit. Teoreticko-metodologická část práce objasňuje specifika podnikání v nových oborech, trendy podnikání v nových technologiích a speciálních službách v Evropě. Diskutuje typické rysy evropského ropného trhu. Vysvětluje principy analýzy trhu a produktů, optimalizace firemních procesů a outsourcingu. Definuje základní ekonomické ukazatele vhodné pro provedení finanční analýzy a nalezení bodu zvratu. V analytické části je popsána technologie DS Jet Mixérů a objasněna její implementace v ČR. Byla provedena SWOT analýza technologie a její porovnání s konkurencí. Průzkumem trhu prověřeny příležitosti na trhu EU a označeny atraktivní trhy. Součástí praktické části je i návrh způsobu založení dceřiné firmy. Na základě analýz byl zjištěn bodu zvratu. Závěr shrnuje zjištěné výstupy analýz. Doporučuje řešení v současné situaci a dále specifikuje od jakého počtu zakázek outsourcovat činnosti do specializované firmy.

Strategická analýza společnosti Adventure World, s.r.o.
Armenov, Roman ; Kubíček, Aleš (vedoucí práce) ; Machek, Ondřej (oponent)
Diplomová práce se zabývá strategickou analýzou Adventure World s.r.o. provozující únikové hry v Praze. Cílem práce je navrhnout strategická doporučení pro další vývoj společnosti. Obsahem teoretické části je definování základní terminologie a podrobný popis postupu při formulaci strategie. V praktické části se aplikují analytické nástroje popsané dříve. Při analýze vnějšího makrookolí se používá nástroj PEST analýza. Pro znázornění oborového okolí se používají nástroje analýza 5 konkurenčních sil, mapy strategických skupin. V rámci zkoumání vnitřních podmínek společnosti se identifikují strategické zdroje a schopnosti s použitím nástroje hodnotového řetězce. Pro shrnutí poznatků z analýz je použít nástroj SWOT matice a následně generovány alternativy strategie. V závěru práce autor navrhuje znění mise a aktualizované vize, strategických cílů společnosti a konkretizuje opatření, která tyto cíle schopna společnost naplnit.

An analysis of the marketing strategy of the corporation TheRoom on the market of escape games
Valková, Pavla ; Kubálková, Markéta (vedoucí práce) ; Topolová, Ivana (oponent)
Tato práce pojednává o marketingové strategii společnosti TheRoom. Cílem práce je analyzovat marketingovou strategií společnosti podnikající na trhu únikových her. Taktéž zjistit jaké možnosti mají společnosti v danem zábavním odvětví oslovit nových zákazníku a následně vytvoření návrhu a doporučení na podporu marketingu a zvýšení povědomí o jich existenci mezi zahraničníma turisty. V teoretické časti práce je všeobecné vymezený marketing jeho podstata a další specifika klasického a internetového marketingu. Praktická část obsahuje vymezení podnikatelského prostředí společnosti včetně analýzy trhu a konkurence. V práci je přestavená analýza marketingové komunikace, SWOT analýza a taktéž analýza databázi klientu společnosti TheRoom. Přínosem práce je především komplexní pohled na společnost a jej marketingovou komunikaci, jako aj na celý trh únikových her, který umožňuje vytvořit si ucelený názor na současný stav a budoucí vývoj této společnosti a odvětví.

Change of operating processes in selected construction company
Fabo, Pavol ; Mejdrech, Vlastimil (vedoucí práce) ; Vrbová, Lucie (oponent)
Diplomová práce se zabývá podrobnou analýzou malé stavební firmy, přičemž je zaměřena na změnu v jejích řídících a provozních procesech. Cílem práce je pomocí odborné literatury nalézt metody na změnu procesů v této firmě. První kapitola má teoreticko-metodologický charakter, ve které analyzujeme teoretické poznatky z odborné literatury. Vymezíme pojmy jako podnik, procesy v podniku, metody analyzování jeho výkonnosti a způsoby jejich zmien- reengineeringu. V druhé kapitole představíme konkrétní podnik, jeho cíle a činnost. Ve třetí kapitole se zaměříme na podrobnou analýzu výkonnosti podniku pomocí finanční analýzy, na zjištění hrozeb a příležitostí z okolí podniku a od konkurence pomocí analýzy PEST a Porterova modelu konkurenčních sil. SWOT analýza poskytuje výsledky všech analýz. Ty jsou podkladem pro návrhy řešení stavební firmy v rámci čtvrté kapitoly se zaměřením na změny v řídících a výrobních procesech firmy, díky nimž by zvýšila svou výkonnost a získala lepší postavení trhu.

Marketingová studie společnosti Aquasvět Chomutov
Kučerová, Adéla ; Pánek, Pavel (vedoucí práce) ; Lukáš, Lukáš (oponent)
Diplomová práce přináší marketingovou studii společnosti Aquasvět Chomutov. Ve vlastní práci jsou vystižena teoretická východiska, jež dala základ metodám a postupům, které byly v práci použity. Zahrnuje základní pojmy marketingu, které se v práci vyskytují. V praktické části práce je představen předmět marketingové studie, tedy společnost Aquasvět Chomutov. Pro potřeby stěžejní analýzy diplomové práce, jsou nejdříve představeny výsledky předcházejících analýz, které byly provedeny pro účely studie. Patří mezi ně finanční analýza, analýza konkurentů, a analýza makroprostředí. Díky získaným poznatkům bylo možné vytvořit SWOT analýzu, která ukázala silné a slabé stránky podniku, jeho příležitosti, které může využít i hrozby, kterého oslabují, ukázala také, v jakém prostředí se pohybuje a jaké prvky na něj působí nejvíce. Pro doplnění představy zákazníků o společnosti a také pro účely SWOT analýzy byl přidán průzkum trhu. Průzkum o mínění zákazníků o Aquasvětě Chomutov. V poslední části diplomové práce jsou představena navrhovaná možná opatření pro zlepšení povědomí a návštěvnosti studovaného subjektu a závěr o získaných datech.

Positioning vybraného výrobku
Čubíková, Aneta ; Zeman, Jiří (vedoucí práce) ; Filipová, Alena (oponent)
Ve své diplomové práci "Positioning vybraného výrobku" jsem se zaměřila na analýzu pozice výrobku CEWE fotokniha od společnosti Fotolab na českém trhu v rámci jeho konkurence. V teoretické části je vysvětlen pojem marketingu, marketingový mix 7P, SWOT analýza, positioning, značka a kvantitativní a kvalitativní výzkum. Praktická část diplomové práce představuje společnost Fotolab a její tři hlavní konkurenty na trhu. V této části jsou všechny společnosti srovnány na základě rozšířeného marketingového mixu. Společnost Fotolab je hodnocena v rámci SWOT analýzy. Praktická část je však založena na dotazníkovém šetření a individuálních rozhovorech, ze kterých v závěru práce vzejde doporučení pro danou společnost.