Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 75 záznamů.  začátekpředchozí62 - 71další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Tvoříme z odpadového materiálu
Hrstková, Magdaléna ; Skarlantová, Jana (vedoucí práce) ; Novotná, Magdalena (oponent)
Cílem bakalářské práce "Tvoříme z odpadového materiálu" je vytvoření dvou metodických řad výtvarných činností s využitím odpadového materiálu z papíru a textilu pro děti předškolního věku. Práce obsahuje náměty na výtvarné činnosti, které jsou uspořádány podle týdenních témat z celého školního roku. Uvedené náměty mohou být inspirací pro pedagogy, vychovatele, ale i rodiče. Součástí práce je výtvarná dokumentace na CD.
Alimentární příjem fluoridu u předškolních dětí v prevenci zubního kazu
Oganessian, Edgar ; Broukal, Zdeněk (vedoucí práce) ; Štípek, Stanislav (oponent) ; Veverka, Jan (oponent)
Primární prevence zubního kazu zahrnuje pravidelnou mechanickou redukci zubního mikrobiálního povlaku, plnohodnotnou výživu se sníženým příjmem sacharidů a podáváním fluoridů v podobě lokálních aplikací a alimentárního příjmu. Ochranný účinek fluoridů spočívá ve stabilizaci demineralizačních a podpoře remineralizačních procesů na povrchu zubu. Alimentární příjem fluoridu pochází z potravových zdrojů, z fluoridových suplementů a u mladších dětí také z nechtěně spolykaných fluoridových zubních past. Příjem fluoridu, vedle prokazatelného a významného příspěvku v omezení kariogenních podmínek v ústním prostředí, představuje v období vývoje stálé dentice určité riziko pro maturaci a mineralizaci tvrdých zubních tkání a z toho důvodu je nutné jeho příjem u dětí v přeškolním věku regulovat a správně nastavit, aby se docílilo maximálního ochranného účinku pro tvrdé zubní tkáně s minimem rizik pro jejich správný vývoj. V jednotlivých studiích byl stanoven obsah fluoridu v balených vodách vhodných pro mladší předškolní děti, v produktech instantní mléčné výživy, v granulovaných herbálních čajích a v instantních maso-zeleninových příkrmech a ovocných přesnídávkách. Sumární celodenní příjem fluoridu ve výživě dětí byl stanoven metodou double plate. V modelové kalkulaci příjmu fluoridu s příspěvkem nechtěně spolykané...
Herní aktivity v rozvíjení prosociálního chování a cítění dětí v mateřské škole
Maršánová, Jindřiška ; Hejlová, Helena (vedoucí práce) ; Koťátková, Soňa (oponent)
Herní aktivity jsou v mateřské škole klíčovou metodou pro všestranný rozvoj dítěte ve věku od tří do šesti let. V osobnostně orientované výchově je volná, navozovaná i didaktická hra východiskem pro rozvoj prosociálního chování a cítění dětí. V teoretické části je rozkryt význam uvedených typů her v rámci věkových zvláštností dětí se zaměřením na rozvoj prosociálního chování a cítění dětí. Pojednává o úloze učitelky a významu klimatu školy v socializačním působení na dětskou skupinu v mateřské škole . Praktická část ověřuje možnosti her s prosociálními cíli a vliv jejich systematického zařazování na rozvoj prosociálního chování a cítění dětí ve vybraných třídách. Mapuje typické problémové situace, které vznikají při hraní těchto her a zachycuje modely jejich řešení.
Comparison of ELT methods used in a bilingual preschool and a language preschool
Wirnitzerová, Jitka ; Žďárek, Karel (vedoucí práce) ; Červinková Poesová, Kristýna (oponent)
Tato bakalářská práce je zaměřena na porovnání metod výuky anglického jazyka na základě analýzy sledovaných hodin v bilingvní a jazykové školce, které jsou zaměřeny na výuku anglického jazyka. Teoretická část popisuje výukové metody, které jsou obecně používané ve výuce a charakterizuje jejich hlavní principy. Objasnění pojmů metoda, přístup, technika a princip je v této části zahrnuto taktéž. Praktická část obsahuje popis jednotlivých sledovaných hodin a analýzu aplikace metod výuky anglického jazyka v praxi. Závěry analýzy vycházejí z četnosti výskytu výukových metod. Výsledky pozorování v obou školkách jsou dále vzájemně porovnány.
Možnosti venkovní výuky environmentální výchovy v městské školce MŠ Čéčova
ŽIŽKOVÁ, Eva
Tato práce se zabývá výukou environmentální výchovy předškolních dětí ve věku od 3 do 6 let ve venkovním prostředí. Teoretická část je zaměřena na popis základních principů, obsahů a prostředků pro výuku environmentální výchovy v mateřské škole jako průřezového tématu vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání. Zdůrazněny jsou venkovní formy výuky, při kterých dochází k praktickému seznamování se světem kolem nás a vzbuzení potřeby pečovat o přírodu a život v ní, protože tvoří nepostradatelné součásti životního prostředí člověka. Neméně důležitá je i kapitola o bezpečnosti při tomto způsobu vyučování. Praktická část je zaměřena na přípravu a popis konkrétních možností venkovní výuky environmentální výchovy v rušných částech města České Budějovice v okolí MŠ Čéčova a jejich využití v souladu se školním vzdělávacím programem této vybrané školy.
Václav Čtvrtek a jeho tvorba pro děti předškolního věku
Míčková, Jitka ; PROVAZNÍK, Jaroslav (vedoucí práce) ; MACHKOVÁ, Eva (oponent)
Diplomová práce se zabývá přínosem díla Václava Čtvrtka pro děti předškolního věku. Na základě literárního rozboru vybraných děl se zaměřuje na aspekty Čtvrtkovy tvorby, které jsou významné pro dramaticko-výchovnou práci v mateřské škole. Práce popisuje praktické využití metod a technik dramatické výchovy v realizovaných projektech. V závěru ukazuje možnosti postupů při plánování projektů s ohledem na potřeby cílené skupiny dětí.
Dramatická výchova v lesní mateřské škole
Jančová, Petra ; MARUŠÁK, Radek (vedoucí práce) ; MACHKOVÁ, Eva (oponent)
V diplomové práci - Dramatická výchova v lesní mateřské škole, popisuji prostředí lesních mateřských škol, jejich filozofii a provoz v České republice. Zaměřuji se na specifika prostředí lesních mateřských škol vzhledem k využívání dramatické výchovy. Největším specifikem je přírodní prostor, kde se často dramatické aktivity odehrávají. Práce obsahuje rozbor z hospitace dramatických aktivit ve třech lesních školách a ukázky projektů vlastní dramaticko výchovné práce v Lesním klubu Pramínek (projekt Ptačí sněm, příprava divadelního představení - Džiró a čtyři posvátné svitky a seminář Dramatická výchova pro pedagogy lesních mateřských škol).
Vliv médií na hrové chování dětí
PAŤHOVÁ, Karla
Tématem bakalářské práce je vliv médií na hrové chování dětí. Konkrétně se práce zaměřuje na mediální vzory, které mají předškolní děti tendenci napodobovat ve svých hrách a hrových činnostech. Cílem této práce je upozornit na ovlivňování dětské hry médii, zejména televizními pořady. Teoretická část se orientuje na vývoj hry dítěte předškolního věku. Dále pak na poznatky o vlivu médií na formování člověka, především o působení televizního vysílání na děti předškolního věku. Praktická část se zabývá výzkumným šetřením, které proběhlo ve 4 mateřských školách Jihočeského kraje. Tato část se zaměřuje na zjištění, do jakých mediálních rolích se situují děti předškolního věku a čím jsou pro ně tyto role přitažlivé.
Malá čarodejnice jako námět pro dramatickou výchovu v MŠ
Míčková, Jitka ; MACHKOVÁ, Eva (vedoucí práce) ; PROVAZNÍK, Jaroslav (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá využitím dramatické výchovy v mateřské škole. Porovnává cíle, možnosti a způsoby předškolního vzdělávání a dramatické výchovy, nabízí vypracovaný dramatický projekt, který vznikl na základě knihy Ottfrieda Preusslera "Malá čarodějnice", popisuje a hodnotí jeho realizaci a výsledek, reflektuje pocity dětí, jejich rodičů a třídních učitelek.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 75 záznamů.   začátekpředchozí62 - 71další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.