Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 78 záznamů.  začátekpředchozí58 - 67dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Rekonstrukce 3D modelu ze dvou snímků jedné scény
Myška, Milan ; Minář, Jiří (oponent) ; Říha, Kamil (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá procesem rekonstrukce 3D scény pomocí dvou 2D snímků pořízených nekalibrovanými kamerami. První kapitola je zaměřena na matematickou teorii stojící za tímto procesem. V této kapitole je představena epipolární geometrie, metoda hledání významných bodů SURF, fundamentální a esenciální matice, projekční matice, proces stereo rektifikace a hledání stereo korespondencí. Druhá kapitola práce toto téma popisuje praktičtěji a zároveň je v ní představen vlastní program psaný v jazyce C++.
Měření a diagnostika vibrací a hluku asynchronních strojů
Hlaváček, Tomáš ; Hájek, Vítězslav (oponent) ; Janda, Marcel (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá vznikem hluku a vibrací v asynchronních strojích. Nejprve je zaměřena úvodem do problematiky hluku a vibrací. Další částí je seznámení se s elektrickými stroji a vznikem vibrací a hluku v asynchronních motorech. Seznámení se s metodami měření, přístroji pro měření a laboratořemi. Následuje měření 3 sériově vyráběných motorů. U prvního vzorku dojde ke změření vibrací ve školních laboratořích a k porovnání s měřením ve firmě SIEMENS.
Rekonstrukce 3D modelu ze dvou snímků jedné scény
Myška, Milan ; Minář, Jiří (oponent) ; Hasmanda, Martin (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá procesem rekonstrukce 3D scény pomocí dvou 2D snímků pořízených nekalibrovanými kamerami. První kapitola je zaměřena na matematickou teorii stojící za tímto procesem. V této kapitole je představena epipolární geometrie, metoda hledání významných bodů SURF, fundamentální matice, stereo rektifikace a stereo korespondence pomocí metody block-matching. Druhá kapitola práce toto téma popisuje praktičtěji a zároveň je v ní představen vlastní program psaný v jazyce C++.
Design ručního 3D skeneru
Štigler, Jaroslav ; Rubínová, Dana (oponent) ; Sovják, Richard (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce je zaměřena na design ručního 3D skeneru vyšší cenové kategorie. Řeší problémy jako je dlouhá doba práce, pozorování monitoru při skenování, univerzálnost přístroje a bezpečnost přístroje před mechanickým poškozením. Velmi důležité je také správné ergonomické zpracování. Návrh usiluje o jednoduché a fukční tvarování. Tvarové i barevné řešení odpovídá faktu, že skener je převážně určen pro průmyslové využití. Skener je možné používat i v jiných odvětvích (např. lékařství, design, archeologie, atd.).
Aplikace pro analýzu pohybů tenisového hráče
Kříž, Petr ; Beneš, Radek (oponent) ; Říha, Kamil (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá segmentací částí postavy tenisového hráče pro analýzu jeho pohybu. Byla využita knihovna OpenCV s programovacím jazykem C++. Použity byly techniky zpracování obrazu jako prahování, oddělení pozadí, hledání největší kontury, Haarova detekce, Kalmanova filtrace. Pro výpočet 3D souřadnic segmentovaných bodů byla použita technika lineární triangulace.
Měření konstrukčních rozměrů rotoru asynchronního stroje
Tobolák, Petr ; Kuchyňková, Hana (oponent) ; Janda, Marcel (vedoucí práce)
Tato práce popisuje problematiku skenování rotorů asynchronních motorů pomocí 3D skeneru. V úvodu se zabývá teorií asynchronních motorů, možnými poruchami těchto strojů a v neposlední řadě i problematikou 3D skenování. Přímo se zaměřuje na praktické zpracování měřených rotorů a jejich nutné úpravy programem GEOMAGIC. Zahrnuje diagnostiku odchylek skenovaných prvků rotorů s modelem vytvořeném v programu AUTODESK INVENTOR a možné důvody jejich vzniku.
3D rekonstrukce pohybu lidského těla (MOCAP)
Černák, František ; Svoboda, Pavel (oponent) ; Šolony, Marek (vedoucí práce)
Tato práce řeší rozpoznávaní značek v obrazu, zachytávání pohybu a jeho následné převedení do 3D souřadnic a 3D rekonstrukci. Zvolený problém byl vyřešen sestavením stereo kamerového systému, detekci značek na pohybujícím se objektu a získáním polohy objektu v prostoru pomocí triangulace. V práci se podařilo dosáhnout úspěšnosti detekce značek na objektu  95% na blízkou vzdálenost a rekonstrukce pohybu do určité míry odpovídá skutečnosti. Hlavním zjištěním této práce je, že pomocí dvou obyčejných webových kamer je možné zrekonstruovat pohyby těla.
Tvorba modelu (jeskyní) pomocí stereokamery
Haša, Jiří ; Orság, Filip (oponent) ; Rozman, Jaroslav (vedoucí práce)
Tato práce pojednává o problematice stereoskopického vidění, strojového vidění a rekonstrukce trojrozměrné scény ze stereo snímků. Text se nejprve zaobírá vytvořením matematického základu, ze kterého odvozuje postupy a řešení problémů vznikajících při tvorbě aplikací pro rekonstrukci scény.
Převod trojúhelníkových polygonálních 3D sítí na 3D spline plochy
Jahn, Zdeněk ; Šiler, Ondřej (oponent) ; Kršek, Přemysl (vedoucí práce)
V počítačové grafice se můžeme setkat s nestrukturovanými trojúhelníkovými 3D sítěmi, které nejsou příliš použitelné pro zpracování kvůli své nepravidelnosti. V těchto případech může vyvstat potřeba převést danou 3D síť na vhodnější reprezentaci. Vhodnou alternativou může být určitý druh 3D spline plochy, která zavádí strukturu v podobě sítě řídících bodů a pro další zpracování je tedy mnohem vhodnější. V rámci převodu, který je popisován v této práci, se nejdříve vytvoří quadrilaterální 3D síť, jejíž struktura je pravidelná, ale především koresponduje se strukturou sítě řídících bodů výsledné 3D spline plochy. Tuto quadrilaterální 3D síť lze následně uložit a použít v určitých modelovacích aplikacích pro vytvoření 3D spline plochy, konkrétně tedy T-spline plochy.
Approximation of Terrain Data Utilizing Splines
Tomek, Peter ; Kunovský, Jiří (oponent) ; Chudý, Peter (vedoucí práce)
For the optimization of near-of-the-earth flight trajectories the terrain data have to be taken into account very precisely. At this, a fast and efficient evaluation of terrain data is very important since within the optimization task the computational effort for one single cost function evaluation has to be as small as possible. Furthermore, the trajectory optimization is done by gradient-based optimization methods. Thus, the approximation of the terrain data has to be continuously differentiable and also the gradients of the terrain data have to be evaluated along with the terrain data itself. A very promising approach for the approximation of the terrain data are multivariate splines based on the triangulations of the approximation domain. The aim of this master thesis was to develop a MATLAB and C{}\texttt{++} function that evaluates given terrain data at certain points along with the gradients of the terrain data at these points based on multivariate splines. The function supports evaluation of multiple points at once and is not limited to the three-dimensional data but should also be capable to approximate the data of any dimension.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 78 záznamů.   začátekpředchozí58 - 67dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.