Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5,750 záznamů.  začátekpředchozí5741 - 5750  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.17 vteřin. 

Edukace v péči o dítě s vrozeným onemocněním
Stará, Petra ; Pavlíková, Pavla (vedoucí práce) ; Nováková, Lenka (oponent)
Shrnutí Práce se zabývá komplexně problematikou edukace matek novorozenců a kojenců s vrozeným onemocněním. Teoretická část je zaměřena jak na edukaci obecně, tak i na specifika edukace v péči o novorozence a kojence s vrozeným onemocněním. V práci je dále stručně a přehledně zpracována problematika vybraných vrozených onemocnění vyžadujících kvalitní edukaci rodičů. Výzkumná část je zaměřena na to, jak vnímají edukaci sestry pracující na novorozeneckých a kojeneckých odděleních a matky dětí s vrozenou vadou, jaké problémy při ní vidí a co myslí, že by se dalo v této oblasti zlepšit. Závěrem jsou navrhnuty možnosti, jak zlepšit kvalitu edukace a je doporučen

Šikana žáků na základní škole
Košťálová, Pavla ; Walterová, Eliška (vedoucí práce) ; Kraus, Blahoslav (oponent) ; Pilař, Jiří (oponent)
Hlavním cílem práce "Šikana žáků na základní škole" bylo prokázat, jaké jsou proměnné, které ovlivňují výskyt sledovaného jevu mezi dětmi vybraného vzorku. Z mnoha různých faktorů jsem vybrala: velikost obce, vzdělávací program, pohlaví žáka, vztahy v třídním kolektivu, žákem subjektivně vnímanou atmosféru ve třídě, zájmovou činnost v místě bydliště nebo v místě školy, rodinu, používané tresty v rodině. Položila jsem si otázku zda lze zjistit souvislost mezi sledovanými proměnnými a tím, zda je dítě obětí nebo šikanujícím. Nejprve jsem provedla kvalitativně-interpretativní analýzu dostupné literatury, která se zvoleným tématem zabývá. Na základě komparace různých charakteristik jsem navrhla Pracovní vymezení šikany, s nímž v předkládaném textu dále pracuji. V úvodu empirické části práce jsem podrobně popsala kritéria výběru zkoumaného vzorku. Kritéria jsem volila tak, aby soubor byl dostatečně reprezentativní a zároveň dostatečně velký (N=776). Výzkum byl uskutečněn na 11 základních školách v bývalém Jihomoravském kraji, na 9 školách v bývalém Středočeském kraji. 6 základních škol bylo z obcí do 10 000 obyvatel (272 Žáků), 6 škol z obce od 10 000 do 50 000 obyvatel (249 žáků), 8 škol z obce nad 50 000 obyvatel (255 žáků). V každé škole byl proveden výzkum ve dvou třídách, převážně 6. a 8. ročnících. Výzkumu...

Prevence užívání návykových látek na základní škole
Ročňáková, Michala ; Drlíková, Eva (oponent) ; Hermochová, Soňa (vedoucí práce)
V současné době, kdy experimentování s návykovými látkami svým způsobem patří k normálnímu průběhu dospívání, se prevence řadí mezi jeden z důležitých pilířů oblasti věnující se drogové problematice. Výzkumy prokazují, že čím dříve člověk získá zkušenost s návykovou látkou, tím větší bývají následné obtíže. Důsledky spojené se závislostí je obtížné, ale také i nákladné, napravovat. Zahraniční publikace dokonce uvádějí a vyčíslují přednosti prevence před následnou péčí. Tvrdí, že pokud budeme předcházet problémům spojených drogami, společnosti ušetříme. Jeden dolar věnovaný na prevenci je srovnáván s deseti dolary investovanými do řešení pozdějších důsledků spojených s užíváním drog. Mnoho času tráví děti a dospívající ve školských zařízeních, tím se zde otevírají možnosti k jeho využití také k preventivní práci. V školním prostředí vystupují různé skupiny intermediátorů. Jednu z nejvýznamnějších rolí zastávají pedagogové, kteří vstupují s dětmi a dospívajícími do kontaktu. Neměli by tedy jen vyučovat předmětům, ale také vychovávat. Prevence užívání návykových látek spočívá v trojstranném modelu zaměřenému na poznatky, postoje a chování. Tyto všechny kvality dokáže zahrnout přístup zaměřený na sociálně osobnostní výchovu (či sociálněpsychologický výcvik, trénink dovedností potřebných pro život). Působení...

Vnímání známkování a slovního hodnocení učiteli, žáky a rodiči.
Zedníková, Martina ; Stará, Jana (vedoucí práce) ; Linková, Marie (oponent)
Svou diplom ovou práci jsem zam ěřila na problem atiku vním ání znám kování a slovního hodnocení učiteli, žáky a rodiči na prvním stupni ZŠ. V teoretické části jsem se podrobně zabývala názory teoretiků. Soustředila jsem se na pojem hodnocení, typy a funkce hodnocení a dále pak již na samotné slovní hodnocení a tradiční klasifikaci (známkování). Provedla jsem teoretickou analýzu výhod a nevýhod zkoum aných forem hodnocení. Cílem em pirické části byl průzkum a následně zhodnocení situace, na kolik se shodují či liší názory teoretiků s praxí ve školách. Chtěla bych zdůraznit, že dle mého názoru vyplývají z výzkum u dva nej důležitější poznatky. Není ideální ani jeden způsob hodnocení, ale kom binace a využití obou, tj. ja k slovního hodnocení, tak i tradičního znám kování. Při hodnocení hrají také velm i důležitou roli i rodiče. Ti svojí spoluprácí s dětm i a školou napom áhají k tomu, aby se na hodnocení podíleli učitelé a žáci společně. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Stimulace tělesně a kombinovaně postiženého jedince
Marešová, Miroslava ; Hájková, Vanda (vedoucí práce) ; Strnadová, Iva (oponent)
Cílem této práce je představit možné terapeutické koncepty, které by neměly chybět v péči o tělesně a kombinovaně postižené jedince, a to nejen v péči speciálně pedagogické. Součástí textu je i vyhodnocení dotazníkového průzkumu vytvořeného pro rodiče dětí s tělesným a kombinovaným postižením, jehož cílem bylo zjištění úrovně povědomí o již zmiňovaných terapeutických konceptech.

Šikana na 1.stupni základní školy
Machovičová, Michaela ; Stará, Jana (vedoucí práce) ; Greger, David (oponent)
Diplomová práce se věnuje šikanování na prvním stupni základní školy. Teoretická část objasňuje význam termínu šikana, popisuje formy a příčiny šikanování mezi žáky ve skupině, předkládá možné charakteristické znaky agresorů a obětí šikany a také časté přístupy a názory pedagogů, škol a rodičů na tuto problematiku. Dále uvádí přesné kroky, jak šikanování diagnostikovat, vyšetřovat a následně léčit a navrhuje sankce a výchovná opatření pro šikanující. Empirická část popisuje výzkum, jehož cílem bylo zmapovat rozsah šikany ve vybraných třídách prvního stupně a zjistit informovanost žáků o tomto problému. Na základě výsledků výzkumu a teoretických poznatků jsou v poslední kapitole formulované rady a doporučení pro primární prevenci šikanování ve třídě.

Poruchy pozornosti s hyperaktivitou - ADHD
Hainová, Barbora ; Michalová, Zdena (vedoucí práce) ; Čedík, Miloslav (oponent)
Cílem diplomové práce je zmapování úspěšnosti bývalých žáků speciální základní školy v dalších školských zařízeních. Chceme zjistit, jakým způsobem ovlivňuje specifická porucha chování jejich adaptaci na nová prostředí. V teoretické části jsou uvedeny poznatky vztahující se ke specifických poruchám chování, se zaměřením na problematiku syndromu ADHD/ADD. Dále je zde popsán proces socializace ve všech věkových obdobích vývoje a rodina jakožto významný činitel při vytváření a formování základní společenských hodnot a postojů jedince. Empirická část je zaměřena na provedení průzkumu absolventů Speciální základní školy pro žáky s SPCH, který se týká jejich úspěšnosti v dalším vzdělávání na středních školách. Následuje zpracování dotazníků s údaji vyplněnými rodiči absolventů SpZŠ pro žáky s SPCH, které byly použity k potvrzení či vyvrácení námi stanovených hypotéz

Rodina dítěte s mentálním postižením - vstup do světa dospělých
Rychtrová, Magdaléna ; Strnadová, Iva (vedoucí práce) ; Černá, Marie (oponent)
Tato diplomová práce je zaměřena na život rodiny dítěte s mentálním postižením v době, kdy dítě ukončilo povinnou školní docházku a vstupuje do světa dospělých. Teoretická část je věnována rodině a její firnkci. Popsány jsou role rodičů, sourozenců a prarodičů. Další část je věnována období dospívání a problémům mladých lidí na prahu dospělosti. V poslední části je kapitola o vzdělávání mladých lidí s mentálním postižením. Praktická část přibližuje formou životních příběhů životy čtyř konkrétních rodin a jejich specifika v období, kdy jejich dítě vstupuje do další životní etapy, která se nazývá dospělost. Pro srovnání je zpracován i příběh ženy s mentálním postižením, která toto období prožívala před 25 lety. Hlavní pozornost je věnována reálným možnostem a životním perspektivám těchto rodin a jejich dětí.

Stacionáře pro osoby s mentálním postižením - srovnání státního a neziskového sektoru
Zajícová, Lenka ; Strnadová, Iva (vedoucí práce) ; Černá, Marie (oponent)
Diplomová práce porovnává a charakterizuje sociální zařízení pro osoby s mentálním postižením podle zřizovatele. Dále se zabývá názory rodičů na kvalitu poskytovaných služeb v těchto zařízeních. Teoretická část se věnuje základním pojmům, definicím, klasifikacím, psychickým zvláštnostem, vzdělávání a výchově osob s mentálním postižením. Hlavní částí práce je výzkum, který je zpracován ve dvou etapách. První část se zabývá porovnáním stacionářů podle zřizovatele. Zde je použita metoda dotazníku. Druhá část je věnována výzkumu názoru rodičů dětí s mentálním postižením, které navštěvují denní a týdenní pobyty ve stacionáři. V této části výzkumu je použita metoda řízeného rozhovoru. Poznatky a znalosti získané během mého studia a výsledky diplomové práce využiji pro zkvalitnění vlastní práce ve stacionáři a jako osvětu v komunikaci s ostatními lidmi.

Daňové a pojistné systémy ve vybraných státech EU
Vágnerová, Pavlína ; Tepperová, Jana (vedoucí práce) ; Čejková, Eliška (oponent)
Cílem této diplomové práce je porovnání vybraných prvků daňových a pojistných systémů v České republice (ČR), na Slovensku, v Rakousku a Německu, které se týkají zaměstnanců a zaměstnavatelů a je s nimi počítáno v modelových příkladech, dále zhodnocení výhod a nevýhod migrace zaměstnanců mezi ČR a ostatními státy při použití struktury vyslání a nakonec porovnání příjmů zaměstnanců při využití dávek ze systémů sociálního pojistného jednotlivých států (konkrétně starobního důchodu a rodičovského příspěvku). V první části práce je vysvětlena problematika smluv o zamezení dvojího zdanění (SZDZ) a koordinačního nařízení EU. Následuje komparace výše zmíněných prvků daňových a pojistných systémů v jednotlivých státech. V poslední části aplikuji zjištěné poznatky na modelové zaměstnance a z výše jejich čistého příjmu vyvozuji závěry. Migrace do jiného členského státu EU se nejvíce vyplatí zaměstnanci, který podléhá zdanění v jiném ze zkoumaných států EU, ale zůstane pojištěn nadále v ČR. Co se týče řešených sociálních dávek, pak starobní důchodci jsou nejvíce podporováni v Rakousku a rodiny s dětmi v Německu.