Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5,727 záznamů.  začátekpředchozí5718 - 5727  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.30 vteřin. 

Vyšší odborné školy v systému vzdělávání v České republice
Slažanský, Tibor ; Rýdl, Karel (vedoucí práce) ; Pol, Milan (oponent) ; Kovařovic, Jan (oponent)
Práce se zabývá problematikou vyššího odborného studia. Cílem práce je posouzení postavení vyššího odborného studia v českém systému vzdělávání na základě analýzy vybraných problémů z jeho realizace. Jako první je posouzena reflexe VOŠ ve veřejných pramenech. Analyzovány byly veřejně přístupné materiály z činnosti představitelů státu - Parlamentu, vlády, prezidenta a Ústavního soudu a dále celý ročník 2005 celostátního deníku Mladá Fronta Dnes a odborného profesního periodika Učitelské noviny. Následuje komparativní analýza legislativního vymezení vyššího odborného studia v kontrastu se studiem středním a vysokoškolským a dále analýza spektra absolvovaného středního vzdělání uchazečů o vyšší odborné studium. V poslední části je posuzována míra samostatnosti vyššího odborného studia, které je realizováno v rámci jednoho školského subjektu společně se středním odborným. Provázanost realizace programů středního a vyššího odborného studia v rámci jednoho subjektu je posuzována na základě porovnání počtů žáků a studentů, rozsahu působení jednotlivých vyučujících a na využívání učeben školy. V uvedených otázkách je vždy posuzován podíl SŠ a VOŠ na jednotlivých školách.

Analýza chemického složení železných kovů se zaměřením na optickou emisní spektrometrii
ŠTĚCH, Tomáš
Obsahem bakalářské práce je vybrat vhodnou úlohu, pro spektrální analýzu chemického složení železných kovů ve školních podmínkách. Následně vytvořit metodický návod pro postup, analytických zkoušek, zpracování dat a jejich interpretaci v měřicím protokolu. Kapitoly se skládají z teoretického úvodu, rozdělení nejfrekventovanějších metod analytických zkoušek a konzultace metodiky měření s pracovníkem z praxe.

Srovnání problematiky vztahu milost - svoboda u sv.Augustina a u sv. Bernarda
Pluhař, Jiří ; Pospíšil, Ctirad Václav (vedoucí práce) ; Novotný, Vojtěch (oponent)
Resumé Práce mi otevřela problém milosti a donutila mě ho "dobrovolně" nastudovat. Na naší fakultě se milost pro kombinované studium přednáší okrajově v důsledku nízké dotace hodin. Přitom v době barokního manuálu tvořil problém milosti samostatný traktát. Moderní doba sice přinesla změnu výuky a jedná se o vítané vylepšení. Problém milosti tím však neztrácí na důležitosti. Pokud člověk bere vážně ekumenické výzvy, pak je konfrontován s faktem, že je to právě problém milosti, který staví nejvíce překážek mezi katolickou a protestantské církve. Bez základních znalostí nauky o milosti lze jen velmi obtížně pochopit nauku o svátostech, církvi a věcech posledních. A co je mnohem důležitější, bez pochopení milosti, člověk nemůže poznat své pravé místo před Bohem. Bez zodpovězení otázky jaký je vlastně konkrétní vztah Boha k člověku, uvíznou veškeré teze o milujícím Bohu na mrtvém bodě. Je však příznačné, že lidsky uspokojivé řešení se skrývá spíše v modlitbě a pokorném ztišení, než v sebe lepší racionálně-teologické argumentaci. Filosofická úvaha zradila i takové velikány jako byl G. Leibniz nebo v nedávné době A. N. Whitehead. Špatně postavený problém milosti a svobody rozhodování může vést jednak ke snížení spásonosného činu Krista, tím že člověk je schopen spásy pouze vlastní silou, nebo k opačnému debaklu,...

Život menšin v Jihočeském a Jihomoravském kraji
HOREHLEĎOVÁ, Veronika
Bakalářská práce s názvem "Život menšin v Jihočeském a Jihomoravském kraji" se zabývá problematikou romské menšiny a jejím vzděláváním. Vzdělání a vzdělávání je v současné době klíčovým předpokladem pro vzestup romského etnika a jeho začlenění do společnosti. V teoretické části této práce je popsána charakteristika, původ a dělení Romů a historické souvislosti vývoje Romů na našem území. Zmínili jsme současné problémy pojící se s romskou menšinou, jako jsou například sociální exkluze, diskriminace, aj. Další kapitoly byly věnovány romské kultuře, rodině a výchově. Nejpodstatnější kapitolou je vzdělávání, jelikož celá práce byla orientována tímto směrem. Uvedli jsme zde také současný stav vzdělanostní úrovně romského etnika. V empirické části jsou prezentovány výsledky výzkumu zaměřeného na vzdělávání romského etnika v oblasti středoškolského studia. Výzkum byl zpracován systémem sekundární analýzy dat a kvantitativního zhodnocení dotazníku. Hlavním cílem práce bylo zjistit, jaké typy středních škol žáci romského etnika upřednostňují, zda studia dokončují nebo ukončují předčasně a zda jim během studia pomáhá asistent pedagoga pro děti, žáky a studenty se sociálním znevýhodněním. Dále jsme zjišťovali, jestli romští studenti středních škol využívají státních dotací ke studiu. Preferovanými typy středních škol byly nejčastěji mezi Romy střední odborná učiliště. Jen malá část respondentů si vybírala obory ukončené maturitní zkouškou. Tento výsledek měl rovněž potvrdit nebo vyvrátit formulovanou hypotézu, která zní: Romská menšina dokončuje středoškolské vzdělání. Hypotéza byla vyvrácena, jelikož převážná většina romských žáků středních škol studium nedokončila. Práce poukazuje i na faktory ovlivňující postoje romského etnika ke vzdělání a vzdělávání. Výsledky práce jsou přínosné pro praxi. Se školami zapojenými ve výzkumu byla navázána spolupráce. Zpětnou vazbou jim byly poskytnuty výsledky výzkumu. Pro školy mohou tyto informace znamenat lepší orientaci v tom, co studenti od vzdělávání očekávají, jak k němu přistupují, jakým volbám studia dávají přednost. Zároveň mohou výsledky výzkumu posloužit jako informační a edukační materiál pro širokou veřejnost i odborníky

Výzkumná kompetence v učitelské profesi a ve vzdělávání učitelů
Seberová, Alena ; Walterová, Eliška (vedoucí práce) ; Lukášová, Hana (oponent) ; Vašutová, Jaroslava (oponent)
Současné české kurikulární reformy umožňují růst pedagogické autonomie škol a nesou tak s sebou zvýšené nároky na profesionalitu učitelů. Zavedením Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání se učitelé spolu s vedením školy a nepřímo také radou školy stávají nejen tvůrci školního kurikula (Školního vzdělávacího programu), ale zároveň také jeho (auto)evaluátory. Jak definovat evaluac/ v kontextu učitelské profese spolu se zachováním respektu k výzkumné doméně pedagogických věd? Jak specifikovat profesní výzkumné činnosti učitele a nesnížit tím prestiž výzkumníků-vědců pedagogiky? Jak zajistit, aby byli učitelé nositeli změn, spolutvůrci poznání pedagogické reality a mohli se podílet na žádoucím proměňování statusu učitelské profese? Má-li být učitel expertem v edukační doméně, neobejde se bez permanentně se rozvíjejících znalostí odborně argumentovat postupy a výsledky výukových procesů, význam implementovaných změn. Předpokladem je k tomu teoretické i praktické porozumění opřené nejen o kritické teoretické studium a systematickou celistvou reflexi vlastní pedagogické praxe, ale také o objektivní výsledky realizovaných výzkumů. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Volba povolání zdravotní sestry
Hlinovská, Jana ; Koťa, Jaroslav (vedoucí práce) ; Pelikán, Jiří (oponent)
Tato rigorózní práce se věnuje problematice volby povolání zdravotní sestry. Cílem práce bylo zmapování sociálních a osobnostních faktorů první fáze profesní orientace. Vnější (sociální) a vnitřní (osobnostní) kategorie jsou velmi těsně provázány, vzájemně se ovlivňují, působí na ně řada situačních faktorů. Část práce si kladla za úkol zaznamenat rozdíly vybraných proměnných u dospívajících v jednotlivých ročnících studia a pokoušela se zmapovat některé rozdíly ve výsledcích a závěrech výzkumu, který byl realizován O. Gabrielovou v roce 1991. V empirickém retrospektivním zkoumání jsme se snažili vysvětlit příčinné vztahy na základě kvantitativního zpracování dat. Statistický výběrový soubor tvořilo 422 respondentů, žáků a žákyň tří zdravotnických škol, kteří ve školním roce 2003/2004 navštěvovali denní studium oboru všeobecná sestra. V rámci výzkumné metody jsme vytvořili nový výzkumný nástroj Dotazník pro žáky a žákyně stl~ední zdravotnické školy. Naše výzkumné šetření potvrdilo hlavní hypotézu, která se týkala obecnějších vazeb a zahrnovala v sobě více dílčích hypotéz. Do volby stl'ední zdravotnické školy a do volby povolání zdravotní sestry intervenují u žáků a u žákyň stl~ední zdravotnické školy vnější faktory a vn itl'n í faktory. Námi oslovené dospívající bylo možné rozdělit na dvě skupiny. První...

Egypt očima novodobého hermetismu
Michalík, Petr ; Janák, Jiří (vedoucí práce) ; Vojtíšek, Zdeněk (oponent)
Hermetismus je stále živý myšlenkový proud. Jednotliví autoři mají různé názory na to, jak a zda vůbec staroegyptská kultura vznik hermetismu ovlivnila. Avšak v prostředí, ve kterém postava Herma Trismegista vznikla, nemůžeme v žádném případě působení egyptských vlivů zcela opomenout. Studium hermetismu bývá egyptology a religionisty spíše opomíjené. Naproti tomu zájem laické veřejnosti nikdy neopadnul a v současné době z něj čerpají současná i vznikající alternativní náboženství a hnutí

Postoje žáků středních škol k novým náboženským hnutím
Czechová, Lucie ; Kučírek, Jiří (oponent) ; Marádová, Eva (vedoucí práce)
Tato diplomová práce pojednává o problematice nových náboženských hnutí. Teoretická část se zabývá vymezením terminologie, právním postavením církví a náboženských skupin v České republice a výukou náboženství na školách. Poté následuje charakteristika vybraných nových náboženských hnutí. Cílem praktické části je zjistit, jaké jsou postoje žáků středních škol к novým náboženským hnutím a jak je vyučujícími rodinné výchovy na 2. stupni základních škol realizována výuka o nových náboženských hnutích. Metodická část by měla přispět к řešení problému, jak zařadit výuku zaměřenou na problematiku nových náboženských hnutí do vzdělávacího programu základních škol. V závěru metodické části je vypracován přehled námětů, kterými lze obohatit výuku žáků na základních školách. Součásti diplomové práce jsou přílohy. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Verbální komunikace v geometrii na 1. stupni základní školy praktické
Spěváčková, Ivana ; Slezáková, Jana (vedoucí práce) ; Hejný, Milan (oponent)
Ve své diplomové práci chci sledovat verbální komunikaci žáků 1. stupně základní školy praktické v předmětu geometrie. Budu pracovat vždy se dvěma chlapci a dvěma děvčaty z každého ročníku. Respondenti si budou vzájemně popisovat tři typy obrázků a jeden prostorový objekt. Jejich rozhovory budu zaznamenávat na audiokazetu a následně přepisovat do protokolů. Ty budou podkladem k analýze. Cílem práce bude srovnat jednotlivé ročníky a sledovat posun, kterého žáci v průběhu 1. stupně dosáhnou.

Studium a profese českého animátora v podmínkách tržní ekonomiky
Kotlářová, Hana ; BUBENÍČEK, Jan (vedoucí práce) ; PAVLÁTOVÁ, Michaela (oponent)
Cílem diplomové práce "Studium a profese českého animátora v podmínkách tržní ekonomiky" je zodpovědět všechny základní, praktické otázky, které si klade student animace či začínající tvůrce s ohledem na svou budoucí kariéru. Dále by měla sloužit jako informační pojítko mezi školou a praxí, informovat o současné situaci na české animované scéně a o praktických dovednostech, které je nutné pro úspěšný start v oboru animace budovat. Snahou autorky bylo předat nezkreslené, užitečné a realistické informace, a proto může text na některé čtenáře působit překvapivě, upřímně až skepticky. Čtenářovou reakcí by mělo být vytvoření vlastních, na faktech postavených východisek pro práci v oboru animace, a proto je pochopení celé, nepřikrášlené situace fundamentální. Široce pojaté téma obsahuje informace jak o filmové či umělecké animaci, tak o reklamní, zakázkové nebo internetové tvorbě, o fungování animačního studia, animačního průmyslu a ekonomických aspektech tvorby. Dále shrnuje poslání a účel škol a studia včetně "desatera studenta", zaměřeného na praktické zkušenosti, které by měl student na škole získat. Obsah práce byl z většiny vytvořen metodou dotazů a rozhovorů s předními tvůrci, producenty a pedagogy, fungujícími na české (i zahraniční) scéně. Přestože studie nepřináší hloubkovou analýzu a jasná řešení konkrétních, specifických problémů, představuje velice praktický úvod do animované tvorby v praxi, díky které by studenti měli získat základní přehled a témata dále individuálně rozvíjet.