|
Analysis of Marketing Mix Tools in RAMA Bohemia, a.s.
Kasperová, Andrea ; Kozlová, Taťána (advisor) ; Lusk, Matúš (referee)
The objective of this bachelor thesis is to characterise the essence of the notion of marketing mix with the help of known techniques. In the practical part of the work the author will focus on the particular company, RAMA BOHEMIA, a. s., to analyse applications of the individual instruments of the marketing mix in the company, to assess their functioning and to propose potential measures in the case of a found drawback.
|
| |
|
Distribuce výrobků k zákazníkovi ve vybrané společnosti
Spálenková, Michaela ; Lukšů, Vladimír (advisor) ; Hesková, Marie (referee)
The aim of the work is to give a detailed insight into the ways and methods of product distribution as used by a food industry manufacturing plant. Distribution chain management from a marketing and logistics point of view is analysed focusing on transport options and potential. Theoretical basis and terms definition are provided, the emphasis being laid on the function of distribution, its intermediaries, and channels in terms of logistics costs. The work describes options a company has when creating a distribution chain. Distribution warehouses and ways of transport are considered as the most important factors. The practical part of the work deals with product distribution at a Danone company, focusing on rules, specifics, and risk areas. Process optimization is proposed with regard to costs, transport effectivness and customer needs.
|
| |
| |
| |
| |
| |
|
Formation of distribution centre
Kobliha, Marek ; Pernica, Petr (advisor) ; Jirsák, Petr (referee)
The source of information for contemporary as well as future implementers of the distribution centre. Process of a strategic choice, over the decision whether to pursue an own or external distribution centre, an building proposal itself to the final implementation and operation. The key words - distribution, project, outsourcing, development, storage technologies, handling equipment, automatic identification, layout.
|
|
Identifikace přínosů e-businessových řešení pro malé firmy
Kysela, Jiří ; Voříšek, Jiří (advisor) ; Salava, Petr (referee)
Tato práce se zabývá fenoménem elektronického obchodování, identifikuje jeho přínosy, nastiňuje problematiku zřízení internetového obchodu a jeho následný provoz. Je zde předložena široká paleta softwarových, logistických a marketingových nástrojů, díky nimž je možné nakonfigurovat internetový obchod tak, aby vyhovoval požadavkům drobného podnikatele a zároveň perfektně fungoval z hlediska zákazníka. Založení internetového obchodu se zabezpečením veškerého provozu je sice podmínkou k jeho bezchybnému fungování, avšak to je teprve začátek elektronického obchodování. Jak se ukazuje v praxi, jednou z nejdůležitějších věcí je maximální snaha o spokojenost zákazníka, neboť jedině takový zákazník se bude do našeho obchodu vracet, případně ho doporučovat svým známým - dalším potenciálním zákazníkům. V kapitole ?Formování firmy a marketing? je čtenář seznámen se základními principy fungování firmy a její vazby na okolní prostředí, stejně jako s vnitropodnikovou politikou. Jaké jsou podmínky a možnosti pro distribuci svého zboží se pak popisuje v kapitole následující s názvem ?Logistika? a konečně analýza samotných stavebních kamenů internetového obchodu je popsána v kapitole ?Technické zabezpečení a realizace?. Kapitola ?Provoz elektronického obchodu? pak věrně zobrazuje možnosti a úskalí běhu celého systému obchodování. Tato práce se snaží komplexně informovat o realizaci a fungování internetového obchodu, který je sice novým způsobem prodeje, kde však platí stará pravidla o dobrém a poctivém obchodu.
|