Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 75 záznamů.  začátekpředchozí56 - 65další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Historicko-geografická analýza dostupnosti Brna a Ostravy v období 1921-2020
Častulík, Jonáš ; Hudeček, Tomáš (vedoucí práce) ; Hofman, Petr (oponent)
Práce je zaměřená na porovnání časové dostupnosti železniční a individuální automobilové dopravy v Brně a Ostravě mezi lety 1918-2020 a také jejich srovnání s Prahou. V úvodu je provedena rešerše témat týkajících se analýzy dostupnosti a metody její vizualizace. S tím souvisí i vysvětlení pojmů dostupnost, GIS a síťová analýza. Součástí této kapitoly je i historická část, zabývající se vývojem železniční a silniční sítě na území České republiky. Další kapitola je zaměřená na metodiku zpracování dat a tvorby modelu časové dostupnosti. Nejdůležitější částí práce je kapitola výstupy a zhodnocení, ve které jsou porovnávány změny využití železniční a individuální automobilové dopravy během stoletého vývoje mezi lety 1921-2020 v Brně a Ostravě. Výsledky v těchto městech jsou také srovnávány mezi sebou a Prahou. Poslední kapitolou je diskuze, v té je rozebírána srovnávací analýza obou dopravních módů a jejich výhodnost. Pro potřeby porovnání a vyhodnocení byly vytvořeny izochronické mapy dostupností a jejich změn. Také byl vytvořen index dostupnosti a grafy znázorňující její vývoj.
Modely veřejné hromadné dopravy v prostředí GIS
Loukotka, Tomáš ; Grill, Stanislav (vedoucí práce) ; Brůha, Lukáš (oponent)
Modely veřejné hromadné dopravy v prostředí GIS Abstrakt Práce popisuje a modely veřejné hromadné dopravy. Na základě kombinace těchto modelů a myšlenek autora je vytvořen vlastní model. Tento model pracuje pouze s intervaly a nikoli s jízdními řády. Proto v něm nelze s jistotou určit chování cestujícího. Model pracuje kromě sítě linek i s uliční sítí. Nad tímto modelem je vytvořena aplikace, která umožňuje editaci sítě hromadné dopravy a provádění analýz dostupnosti a nejkratší cesty. Použité technologie jsou: ExtJS, OpenLayers, CGI, Shapely, STORM, PostgreSQL. Tato aplikace je prakticky využita při vytvoření sítě hromadné dopravy pro Prahu 6 a provádění analýz nad touto sítí.
Historicko geografická analýza dostupnosti Prahy silniční dopravou v období 1918 - 2020 pomocí GIS
Kufner, Jan ; Hudeček, Tomáš (vedoucí práce) ; Štych, Přemysl (oponent)
Práce se zabývá stoletým vývojem časové dostupnosti Prahy při využití silniční dopravy na území České republiky. Úvodní rešeršní část se věnuje počátkům rozvoje silnic v České republice s výhledem do plánovaného ukončení výstavby dálniční sítě a dále problematice síťových analýz. Práce se snaží dokázat zkracování časových vzdáleností z jednotlivých míst České republiky v průběhu století. Součástí práce jsou izochronické mapy dostupnosti Prahy a mapy změn dostupnosti v jednotlivých obdobích.
Analýza difenciace cenové, časové a vzdálenostní akcesibility v rámci sítě ČD
Hanes, Zuzana ; Lysák, Jakub (oponent) ; Hudeček, Tomáš (vedoucí práce)
Analýza diferenciace cenové, asové a vzdálenostní akcesibility v rámci sít D Abstrakt Hlavním cílem diplomové práce je vy ešení otázky akcesibility v oblasti osobní železni ní p epravy v síti eských drah na území eské republiky. Díl ími cíli jsou analýzy vzdálenostní, cenové a asové dostupnosti železni ní osobní p epravy. K hlavním pramenným zdroj m práce pat í Železni ní jízdní ád D 2009 a geografická databáze Arc R 500. Základním nástrojem pro zpracování je geografický informa ní systém (GIS) s programovými nadstavbami zam enými na sí ové analýzy. K hlavním výstup m práce pat í databáze železni ních stanic s hodnotami o vzdálenostní, cenové a asové dostupnosti. Dalšími výstupy jsou díl í mapy prezentující jednotlivé druhy dostupností. Sou ástí výsledk je v neposlední ad také metodika stanovení odlišných druh akcesibilit, hodnocení použitých metod, hodnocení kvality model vzhledem k použitým dat m a konfrontace díl ích výsledk s ostatní literaturou. Klí ová slova: akcesibilita, železni ní doprava, sí ová analýza, dostupnost, modely dostupnosti, Network Analyst
Vliv textury briket z biomasy na jejich mechanické vlastnosti
Černá, Iva ; Pecen, Josef (vedoucí práce) ; Jan, Jan (oponent)
S rostoucím množstvím uživatelů AD technologie, roste problematika jak skladovat, takový tekutý materiál, kterým je digestát. V současné době existují i jiné způsoby, jak jej využívat, kromě hnojení tekutou částí digestátu. Digestát lze sušit a lisovat do formy briket nebo pelet. Ve formě brikety, je důležité si uvědomovat, důležitost vztahů mezi vlastnostmi jednotlivých složek (částic), protože jedna vlastnost může ovlivnit další a tvořit tak strukturu materiálu a jeho opětovné zpracování do podoby finálního výrobku. Tato studie byla provedena za účelem najít a/nebo kvantifikovat vztah mezi strukturou briket z biomasy a jejich odolností a pevností tvaru při manipulaci, skladování a používání. Základní hypotéza této práce je založena na otevřeném předpokladu, že textura briket je závislá na mnoha parametrech. Některé z těchto parametrů byly testovány. Jmenovitě, látkové složení, fyzikální vlastnosti brikety z digestátu, pevnost a tvrdost, analýza velikosti částic a další. Digestát se ukázal být dobrým materiálem pro kompresi, navíc s vysokým obsahem živin. Množství odrolu se měnilo mezi 7-12% na začátku, postupně klesající na 3-5%. Zkoušky tvrdosti podle Shoreho testu prokázaly, výsledky vypovídající o vztahu mezi velikostí částic a tvrdostí. Sítová a obrazová analýza pak ukázala řadu částic v rozmezí velikosti 0,01 mm z 99,5% a 10 mm z 99,7%, většina z nich s jehlám-podobným tvarem. Tato studie navrhuje metodu, která umožňuje analýzu velikostního rozdělení částic ve vzorku, a popisuje další vlastnosti briket, které mohou být užitečné pro další výzkum a komerčním účelům.
Návrh projektu rekonstrukce domu s podporou MS Project
Horák, Filip ; Vintrlík, Tomáš (oponent) ; Doskočil, Radek (vedoucí práce)
Bakalářská práce se věnuje problematice projektového řízení, konkrétně využití metod síťové analýzy při řízení projektů. V praktické části je popsán návrh alternativního řešení řízení projektu, konkrétně rekonstrukce domu bytového družstva Radlas 16. Hlavním cílem družstva je dostat budovu do stavu komfortnějšího bydlení a rozšířit dům o půdní vestavbu.
Návrh projektu rekonstrukce kanceláří
Borek, Martin ; Horinová, Jana (oponent) ; Doskočil, Radek (vedoucí práce)
Práce se zaměřuje na využití softwarové podpory pro využití metod síťové analýzy při rekonstrukci kanceláří pro firmu Robotrio, s.r.o. V první části jsou popsána teoretická východiska práce, jimž je třeba porozumět pro správné chápání části praktické, ve které bude první analyzován současný stav projektu a následně podle zjištěných analýz budou podány vlastní návrhy a opatření pro lepší efektivnost projektu a shrnuty ostatní přínosy této práce. Úmyslem této práce není pouze vyhotovení návrhů na zlepšení projektu, ale také demonstrace přínosu informačních technologií do oblasti řízení projektů a celkového projektového managementu.
Návrh projektu rekonstrukce bytu
Pecháčková, Karolina ; Smolíková, Lenka (oponent) ; Doskočil, Radek (vedoucí práce)
Práce se zaměřuje na využití síťové analýzy pří řízení projektu rekonstrukce bytu v praxi. Analyzuje současný stav domu, požadavky majitelů a jejich finanční situaci. Navrhuje způsoby a možnosti projektového řízení pomocí metod síťové analýzy.
Návrh projektu implementace informačního systému
Pospíšil, Pavel ; Holeš, Jan (oponent) ; Doskočil, Radek (vedoucí práce)
Bakalářská práce se věnuje problematice projektového řízení, konkrétně využití metod síťové analýzy při řízení projektů. V praktické části je popsán návrh alternativního řešení řízení předprojektové fáze projektu, konkrétně plánování, pro IT poradenskou firmu RANKENEN a.s..
Návrh projektu výstavby výzkumného centra
Hortová, Šárka ; Truhlářová, Martina (oponent) ; Doskočil, Radek (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá vytvořením návrhu projektu výstavby výzkumného centra dle požadovaných specifikací společnosti SEDOX s. r. o. Teoretická část je věnována základním poznatkům a nástrojům projektového managementu. Zde jsou teoreticky rozebrány analytické nástroje, kterými lze hodnotit finanční a časové náklady projektu. Práce rovněž obsahuje analýzu rizik související s konkurenceschopností a udržení se na prvních místech trhu. Analýze současného stavu na trhu s vývojovými aplikacemi je věnována třetí část této práce. Je vytvořen vlastní ucelený návrh výstavby výzkumného centra, který je analyzován dostupnými nástroji popsanými v teoretické části, nazvanými pode IPMA (International Project Management Association). Závěrem práce jsou prezentovány vlastní návrhy řešení a jejich přínos, udržitelnost projektu, návratnost investičních nákladů, a s tím spojená dlouhodobá prosperita

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 75 záznamů.   začátekpředchozí56 - 65další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.