Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 81 záznamů.  začátekpředchozí55 - 64dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Competitive Intelligence HF Czechforge
Nejtek, Petr ; Molnár, Zdeněk (vedoucí práce) ; Strádal, Jiří (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na možnost řešení konkurenčního zpravodajství, neboli Competitive Intelligence v malých a středních firmách, přičemž praktická část navrhuje konkrétní řešení pro středně velký výrobní podnik. Teoretická část práce přináší úvod do oblasti Competitive Intelligence a Business Intelligence, základní technologický přehled a popis cyklu konkurenčního zpravodajství. Součástí práce je také definice malého a středního podnikání, neboť podíl tohoto podnikání v České republice je z hlediska počtu firem zcela většinový. V praktické části jsou nejdříve představeny relevantní informační zdroje pro malé a střední podniky a vybrané Business Intelligence nástroje dostupné pod licencí Open-source a Software as a Service. Následně je popsáno možné využití těchto analytických software pro konkurenční zpravodajství. Ve finální části práce je naznačeno řešení pro firmu HF Czechforge s.r.o., které sestává jak z Business Intelligence, tak Competitive Intelligence. Přínosem práce je výběr a návrh řešení implementace technologií uživatelsky nenáročného Business Intelligence a Competitive Intelligence, které firmě pomůže získat lepší přehled o své firmě, konkurenčním prostředí, při zachování přijatelných nákladů.
Informační kampaně v odpadovém hospodářství - podpora osvěty pro veřejnou správu a výuky: Informační kampaň
CEMC - České ekologické manažerské centrum, Praha ; Havránková, Věra ; Procházka, Ondřej ; Řezníček, Tomáš
Byly porovnány výsledky anket o informačním chování a informačních potřebách odborníků v odpadovém hospodářství, které se uskutečnily v r.2002 elektronicky a v r. 2003 v časopise. Bylo porovnáno informační chování a potřeby odborníků dvou věkových skupin (do a nad 40 let) a pracovníků veřejného sektoru a podnikatelské sféry. Po hloubkové rešerši byly sumarizovány zásady informačního chování při rozhodování/řešení odborného problému. Na základě výsledků výzkumu byly vymezeny základní informační a stanoveny zásady správného informačního chování. Byl definován kombinovaný informační zdroj (KIZ), jeho vstupy a výstupy, uživatelé a rozpracováno jeho možné uplatnění v odpadovém hospodářství.
Využití metod Competitive Intelligence pro malé a střední podniky
Lněnička, Jiří ; Molnár, Zdeněk (vedoucí práce) ; Střelka, Jindřich (oponent)
Diplomová práce se zabývá možnostmi využití metod Competitive Intelligence pro malé a střední podniky. Hlavním cílem diplomové práce je analyzovat, jakým způsobem konkrétní podnikatelský subjekt z oblasti malého a středního podnikání může aplikovat metody Competitive Intelligence. K naplnění primárního cíle práce jsou stanoveny cíle dílčí, mezi které se řadí zpracování teoretických východisek Competitive Intelligence, charakteristika podnikatelského prostředí ve vybraném segmentu, analýza možností využití Competitive Intelligence v daném segmentu a návrh metodiky využití Competitive Intelligence v oblasti malého a středního podnikání. Přínosem práce je především zmapování externího prostředí a vlivů na organizaci, s následným návrhem využití informačních zdrojů dle potřeb společnosti, aby její vedení v rámci rozhodovacího procesu mohlo maximálně využít potenciálu trhu a vzdorovat jeho nežádoucím vlivům.
Využití metod Competitive Intelligence pro malé a střední podniky
Novák, Miroslav ; Molnár, Zdeněk (vedoucí práce) ; Střelka, Jindřich (oponent)
Diplomová práce se zabývá Competitive Intelligence, mnohdy označovaným také jako konkurenční zpravodajství, které představuje v českých podmínkách méně známou avšak postupně se rozvíjející disciplínu. Podstatou diplomové práce je aplikace metod Competitive Intelligence v podmínkách společnosti spadající do kategorie malých a středních podniků. Teoretická část práce poskytuje čtenáři ucelený pohled na pojem Competitive Intelligence. Nejprve je vymezeno strategické řízení, které tvoří základ pro aplikaci metod konkurenčního zpravodajství ve společnosti. Součástí teoretické části práce je také definice malého a středního podniku v českém podnikatelském prostředí, neboť význam tohoto druhu podnikání neustále narůstá i v podmínkách všudypřítomné globální ekonomiky. Tato část práce je psána formou literární rešerše vycházející z dostupné odborné literatury a dalších relevantních zdrojů. Praktická část práce zkoumá podrobněji problematiku Competitive Intelligence v podmínkách tří maloobchodních firem odlišného podnikatelského zaměření. Cílem je na základě zvolených analytických metod navrhnout vhodné řešení v oblasti monitoringu relevantních informačních zdrojů a dalších procesů zpravodajského cyklu pro firmu, jejíž sběr a distribuce informací o konkurenčním prostředí a aktuálním dění na trhu byla shledána jako nedostatečná. Mezi používané metody, které slouží k dosažení daného cíle, patří Porterův model pěti konkurenčních sil, SWOT analýza a analýza dosud uplatňovaného sběru a sdílení informací ve zkoumaných firmách. Přínosem práce je seznámit čtenáře s dostupnými IT nástroji a aplikacemi umožňujícími systematický monitoring relevantních informačních zdrojů či sběr a distribuci informací, a jejichž funkcionalita odpovídá požadavkům a potřebám MSP. Navrhované řešení rovněž vymezuje kompetentní osobu zodpovědnou za realizaci procesů CI a posléze konkrétní činnosti, které by měla vykonávat. Práce by tak měla čtenáři ulehčit rozhodování při výběru vhodných metod v oblasti Competitive Intelligence implementovaných v podmínkách středních a především pak malých podniků.
Úvod do projektu EFI, představení hlavního dodavatele a jeho subdodavatelů
Hrušková, Blanka ; Číha, Milan
Při prezentaci bude nejprve představen projekt EFI - cíle projektu, součinnost, harmonogram a výstupy. Poté budou prezentovány zkušenosti a reference dodavatelů - hlavního dodavatele společnosti Komix i subdodavatelů - společnosti Deloitte a doc. Papíka.
Prezentace: idr-301_1 - Stáhnout plný textPDF
Videozáznam: idr-301_2 - Stáhnout plný textMP4
Koordinovaný přístup k informačním zdrojům
Žižková, Štěpánka
Koordinace a koordinační nástroje jsou základní podmínkou pro zajištění ekonomické, efektivní a uživatelsky účelné akvizice a zpřístupnění informačních zdrojů, a zejména to platí o klíčových vědeckých zdrojích, které jsou vysoce finančně nákladné a bez koordinovaného přístupu není jejich zabezpečení reálné. Více či méně úspěšné pokusy o koordinaci v oblasti IZ jsou známé nejen v ČR, ale i v zahraničí. Hlavním problémem bývá nejen zapojení velkých knihoven s centrálními, národními funkcemi, ale také motivace knihoven menších či úzce specializovaných. Koordinace, stejně jako jiné formy spolupráce, je velkým testem schopností sladění zájmů knihoven, pověřených v jednotném českém knihovním systému zcela odlišnými úkoly.
Prezentace: Stáhnout plný textPDF
Informační potřeba středního manažera
Mlejnek, Petr ; Říhová, Zora (vedoucí práce) ; Dvořák, Martin (oponent)
Cílem této práce je především definování informační potřeby středního manažera v malé firmě. Důležitým aspektem a předpokladem je, že ona informační potřeba se opírá nejen o již existující zdroje informací ve firmě, ale také o dosud ne přímo na firmu vztažené tematické okruhy, kterými jsou řízení lidí, společenské chování manažerů a využití metod měkké metodologie při řešení problému a při práci v týmu. Proto je součástí této práce nejen kapitola o informační potřebě, ale také kapitoly zabývající se výše zmíněným.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 81 záznamů.   začátekpředchozí55 - 64dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.