Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 73 záznamů.  začátekpředchozí53 - 62dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Cesta - Hora k obcházení
Hůlová, Martina ; Kornatovský, Jiří (vedoucí práce) ; Hůla, Zdenek (oponent)
V diplomové práci je prezentován můj vlastní pohled na umění a svět kolem nás. Stěžejní je chápání života a umění jako cesty a neustálého hledání. Na základě tohoto pohledu jsou rozebírána obecně i konkrétně dílčí témata (umění, formy a prostředky vyjádření, symbolika, pojem cesty, čas a výtvarné práce různých umělců), skrze něž jsou nalézány zákonitosti a souvislosti. Součástí je rozbor mé vlastní výtvarné práce (malby) i didaktické praxe spolu s předmětem didaktiky. Diplomová práce je prolnuta úvahovými prvky.
Fenomén tetování - tělo jako sociokulturní a výtvarný dokument
Haltmarová, Petra ; Šmíd, Jan (vedoucí práce) ; Bakšteinová, Marie (oponent)
NÁZEV: Fenomén tetování - Tělo jako sociokulturní a výtvarný dokument ABSTRAKT: Práce pojednává o fenoménu tetování a jeho historické i aktuální prezentovanosti prostřednictvím současné vizuální kultury. Popisuje důvody vzniku tohoto fenoménu, rituální a společensko-kulturní aspekty tetování s důrazem na jejich estetickou a výtvarnou funkci. V odborné terminologii text pojednává o technikách tetování a principech znázorňování, včetně témat, motivů a symboliky. V lokální terénní výzkumné sondě představí vzorník a pohnutky k tetování. KLÍČOVÁ SLOVA: tetování, tatér, motiv, symbolika, rituál, principy znázorňování
Vlasy vábit, válčit, vzdorovat. Sociální role vlasů v kulturně historickém kontextu
Kernová, Michaela ; Czumalo, Vladimír (vedoucí práce) ; Soukup, Martin (oponent)
Tématem diplomové práce jsou vlasy. Vlasy jako symbol vstupující do interpersonální interakce a reprezentující individuální podstatu jedince, fungující ve společenském prostoru. Vlasy jsou pojímány jako produkt "sporu" natura vs. kultura, jako významuplné a magií opředené entity i jako odraz vlivu sociokulturních regulativů, náboženských zvyklostí a očekávaného naplňování tradičních genderových rolí. Jsou příznakem změny těla biologického (vlastního všem příslušníkům rodu Homo) v tělo kulturní. Úpravu vlasů lze považovat za kulturní univerzálii, jelikož způsobem modifikace vlasů se zabývají lidé napříč geografickým rozmístěním i historií. Každá společnost disponuje normami určujícími míru ne/nevhodnosti určitého účesu; vlasy prostupují magií, náboženstvím, politikou, morálkou, sociální strukturou… Jejich podoba je ovlivněna kulturou i osobním rozhodnutím jedince respektovat či nerespektovat účes doporučený, konformní, vhodný či přikázaný (a nést případné následky této volby). Vlasy jsou součástí naší osobnosti s jednoznačným sociálním přesahem. Jejich prostřednictvím vyjadřujeme své názory, postoje, pozici v sociální hierarchii, status, příslušnost ke skupině (etnické, věkové, subkulturní, ekonomické, pracovní…), náboženské přesvědčení, vkus, obeznámenost s módními trendy i míru non/konformity s...
Analýza tvorby Romaina Garyho z perspektivy filosofie dialogu
Dědinová, Lenka ; Ébert-Zeminová, Catherine (vedoucí práce) ; Listíková, Renáta (oponent)
Anotační list Název diplomové práce: Analýza tvorby Romaina Garyho z perspektivy filosofie dialogu Klíčová slova: dialog, motiv setkání, etičnost vztahu, identita, krize identity, odcizení, symbolika, dualismus, l'indicible (nemožnost vyslovení zkušenosti mající intimní nebo extrémní charakter), román, postava "třetího", židovství Abstrakt: Hlavním cílem této diplomové práce je představit ideovou souvislost myšlenek Romaina Garyho, francouzského spisovatele ruského původu, a filosofie dialogu, jejímž zakladatelem byl Martin Buber a kterou dále rozvedl Emmanuel Lévinas. Tohoto cíle se snažíme dosáhnout na jedné straně pomocí interpretace a konfrontace jednotlivých filosofických myšlenek a na druhé straně pomocí analýzy románové tvorby. Práce je rozložena do čtyř hlavních kapitol. V první části se snažíme přiblížit dopad hospodářského rozvoje a celospolečenských proměn, kterými Francie prošla na přelomu a zejména po první světové válce, na kulturu a zejména filosofické klima. V druhé části chceme vymezit základní teze filosofie dialogu. Třetí část je věnována seznámení s osobností a tvorbou Romaina Garyho. A závěrečná část patří analýze románové tvorby jmenovaného spisovatele, kterou zamýšlíme doložit onu ideovou souvislost s filosofií dialogu.
Recepce Friedricha Ludwiga Jahna a jeho idejí v Německém turnerském svazu
Klement, Martin ; Stellner, František (vedoucí práce) ; Županič, Jan (oponent)
Cílem předkládané práce je analyzovat proměnu ve vnímání osobnosti Friedricha Ludwiga Jahna (1778-1852), zakladatele německého tělocvičného hnutí, a jeho ideologie v Německém turnerském svazu. Pod vlivem stupňujícího se rasového antisemitismu docházelo od 80. let 19. století v prostředí dolnorakouských tělocvičných spolků ke specifické interpretaci Jahnových myšlenek, která spočívala na vyhrocené národnostní a rasové nesnášenlivosti. Svým radikálním pojetím Jahnova odkazu se tyto spolky, od roku 1889 sdružené v Německém turnerském svazu, plynule integrovaly do nadstátního radikálně nacionálního hnutí, označovaného zahraniční literaturou přídomkem "völkisch". Pomocí nejrůznějších metod je zkoumáno, jak svaz v oblasti jazyka, tělocvičné aktivity, nacionální a antisemitské ideologie a v neposlední řadě v oblasti slavností a symboliky recipoval, interpretoval a pro své potřeby pozměňoval Jahnovo učení. Výsledkem práce je zjištění, že svaz svým "völkisch" výkladem sporných Jahnových myšlenek položil základy nové ideologie, která se ve 30. letech 20. století stala dominantní v tělocvičném hnutí německy mluvících oblastí střední Evropy.
Symbol a mimické divadlo
Votočková, Kateřina ; SOPROVÁ, Jana (vedoucí práce) ; BENČIK, Juraj (oponent)
Cílem diplomní práce je zmapovat souvislosti mezi základními pojmy jako symbol, archetyp, příběh v souvislosti s jejich využitím v mimickém divadle. Symbol sám o sobě je více vizuální nežli verbální, a proto právě v nonverbálním divadle funguje jako jeden ze základních stavebních prvků inscenace. Od vymezení obecných, v širším kontextu viděných definic spojených se pojmy mimického divadla, ať už je to mimésis, znak, symbol, archetyp práce směřuje k podstatě dramatického neverbálního díla, totiž zápletce a příběhu. Propojení zkoumaných pojmů a celkové koncepce inscenace sleduji na příkladu projektu Uroboros Barbory Debnárové.
Tělesné proměny
MÁLA, Jan
Teoretická část diplomové práce by nás měla uvést do problematiky a následného rozboru a komparace tělesných modifikací, jakými jsou piercing, mikrodermální implantát, tetování a korzet v sociokulturním pojednání. Následující část bude zaměřená na rozdíly etnických kultur. Vyústění praktické části vychází z teoretických znalostí, ze kterých by se finálním produktem stal drobný manuál, jenž by představil laické veřejnosti tuto problematiku záměrných tělesných transformací v hlavních bodech.
Dekódování čárového kódu v obraze v reálném čase
Kostiha, Martin ; Jošth, Radovan (oponent) ; Herout, Adam (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá lokalizací a dekódováním lineárního čárového kódu EAN-13 v obraze. Popisuje typy a vlastnosti čárových kódů a představuje možné přístupy k lokalizaci a dekódování. Praktická část se věnuje návrhu a implementaci algoritmu s ohledem na efektivitu pro zpracování v reálném čase. Lokalizace je založena na hledání podobných rysů čárového kódu mezi čtenými řádky obrazu a dekódvání je prováděno nalezením nejvyšší podobnosti vůči referenčním kódovaným číslicím.
Lidské věky v symbolické výzdobě fasád renesančních měšťanských domů na česko-rakouském pomezí
CHALUPA, Pavel
Cílem bakalářské práce je katalog motivů lidských věků ve výzdobě fasád renesančních měšťanských domů na česko-rakouském pomezí, obsahová a srovnávací interpretace zvolených námětů. První kapitola pojednává o stavu bádání v historické a historicko-umělecké vědě. Dále se věnuje historiografii, pojmu sgrafito a podobě renesančních měšťanských domů. Druhá kapitola se zabývá samotným motivem lidských věků, symbolikou a divadelním zpracováním. Třetí kapitola popisuje jednotlivé fasády na česko-rakouském pomezí. Poslední kapitola porovnává jednotlivé výzdoby a řeší náboženskou otázku majitele. Závěr shrnuje zjištěné poznatky a uvádí možnosti dalšího bádání.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 73 záznamů.   začátekpředchozí53 - 62dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.