National Repository of Grey Literature 24 records found  previous5 - 14next  jump to record: Search took 0.00 seconds. 
Personal assistant and assistant at primary school
Galambová, Monika ; Zelinková, Olga (advisor) ; Nová, Monika (referee)
Bakalářská práce se zabývá integrací žáků se speciálními potřebami a přizpůsobením školní výuky. Zdůrazňuji profesi asistenta pedagoga, která by bez integrace těchto žáků do běžných škol nikdy nevznikla a profesi osobního asistenta, kteří také působí na základní škole, ale nejsou však pedagogickým personálem. Práce poukazuje na klady a zápory, které přináší profese pomáhajícího. Jaké nebezpečí mohou zaměstnance postihnout, jaké jsou práva a povinnosti asistenta pedagoga a zároveň jasně vyjadřuje rozdíly mezi osobním asistentem a asistentem pedagoga. Do jakého rezortu patří, jak jsou finančně ohodnoceny, jaká kvalifikace musí být pro danou profesi. K danému tématu není dostatek literatury a studií. Práce proto vychází z různých zdrojů a názorů pracovníků. Profese asistent pedagoga se dále rozvíjí a zdokonaluje se ruku v ruce se speciální pedagogikou a začleňováním dětí se speciálními potřebami do běžné společnosti. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Satisfaction of parents with inclusion of their child in physical education
Malambo, Chipo ; Daďová, Klára (advisor) ; Pavlová, Ilona (referee)
Conclusion: These results suggest that PE teachers, school managers should account for parent satisfaction when making decision for better inclusive PE classes for children with special education needs. Social demographics could also play a role in how parents perceive inclusive PE. However, additional research is recommend ed to explore parental expectations and satisfaction with PE Keywords: Parental Satisfaction, Inclusive ph ysical education, Special needs
Communication with parents about their children´s special needs
PRCHALOVÁ, Petra
The bachelor thesis deals with pedagogical diagnostics carried out in common kindergartens and the moment when the teacher suspects that the development of one of the children deviates from the norm. The thesis is divided into the theoretical and the research part. In the theoretical part the aim was to define the basic terms related to the topic of the work - especially pedagogical diagnostics, pedagogical communication. In the research part I describe how kindergarten teachers carry out pedagogical diagnostics and how they communicate with the parents if there is any suspicion of diverging child development.
Návrh interiéru bytové jednotky pro osobu se sníženou možností pohybu
Hotovec, Jan
This thesis is divided into two main parts. The first part is focused on the analysis of requirements and principles which need to be followed during the process of designing of barrier free interior suitable for people with limited mobility who use a wheelchair or other compensation tools for their movements. In addition, the research of the market of product availability was done. The other part deals with two designs and visualisation of existing flat unit. The first design is created strictly according to universal requirements on barrier free space. The second one is designed specifically for the demands of the owner with limited mobility. These two designs and its visualisation are completed with the discussion in which there is a comparison of the designs. The final section discusses the evaluation of the application of achieved results in reality
Personal assistant and assistant at primary school
Galambová, Monika ; Zelinková, Olga (advisor) ; Nová, Monika (referee)
Bakalářská práce se zabývá integrací žáků se speciálními potřebami a přizpůsobením školní výuky. Zdůrazňuji profesi asistenta pedagoga, která by bez integrace těchto žáků do běžných škol nikdy nevznikla a profesi osobního asistenta, kteří také působí na základní škole, ale nejsou však pedagogickým personálem. Práce poukazuje na klady a zápory, které přináší profese pomáhajícího. Jaké nebezpečí mohou zaměstnance postihnout, jaké jsou práva a povinnosti asistenta pedagoga a zároveň jasně vyjadřuje rozdíly mezi osobním asistentem a asistentem pedagoga. Do jakého rezortu patří, jak jsou finančně ohodnoceny, jaká kvalifikace musí být pro danou profesi. K danému tématu není dostatek literatury a studií. Práce proto vychází z různých zdrojů a názorů pracovníků. Profese asistent pedagoga se dále rozvíjí a zdokonaluje se ruku v ruce se speciální pedagogikou a začleňováním dětí se speciálními potřebami do běžné společnosti. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

National Repository of Grey Literature : 24 records found   previous5 - 14next  jump to record:
Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.