Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 45 záznamů.  předchozí5 - 14dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Rodinný a sociální kontext diagnosticko-terapeutického procesu u osob s afázií
Vilhelmová, Simona ; Klenková, Jiřina (vedoucí práce) ; Horynová, Jana (oponent)
Tématem předkládané diplomové práce, jež se věnuje oboru logopedie, je rodinný a sociální kontext diagnostického a terapeutického procesu u osob s afázií. Práce je koncipována do čtyř kapitol. První tři kapitoly představují teoretický rámec práce. Úvodní kapitola shrnuje poznatky o získané neurogenní jazykové poruše, následuje popis logopedické intervence u osob s afázií. Teoretická část diplomové práce je zakončena kapitolou obecně sumarizující rodinný a sociální kontext afázie. Čtvrtá kapitola je orientována prakticky. Empirická část práce analyzuje data získaná kvalitativním výzkumným šetřením prostřednictvím rozhovorů s rodinnými příslušníky osob s afázií. Doplněna je případovými studiemi afatiků. Kapitola analyzuje spolupráci klinických logopedů s rodinou, roli rodinných příslušníků v rámci diagnostického a terapeutického procesu či dopady afázie v oblasti rodinných a sociálních vztahů. Práce reflektuje důležitou roli neformálních pečujících jakožto hlavních komunikačních partnerů a zprostředkovatelů domácí terapie. Poukazuje na potřebnost zapojení rodiny do diagnostického procesu a spolupráci při sestavování komplexní anamnézy. Přibližuje období častých změn vzniklých vlivem afázie, na které musí rodina neodkladně reagovat. Popisuje proměnu emocionálního prožívání neformálních pečujících,...
Komunikace mezi osobami s afázií a zdravotnickými pracovníky
Dolejšová, Kateřina ; Horynová, Jana (vedoucí práce) ; Klenková, Jiřina (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou komunikace mezi osobami s afázií a zdravotnickými pracovníky. Práce je členěna na čtyři kapitoly, z nichž první tři jsou teoretické. Obsahem čtvrté kapitoly je výzkumné šetření. První teoretická kapitola definuje afázii a další základní pojmy a nastiňuje klasifikaci afázie. Druhá teoretická kapitola je z větší části věnována multidisciplinárnímu týmu v rehabilitaci osob s afázií a roli jednotlivých zdravotnických pracovníků v týmu. Zabývá se také diagnostikou a terapií afázie v akutním, subakutním a chronickém stadiu. Třetí kapitola popisuje komunikaci s osobami s afázií a její specifika. Hlavním cílem výzkumu bylo zjistit, jakým způsobem probíhá ve zdravotnickém zařízení komunikace mezi osobou s afázií a zdravotnickými pracovníky, a to na základě zkušeností osob s afázií i zdravotnických pracovníků. Dílčí cíle se soustředily na formu, kterou komunikace probíhá, na užívané postupy a pomůcky k usnadnění komunikace a také na faktory, které komunikaci usnadňují nebo naopak ztěžují. Pro realizaci výzkumného šetření byla s ohledem na zapojení osob s afázií zvolena kvalitativní výzkumná strategie. Pro sběr dat byla použita metoda polostrukturovaného rozhovoru. Celkem bylo realizováno 10 rozhovorů. Výzkumný vzorek tvořilo 5 osob s afázií a 5 zdravotnických...
Specifika lingvistických afázií: případová studie
Veselá, Eliška ; Janečka, Martin (vedoucí práce) ; Vlčková, Jana (oponent)
Tato diplomová práce se v teoretické části zabývá typologií afázií (Brocova, Wernickeho, konduktivní, transkortikální motorická a senzorická ad.) a také různými proměnnými, které mají na ustavení daného typu afázie vliv. Dále se zabývá lingvistickými specifiky jednotlivých symptomů afázií (cirkumlokuce, perseverace, sémantické a fonemické parafázie, agramatismy ad.). V praktické části práce pak jsou tyto symptomy afázií sledovány u konkrétních afatiků, jejichž mluvený projev byl nahrán na záznamové zařízení. Autorka práce zodpovídá za správné citování všech zdrojů, které pro vypracování své diplomové práce použila. klíčová slova: afázie; afaziologie; agramatismus; kognitivní věda; čeština; syntax
Návrh a realizace reedukační pomůcky pro osoby s afázií
Pražská, Tereza ; Durdilová, Lucie (vedoucí práce) ; Felcmanová, Lenka (oponent)
Diplomová práce je rozdělena na dvě části - teoretickou a praktickou. Teoretická část je zaměřena na současnou problematiku afázie v kontextu různých vědních disciplín a afaziologických směrů. Zabývám se zde klasifikací afázií, diagnostikou, terapií a využíváním pomůcek v terapii afázie. Praktická část se týká projektu - návrhu a realizace reedukační pomůcky pro osoby trpící afázií s názvem Soubor sekvencí dějových obrázků. V závěrečné kapitole se pak věnuji bližšímu popisu této pomůcky a přikládám ji k nahlédnutí v příloze. Cílem mé diplomové práce bylo rozšířit nabídku reedukačních materiálů pro osoby s afázií v našich podmínkách. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Kasuistika fyzioterapeutické péče o pacienta po ischemické cévní mozkové příhodě
Čížková, Michaela ; Hnátová, Iva (vedoucí práce) ; Hankovcová, Eva (oponent)
Název: Kasuistika fyzioterapeutické péče o pacienta po ischemické cévní mozkové příhodě Cíle: Hlavním cílem této práce bylo vytvoření detailní kasuistiky pacienta po ischemické cévní mozkové příhodě a získání a zpracování teoretických podkladů týkajících se této problematiky. Metody: První část bakalářské práce je teoretická a je věnována problematice ischemické cévní mozkové příhody. Je zde popsána anatomie mozkových cév, poznatky o cévní mozkové příhodě, její klinické příznaky a možnosti léčby. Dále je zde popsána problematika spasticity, její vliv na terapii, léčba a jednotlivé techniky používané ve fyzioterapii. V poslední části se věnuji problematice Broccovy afázie. Druhá část práce je kasuistika pacienta s diagnózou stp. cévní mozkové příhody ischemické s pravostrannou symptomatologií. Tato speciální část vychází z dvoutýdenní práce s pacientem v Ústřední vojenské nemocnici - Vojenské fakultní nemocnici Praha od 9. 1. 2012 do 3. 2. 2012. V práci je zahrnuto vstupní vyšetření, krátkodobý a dlouhodobý plán terapie, popis průběhu terapeutických jednotek, výstupní vyšetření, porovnání vstupního a výstupního vyšetření a zhodnocení efektu terapie. Terapie byla zaměřena především na samostatnost pacienta při provádění ADL, snížení spasticity a zvětšení rozsahu pohybu v pravém ramenním kloubu....
Návrh terapeutických materiálů pro klienty s diagnózou afázie
Maňáková, Kateřina ; Durdilová, Lucie (vedoucí práce) ; Klenková, Jiřina (oponent)
Diplomová práce na téma návrh terapeutických materiálů pro klienty s diagnózou afázie přináší podrobnější seznámení se samostatně vyčleněným odvětvím logopedie, které představuje afaziologie. První část práce čtenáře seznamuje s teoretickými podklady k problematice afázie, zabývá se základním vymezením afázie, etiologií, symptomatologií. Přibližuje také možnosti diagnostiky a terapie afázie, v neposlední řadě se věnuje diferenciální diagnostice. Druhá část práce blíže pojednává o Bostonské klasifikaci afázie, seznamuje čtenáře s východisky, o která se opíraly samotné návrhy a tvorba terapeutických materiálů. Podrobně popisuje samotný proces navrhování terapeutických materiálů a poté uvádí konkrétní navržené materiály s možným postupem práce. Přílohy diplomové práce obsahují ukázky námi navržených a vytvořených terapeutických materiálů.
Diagnostické a terapeutické postupy v intervenci u osob s afázií
Maturová, Barbora ; Klenková, Jiřina (vedoucí práce) ; Horynová, Jana (oponent)
Předložená diplomová práce se zabývá tématem diagnostických a terapeutických postupů v logopedické intervenci u osob s afázií. Práce je rozdělena do čtyř kapitol, přičemž první tři kapitoly jsou orientované teoreticky a čtvrtá kapitola představuje empirickou část práce. V prvních kapitolách se diplomová práce věnuje teoretickému vymezení jednotlivých oblastí, potřebných pro pochopení zkoumané problematiky, konkrétně se soustřeďuje na pojem komunikace, vysvětluje propojení mozku a řeči a v neposlední řadě též vymezuje období dospělosti a stáří. Současně tato kapitola předestírá principy logopedické intervence se zaměřením na poskytování logopedické intervence v České republice. Těžištěm teoretické části diplomové práce je především druhá kapitola, jež poskytuje přímý (podrobný) vhled do problematiky afázie jakožto neurogenní poruchy řečové komunikace. Kapitola se věnuje afázii z hlediska definice, etiologie, symptomatologie a klasifikačních přístupů. Zároveň představuje logopedickou intervenci u osob s neurogenně podmíněnou poruchou řečové komunikace, zacílenou na diagnostiku, terapii a prevenci. Třetí teoretická kapitola přibližuje psychické a sociální aspekty vztahující se k problematice afázie s důrazem na důležitost rodinných příslušníků v terapeutickém procesu. Ve svém závěru se kapitola dotýká...
Problematika diagnostiky afázie v české a zahraniční odborné literatuře
Stehlíková, Lenka ; Klenková, Jiřina (vedoucí práce) ; Horynová, Jana (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou diagnostiky fatických poruch. Cílem práce je poskytnout vhled do tématu fatických poruch, především představením diagnostických testů, které jsou používány v České republice a některých dostupných materiálů, které jsou používány v anglicky hovořících zemích. Jednotlivé diagnostické testy jsou zpracovány na základě analýzy odborné literatury v českém a anglickém jazyce. Diplomová práce je teoretická a je rozdělena na čtyři části. V první kapitole je popisována narušená komunikační schopnost afázie z hlediska definice, etiologie, symptomatologie a klasifikačních přístupů. V druhé kapitole jsou představeny diagnostické metody vytvořené a využívané v českém prostředí, které se liší v závislosti na teoretických východiscích jednotlivých odborníků, resp. autorů testových metod. Třetí kapitola se zabývá diagnostickými postupy v zahraničí konkrétně v anglicky hovořících zemích. Těžištěm je představení nejvýznamnějších a dostupných současných metod, součástí kapitoly je teoretický úvod do historie afaziologie a zásadních paradigmat, které podobu diagnostického procesu ovlivňují. Závěrečná část se věnuje analýze a komparaci uvedených metod. Oba přístupy se shodují v cíli diagnostického procesu, kvalitní posouzení výkonu pacienta pro plánování logopedické terapie, a v...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 45 záznamů.   předchozí5 - 14dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.