Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 68 záznamů.  začátekpředchozí46 - 55dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Neuronové sítě pro lokalizaci lidského obličeje
Žák, Jakub ; Štancl, Vít (oponent) ; Švub, Miroslav (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá využitím vícevrstvých neuronových sítí na problém lokalizace lidského obličeje ve statickém obraze. Tato metoda má obecně dobré generalizační schopnosti a proto není nutné sestavovat složité modely analyzovaných dat. Je také rozebrána možnost využití neuronové sítě s pozměněnou architekturou.
Detekce Elliotových vln
Kaleta, Marek ; Šperka, Svatopluk (oponent) ; Petřík, Patrik (vedoucí práce)
Práce se zabývá detekcí Elliottových vln, statistického nástroje k popisu a předvídání trhu. Práce obsahuje návrhy možných metod jejich detekce a jejich zhodnocení. Z možných metod je pak rozpracována detekce impulsů pomocí umělých neuronových sítí, konkrétně množiny vícevrstvých perceptronů zapojených do jednoduché committee machine. Výstupem práce je program detekující Elliottovy vlny. Program hledá vlny přímo na vstupní časové řadě pomocí neuronových sítí a pak na tvoří hierarchickou strukturu vln.
Rozpoznávání číslic pomocí neuronové sítě
Doupovec, Zdeněk ; Juránek, Roman (oponent) ; Šilhavá, Jana (vedoucí práce)
Tato práce popisuje základními pojmy a principy v oboru neuronových sítí. Blíže se pak věnuje problematice vícevrstvých perceptronových sítí, konkrétně metodě back-propagation. Jsou zde rozebrány výhody a nevýhody zmíněné metody, návrh možného systému rozpoznávání číslic pomocí back-propagation. Cílem je získat konkrétní výsledky z programu schopného rozpoznávat čísla.
Počítačem řízený hráč hry Blokus založený na metodách umělé inteligence
Sulaiman, David ; Hrubý, Martin (oponent) ; Rogalewicz, Adam (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá porovnáváním dopředných neuronových sítí s algoritmy teorie her pomocí deskové hry Blokus. V teoretickém úvodu jsou popsány vlastnosti neuronových sítí a~práce s nimi a zároveň jsou nastíněny algoritmy teorie her. Druhá část se věnuje implementaci jednotlivých hráčů založených na popsaných principech a stručnou charakteristikou grafického uživatelského rozhraní aplikace. V závěru práce byly provedeny testy hodnotící jednotlivé hráče, které byly zpracovány do grafů.
Jednoduché rozpoznávání písma
Duba, Nikolas ; Svoboda, Pavel (oponent) ; Polok, Lukáš (vedoucí práce)
Tato práce je zaměřená na rozpoznávání textu a jeho následné zpracování. Cílem je umožnit jednoduché sledování denních výdavků. Může to sloužit pro jednotlivce nebo pro firmu jako kontrola spotřeby. Princip je založen na uživatelsky jednoduchém ovládání, jak je to len možné. Aplikace ze vstupního hardvéru jako je například skener anebo digitální fotoaparát načítá pokladniční blok, který potom následně upraví pro další zpracování. Pomocí různých metod pro rozpoznávání písma analyzuje doklad a rozparsuje obsah. Metody jsou detailně rozebírány v práci. Výstup aplikace je databáze, ve které jsou uloženy zpracované pokladniční bloky. Součást řešení je taky informační systém, který slouží jako výstup pro zobrazení vyhodnocených výsledků.
Implementace detektoru klíčových slov do mobilního telefonu (Symbian 60)
Cipr, Tomáš ; Schwarz, Petr (oponent) ; Szőke, Igor (vedoucí práce)
Detektor klíčových slov je jednou z aplikací automatického rozpoznávání řeči. Úkolem detektoru je určit, ve kterých místech souvislého toku řeči se vyskytují slova ze zadaného seznamu. Detektor klíčových slov najde řadu uplatnění mimo jiné i v mobilních telefonech, např. pro jejich ovládání hlasem. S nástupem OS Symbian se otevřela možnost jak detektor implementovat i pro tato zařízení. Zpráva popisuje jednak teoretická a odborná východiska realizace detektoru a také jeho následnou implementaci. Nejdříve je uveden operační systém Symbian s ohledem na praktické řešení úkolu. Dále je popsán způsob detekce klíčových slov od vstupního řečového signálu až po výstup, zda a která slova byla nalezena. Následně je prezentován objektový návrh detektoru a podrobněji popsána jeho implementace. Závěrem jsou shrnuty dosažené výsledky a nastíněn další vývoj.
Hluboké neuronové sítě
Habrnál, Matěj ; Zbořil, František (oponent) ; Zbořil, František (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá hlubokými neuronovými sítěmi, zejména pak metodami z oblasti hlubokého učení, jež slouží k inicializaci vah a samotnému učení hlubokých neuronových sítí. Dále popisuje základní teorii klasických neuronových sítí, která je důležitá pro pochopení této problematiky. Cílem této práce je experimentováním s vytvořenou aplikací realizující hluboké neuronové sítě na různě obtížných úlohách rozpoznávání obrazu zjistit optimální nastavení volitelných parametrů algoritmů. Dále pak zhodnotit výsledky a poznatky získané při experimentování s klasickou a hlubokou neuronovou sítí.
Neuro-fuzzy systémy
Dalecký, Štěpán ; Samek, Jan (oponent) ; Zbořil, František (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá teorií umělých neuronových sítí, následně jsou popsány fuzzy množiny a vysvětlena fuzzy logika. Na základě neuronových sítí, fuzzy množin a fuzzy logiky je navržen hybridní neuro-fuzzy systém vycházející ze systému ANFIS. Funkčnost zmíněných systémů byla ověřena na úloze řízení inverzního kyvadla. Pro řízení byly navrženy tři regulátory - první na bázi neuronových sítí, druhý fuzzy regulátor a třetí založený na systému ANFIS. Cílem práce je popsané systémy, na základě kterých byly navrženy regulátory, porovnat a zhodnotit přínos hybridního neuro-fuzzy systému ANFIS oproti přístupu založenému na samostatných teoriích. V závěru práce jsou popsány experimenty s navrženými systémy a zhodnoceny dosažené výsledky.
Progressive Usage of Neural Networks in Telecommunication
Babnič, Patrik ; Kacálek, Jan (oponent) ; Škorpil, Vladislav (vedoucí práce)
The main task of the Master Thesis is introduction into network elements in converget networks. Great importance is put on network elements today, that is why priority resolving is crucial. Theorethical part deals with network elements and neuron networks. Neuron networks were analysed from history to present. The main goal was to develop a neuron network topology able to manage a network element. The developed topology consists of four-layered perceptron network with four inputs and one output. The simulation was carried out on MATLAB software. No real data were used in the simulation. All input values were generated by MATLAB software hence it was a simulation.
Usage of the MATLAB environment for neural networks
Lenk, Peter ; Atassi, Hicham (oponent) ; Škorpil, Vladislav (vedoucí práce)
This bachelor thesis discusses the basic theory and modelling of neural networks in the software environment of MATLAB. The thesis can be divided into four parts. After an introduction into the thesis, the theoretical background of the neural netwoks is explained in the first chapter. This chapter features a brief history and a biological background of neural networks and deals with the basic network architectures and the training processes. The next part is the description of how to implement networks in a general way using the MATLAB enviroment, so it deals with preparation of data, creation, simulation and training of a neural network. The last part of the paper covers a design of two excersises created in order to introduce modelling of the neural networks in the MATLAB enviroment to the students.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 68 záznamů.   začátekpředchozí46 - 55dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.