Název:
Počítačem řízený hráč hry Blokus založený na metodách umělé inteligence
Překlad názvu:
Artificial Intelligence-Based Player for "Blokus" Game
Autoři:
Sulaiman, David ; Hrubý, Martin (oponent) ; Rogalewicz, Adam (vedoucí práce) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2010
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií
Abstrakt: [cze][eng]
Tato práce se zabývá porovnáváním dopředných neuronových sítí s algoritmy teorie her pomocí deskové hry Blokus. V teoretickém úvodu jsou popsány vlastnosti neuronových sítí a~práce s nimi a zároveň jsou nastíněny algoritmy teorie her. Druhá část se věnuje implementaci jednotlivých hráčů založených na popsaných principech a stručnou charakteristikou grafického uživatelského rozhraní aplikace. V závěru práce byly provedeny testy hodnotící jednotlivé hráče, které byly zpracovány do grafů.
This thesis compares forward neural networks with algorithms using game theory on basis of board game Blokus. The theoretical introduction part describes the characteristics of neural networks and work with them. There is also outlined algorithm of game theory. The second part deals about the implementation of players based on the outlined principles and shortly descriptions GUI of application. In conclusion, the differences between the players are evaluated on the charts created on the performed tests.
Klíčová slova:
back propagation; Blokus; Java; neuronová síť; perceptron; Swing; teorie her; zpětná indukce; back propagation; backward induction; Blokus game; game theory; Java; neural network; perceptron; Swing
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/54382