Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 75 záznamů.  začátekpředchozí45 - 54dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Únikové hry ve výuce chemie
Kydalová, Radka ; Teplá, Milada (vedoucí práce) ; Distler, Petr (oponent)
Bakalářská práce se zabývá únikovými hrami ve výuce chemie. V teoretické části jsou vymezeny základní pojmy jako didaktická hra, gamifikace, LARP, eduLARP a úniková hra. Dále je popsán princip únikových her a zásady bezpečnosti při jejich hraní. V závěru teoretické části jsou uvedeny společnosti z ČR, které nabízejí únikové hry se vzdělávacím cílem a popsány tři únikové hry, které byly použity v rámci vzdělávání v zahraničí. V praktické části jsou představeny dva návrhy únikových her. První hra je navržena pro žáky druhých ročníků čtyřletých gymnázií a druhá hra je navržena pro žáky základních škol či nižších ročníků víceletých gymnázií.
Využití eye-trackingu k analýze strategií volených žáky při řešení problémových úloh z chemie
Tóthová, Martina
V práci jsou prezentovány výsledky výzkumu zaměřeného na sledování strategií využívaných žáky při řešení problémových úloh, který navazuje na předchozí studie prováděné metodou think-aloud. Vzhledem k limitům této metody je ke zjišťování strategií použita oční kamera, jejíž záznam je využit nejen při analýze postupu žáků, ale také jako prostředek vedoucí k odstranění jednoho z limitů RTA - nepřesnosti z důvodu zapomínání. Strategie byly zjišťovány u žáků prvního ročníku ekonomického lycea při řešení indikátorových úloh vybraných z Metodických komentářů a úloh ke Standardům základního vzdělávání - chemie. Výzkumný vzorek byl vybírán na základě pretestu sestaveného z těchto úloh. Dle výsledků byli žáci rozděleni do čtyř kategorií, z každé z nich byli vybráni dva žáci. Tito žáci následně řešili druhou sadu úloh. Na základě údajů z eye-trackingu a think-aloud byly u těchto žáků kromě aplikovaných strategií mapovány správné postupy a eliminovány falešně pozitivní výsledky. Výzkum ukazuje, že žáci používali nejvíce podporujících strategií, převážně práci s tabulkou. Tyto strategie ve většině případů však nevedly k řešení, a to z důvodu problémů, se kterými se žáci potýkali. Následně se žáci uchylovali k limitujícím strategiím, které ovlivňovaly jejich odpovědi.
Chemické výpočty v kontextu reálného života na základní a střední škole
Režňák, Jakub ; Čtrnáctová, Hana (vedoucí práce) ; Stratilová Urválková, Eva (oponent)
Učební úlohy obsahující chemické výpočty jsou nezbytné pro komplexní pochopení některých částí učiva chemie. Tato diplomová práce zaměřena na tvorbu a ověřování pracovních listů obsahujících multikomponentní úlohy s vazbou na realitu pro žáky základních a středních škol. Teoretická část práce obsahuje analýzu současných platných českých kurikulárních dokumentů, především částí týkajících se učiva chemických výpočtů a trvale udržitelného rozvoje. Hlavní náplní práce je tvorba pracovních listů obsahujících multikomponentní úlohy zaměřené na chemické výpočty na různá témata učiva chemie vybraná dle RVP. Vytvořené pracovní listy byly pilotovány na gymnáziu. Na základě pilotování pracovních listů byl proveden akční výzkum v ZŠ zaměřený na problémy při řešení chemických výpočtů.
Využití eye-trackingu k analýze strategií volených žáky při řešení problémových úloh z chemie
Tóthová, Martina ; Rusek, Martin (vedoucí práce) ; Bílek, Martin (oponent)
V práci jsou prezentovány výsledky výzkumu zaměřeného na sledování strategií využívaných žáky při řešení problémových úloh, který navazuje na předchozí studie prováděné metodou think-aloud. Vzhledem k limitům této metody je ke zjišťování strategií použita oční kamera, jejíž záznam je využit nejen při analýze postupu žáků, ale také jako prostředek vedoucí k odstranění jednoho z limitů RTA - nepřesnosti z důvodu zapomínání. Strategie byly zjišťovány u žáků prvního ročníku ekonomického lycea při řešení indikátorových úloh vybraných z Metodických komentářů a úloh ke Standardům základního vzdělávání - chemie. Výzkumný vzorek byl vybírán na základě pretestu sestaveného z těchto úloh. Dle výsledků byli žáci rozděleni do čtyř kategorií, z každé z nich byli vybráni dva žáci. Tito žáci následně řešili druhou sadu úloh. Na základě údajů z eye-trackingu a think-aloud byly u těchto žáků kromě aplikovaných strategií mapovány správné postupy a eliminovány falešně pozitivní výsledky. Výzkum ukazuje, že žáci používali nejvíce podporujících strategií, převážně práci s tabulkou. Tyto strategie ve většině případů však nevedly k řešení, a to z důvodu problémů, se kterými se žáci potýkali. Následně se žáci uchylovali k limitujícím strategiím, které ovlivňovaly jejich odpovědi.
Pohybové aktivity ve výuce chemie
Kuncipálová, Hana ; Míka, Luděk (vedoucí práce) ; Šarboch, David (oponent)
Bakalářská práce se zabývá pohybovými aktivitami ve výuce chemie na základní a střední škole. V teoretické části se zaměřuje na motivaci žáků a výukové metody, zejména na didaktickou hru, jako jednu z aktivizujících výukových metod. Praktickou částí je rešerše dostupných materiálů obsahujících pohybové hry pro výuku chemie, a zároveň obsahuje nově vytvořené návody na pohybové aktivity, které se dají využít v rámci výuky chemie na základní a střední škole.
Přírodovědná gramotnost a její rozvoj s využitím učebních úloh v chemii pro oblast ISCED 2
Distler, Petr ; Teplý, Pavel (vedoucí práce) ; Klečková, Marta (oponent) ; Čtrnáctová, Hana (oponent)
Cílem disertační práce bylo posouzení vhodnosti rozvoje přírodovědné gramotnosti s využitím učebních úloh v hodinách chemie pro oblast ISCED 2. V České republice jsou pravidelně zjišťovány funkční gramotnosti v rámci mezinárodních šetření pořádaných OECD. Srovnáním typů úloh v komerčních pracovních sešitech a úloh používaných v PISA testování byl zjištěn výrazný rozdíl ve způsobu jejich zadání (problémovost) a kognitivních cílů, které autoři plánují dosáhnout. Z autorských a uvolněných úloh PISA byly sestaveny sbírky, které učitelé v průběhu školního roku 2016/2017 používali ve své výuce. Na základě výsledků žáků v realizovaném pedagogickém kvaziexperimentu lze říci, že žáci experimentální skupiny dosáhli lepších výsledků než žáci v kontrolní skupině při řešení komplexních úloh. Naopak výsledky žáků na základních školách byly u výstupních testových úloh výrazně horší než u vstupních, což bylo vysvětleno ztrátou motivace ke studiu. Motivace žáků při řešení komplexních úloh byla nadprůměrná. Uvědomovali si význam a užitečnost komplexních úloh, a proto jejich řešení přikládali náležitou důležitost. Učitelé se shodli, že komplexní úlohy jsou zajímavým učebním materiálem pro zařazení do výuky. Ocenili, že řešená témata jsou žákům předložena problémovou formou, v širším kontextu a s důrazem na propojení...
Kvalitativní analýza a tvorba vzdělávacích videí pro výuku chemie online
Burjánek, Vít ; Teplý, Pavel (vedoucí práce) ; Šmejkal, Petr (oponent)
Diplomová práce Kvalitativní analýza a tvorba vzdělávacích videí pro výuku che popisuje, jaké je postavení vzdělávacího videa v rámci vzdělávacích pomůcek, vzdělávání celkově, proč a jak k výuce využívat právě video. Nejdříve provedena rešerše zahraničních zdrojů. Z té vychází seznam kritérií a doporučení pro zvýšení efektivity vzdělávacího využitím kritérií analyzována a z českých vzdělávacích kanálů, vybraných pomocí klíčových slov z úseků učiva, které činí žákům potíže. Na základě analýzy a seznamu doporučení bylo vytvořeno video, zabývající se chemickou tématikou.
Analýza učebních úloh k maturitní zkoušce pro vybrané tematické okruhy učiva chemie
ŠAVRDOVÁ, Tereza
This thesis deals with the analysis of problem-solving exercises of selected chemistry syllabus topics for the GCSE exam. The theoretical part starts with a brief description of the conceptual evolution of the chemistry GCSE exam. Furthermore, the subject of chemistry in the Framework Education Programme (FEP) for secondary schools (gymnasium type) is characterized, and a list of the most common types of chemistry problems in the admissions exams for universities is presented. In the practical part, the authors compare the relation of chemistry GCSE topics at selected gymnasium schools with the learning objectives and syllabus defined by FEP. The partial aim is to analyze the preparatory problem-solving exercises for university admission exams and for chemistry GCSE exams in terms of a structure and prevailing typology of learning tasks. The authors have created a set of more complex exercises that emphasizes an interconnection of selected topics from organic and general chemistry. This outcome represents a potential contribution to the educational practice.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 75 záznamů.   začátekpředchozí45 - 54dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.