Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 84 záznamů.  začátekpředchozí45 - 54dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Řízení spalovacího motoru v prostředí LabView
Adamec, Vojtěch ; Kučera, Pavel (oponent) ; Svída, David (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá řízením vznětového spalovacího motoru. Cílem práce bylo na základě zpracované rešerše vypracovat přehled způsobů řízení vznětových spalovacích motorů, vypracovat algoritmus pro řízení šestiválcového vznětového motoru a následně jej naprogramovat v prostředí LabView. Práce popisuje i kalibraci snímačů a řídicí jednotky motoru. Závěrem byl algoritmus vyzkoušen pomocí naprogramovaného generátoru signálů a osciloskopu.
Motory Dieselgas
Březina, Tomáš ; Böhm, Michael (oponent) ; Štětina, Josef (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá tématem motory Dieselgas. První část práce je zaměřena na historii a vývoj motorů a motorových paliv. Druhá část práce se zabývá vznětovými motory, popisem pracovního cyklu motoru, systémem vstřikování paliva, typy motorových naft, účinností motoru a jeho emisemi. V následující kapitole je zpracován přehled plynných paliv vhodných pro osobní a hromadnou dopravu. Z těchto paliv jsou dále rozvedené dvě nejčastěji využívané. Čtvrtá kapitola pojednává o využití plynných paliv ve vznětových motorech, možnosti přestavby těchto motorů, a to jak přestavbou na zážehový, tak i bez této změny. V poslední kapitole je zpracován vliv na spotřebu a vznik emisí u motorů s duálním pohonem.
Emisní systémy osobních automobilů se vznětovým motorem
Stráník, Daniel ; Šebela, Kamil (oponent) ; Böhm, Michael (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou emisních systémů osobních automobilů se vznětovým motorem. Cílem práce je rozbor těchto systémů, popis jejich konstrukce i řízení, vysvětlení funkce a také určit jejich vliv na jednotlivé složky výfukových plynů a spotřebu paliva. V závěru práce je pak uveden návrh vlastní koncepce emisního systému.
Vícestupňové přeplňování vznětového motoru
Vichr, Tomáš ; Beran, Martin (oponent) ; Svída, David (vedoucí práce)
Práce shrnuje základní poznatky v oblasti přeplňování čtyřdobých pístových spalovacích motorů. Dále se zaměřuje na rozbor některých vlastností vícestupňového se zaměřením na vznětové motory. S využitím analytických vztahů je vytvořen model v podobě webové aplikace, který popisuje spolupráci turbodmychadla, respektive turbodmychadel se spalovacím motorem. S pomocí tohoto modelu jsou posléze navrhnuty některé možnosti dvoustupňového přeplňování pro vybraný motor.
HCCI motory
Otáhalík, Pavel ; Šebela, Kamil (oponent) ; Štětina, Josef (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou motorů HCCI. Z důvodu pozdější potřeby znalosti základních principů je začátek práce věnován historii spalovacích motorů, principu jejich fungování a rozdělení těchto motorů podle základních kritérií. Další část obsahuje popis zážehových a vznětových motory z hlediska principu tvorby směsi a jejího spalování se zdůrazněním jejich výhod a nevýhod. V hlavní kapitole práce, která je zaměřena na motory HCCI, jsou popsány způsoby tvorby směsi a její zapálení. Dále jsou motory HCCI popsány z hlediska vzniku emisí a jsou zahrnuty koncepty a současná řešení. Závěrem je pak úvaha o budoucnosti spalovacích motorů a případných alternativních pohonech.
Úprava naftové elektrocentrály pro paralelní chod se sítí
Černý, Martin ; Ctibor, Jiří (oponent) ; Knobloch, Jan (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá úpravou naftové elektrocentrály, tak aby po nastartování a stabilizaci bylo možné elektrocentrálu přifázovat na tvrdou síť, případně na jinou elektrocentrálu z důvodu bezvýpadkového převzetí zátěže. Práce se zabývá kompletním řešením. Obsahuje popis jednotlivých částí, čidel a aktivních prvků soustrojí motor-generátor a vysvětlení jejich funkce. Dále se práce zabývá návrhem a vytvořením výkresové dokumentace s volbou vhodné řídící jednotky pro daný systém. Nakonec práce řeší i kompletní realizaci projektu a otestování celého systému v reálném provozu.
Matematický model řídicí jednotky CR
Kučera, Vlastimil ; Beran, Martin (oponent) ; Svída, David (vedoucí práce)
Řízení spalovacího motoru je jedna z nejklíčovějších disciplín při jeho aplikaci a má přímý vliv na jeho výsledné charakteristiky. Diplomová práce ukazuje přípravu zkušebního motoru i jeho instalaci na zkušební stanoviště. Popisuje měření a zpracování dat potřebných k řízení naftového motoru s palivovým systémem common-rail a jejich následnou aplikaci při tvorbě matematického modelu řízení v programu GT-SUITE.
Engine Control Units for 6-cylinder Diesel Engines
Florek, Matej ; Beran, Martin (oponent) ; Svída, David (vedoucí práce)
This thesis is focused on diesel combustion engines, their history and technical development. It describes the working principle of 4-stroke process and components of the engine. After that, it brings the overwiev of the fuel injecton systems development and the types that are used nowadays. Then it comes to electronic control unit, its significance and role in fuel injection process. The last part indicate a couple of commercial electronic control units which are currently used for managing 6-cylinder diesel engines.
Bezdemontážní diagnostika vznětového motoru
Válek, David ; Beran, Martin (oponent) ; Svída, David (vedoucí práce)
Cílem této práce je shrnout možnosti bezdemontážní diagnostiky závad vznětového motoru a prakticky je vysvětlit. První část práce je zaměřená na popis jednotlivých komponent a používaných měřidel. Čitatel se seznámí se základními pojmy a principy jednotlivých částí motoru a jejich funkcí. Druhá část se věnuje reálným závadám, které mohou během provozu nastat, a jejich praktickým řešení.
Klikový mechanismus vznětového motoru V6
Homola, Petr ; Píštěk, Václav (oponent) ; Drápal, Lubomír (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem klikového mechanismu vidlicové šestiválcové vznětové pohonné jednotky se zaměřením na konstrukci klikového hřídele. Návrh je rozdělen do dvou fází: koncept a dispozice. Ve fázi konceptu jsou navrženy parametry celé pohonné jednotky a provedeny základní 1D analýzy. Ve fázi dispozice je provedena detailnější 3D analýza zatížení klikového hřídele za použití pokročilých výpočetních metod založených na systémech MKP (Metody Konečných Prvků) modelů a MBS programů (dynamika soustavy těles). Na základě dat zatížení je proveden výpočet únavové životnosti klikového hřídele. Práce je dále doplněna o výkresovou dokumentaci klikového hřídele.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 84 záznamů.   začátekpředchozí45 - 54dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.