Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4,345 záznamů.  začátekpředchozí4320 - 4329dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.21 vteřin. 

Portrét - maska, figura-kostým (člověk a jeho masky)
Beníčková, Veronika ; Hůla, Zdenek (vedoucí práce) ; Kornatovský, Jiří (oponent)
Práce se zaměřuje na zhodnocení roole masky a kostýmu v životě člověka a na jejich vliv na individualitu osobnosti. Potřeba proměny jedince vzhledem k veřejnému prostoru v každodenním životě se zpětně odráží v jeho vnitřním světě a dopadá na jeho psychiku a identitu. Ve svém projektu jsem se zaměřila na sebe jako na obyčejného člověka s konkrétními pocity a s mým vlastním osudem. Proto jsem zvolila jednoduché bílé pozadí. Reflektovala jsem zkušenosti z teoretické části. Vybrala jsem si fotografie pro mě osobně něčím důležité. Momenty vztažené k momentálnímu vnitřnímu prožitku v mém životě. Zaměřila jsem se výhradně na osobní a vnitřní prožitek.

České naturalistické venkovské drama v postmoderních inscenacích
Pokorný, Vít ; VEDRAL, Jan (vedoucí práce) ; FRANZ, Vladimír (oponent)
Disertační práce se pomocí zevrubné analýzy a četných příkladů pokouší představit několik postmoderních inscenací českého naturalistického venkovského dramatu. Podnětem k jejímu sepsání byla otázka, proč dramata autorů, lpějících na realistickém detailu a mimetické podstatě, přitahovala a stále přitahují pozornost esteticky nonkonformních a provokujících tvůrců, kritikou sdružovaných pod pojmem postmodernismus. Nejprve tedy představím postmodernu jakožto termín, související s novým filosofickým náhledem na vývoj euro-americké civilizace, a v souvislosti s tím i jako umělecký směr, který tyto myšlenky a teze esteticky uchopuje. A to nejen v kontextu světové historie a kultury, ale především té české. Po letmém nastínění poetiky realismu a naturalismu, což je nezbytné pro lepší pochopení hlavního tématu, předložím trpělivému čtenáři sedm analýz postmoderních inscenací venkovského dramatu. Na základě širší divácké a čtenářské zkušenosti, četných příkladů z postmoderní literatury, filmu, výtvarného umění a hudby, se pak budu snažit dospět k odpovědi na výše položenou otázku. Důležitým činitelem je pro mě především střet archetypální podstaty člověka a v současnosti proklamované absence nadosobního řádu, kterému člověk, i třeba proti své vůli, podléhá. Interpretované texty, které právě na tragickém agónu postav s láskou, vírou, zodpovědností nebo soucitem spočívají, představují pro postmodernisty evidentně ten nejlepší možný materiál. Na něm si mohou ověřit, zdali opravdu žijeme v době, kdy osobní svoboda zničila lidskou víru v nějaký vyšší smysl nebo zdali sexuální revoluce skutečně pohřbila metafyzickou podstatu lásky. Docházím tak k přesvědčení, že analyzované inscenace nám demonstrují postmoderního člověka jakožto schizofrenní bytost, všeobecným morálním klimatem přesvědčenou o tom, že žádný řád není všeplatný, přestože ve svém nitru po nějakém absolutním smyslu zoufale touží. Veden pozitivním duchem vlastní koncepce tzv. „velké vteřiny“, pokusím se obhájit své přesvědčení, že v tomto vyčerpávajícím zápase může umění představovat očistnou a oním kýženým ideálem člověka naplňující sílu.

Herecká sebereflexe při studiu a v praxi
Dancingerová, Marta ; PLEŠTILOVÁ, Miroslava (vedoucí práce) ; ŠIKTANCOVÁ, Jaroslava (oponent)
Práce popisuje mé osobní zkušenosti, kterých jsem nabyla jak během studia na DAMU a při zkoušení absolventských inscenací v divadle Disk, tak při práci mimo školu. Tyto zkušenosti jsou pak ilustrovány na několika konkrétních příkladech z praxe na kterých jsem pracovala.

Partnerství na jevišti a ve filmu
Koudela, Jakub ; SCHEJBAL, Milan (vedoucí práce) ; PAVELKA, Tomáš (oponent)
Předmětem této práce je zkoumání herecké souhry na jevišti a před kamerou, protože až vespolné jednání postav utváří dramatickou situaci. Ve spojení s tímto tématem nejprve vytyčuji základní charakteristiku hereckého partneření se všemi důležitými cíli, které by měl herec vnímat. Snažím se herectví vnímat jako společenskou aktivitua rozepisuji se o kontaktu herců s diváky a herců mezi sebou. Nadále herecké partneření kladu do vztahu i s jinými hereckými praktikami a dokazuji tím jeho přítomnost v celém hereckém umění. V závěru práce se věnuji negativnímu ovlivnění herecké souhry vlivem zablokování herecké kreativity a hledám způsoby odstranění těchto bloků. V rámci těchto témat přikládám své osobní zkušenosti jako důkaz mých teoretických úvah.

Klauzule svědomí a odkoupení jako ochrana morálních hodnot francouzských novinářů
Pitrová, Veronika ; Osvaldová, Barbora (oponent) ; Moravec, Václav (vedoucí práce)
V bakalářské práci autorka zpracovala klauzuli svědomí a klauzuli odkoupení, specifické nástroje ochrany morálních zájmů francouzských novinářů. Ve své práci vychází z odborných textů charakterizujících svědomí, dále pak z francouzské legislativy, která obě klauzule definuje. Autorka zpracovala historické pozadí klauzulí a popsala mechanismus jejich uplatňování. Na základě vlastního výzkumu a rozhovorů s francouzskými novináři ukázala, jak jsou tyto nástroje uplatňovány v současné praxi, jak se jejich význam změnil, jaké jsou jejich výhody i jaká jsou rizika. Dále pak autorka na základě rozhovorů s novináři, kteří klauzule žádali, zpracovala osobní motivace pro uplatnění klauzulí. Ve své práci nabídla i postoj vlastníka médií. Pro názornou ilustraci dále zpracovala dva mediálně velmi známé případy uplatnění klauzule svědomí a klauzule odkoupení.

Bariéry elektronického nakupování
Lech, Josef ; Šálková, Daniela (vedoucí práce) ; Radka, Radka (oponent)
Cílem diplomové práce je analyzovat rozvíjecí se oblast elektronického nakupování, identifikovat bariéry a navrhnout řešení, či opatření vedoucí k eliminaci překážek, konkrétně pro eShop O2.cz. K dosažení cílů bylo využito teoretických východisek vypracovaných na základě samostatného studia tematicky zaměřené odborné literatury a dostupných informačních zdrojů. Praktická část byla tvořena za využití dotazování a to jak v elektronické, tak osobní rovině. Získaná data byla analyzována, aby bylo možné ověřit stanoveného hypotézy. Výsledky z dotazníkového šetření poukázaly na nedostatečnou komunikaci bezplatné dopravy a platebních metod eShopu O2.cz, zároveň byla učiněna doporučení pro zlepšení konverzní míry mezi návštěvností a dokončenými objednávkami.

Možnosti využití měřících přístrojů v laboratoři ZSF JU
ONDROVÁ, Veronika
Bakalářská práce s názvem Možnosti využití měřících přístrojů v laboratoři ZSF JU je zaměřena na výukovou laboratoř osobní dozimetrie. V úvodu je rozebrána problematika dozimetrie ? druhy ionizujícího záření, úkoly a cíle dozimetrie. Spolupráce dozimetrie s ostatními vědními obory a v neposlední řadě také základní veličiny a jednotky, které jsou používány v dozimetrii a radiační ochraně. Hlavním cílem bylo vypracovat ucelený přehled přístrojů a přístrojové techniky v laboratoři osobní dozimetrie a specifikovat jejich měřící charakteristiky. Následující kapitoly popisují jednotlivé přístroje laboratoře osobní dozimetrie ? jejich obecný popis, základní části, nastavení, ovládání, postupy při měření a použití zařízení ve výuce.

LABYRINT
Schiffnederová, Markéta ; Sláviková,, Ivana (oponent) ; Gabriel, Michal (vedoucí práce)
Moje tvorba je zaměřena na recepci až apropriaci plošného vizuálního prvku, převedeného do prostoru. Ve své magisterské práci se od tohoto konceptu odvracím, jelikož jako nosné téma mé práce jsem si vybrala "Labyrint". Nejedná se tedy o primárně plošný prvek, který bych převedla do prostoru, jak tomu bylo u mé předchozí práce. Jde o volnou uměleckou interpretaci tohoto tématu. Socha s názvem "Labyrint" je přirozeným pokračováním mé tvorby. Inspiruji se klasickými řemeslnými technikami, vnáším do nich svoji intervenci, jak tomu bylo například u vzniku fiber art. Takto přistupuji i k celému konceptu mé práce. Chci vyjádřit svůj pohled a svoje přístupy. Téma labyrint chápu jako sled myšlenek, které nás vedou k nějakému poznání. I když je toto téma zobrazováno v historii monumentálně, já v něm vidím spíše osobní záležitost. V mém ztvárnění má labyrint podobu úhlopříčně přeťaté krychle, která v sobě skrývá další objekty. Celá socha je prošita, tam kde socha končí, bavlnky, které tvoří uvnitř prostorovou výšivku, volně vystupují z objektu. Chci tak navodit pocit možné kontinuity a zdůraznit tak rozdíl mezi uspořádáním vně objektu a chaosem, jenž nastává, když výšivka z díla vystoupí. Rozhodla jsem se dílo úhlopříčně rozdělit, abych odkryla a zpřístupnila část výšivky, stále je socho z větší části ohraničena. Smyslem tohoto počínání je zachovat v díle iluzi tajemství a určité nepřístupnosti. Proto je střed sochy skrytý a přístupný pouze vizuálně.

Design vznášedla
Lhotský, Marek ; Lehocký, Peter (oponent) ; Zvonek, Miroslav (vedoucí práce)
V diplomové práci se věnuji návrhu designu vznášedla. Koncepce návrhu je malé vznášedlo pro osobní přepravu. Stylem vznášedlo zapadá mezi sportovní stroje. Interiér je navržen pro přepravu 4 osob a osobního nákladu. Hlavní náplní práce je exteriér vznášedla. Její součástí je ale i nástin řešení interiéru v základních rozměrech odpovídajícím antropometrickým rozměrům a jiným ergonomickým požadavkům.Výsledkem tedy je originální a osobité vznášedlo, které je vyřešeno z hlediska designu s ohledem na ergonomii a technologická omezení, která vznášedla přináší.

Osobni svobody a bonum commune - Analýza díla Teorie spravedlnosti Johna Rawlse z pohledu křesťanské etiky
Novitzky, Peter ; Rethmann, Albert-Peter (vedoucí práce) ; Ovečka, Libor (oponent) ; Sokol, Jan (oponent)
Nynější práce se pokusí prezentovat významnost teorie spravedlnosti Johna Rawlse z pohledu křesťanské etiky, poukazujíc na některé vybrané aspekty této teorie. Základ pro tuto reflexi dává mimo jiné fakt, že teorie spravedlnosti Johna Rawlse se opakovaně cituje při prezentaci s principy sociální nauky církve. V některých bodech vykazují podobnost, zase v jiných částech jí zase oponuje. Dále John Rawls formuluje svojí formální teorii způsobem, aby byla její akceptace možná pro všechny racionální lidi. Do této skupiny zapadají také lidé s náboženskými a morálními představami, nebo jak je jmenuje samotný John Rawls, lidé s komprehenzivními naukami. Opodstatněnost zkoumání teorie spravedl- nosti přitom ospravedlňuje také fakt, že Rawls připisuje nemalou úlohu ve zmíněné teorii také náboženským myšlenkám. Za třetí, v osobě Johna Rawlse je možné spatřit jednoho ze zastánců a předních představitelů liberální tradice. Liberalismus je kvůli své nejasné definovatelnosti, ale přitom reálné přítomnosti ve společnosti a v myšlení lidí nemalou výzvou pro církev a náboženské představy, se kterou se již dvě století pokouší vypořádat. V této práci se proto prezentuje život a dílo Johna Rawlse, pak základní teze teorie spravedlnosti. Poté se demonstrují vybrané aspekty relevantní pro křesťansko-etickou reflexi. V...