Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 42,873 záznamů.  začátekpředchozí42864 - 42873  přejít na záznam: Hledání trvalo 1.07 vteřin. 

Fundamentální analýza společnosti Turkish Airlines
Popova, Elizaveta ; Cibulka, Jakub (vedoucí práce) ; Hoffman, Andrej (oponent)
Hlavním cílem bakalářské práce je provést fundamentální analýzu akcií turecké společnosti Turkish Airlines a zjistit, jestli jsou akcie letecké společnosti správně oceněny a zda se vyplatí do nich investovat. Danou společnost jsem vybrala z důvodu využívání jejích služeb. Práce začíná globální analýzou, dále je provedená odvětvová analýza a na závěr analýza firemní. Práce je koncipována tak, že na začátku každé kapitoly je uvedena teorie a ihned poté je přistoupeno k praktické části. Výsledkem práce je rozbor leteckého odvětví a odhalení faktorů ovlivňujících jeho rozvoj. Je zhodnocena situace ve zkoumané zemi a její souvislost s vývojem Turkish Airlines. Přínosem je investiční doporučení.

Vývoj difuzoru slunečního záření.
Pintr, Pavel
Cílem projektu bylo vyrobit prototypy opticky vyhovujících víček pro senzory osvitu a připravit podklady pro výrobu. Na přesnosti čidla osvitu závisí přesnost teoreticky dosažitelné výroby fotovoltaické elektrárny a tím zjišťování její účinnosti a spolehlivosti. V průběhu projektu jsme se potýkali s nepřízní počasí.plánované 2 týdny na měření vyšly na deštivé období a tuto část projektu bylo třeba prodloužit. 1. V souladu s projektem bylo začato detailní analýzou dříve naměřených dat, které jsme dodali zpracovateli. Byla předpokládána příčina vadného chování. 2. Byly navrženo 6 variant optických difuzorů (modifikace víčka stávající krabičky), byla provedena simulace chování difuzoru a byla předána zpráva s protokoly o simulaci v programu Zemax. Výsledky jsem konzultoval se zpracovatelem a protože nebyl zcela jednoznačný kandidát na výsledný prototyp, rozhodli jsme se vyrobit 2 prototypy optických difuzorů. Výstupem byly CAD návrhy difuzoru ve formátu STEP7.

Klonování, detekce a analýza shluku genů pro syntézu antibiotika anthramycinu
Poubová, Martina ; Černá, Milena (vedoucí práce)
Cílem práce bylo najít, izolovat a sekvenovat shluk genů kódující syntézu anthramycinu, antibiotika ze skupiny pyrrolobenzodiazepinů, jehož producentem je Streptomyces refuineus var. thermotolerans. Pyrrolo[2,1-c] [1,4]benzodiazepiny jsou skupinou přirozeně se vyskytujících antibiotik s protinádorovým účinkem. Jsou to molekuly, které se kovalentně vážou do molekuly DNA a tím dochází k zablokování transkripce. Ačkoli anthramycin minimálně ovlivňuje kostní dřeň, nebyl uveden do klinické praxe jako protinádorové antibiotikum z důvodu vysoké kardiotoxicity. Lepší účinky a dobré klinické vlastnosti se očekávají od nových syntetických analogů a to jak ve smyslu protinádorových antibiotik, tak pro produkci antimikrobních látek a antimalarik. Doposud úspěšným antibiotikem z příbuzné rodiny antibiotik, linkosamidů, byl klindamycin s antibakteriálním i antiparazitickým účinkem. Znalost genového pozadí vzniku těchto látek umožňuje modifikaci současně užívaných látek a následnou finančně méně nákladnou produkci účinnějších a bezpečnějších látek. Pomocí molekulárně biologických metod byla izolována část chromozomální DNA producenta Streptomyces refuineus var. thermotolerans obsahující kompletní shluk genů pro biosyntézu anthramycinu.

Spolupráce s biologickou rodinou dítěte umístěného v dětském domově.
KŮSOVÁ, Hana
Bakalářská práce se zabývá problematikou spolupráce biologických rodičů dětí, které jsou umístěné do dětského domova Sázava. Teoretická část je věnována systému náhradní rodinné péče s důrazem na umístění dítěte do ústavní výchovy a jak probíhá výchova v dětském domově. Tato část je doplněna tématem sanace rodiny. Cílem práce je přiblížit tuto spolupráci, její možné formy a možnosti, ale také z jakého nejčastějšího důvodu děti končí v dětském domově Sázava. K naplnění výzkumných cílů jsem použila případové studie a analýzu dokumentů.

Osobnostní a sociální aspekty opory u vybraných sociálních rolí v šikaně.
ŠTĚPNIČKOVÁ, Lucie
Diplomová práce se zabývá sociální oporou vybraných rolí, které se vyskytují v šikaně- rolí oběti a obránce. Práce je členěna na dvě na sebe navazující části, a to část teoretickou a část praktickou. V úvodu teoretické části jsem představila problematiku šikany a identifikovala role, které mohou být u šikany přítomné. Dále se zaměřuji na charakteristiku pojmu sociální opora, zachycuji její podoby, účastníky a v neposlední řadě také jejich zvláštnosti v dětském věku. Praktická část je složena ze smíšených (kvantitativních a kvalitativních) výzkumných metod. Předmětem kvantitativního výzkumu je nejprve odhalení potencionálních rolí v šikaně v třídním kolektivu a následně zjišťování míry vnímané sociální opory obránců a obětí od učitelů a spolužáků. Kvalitativní výzkum slouží jako doplnění, je zaměřen na názory a postoje obránců a obětí na chování v šikaně.

Vliv cestovního ruchu na ekonomický rozvoj Keni
Hindráková, Hana ; Adamcová, Lenka (vedoucí práce) ; Netková, Jarmila (oponent)
Hlavním cílem mé diplomové práce je analyzovat současný stav cestovního ruchu v Keni, jeho význam v národním hospodářství a zjistit, zda má země dostatek předpokladů být destinací cestovního ruchu. Stanovila jsem si dva dílčí cíle: 1. Navrhnout, jakou novou strategii by měla Keňa uplatňovat v rozvoji cestovního ruchu, aby z části dokázala zmírnit chudobu svých obyvatel, tzn. jak by cestovní ruch mohl pozitivně ovlivnit životní úroveň keňských obyvatel. Budu se věnovat především alternativním formám cestovního ruchu. 2. Zjistit, jak si Keňa stojí v rámci cestovního ruchu mezi ostatními africkými zeměmi. V diplomové práci pracuji s následujícími hypotézami, které se pokusím potvrdit či případně vyvrátit. Hypotéza 1: Keňa má dostatek předpokladů být destinací cestovního ruchu. Hypotéza 2: Rozvoji cestovního ruchu nejvíce brání nedostatečná suprastruktura a nevzdělané obyvatelstvo. Hypotéza 3: Keňa disponuje dobrými podmínkami pro rozvoj alternativních forem cestovního ruchu. Hypotéza 4: Keňa má před sebou velkou budoucnost v oblasti cestovního ruchu v rámci afrických zemí. Hypotéza 5: Keňa se začíná orientovat na nové formy cestovního ruchu. Záměrům a cíli diplomové práce odpovídá struktura členění.

Interní audit a jeho význam v podniku
Vašíčková, Kristýna ; Vokáčová, Lucie (vedoucí práce) ; Kala, Václav (oponent)
Cílem této bakalářské práce je zhodnotit potřebnost a význam interního auditu v konkrétní organizaci, která je zaměřena na informační a komunikační technologie. V první části práce jsou vymezena teoretická východiska získaná studiem a komparací odborné literatury a internetových zdrojů. Je zde popsána historie interního auditu, jeho význam a vývoj, průběh interního auditu, závěrečná zpráva, typy interních auditů a rozdíl mezi interním a externím auditem. V druhé části je nejprve charakterizován vybraný podnik a popsáno Samostatné oddělení interního auditu a kontroly, které bylo pozorováno po určitý časový interval. Dále jsou v práci uvedeny typy interních auditů, které se v podniku vykonávají, analýza samotného průběhu auditu, nedostatky zjištěné z provedených auditů a spolupráce mezi interním a externím auditem. V závěru práce je porovnána praxe s teorií a tím zhodnocena situace a fungování interního auditu v podniku. Je vyhodnoceno, že interní audit v tomto konkrétním podniku má své opodstatněné místo. Svůj přínos má především v ušetřených nákladech a v odhalení chyb v pracovních postupech. Byla doporučena pouze dvě možná zlepšení pro efektivnější fungování tohoto útvaru: zřídit výbor pro audit, z důvodu větší nezávislosti útvaru interního auditu; druhé doporučení vyplynulo z rozhovorů s auditory na téma jejich vzdělávání, kde je velký potenciál pro zlepšení a podnik by měl zvážit investici do této oblasti.

Tvorba obchodní strategie na měnovém trhu
Havlík, Tomáš ; Svoboda, Roman (vedoucí práce) ; Michal, Michal (oponent)
Tato diplomová práce pojednává o základech forexu měnového trhu. Cílem práce je vytvoření forexové obchodní strategie, která by měla vykazovat funkčnost, komplexnost a profitabilitu v dlouhém období, tuto strategii otestovat na historických datech a následně také na reálném investičním účtu. Práce se dělí na tři stěžejní části. Počínaje teoretickými východisky, v této části si definujeme základní pojmy a seznámíme se s teoretickým základem, ze kterého budeme dále vycházet. Rozebereme si také tři základní přístupy k analyzování forexu, jmenovitě technickou, fundamentální a vztahovou analýzu. Dále následuje analytická část, ve které sestavíme konkrétní obchodní strategii: Strategie Tomáše Havlíka. Sestavená obchodní strategie bude porovnána s nejběžněji používanými strategiemi, otestována za pomoci historických dat a následně i na reálném účtu. Vybrané obchody, které byly na základě této strategie provedeny, si zanalyzujeme. V kapitole Zhodnocení výsledků rozebíráme nejen zhodnocení jednotlivých měnových párů a jejich časových rámců, ale i další statistiky, kterých bylo během testování dosaženo. Průměrné 50% roční zhodnocení na hodinových časových rámcích a 30% roční zhodnocení na čtyřhodinových časových rámcích nám dokládá ziskovost a použitelnost strategie. Závěr se zaměřuje na budoucí vývoj obchodní strategie a její začlenění do komplexního obchodního přístupu, který obsahuje několik doplňujících se obchodních strategií tvořících jeden celek. Informace, které tvoří základ této práce, jsou získávány z renomovaných knižních publikací a internetových stránek, převážně od kolektivu autorů FXstreet.cz a britské traderky Anny Coulling.

Vliv značky na kupní chování spotřebitele
Aliapulios, Telis ; Vokáčová, Lucie (vedoucí práce) ; Ludmila, Ludmila (oponent)
Diplomová práce se zabývá vlivem značky Apple na kupní chování spotřebitele. Cílem práce je posoudit vliv značky na kupní chování spotřebitele na trhu s chytrými mobilními telefony, ze kterého vzejdou doporučení pro společnost Apple, jak by měla posílit svůj vliv na tomto trhu. Teoretické část práce klade důraz na popis marketingového mixu, teorii značky a kupního chování spotřebitele. Ve vlastní části diplomové práce, která je podložena prostudovanými sekundárními daty, je na úvod charakterizována společnost Apple, její strategie budování značky, situace na trhu s chytrými mobilními telefony, spolu s marketingovými nástroji, které Apple na tomto trhu používá. Jádrem praktické části práce je zpracování kvantitativního dotazníkového šetření v elektronické podobě, kterému předchází kvalitativní předvýzkum provedený na sedmi majitelích telefonu iPhone. V dotazníkovém šetření, kterého se zúčastnilo 154 respondentů, byly sledovány názory a postoje dotazovaných na značku Apple. Zde se vyjádřili majitelé různých značek chytrých telefonů a také respondenti, kteří vlastní chytrý telefon značky Apple. V kapitole zhodnocení výsledků a doporučení jsou odpovědi obou skupin komparovány, a spolu s prostudovanými sekundárním daty slouží k sestavení několika doporučení pro značku Apple na tomto trhu. Téměř tři čtvrtiny vlastníků všech značek chytrých mobilních telefonů vnímají ceny těchto přístrojů jako příliš vysoké a stejně situaci hodnotí o něco více jak polovina vlastníků telefonů iPhone. U této skupiny je však citlivost na vnímání nastavení ceny chytrých telefonů značky Apple do určité míry snížená. Jedním z důležitých doporučení pro společnost Apple je to, že musí efektivněji komunikovat nastavení cen chytrých mobilních telefonů a svoji cenovou politiku vůči spotřebitelům napříč jednotlivými státy, tak aby si dokázala získat ještě více spotřebitelů z řad studentů a prvouživatelů značky. Toho dosáhne například tím, že jim nabídne levnější model chytrého telefonu vyšší střední třídy. V případě spokojenosti pak mohou spotřebitelé přejít na prémiové chytré telefony a ostatní produkty této značky.

Strategie vstupu internetového obchodu na zahraniční trh
Medoň, Gabriel ; Přibil, Jiří (vedoucí práce) ; Váchová, Lucie (oponent)
Cílem této diplomové práce je zjistit, jak se liší nákupní preference a chování zákazníků napříč vybranými trhy v rámci Evropy v pojetí internetových obchodů, jak vhodně směřovat marketing pro jednotlivé trhy a tím připravit lokální začínající internetový obchod na efektivní vstup na zahraniční trh. Metody analýzy obsahují základní dotazníkový průzkum jednotlivých trhů, srovnání a hodnocení vlastních reálných dat z provedených online reklamních kampaní nebo analýzu interních přístupových statistik jednotlivých e-shopů. V závěru jsou prezentovány celkové výstupy analýz a pro každý trh je učiněno shrnutí získaných poznatků a vhodné doporučení pro potenciální efektivní vstup.