Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 41,899 záznamů.  začátekpředchozí41890 - 41899  přejít na záznam: Hledání trvalo 2.60 vteřin. 

Metody snižování emisí oxidu uhličitého
Mališ, Jan ; Kermes, Vít (oponent) ; Bébar, Ladislav (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřená na problematiku tvorby emisí CO2 v důsledku spalování fosilních paliv a posouzení způsobů, jimiž lze tvorbu CO2 při spalovacích procesech snížit, resp. CO2 z produktů spalování odstranit. Na základě řady literárních zdrojů byla provedena rekapitulace spotřeby primárních energetických zdrojů ve světě za období 1971 až 2006. Jelikož spalování fosilních paliv je spojeno ve všech případech s produkcí oxidu uhličitého, byl demonstrován výpočet měrné tvorby CO2 při spalování jednotlivých fosilních paliv (zemního plynu, ropných produktů a uhlí). V práci byly komentovány postupy pro separaci CO2 ze spalin, eventuálně ze syntézního plynu a jeho následné ukládání do geologických formací, které mohou v budoucnu zmírnit tendenci zvyšování obsahu oxidu uhličitého v atmosféře. Byla provedena případová studie pro energetické posouzení cyklu zahrnujícího spalování zemního plynu v plynové turbíně a zpětné syntézy metanu z CO2 a vodíku vyrobeného rozkladem vody v programu CHEMCAD.

Básník Jaime Torres Bodet
Pohlová, Silvie ; Vydrová, Hedvika (vedoucí práce) ; Housková, Anna (oponent)
S tvorbou mexického spisovatele Jaimeho Torrese Bodeta jsme se poprvé seznámili prostřednictvím jeho esejů. Zaujetí autorovými názory na společenské otázky vystřídal zneklidňující pocit rozprostírající se v nás při četbě jeho básní. Touha objevit, čím je toto znepokojení vyvoláváno, nás dovedla až k vypracování této diplomové práce. Neděláme si však nároky na vyčerpávající studii o autorově poezii. Rádi bychom se pouze podělili se čtenářem o některé naše postřehy. Pojetí této práce bude částečně snahou přiblížit literární ovzduší, ve kterém Torres Bodet vytvářel své básně, a částečně pokusem o vyjádření našich dojmů z četby. Abychom uvedli tvorbu mexického autora do širšího literárního kontextu, je nezbytné se nejdříve seznámit s tzv. skupinou Contemporáneos 1 , do které bývá zahrnován a které věnujeme první kapitolu. Jelikož autoři uskupení začali tvořit svá díla v období, kdy do Mexika přicházela avantgarda, zaměříme náš pohled na odraz nových literárních proudů v jejich poetické tvorbě (se zaměřením na Torrese Bodeta) a zároveň se pokusíme čtenáři přiblížit literární polemiky, které se na tuto problematiku soustřeďují. Druhá kapitola pak stručně pojedná o životě a díle Jaimeho Torrese Bodeta. Zbývající kapitoly budou již věnovány pouze autorově básnické tvorbě, přičemž nejdříve o ní pojednáme obecně...

Modulární autorské prostředí pro tvorbu digitálních výukových objektů
Kasálek, Jindřich ; Štípek, Jiří (vedoucí práce) ; Jeřábek, Tomáš (oponent)
Bakalářská práce zpracovává problematiku využívání digitálních výukových objektů (dále jen DVO) a přidružených aplikací v kontextu s využitím v praxi samotnými učiteli. Těžiště práce spočívá ve vytvoření vhodných DVO, které budou vyhovovat, jak pedagogickým nárokům, tak požadavkům učitelů z hlediska náročnosti na jejich ICT kompetence. První část práce se zabývá teoretickými předpoklady, potřebnými ke stanovení správných cílů a postupů k jejich dosažení. Ve druhé části se práce věnuje hledání problematických aspektů, návrhu protiopatření a jejich realizaci.

Tématika smrti v díle Bohumila Kubišty z let 1912-1918
Richterová, Helena ; Lahoda, Vojtěch (vedoucí práce) ; Wittlich, Petr (oponent)
Cílem této práce jsou obrazy s tématikou smrti ve vrcholné tvorbě Bohumila Kubišty kolem první světové války. Doposud nebyla tato problematika zpracována. Zaměřuje se na jednotlivé obrazy, které jsou doplňovány příslušnými podkapitolami, protože malířův život byl plný zásadních okolností, které ovlivnily jeho tvorbu. Přesto, že se zde prezentuje Kubištova tvorba v letech 1912-1918, byl přidán obraz Vzkříšení Lazara (1911). Uzavírá Kubištovo klasicizující období a dále se stává důležitým mezníkem v chápání smrti, které je ještě poučeno interpretací starých mistrů. Sv. Šebestián (1912) otevírá tuto celkovou problematiku již ve snaze o autostylizační složku a reakci na dobové události. Dále jsou zmíněna díla, ve kterých jsou vyobrazeny vždy dvě postavy se snahou odtržení člověk od reality, násilného uchopení jeho duše - Polibek smrti, Vražda, Hypnotizér (1912). Malíř zde řeší vztah aktéra a oběti. Kromě figurálních děl se objevuje námět vanitas např. v Zátiší s lebkou (1912). Výčet tvorby je ukončen obrazy z vojenské činnosti Fakír, Oběšený.

Analýza kontaktního napětí mezi acetabulární komponentou a pánevní kostí
Vyčichl, Jan ; Jiroušek, Ondřej
Článek se zaměřuje na problematiku vlivu různých typů acetabulárních komponent na velikost a charakter kontaktního napětí v pánevní kosti. Popisuje tvorbu geometrického a následně i MKP modelu pánevní kosti s implantovanou acetabulární komponentou, jejich vzájemnou interakci a způsob upevnění a zatížení tohoto modelu s využitím softwaru ANSYS. V závěru tohoto článku jsou výsledky kontaktní analýzy zhodnoceny a porovnány.

Fyzikální systém pro tvorbu her
Cséfalvay, Szabolcs ; Kronus, David (vedoucí práce) ; Holan, Tomáš (oponent)
V této práci zkoumáme fungování real-time fyzického engine. Také prozkoumáme problematiku spojenou s vytvořením takového engine, metody urychlení detekce kolizí a zvýšení stability systému. Aktualní implementace umí pracovat s klidovými kontaktními silami mezi objekty, pružinami, s kolizemi mezi koulemi a válci (bez vrchu a spodku) a s objekty z těchto primitiv složených.

Reflexe holocaustu v současné umělecké produkci
Bilavčíková, Hana ; Rakušanová, Marie (vedoucí práce) ; Bydžovská, Lenka (oponent)
Resumé Tato práce představuje a zhodnocuje proměnu uměleckých přístupů a střídání forem výtvarných reflexí od klasické konvenční představy umění k tomu, co moderní estetika nazývá "anti-uměním", "anti-estetickou reflexí". Základnou pro rozbor tohoto problému je zde fenomén nacistický holocaust a hrůzy druhé světové války. Studie nejdříve v hrubých obrysech shrnuje vývoj a sociologicko-historické proměny vnímání holocaustu poválečnou společností, a základě tohot vhledu dospívá k poznání, že s tématem holocaust se v průběhu doby začalo pracovat spíše jako s významovou parabolou, která má adekvátní reflexi ve výtvarném a vizuálním umění. Důraz je zde kladen především na tvorbu umělců druhé a třetí generace, tedy potomků pachatelů a obětí hrůzných činů minulosti, kteří danou problematiku zpracovávají v perspektivě každodennosti obyčejného člověka dneška.Na základě zhodnocení dosavadního poválečného vývoje uměleckých postupů a forem výtvarných reflexí fenoménu nacistický holocaust dospívá studie k poznání, že jej lze rozdělit do tří základních etap, které odpovídají více méně poválečnému střídání generací. Nebylo cílem této studie zpracovat na podkladě uměleckých reflexí tématiku židovství či antisemitismu v posledních šedesáti letech. Téma je velmi široké. Rozsah běžné bakalářské práce jeho absolutní zpracování...

Bridž a analyzování bridžové sehrávky
Pražma, Jan ; Forstová, Lenka (oponent) ; Ježek, Pavel (vedoucí práce)
Cílem této práce je vytvoření dvou programů, a to simulátoru karetní hry bridž a Editoru dražebních systémů zmíněné hry. Práce popisuje vlastnosti obou programů, jakožto i správné použití Editoru pro tvorbu dražebního systému. Z programátorského hlediska práce detailně popisuje zvolené datové struktury v obou programech a zvolené algoritmické řešení problému. Zároveň jsou diskutovány možnosti dalšího rozšíření a vylepšení programu. Práce též krátce teoreticky rozvádí problematiku bridžové sehrávky a přehledově popisuje, jak se s tímto úkolem potýkají nejznámější komerční bridžové programy a jaké přístupy lze v tomto ohledu uvažovat.

Sociální tématika v Českém konceptuálním umění 90. let 20. století
Beranová, Hana ; Rakušanová, Marie (vedoucí práce) ; Bydžovská, Lenka (oponent)
v českém jazyce Sociální tématika v českém konceptuálním umění devadesátých let dvacátého století Má práce se věnuje období devadesátých let dvacátého století v Čechách. Snažím se poukázat na fakt, že pro české umění devadesátých let (nejmladší generace) byl konceptualismus velice rozšířené médium. Konceptualismus se stal aktuálním médiem pro všechny umělecké obory. Sociální tématika začala být po revoluci častým námětem (ne jediným), který byl nejvíce zpracováván právě mladými konceptualisty. Vybrala jsem nejtypičtější zástupce tohoto žánru, kteří se sociální tématikou pracují, ale každý z nich se na tuto sociální problematiku dívá odlišným pohledem. Jsou jimi: skupina Pondělí, Milena Dopitová, Jiří Černický, Krištof Kintera. Rozebírám tvorbu těchto autorů, kterou rozděluji do několika tématických skupin. Na závěr stručně zmiňuji dílo Kateřiny Šedé, jedné z nejmladších umělkyň současného českého umění, zabývající se touto problematikou. Na začátku práce stručně nastiňuji situaci odehrávající se v devadesátých letech na české umělecké scéně: okolnosti kolem změn na pražské AVU, nejmladší nastupující generace umělců, stav galerií, výstava CZ99. Následně se zmiňuji o konceptualismu jako o fenoménu pro generaci českých umělců devadesátých let a poukazuji na instalaci jako na nejčastěji používaný...

Chlorečnan jako jeden z vedlejších produktů desinfekce vody Chlornanem sodným
Drdová, Š. ; Parschová, H. ; Pivokonský, Martin ; Janda, V.
Příspěvek je zaměřen na problematiku chlorečnanů, které vznikají jako vedlejší produkt desinfekce vody za využití chlornanu sodného. Pozornost byla věnována zejména době a způsobu skladování roztoku chlornanu sodného s ohledem na tvorbu chlorečnanů i dalších vedlejších produktů.