Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4,173 záznamů.  začátekpředchozí4164 - 4173  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.20 vteřin. 


Role žáka a sociální aspekty školní tělesné výchovy
Schröpferová, Kateřina ; Fialová, Ludmila (vedoucí práce) ; Piskáčková, Anna (oponent)
Název práce: Role žáka a sociální aspekty školní tělesné výchovy. Cíle práce: Diplomová práce se zabývá sociální dimenzí a rolí žáka ve školní tělesné výchově. V sociální dimenzi se zaměřuje zvláště na vztahy mezi jednotlivými žáky navzájem a mezi žákem a učitelem. V doplňující dimenzi role žáka zjišťujeme změny postavení žáka jako jednotlivce v hodině, jeho možnosti aktivního zapojení a rozhodování. Sledovaným souborem jsou žákyně základní školy, u nichž byly odučeny dvě různé hodiny. Hodina habituální (tradiční), na kterou byli žákyně i učitelé navyklí a druhou hodinou byla hodina progresivní (kreativní), více zaměřena na žáka, na jeho samostatnost, zapojování do řízení, sebehodnocení, ale i jeho vlastní volbu obtížnosti cvičení apod. Metodologie: Sledovaným soborem jsou žákyně 4. - 9. tříd (522 žákyň) základních škol v Praze, které jsme pro lepší porovnání rozdělili do dvou skupin: 4.-6. třída (261 žákyň) a 7.-9. třída (261 žákyň). Po absolvování habituální i progresivní vyučovací hodiny žákyně obdržely dotazník s 24 položkami, z nichž 4 se týkají sociální dimenze a 8 role žáka. Pro zpracování výsledků byly vytvořeny tabulky v programu Microsoft Excel a použity základní statistické metody. Výsledky: U mladších žákyň 4.-6. tříd v sociální dimenzi vyšly výsledky v habituální i progresivní vyučovací hodině...

Rozbor korespondence Josefu Hlávkovi (Komunikační strategie, stylizace jednoho českého mecenáše a sebestylizace pisatelů dopisů)
Pavlíček, Tomáš ; Pokorná, Magdaléna (oponent) ; Štaif, Jiří (vedoucí práce)
Dnešní komunikační možnosti a prostředky se nám mohou zdát mnohem vyspělejší a vzdálené od písemné komunikace v 19. století, na jehož konci se telefon teprve velice pomalu dostává do soukromého užívání. Přesto principy zdvořilostních a komunikačních norem jsou univerzálně platné v jakékoliv společnosti či kultuře. Mění se jen normy a řečové modely. Člověk, který ví, jak komunikovat, ovládá různé postupy a prostředky, dokáže úspěšně dosáhnout svých cílů, ale i rozvíjet mezilidské vztahy. Úroveň, normy a modely komunikace také ukazují mnoho o mentalitě a každodenním životě určité lidské společnosti. Předkládám tuto práci s trojím očekáváním. Prvním záměrem je zdůraznit přínos interdisciplinárního přístupu ke korespondenci jako pramenu historikovy práce. Pokusím se vysvětlit, že různé formy písemné komunikace nelze zjednodušeně chápat jako historický text zahrnující v sobě "pravdivá fakta", která historik odkryje čtením a zahrne je do svého příběhu. Badatel by se neměl spokojit pouze s pozitivistickou textovou kritikou! Při interpretaci dopisů se nabízí použít psychologické metody k poznání záměru autora dopisu, jeho charakteru a vlastností, stereotypů jednání apod. Zároveň je potřeba odlišovat psychofyzickou osobu adresáta od jeho obrazu, který má autor dopisu při produkci komunikace (při psanQ "před očima" a...

Využití psychomotorických a jiných cvičení a jejich vliv na fyzické a psychické zdraví
SUPOVÁ, Michaela
Bakalářská práce se zabývá výzkumem vlivu psychomotorických cvičení na fyzické a psychické zdraví seniorů v zařízení pro seniory. Pro můj výzkum bylo vybráno 15 seniorů do experimentální skupiny a 15 seniorů do kontrolní skupiny. K posouzení vlivu byl u experimentální skupiny aplikován intervenční pohybový program psychomotorických cvičení v délce 6 měsíců. Kontrolní skupina se IPP neúčastnila, u této skupiny proběhla pouze měření v měsíci říjnu 2011 a březnu 2012. Program mé bakalářské práce byl zaměřen na zjištění fyzického zdraví pomocí antropometrických metod a stanovení BMI a tlaku krve a jejich následné ovlivnění IPP. Dále byl zaměřen na zjištění a následné pozitivní ovlivnění psychických parametrů, které bylo zkoumáno pomocí dotazníku POP a zpětné vazby. Po ukončení intervenčního pohybového programu byly pomocí statistického měření vyhodnoceny získané výsledky, které prokázaly, že využití psychomotorických cvičení má prokazatelný pozitivní vliv na fyzické a psychické zdraví seniorů, zejména na snížení BMI a psychickou pohodu a zvýšení pozitivního sebehodnocení.

Zooterapie u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v okrese Tábor
KRATOCHVÍLOVÁ HAVLOVÁ, Jitka
Zooterapie, jako poměrně nová metoda, je zařazována v rámci ucelené rehabilitace i do speciálních škol. Zde se uplatňuje nejen jako vhodná relaxace a zpestření výuky, ale také v cílené práci s dětmi- rozvoj fyzických, psychických, emocionálních i sociálních dovedností. Zvíře není jen prostředník, ale vítaný kamarád, ke kterému má mnoho dětí s postižením bližší vztah než k ostatním lidem. Psí kamáradi jsou věrní, bez podmínek jsou ochotni se přitulit a pohrát si, nabízí nepřeberné množství podnětů, dítě se s nimi nenudí a učí se přirozeně novým dovednostem. Jízda na koni dává dětem pocit výjimečnosti, radosti, volnosti, zvyšuje jejich sebehodnocení a rozvíjí dítě po motorické stránce. A i malá zvířata (křečci, morčata, želvy, andulky apod.) dokážou v dítěti probudit radost, zájem a přes lásku ke zvířeti je krůček k lásce k ostatním lidem.

Sestavení a ověření psychotréninkového programu na bázi jógových technik pro mladé závodnice ve sportovním aerobiku
LEHOVCOVÁ, Tereza
Předkládaná bakalářská práce zkoumá vliv psychotréninku formou jógových technik na mladé závodnice sportovního aerobiku ve věku od 11 - 14 let. Cílem této bakalářské práce bylo ověřit vliv technik jógy na psychickou stabilitu, sebehodnocení a schopnost koncentrace mladých závodnic sportovního aerobiku a následné ovlivnění jejich výkonu a přístupu k tréninku a závodům. V intervenčním psychotréninkovém programu bylo zapojeno 7 dívek, jednalo se o skupinu závodnic, které se pravidelně účastní mistrovství ČR ve sportovním aerobiku. Před programem absolvovaly všechny závodnice vstupní psychotesty. Diagnostickými metodami byly: POMS Profile of Mood States (česká verze MAN, STUCHLÍKOVÁ, HAGTVET, 2005), Osobnostní dotazník B - J.E.P.I. (H.J.EYSENCK - S.B.G. EYSENCK 1994), Sebepercepční škála POP (VÁLKOVÁ, 1995), Technika nedokončených vět (VÁLKOVÁ, 2000) a Test pozornosti d2 (BRICKENKAMP, ZILLMER 2000). Intervenční psychotréninkový program byl sestaven z technik jógy a obsahoval 12 lekcí. Cvičilo se každý týden na konci tréninkové lekce závodnic. Lekce jógy trvala 60 minut. Po dokončení celého intervenčního programu byly vyplněny výstupní psychotesty. K ověření hypotéz byla použita metoda matematické statistiky T-test. Získaná data potvrdila pozitivní vliv intervenčního programu v oblasti pozornosti, orientace na výkon, v sebehodnocení a psychické stabilitě mladých závodnic sportovního aerobiku. Intervenční psychotréninkové programy formou jógových cvičení doporučuji na základě pozitivních výsledků ověřených v této bakalářské práci, jako vhodnou součást sportovní přípravy závodnic.

Využití Evropského jazykového portfolia pro rozvoj dovedností hodnocení a sebehodnocení u žáků základních škol
Havlíčková, Radka ; Kalbáčová, Jaroslava (oponent) ; Linková, Marie (vedoucí práce)
Diplomová práce řeší otázky hodnocení a sebehodnocení žáků základní školy. Je zaměřena na využití Evropského jazykového portfolia jako prostředku pro rozvoj dovednosti sebehodnocení u žáků. Teoretická část obsahuje pojmy s touto problematikou spojené. Praktická část poskytuje návod na zavedení a práci s EJP. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Regulace reklamy v komunitárním právu
Novotná, Alžběta ; Pavlok, Jan (vedoucí práce) ; Mikeš, Jiří (oponent)
Reklama zastává významnou úlohu v životě podniků a je tedy pochopitelné, že mohou vznikat i reklamy, které se budou pro podnik snažit získat určitou výhodu nejrůznějšími způsoby, a to i poškozováním ostatních soutěžitelů či spotřebitelů. Logickou reakcí na to je vznik právní a etické úpravy, která tomuto bude zabraňovat. Regulace reklamy existuje na úrovni národní a v průběhu vývoje evropské integrace byla vytvořena i harmonizující úprava na úrovni Společenství, především ve formě různě zaměřených směrnic, jejichž ustanovení musejí být promítnuta do národní legislativy členských států. Některé směrnice přitom připouštějí zachování či přijetí přísnějších opatření, nejsou-li v rozporu se smlouvou o založení Evropského společenství, zatímco jinde je aplikován tzv. princip maximální harmonizace neumožňující členským státům přísnější úpravu. Tato diplomová práce se věnuje právní regulaci oblasti reklamy v České republice a v Evropské unii, jakož i etické regulaci na úrovni domácí a na úrovni evropské. Jsou zde představeny nejdůležitější veřejnoprávní a soukromoprávní zákony a směrnice Společenství. Samostatná část je zaměřena na samoregulaci v oblasti reklamy. Poslední kapitola pak nastiňuje možnosti ochrany prostřednictvím soudních či jiných orgánů a prostřednictvím samoregulačních organizací proti reklamě, která porušuje zmíněné právní či etické normy.

Psychologické souvislosti hlasu a sebepojetí jedince
NOHAVOVÁ, Alena
Disertační práce je zaměřena na psychologické souvislosti mezi rozvojem hlasového projevu a vývojem sebepojetí jedince v psychosomatické hlasové výchově. Cílem je vytvoření teoretického konceptu, který s pomocí soustavy vysvětlujících konstruktů povede k hlubšímu porozumění praxi psychosomatické hlasové výchovy a k přesnější komunikaci o ní zejména pro pedagogickou oblast. V empirické části práce byly teoretické konstrukty ověřovány v tzv. smíšeném výzkumu. V kvalitativním výzkumu jsme zpracovali 24 případových studií, z nichž podrobně uvádíme tři. Prostřednictvím faktorové analýzy vlastního Dotazníku charakteristik hlasu jsme provedli pilotní ověření platnosti konstruktu hlasová mohoucnost. Dále jsme porovnávali výsledky hlasové intervence při rozvíjení hlasové mohoucnosti a sebehodnocení studentů psychosomatické hlasové výchovy a u dalších dvou skupin, ve kterých probíhal jiný typ sebezkušenostní přípravy než hlasové. Interpretace výsledků nás vedla k závěru o zvláštním výchovném efektu exprese.

Učitel a jeho možnosti při tvorbě sebepojetí žáka
Kulková, Markéta ; Krykorková, Hana (vedoucí práce) ; Sedláčková, Daniela (oponent)
Teoreticko-empirická diplomová práce "Učitel a jeho možnosti při tvorbě sebepojetí žáka" si klade za cíl zmapovat problematiku sebepojetí v kontextu školního prostředí. Zabývá se především sebepojetím žáka a možnostmi jeho utváření osobami působícími ve výchovně vzdělávacím procesu. Snaží se nalézt příčiny, které mohou být důvodem školní neúspěšnosti a neprospívání žáka. Následně nabízí možná řešení, jež mohou vést k formování žákovy osobnosti, k rozvoji jeho sebepojetí a kterých může učitel při vyučování využít. Cílem empirické části je v první řadě prozkoumat vzájemnou souvislost mezi sebepojetím žáka, učitelovým hodnocením úrovně (školního) sebepojetí žáka a prospěchem žáka. Klíčová slova: jáství, osobnost, sebepojetí, učitel, žák, školní úspěšnost a neúspěšnost, sebevědomí, sebehodnocení, pedagogicko-psychologická diagnostika, úroveň (školního) sebepojetí žáka, prospěch