Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 41,259 záznamů.  začátekpředchozí41250 - 41259  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.95 vteřin. 

Strategie výchovy k partnerství, manželství a rodičovství v gymnaziálním vzdělávání
Jirsáková, Jitka ; Marádová, Eva (vedoucí práce) ; Kučírek, Jiří (oponent) ; Machová, Jitka (oponent)
Disertační práce se zabývá strategiemi výchovy partnerství, manželství a rodičovství na střední škole (gymnáziu) v České republice. Hlavním cílem disertační práce je vytvořit strategii (program) výuky témat týkajících se partnerství, manželství a rodičovství na střední škole gymnaziálního typu. Pro dosažení tohoto cíle byly stanoveny dílčí cíle, které tak tvoří obsahovou strukturu práce. Práce je členěna do sedmi kapitol, přičemž první čtyři mají terminologicky podložit výzkumnou a aplikační část práce. Vlastním přínosem práce bylo na základě zjištěných skutečností (výsledků výzkumné sondy) vytvořit návod s praktickými náměty, jak se v této problematice orientovat a jak s těmito tématy se studenty gymnázia pracovat formou různých aktivit (besed, přednášek, projektů či volitelného předmětu) v rámci naplňování očekávaných výstupů vzdělávacího oboru Výchova ke zdraví na SŠ (podle RVP G), který tato témata zahrnuje.

Stimulace pracovníků (vybrané problémy)
Sochorová, Lucie ; Filipová, Alena (vedoucí práce) ; Zeman, Jiří (oponent)
Celá práce pojednává o tématice správného vedení lidí. Cílem práce je vymezit některé skutečnosti mající vliv na pracovní motivaci a provést na základě výzkumu analýzu pracovní motivace ve středně velké firmě. Skládá se ze čtyř kapitol. V první kapitole je rozebrána aktuální ekonomická situace ve světě. Druhá kapitola se zabývá řízením lidských zdrojů. Ve třetí kapitole již čtenář načerpá informace o samotném procesu stimulace a o pojmech s ním souvisejících. Ve čtvrté kapitole vyčleněné praxi, je zdokumentován výzkum stimulace zaměstnanců v nejmenované středně velké firmě obchodující s laboratorními přístroji.

Strategie výchovy partnerství, manželství a rodičovství v gymnaziálním vzdělávání
Jirsáková, Jitka ; Marádová, Eva (vedoucí práce) ; Kučírek, Jiří (oponent)
Disertační práce se zabývá strategiemi výchovy partnerství, manželství a rodičovství na střední škole (gymnáziu) v České republice. Hlavním cílem disertační práce je vytvořit strategii (program) výuky témat týkajících se partnerství, manželství a rodičovství na střední škole gymnaziálního typu. Pro dosažení tohoto cíle byly stanoveny dílčí cíle, které tak tvoří obsahovou strukturu práce. Práce je členěna do sedmi kapitol, přičemž první čtyři mají terminologicky podložit výzkumnou a aplikační část práce. Vlastním přínosem práce bylo na základě zjištěných skutečností (výsledků výzkumné sondy) vytvořit návod s praktickými náměty, jak se v této problematice orientovat a jak s těmito tématy se studenty gymnázia pracovat formou různých aktivit (besed, přednášek, projektů či volitelného předmětu) v rámci naplňování očekávaných výstupů vzdělávacího oboru Výchova ke zdraví na SŠ (podle RVP G), který tato témata zahrnuje.

Strach a úzkost u dětí s koktavostí
Gottwaldová, Kristýna ; Housarová, Blanka (vedoucí práce) ; Durdilová, Lucie (oponent)
Tato bakalářská práce je věnována problematice strachu a úzkosti u dětí předškolního a mladšího školního věku. Práce je členěna na teoretickou a praktickou část. Teoretická část je členěna do pěti kapitol, které se zaměřují na fakta potřebná k pochopení daného tématu. Jedná se o pojmy, jako jsou emoce (strach, úzkost), vývojové věkové omezení, koktavost, dále konkrétněji problematika rodičů dítěte s koktavostí, dítě s koktavostí ve společnosti a prevence koktavosti. Praktická část obsahuje cíle, vyhodnocování a následně výsledky dotazování, které mělo poukázat na konkrétní oblasti, ve kterých děti a jejich rodiče prožívají strach, úzkost či stres. Klíčová slova: emoce, strach, úzkost, koktavost,

Religiozita a její vývoj v ČR
Mitriková, Petra ; Funda, Otakar A. (oponent) ; Havlík, Radomír (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá vývojem religiozity v České republice a jejím cílem je podat stručný přehled tohoto dvacetiletého období u nás. V první kapitole se pokouším jako úvod k tomuto tématu nastínit historický kontext, který je v souvislosti s touto problematikou potřebný. V druhé kapitole následuje otázka postavením církví v době revoluce. V další kapitole se pak zabývám společenskými změnami, ke kterým po revoluci došlo. Čtvrtá kapitola je založena převážně na výsledcích sčítání lidu a analýzách ČSÚ. Jejím cílem je nastínit stav na naší tradiční náboženské scéně. Pátá kapitola se pak zabývá fenoménem nových náboženských hnutí a jejich působením u nás. Několik z nich je též na konci kapitoly zmíněno a krátce charakterizováno. V závěru jsou shrnuty nejdůležitější informace a data.

Zvláštnosti profesní etikety a obchodního protokolu Francie
Veselá, Jana ; Gullová, Soňa (vedoucí práce) ; Müllerová, Františka (oponent)
Práce popisuje zvláštnosti profesní etikety a obchodního protokolu Francie. Cílem práce je poskytnou ucelený přehled o pravidlech chování v obchodním styku s francouzskými obchodními partnery a to především proto, že Francie se v průběhu minulých 15 let stala významným obchodním partnerem České republiky. V první kapitole jsou definovány pojmy profesní etiketa a obchodní protokol a charakterizovány základní vlastnosti Francouzů. Druhá kapitola je věnována zvláštnostem profesní etikety Francie. Soustředí se na charakter francouzských společností, pracovní etiketu, služební cesty a také na obchodní jednání s francouzskými obchodními partnery. Třetí kapitola je zaměřena na obchodní protokol Francie, tedy na pravidla etikety, která by měla být dodržována při obchodování s francouzskými obchodními partnery. Popisuje formy představování, oslovování, pravidla písemného a ústního projevu, a také pravidla oblékání a stolování. Čtvrtá, závěrečná kapitola je věnována Francii a česko-francouzským obchodním vztahům, jejímž cílem je krátce charakterizovat postavení Francie ve světové obchodě a stále se rozvíjející obchodní vztahy mezi Francií a Českou republikou. Na základě výsledků ankety jsou zde také uvedeny základní kroky, které by měl český obchodník podniknout před vstupem na francouzský trh, chyby, kterých se nejčastěji čeští obchodníci dopouštějí a také vlastnosti, kterých si Francouzi na českých obchodních partnerech nejvíce váží.

Sociální politika EU, současnost a výhledy
Nádvorníková, Eva ; Jeníček, Vladimír (vedoucí práce) ; Hitzgerová, Vlasta (oponent)
Práce se v první kapitole zabývá historickými skutečnostmi, které utvářely sociální politiku takovou, v jaké podobě existuje v dnešní době. Je zde vycházeno převážně z jednotlivých legislativních ustanovení a smluv vydané orgány ES a EU. Druhá kapitola je věnována Lisabonské strategii, jejím cílům, hodnocení, revizím a sociálním akčním programům a guidelines. Samostatnou podkapitolu tvoří evropský rok 2010. V další části druhé kapitoly je zpracována souvislost s finanční krizí a v závěru jsou vyjmenovány finanční nástroje pro sociální politiku v EU. Třetí kapitola se věnuje evropskému sociálnímu modelu a jeho vývoji v budoucnosti.

Corporate identity a její praktická aplikace
Jeřábková, Kamila ; Krsek, Libor (vedoucí práce) ; Horný, Stanislav (oponent)
Cílem mé bakalářské práce je vytvoření loga pro Klub deskových her VŠE. Metodami k dosažení daného cíle je prostudování teoretických základů vedoucích k tvorbě úspěšného loga a studium jeho jednotlivých faktorů jako jsou barvy, typografie a symboly. Přínosem této práce je vytvoření něčeho, co je potřebné a bude dále využíváno. Prvních pět kapitol je teoretických a poslední kapitola je praktická, aplikující nabyté znalosti na náš klub.

Reklama a děti: ke kritické gramotnosti dětí na ZŠ
Vobecká, Alena ; Pacovská, Jasňa (oponent) ; Šebesta, Karel (vedoucí práce)
V této práci se zaměříme na reklamní komunikaci, a to především na její vztah k dětským adresátům. Cílem je přispět k poznání toho, jak jsou české děti ve věku základní školní docházky schopny vnímat, recipovat a hodnotit reklamní komunikaci. Nejdříve charakterizujeme reklamu jako takovou. Pojednání o reklamě v druhé kapitole obsahuje její definici, historii, zařazení do širšího rámce masové, respektive komerční komunikace, specifika reklamní komunikace a vývojové tendence v současném reklamním diskursu zahrnující kritiku reklamy nebo rostoucí význam dětské cílové skupiny. Třetí kapitola přináší shrnutí legislativních opatření regulujících reklamní působení na dětského vnímatele. Ve čtvrté kapitole se dětským adresátem a jeho specifiky v recepci reklamních sdělení zabýváme již podrobněji, sumarizujeme zjištění amerických výzkumů s touto tematikou. V druhé polovině práce (pátá kapitola) se pak věnujeme vlastnímu výzkumu. výstupy výzkumného šetření řadíme podle jednotlivých schopností představujících východiska pro kritickou recepci reklamních textů v posloupnosti respektující následnost, v jaké jsou dané schopnosti dětmi v průběhu vývoje osvojovány. Nejdříve shrnujeme zjištění o schopnosti dětských recipientů identifikovat reklamní sdělení, zabýváme se otázkou, jaké indikátory k tomu využívají, dále se...

Kulturní a společenský život Vsetína za první republiky
Mikačová, Lucie ; Hnilica, Jiří (vedoucí práce) ; Havlůjová, Hana (oponent)
Bakalářská práce pojednává o kulturním a sociálním životě Vsetína mezi lety 1918 a 1938. Nejprve předkládá historicko-geografická fakta a interpretuje sociální, dopravní i stavební vývoj města. Poté akcentuje vztah města k prvnímu československému prezidentovi T. G. Masarykovi. Přibližuje průběhem oslav státních svátků a jiných významných dnů první republiky. Zabývá se též divadelní produkcí, koncerty, přednáškami, založením muzea a veřejné knihovny i sportovními aktivitami města. V poslední kapitole přináší zprávu o stavu zdejšího školství s důrazem na nakonec úspěšné snahy o vybudování střední školy. Všechna tato dílčí témata mají poskytnout celkový pohled na charakter města před druhou světovou válkou.