Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 95 záznamů.  začátekpředchozí41 - 50dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Sociologie těla a její využití ve výuce na základních školách
KAČENOVÁ, Monika
Diplomová práce s názvem Sociologie těla a její využití ve výuce na základních školách se obecně zabývá sociologií těla, v jejím rámci sexuálním chováním, a to zejména z hlediska sociologie. Text se zaměří na dějiny sexuality, na současné pojetí sexuálního chování a na sexuální výchovu. Kvalifikační práce je doplněna částí praktickou - rozhovory s učitelkami sexuální výchovy, jež odpovídají především na otázku, jak se jim učí dané téma.
Sexuální výchova ve školách
Pondělíčková, Adriana ; Váňová, Miroslava (vedoucí práce) ; Leontovyčová, Jana (oponent)
Cílem mé práce bylo zjistit, jaké je povědomí studentů z různých typů středních škol a odhalit kritická místa ve znalostech. Chtěla jsem také zjistit, jaký je postoj žáka k sexuální výchově. V teoretické části jsem popsal tyto otázky - sexualitu, sexuální vývoj, sexuální práva a sexuální výchovu. Druhá část je výzkumná a zabývá se informovaností a postoji žáků k sexuální výchově.
Sexuální výchova jakožto nástroj socializace z pohledu mladých licí
Coufalová, Linda ; Šanderová, Jadwiga (vedoucí práce) ; Matoušek, Petr (oponent)
Bakalářská práce se soustředí na sexuální výchovu, kterou bere jako klíčovou součást socializace. Pro kvantitativní zkoumání sexuální výchovy užívá pojem zdroje sexuální výchovy, který označuje formu předávání souvisejících informací. Tyto informace jsou označeny jako témata sexuální výchovy. V návaznosti na Foucaulta je v této práci jako základní zdroj sexuální výchovy brán celospolečenský diskurz. Práce se zabývá postoji mladých lidí ve věku 15-20 let, jelikož v tomto věku jsou navazovány první dlouhodobější vztahy, a tudíž se sexuální výchova v tomto období dostává do oblasti zájmu jedinců. Postoje a preference mladých lidí byly měřeny kvantitativním způsobem pomocí internetového dotazníku. Struktura respondentů však neodpovídá populaci, tudíž výsledky není bohužel možné zobecňovat. Bakalářská práce se zaměřila na zodpovězení výzkumné otázky: Je v dnešní době internet hlavním zdrojem sexuální výchovy mladých lidí? Pro zodpovězení výzkumné otázky bylo formulování jedenáct hypotéz, které pomohly lépe se zorientovat v preferencích a zvycích respondentů v oblasti sexuální výchovy. Z dat následně vyplynulo, že internet je hlavním zdrojem sexuální výchovy, ale minimálně stejně důležitou roli hrají také kamarádi.
Využití učebnic při výuce sexuální výchovy na vybraných základních školách
Kopicová, Eliška ; Novotný, Petr (vedoucí práce) ; Vančata, Václav (oponent)
V této práci jsem se zaměřila na didaktické využití učebnic, zejména přírodopisných, učiteli na vybraných základních školách, při výuce sexuální výchovy. Nejprve jsem provedla teoretický vstup do problematiky učebnic a výuky sexuální výchovy, následně jsem rozhovory s učiteli zjišťovala, jakým způsobem sexuální výchovu vyučují a zda k tomu jako didaktickou pomůcku využívají učebnice. Rozhovory jsem podrobila důkladné analýze, ze kterých jsem vyvodila závěry, jakým způsobem jsou učebnice využívány coby didaktická pomůcka a jaký vliv na toto použití má kvalita učebnice. Následně jsem provedla své subjektivní zhodnocení učebnic, které učitelé uvedli, že používají a toto hodnocení jsem srovnala s hodnocením učitelů, abych mohla provést diskuzi těchto názorů. Výsledkem mé práce je zjištění, že někteří učitelé účastnící se mého výzkumu učebnici jakožto didaktickou pomůcku využívají, někteří ne. Kvalita zpracování tématu v učebnici na jejich rozhodnutí nemá vliv, větší význam má to, jakou formu výuky sexuální výchovy daný učitel zvolí a jakým způsobem se k výkladu tématu staví. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Připravenost adolescentů s mentálním postižením na sexuální život
Semecká, Nella ; Presslerová, Pavla (vedoucí práce) ; Sotáková, Hana (oponent)
Připravenost jedinců s mentálním postižením na rodičovství a s tím související sexuální život je v současné době inkluze velmi často diskutovaným tématem. Ve své práci jsem se zaměřila na připravenost adolescentů s mentálním postižením na sexuální život. Na toto téma jsem pohlédla z pohledu připravenosti nezletilých jedinců s postižením v souladu se sexuální výchovou. Ve své bakalářské práci jsem zkoumala míru informovanosti adolescentů s mentálním postižením o reprodukčním zdraví. Sledovala jsem, jaké poznatky mají jedinci s mentálním postižením o sexuální edukaci a povědomí o sexualitě u adolescentů. V praktické části pak na základě provedeného dotazníkového šetření BP zkoumá připravenost jedinců s mentálním postižením na sexuální život a rodičovství. KLÍČOVÁ SLOVA: Rodičovství, gravidita, adolescence, mentální postižení, sexualita, sexuální výchova, reprodukční zdraví, prevence.
Sexuální výchova na prvním stupni základní školy z pohledu učitele
Wirthová, Radka ; Sotáková, Hana (vedoucí práce) ; Presslerová, Pavla (oponent)
Diplomová práce Sexuální výchova na prvním stupni základní školy z pohledu učitele v teoretické části definuje sexuální výchovu, její cíle, obsah a principy. Vymezuje současné pojetí sexuální výchovy na základní škole a odráží sexuální výchovu v RVP ZV. Charakterizuje dítě mladšího školního věku z pohledu fyzického a emocionálního vývoje, též popisuje sexuální vývoj dítěte. Důležitou součástí této části je osobnost učitele a její vliv na realizaci sexuální výchovy. V praktické části si klade za cíl zjistit, do jaké míry je sexuální výchova na českých školách skutečně realizována a jaké postoje k této problematice zaujímají učitelé prvního stupně ZŠ. Šetření probíhalo využitím metod kvantitativního dotazování za pomoci statistického zpracování získaných dat, s cílem oslovit co největší vzorek validních respondentů, učitelů. KLÍČOVÁ SLOVA sexuální výchova, sexualita, učitel, základní škola, současné pojetí
Postoj středoškolské mládeže k otázkám plánovaného rodičovství
Nekvindová, Lucie ; Vachková, Eva (vedoucí práce) ; Zimmerová, Ilona (oponent)
Autor: Lucie Nekvindová Instituce: Ústav sociálního lékařství LF UK v Hradci Králové Oddělení ošetřovatelství Název práce: Postoj středoškolské mládeže k otázkám plánovaného rodičovství Vedoucí práce: Mgr. Eva Vachková, Ph.D. Počet stran: 104 Počet příloh: 1 Rok obhajoby: 2016 Klíčová slova: adolescence, gender, muži, ženy, rodina, mateřství, role otce, sexuální výchova, antikoncepce, interrupce, fenomén single Bakalářská práce pojednává o informovanosti středoškolské mládeže o plánovaném rodičovství. V teoretické části byly objasněny pojmy adolescence, gender, život singl, plánované rodičovství, sexuální výchova a stručný přehled antikoncepčních metod. Přiblíženo bylo mateřství, role otce, role matky, rodina a rodičovství. V empirické části jsem zjišťovala znalosti o antikoncepci a plánovaném rodičovství u studentů gymnázia a střední odborné školy. Pátrala jsem, která antikoncepce je studenty preferována a z jakého důvodu, jaké mají znalosti o postkoitální antikoncepci či umělém přerušení těhotenství a také zda mají více informací chlapci nebo dívky.
Možnosti prevence sexuálního zneužívání u dětí mladšího školního věku pomocí příběhu
Stoilovová, Mariana ; Kodymová, Pavla (oponent) ; Dragomirecká, Eva (oponent)
Téma: Možnosti prevence sexuálního zneužívání u dětí mladšího školního věku pomocí příběhu Abstrakt Rigorózní práce se zabývá primární prevencí sexuálního zneužívání dětí mladšího školního věku (6-9 let) pomocí příběhu. V první kapitole zmiňuji kulturně-historický kontext, dále rozpracovávám teoretická východiska (syndrom CAN, sexuální zneužívání, mladší školní věk, primární prevence, práce s příběhem) a další témata s konceptem spojená. Výzkumná sonda, která tvoří empirickou část práce, se snaží ověřit účinnost preventivní příručky, kterou jsem pro tuto práci vytvořila. Příručka je interaktivním návodem prevence sexuálního zneužívání dětí mladšího školního věku a příběh v ní obsažený je koncipován tak, aby pomohl dětem i rodičům osvojit si informace a kompetence, které by mohly snížit riziko sexuálního zneužití. Řízený interaktivní dialog, ke kterému příručka svou formou vybízí, má v konečném důsledku za cíl posílit důvěru mezi rodičem a dítětem, zlepšit jejich vzájemnou komunikaci a započít nekončící dialog. Klíčová slova: primární prevence, sexuální zneužívání, práce s příběhem, mladší školní věk, syndrom CAN, trauma, sexuální výchova, mezery v rolích, prevence sociálně patologických jevů ve společnosti, vývojové potřeby

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 95 záznamů.   začátekpředchozí41 - 50dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.