Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 141 záznamů.  začátekpředchozí41 - 50dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Investigativní novináři v ohrožení v českém mediálním prostředí
Zlatohlávková, Barbora ; Soukup, Martin (vedoucí práce) ; Osvaldová, Barbora (oponent)
V loňském roce při výkonu svého povolání celosvětově zemřelo 50 novinářů. Spousta dalších je vězněna nebo čelí výhrůžkám smrtí a dalším hrozbám. S rozmachem internetu a sociálních sítích se většina komunikace přesunula do kyberprostoru, a tak se mnoho výhrůžek a útoků proti žurnalistům přesunulo právě sem. Předmětem zkoumání diplomové práce s názvem Investigativní novináři v ohrožení v českém mediálním prostředí jsou hrozby, kterým investigativní novináři čelí. Zároveň tato práce zkoumá, jakým způsobem se novináři a novinářky při práci chrání. Pro lepší porozumění investigativní žurnalistiky, tato práce čtenáři také předkládá historii, vývoj a roli investigativní žurnalistiky v České republice. Provedený výzkum předkládá rozhovor se dvanácti etablovanými českými investigativními novináři a novinářkami, kteří sdíleli své zkušenosti a názory na téma bezpečnosti v České republice, výhrůžky a ochrana při práci. Respondenti ve svých odpovědích potvrdili názor, že investigativní žurnalistika je často nebezpečné povolání, při kterém žurnalisté čelí různým typům výhrůžek a nátlaku.
Problematika šikany na vybrané základní škole a speciální škole
Kůrková, Petra ; Hanušová, Jaroslava (vedoucí práce) ; Syřiště, Ivo (oponent)
(česky) Téma pro svojí bakalářskou práci jsem zvolila proto, že mě zajímá. Sama jsem matkou tří dětí v různém věkovém odstupu a domnívám se, že téma šikana je velice zajímavé. Jednou hypotézou mé práce bude zjistit, zda a jak rodiče dětí, které zažily šikanu, vnímali tuto situaci a zda ji jsou schopni vůbec správně pojmenovat. Dalším cílem bude zjistit jakým konkrétním způsobem řešili rodiče dětí, které zažily šikanu, tuto situaci. V praktické části se budu zaměřovat na základě dotazníkového šetření na zjištění důsledků šikany na běžné základní škole a základní škole speciální. Na základě položených otázek se jevilo, že rodiče zaznamenali šikanu jen jednorázově, což nenaplňuje definici šikany. Mnoho rodičů není informováno o jevu šikana a nepovažují známky šikany za šikanu. Z uváděných projevů rodiče zmiňovali nejčastější projevy jako natržené nebo poničené oblečení, či ztracené věci než třeba fyzické ubližování. I nějaké pomluvy rodiče uváděli, ale spíše jednorázově. Z pravidelných projevů pak rodiče zmiňovali obavy dětí při odchodu do školy a že dítě hledá důvody, proč do školy nechodit. Z provedeného dotazníkového šetření vyplynulo, že přílišné rozdíly, co se týče projevů či důsledků šikany, nebyly mezi žáky speciální a běžné základní školy zaznamenány. Šikanu potvrdilo jen velmi málo dotázaných...
Trestněprávní aspekty kyberšikany
Vištalová, Anastasja ; Gřivna, Tomáš (vedoucí práce) ; Bohuslav, Lukáš (oponent)
Název práce, klíčová slova a resumé Trestněprávní aspekty kyberšikany Klíčová slova: kyberkriminalita, kyberšikana, trestní právo Tato diplomová práce se zabývá vymezením klíčových trestněprávních aspektů protiprávního jednání označovaného jako kyberšikana. Diplomová práce je rozdělena do pěti samostatných kapitol. První kapitola pojednává o obecném vymezení kyberšikany jako nového tradiční formou šikany, definuje některé klíčové pojmy a vymezuje oběť i pachatele tohoto jednání, a to včetně jejich druhů a typologie. druhé kapitole je představen kyberstalking, který je po vzoru první kapitoly porovnáván e stalkingem, opět jsou zde vymezeny a definovány základní pojmy, které jsou pro tuto problematiku příznačné, stejně jako pachatel i oběť, s přihlédnutím k jejich vzorcům chování, typologii i motivům, které vedou agresora ke spáchání protiprávního jednání. Třetí kapitola se zaměřuje na nedovolené nakládání s osobními údaji, které může sloužit usnadnění páchání kyberšikany, zároveň je zde všem zmíněn i institut "zamražení dat", jež naproti tomu slouží orgánům činným v trestním řízení jako prostředek vystopování a odhalení pachatele kyberšikany. Čtvrtá kapitola pojednává o nejrychleji se rozvíjející a pro společnost zároveň nejpalčivější dětskou pornografií. Důraz je kladen zejména y tohoto jednání, které lze...
Informovanost žáků 2. stupně vybrané základní školy o šikaně a kyberšikaně
Švárová, Michaela ; Hanušová, Jaroslava (vedoucí práce) ; Syřiště, Ivo (oponent)
Práce se zabývá šikanou a kyberšikanou. Ukazuje její formy a druhy, koho všeho se může šikana týkat a přímé aktéry. Popsána je zde i prevence a organizace, které se jí zabývají a mohou tak dětem s problémem pomoci. Nastíněná jsou zde i legislativní opatření v případě závažného problému. V praktické části jsou dotazovaní žáci 2. stupně ZŠ, kteří odpovídali na to, jaká je jejich zkušenost se šikanou a kyberšikanou, jak vše řešili a na koho se v případě problému obrátili. Praktickou část ještě doplňuje rozhovor s metodičkou prevence na škole, kde byl žáků podáván dotazník. Vyhodnocení dotazníku ukázalo, že se žáci se šikanou i kyberšikanou setkali. Jako oběť šikany se ukázalo 28% dotazovaných, kyberšikany 5%. Také se zjistilo, že v případě problému by se šli nejčastěji svěřit rodičům, uvedlo to 46% dotazovaných, protože v nich mají důvěru. KLÍČOVÁ SLOVA agresor, kyberšikana, oběť, šikana
Děti a internet - bezpečnost a vliv virtuálního světa
Uhlíř, Lukáš ; Wolák, Radim (vedoucí práce) ; Jansa, Petra (oponent)
Bakalářská práce "Dětia internet - bezpečnosta vliv virtuálního světa"se zaměřuje na vztah menších dětí,přesnějižáku prvního stupně základníškoly,s internetem a také na názorya výchovné postupy jejich rodičů. Práce zkoumá vliv virtuálního světa na jejich psychické i fyzické zdraví, tj. dopad na hmotnost, zrak a držení těla. U psychických vlivů se orientuje na depresi, agresi a nedostatek spánku. Cílem práce je přiblížit chování dětí na internetu a poukázat na možné hrozby, které tento virtuální prostor skýtá. Práce čtenáře provede hrozbami, na které děti mohou narazit od setkávání se s cizími lidmi, přes kyberšikanu, kybergrooming, kyberstalking, únik soukromých informací až po jakékoliv formy zneužití. V praktické části je cílem zjistit jak děti a rodiče přistupujík digitálním technologiím,zdalije rodiče vnímajíjako nutné zlo,čijako pozitivní zdroj pro vývoj svých dětí. Dále práce poukazuje na dostatečný, či nedostatečný přehled rodičů o tom, co jejich děti na internetu dělají. Zdali rodiče své děti kontrolují, případně je doprovází na jejich cestě poznáním, či naopak nechávají děti internetu na pospas. Práce odhaluje průměrný denní čas strávený u internetu dětmi, který však často bývá regulovaný rodiči. Následně se zabývá otázkou vnímání internetu dětmi jako nenahraditelné aktivity a tím, jak děti...
Přítomnost kyberšikany mezi žáky na střední odborné škole
Novická, Monika
V bakalářské práci (BP) je zpracováno téma přítomnost kyberšikany mezi žáky na střední odborné škole (SOŠ). Cílem teoretické části BP je definovat pojem kyberšikana, klasifikovat typy kyberšikany, vývojové stupně kyberšikany, zákony týkající se uvedené problematiky, formy chování, jak se chránit před kyberšikanou a popsat organizace zabývající se touto problematikou. Metodami použitými pro zpracování teoretické části bude studium odborných literárních zdrojů, příspěvků z odborných vědeckých časopisů, tvorba výpisků a jejich analýza, srovnání a syntéza. V praktické části BP je cílem zmapovat přítomnost kyberšikany na střední odborné škole v Brně, jaký je postoj žáků k problematice kyberšikany a skrze jaké prostředky je realizována. Respondenty budou žáci od 1. do 4. ročníku na vybrané střední odborné škole v Brně. Získaná data z průzkumného šetření budou zpracována za využití popisné statistiky.
Zkušenosti žáků středních odborných učilišť s kyberšikanou
Karafiát, Josef
Ve své bakalářské práci se zabývám problematikou kyberšikany a zkušenostmi žáků prvního až třetího ročníku středních odborných učilišť s ní. Hlavním záměrem mé práce bylo poukázat na zkušenosti žáků středních odborných učilišť s kyberšikanou a na její výskyt u této cílové skupiny. Práce se dělí na dvě části, a to na část teoretickou a část praktickou. Podstatou teoretické části je definování pojmu kyberšikana a vysvětlení důležitých faktů souvisejících s kyberšikanou. Tato část porovnává rozdíly tradiční šikany a kyberšikany, seznamuje s informačními a komunikačními technologiemi, prostřednictvím kterých ke kyberšikaně dochází, ja-kož i jejími charakteristickými znaky, formami a jejími důsledky. Cílem praktické části bylo zjistit, jaké jsou zkušenosti žáků s kyberšikanou, kolik dotazovaných žáků se již s kyberšikanou setkalo. Při sběru dat byla použita metoda dotazování. Byl použit dotazník vlastní konstrukce inspirovaný dříve provedenými výzkumy, navržený pro účely tohoto průzkumu.
Kyberšikana na SOŠ
Kadrnožková, Lucie
Tématem bakalářské práce je kyberšikana na středních odborných školách. Hlavním cílem je zjistit, popsat a interpretovat míru povědomí o problematice kyberšikany a možnostech jejího řešení u žáků SOŠ. Práce je členěna na část teoretickou a praktickou. Ústředním tématem teoretické části je definování pojmu kyberšikana a vysvětlení důležitých pojmů s tím souvisejících. Tato část porovnává rozdílnosti a společné charakteristiky tradiční šikany a kyberšikany, jejím jádrem bude popis specifik, způsobů a forem kyberšikany i na základě již realizovaných českých i zahraničních výzkumů na toto téma. Cílem praktické části bude zjistit, jaké jsou zkušenosti žáků s tímto fenoménem a jak se proti němu brání. Průzkumné šetření bude založeno na kvantitativním přístupu, kdy nástrojem sběru dat bude dotazníkové šetření. Respondenty budou žáci vybrané střední odborné školy v jihomoravském kraji. Získaná data budou dále analyzována a výsledky průzkumu budou následně zpracovány do grafů a tabulek.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 141 záznamů.   začátekpředchozí41 - 50dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.