Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 40,801 záznamů.  začátekpředchozí40782 - 40791další  přejít na záznam: Hledání trvalo 1.82 vteřin. 

Spínaný napájecí zdroj s planárním transformátorem
Pawlas, Andrzej ; Vorel, Pavel (oponent) ; Šebesta, Jiří (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá vývojem spínaného zdroje s planárním transformátorem. Zabývá se výběrem vhodného integrovaného obvodu spolu s topologií, zakoupením referenčního prototypu pro měření a hledání chyb vlastního zdroje. Dále návrhem a realizací planárního transformátoru a ve finále realizací, laděním a proměřením vlastního prototypu. Zdroj byl plně funkční a dosahoval předpokládaných parametrů.

Senzorická integrace
Faifrová, Šárka ; Zounková, Irena (oponent) ; Vítová, Veronika (vedoucí práce)
Cílem práce bylo přiblížit koncept senzorické integrace a zjistit, jaká je incidence poruchy senzorické integrace u dětí s těmi to stanovenými diagnózami: syndrom nemotorného dítěte, vývojová koordinační porucha, dyspraxie -F82, dysgrafie -F811 nebo porucha aktivity a pozornosti, v porovnání s kontrolní skupinou. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Úhel femorální anteverze ve vztahu k posturálním funkcím. Objektivizace pomocí ultrasonografie
Dymešová, Eva ; Ocmanová, Renata (vedoucí práce) ; Zounková, Irena (oponent)
Držení těla je podmíněno neporušeným vývojem posturálních funkcí. Zráním centrálního nervového systému se svaly automaticky zapojují do držení těla. Společně s posturální funkcí fázických svalů uzrává i morfologie skeletu. Cílem této práce je prokázat vliv svalové funkce na morfologii kyčelního kloubu - úhlu anteverze. Poukázat na provázanost klinických projevů zvýšeného úhlu anteverze. Výsledky klinického pozorování objektivizovat pomocí ultrasonografie kyčelního kloubu. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Lidská situace v západní civilizaci
Jirsa, Lukáš ; Soukup, Václav (oponent) ; Ortová, Jitka (vedoucí práce)
Žijeme v podivném světě, který je radikálně odlišný od všech světů jemu předcházejících. Náš svět, svět západní civilizace na prahu 21. století, je světem rizikovým, světem nebývale rychlým, je světem, kterému jedinec může jen stěží plně porozumět. Najít pevný záchytný bod pro orientaci ve světě je velice složité a nejisté, snad dokonce nemožné. Vše je relativní a proměnné, a tak když už máme pocit, že jsme onen opěrný bod našli a konečně jsme se v námi prožívané skutečnosti nějakým způsobem zorientovali, zjistíme, že skutečnost je již opět jiná, nová, proměněná a my jsme odsouzeni k novému hledání. Zoufale hledáme pevnou půdu pod nohama, snažíme se nalézt alespoň nějakou jistotu. Současný svět lze charakterizovat jako svět rychlé a neustálé změny. Vše má jen krátké trvání a to včetně našich životních jistot. Jistota s jepičím životem ovšem není jistotou, a tak jsme zřejmě odsouzeni k věčnému bloudění. Žijeme ve světě, kterému nerozumíme. Jeden z nejvýznamnějších antropologů 20. století, Claude Lévi-Strauss, byl v roce 2005 požádán, aby se vyjádřil k budoucnosti lidstva: "Na takové věci se mě neptejte. Žijeme ve světě, do kterého už nepatřím. Svět, který jsem znal a který jsem měl rád, byl světem 2,5 miliardy lidí. Současný svět má 6 miliard lidí. To již není můj svět. A svět zítřka má mít 9 miliard mužů a...

Postavení Francie v mezinárodních vztazích na přelomu 40. a 50. let 20. století
Poddaná, Barbora ; Veselý, Zdeněk (vedoucí práce) ; Krines, Vlastimil (oponent)
V mé bakalářské práci se snažím definovat postavení Francie na poli mezinárodních vztahů na přelomu 40. a 50. let 20. století. Francie vychází z druhé světové války zničená a ztrácí své dosavadní velmocenské a hegemonní postavení. V poválečném období se musí vypořádat hned s několika vlivy, aby si získala zpět své dřívější postavení. Svět je nyní rozdělen do dvou bloků mezi SSSR a USA. V tomto bipolárním rozdělení se Francie přiklání k západnímu bloku a k USA, kdy může čerpat jejich finanční podporu k ekonomické obnově země. Zároveň se ale snaží ponechat si svůj vliv ve svých koloniích, což se jí nedaří, protože je příliš zaměstnaná svoji vnitropolitickou situací. Ale i v této situaci najde východisko a chopí se iniciativy v začínajícím procesu evropské integrace a opět si získá své postavení v popředí veškerého dění v Evropě.

Komparace azylových politik Německa, Velké Británie a Francie
Trůblová, Pavla ; Druláková, Radka (vedoucí práce) ; Cibulková, Petra (oponent)
Tato bakalářská práce je zaměřena na komparaci azylových politik tří evropských mocností: Německa, Velké Británie a Francie. Je v ní sledován vývoj počtu žadatelů o azyl v těchto zemích od roku 1989 a monitorována legislativa, kterou jednotlivé státy v daném období přijaly. Nedílnou součástí práce pak je komparace současného stavu azylové politiky ve zkoumaných státech. Cílem práce bylo porovnat postoj jednotlivých zemí k žadatelům o azyl, zhodnotit, jak se měnil v průběhu posledních dvaceti let, a posoudit, do jaké míry se v otázce azylové politiky odráží příslušnost zemí k modelům integrace, ke kterým se hlásí. Jsou jimi diskriminační model pro Německo, multikulturní pro Velkou Británii a asimilační pro Francii. Práce je rozdělena na čtyři kapitoly, přičemž první tři kapitoly jsou věnovány analýze azylové politiky Německa, Velké Británie a Francie; čtvrtá kapitola se pak soustředí na komparaci zkoumaných aspektů.

Rozhlas v Nizozemsku
Mračková, Jana ; Maršík, Josef (vedoucí práce) ; Moravec, Václav (oponent)
Cílem této bakalářské práce bylo prozkoumat nizozemské rozhlasové vysílání a porovnat jej se situací v České republice. Konkrétní otázka této práce zněla,zda se program nizozemského rozhlasu veřejné služby liší od toho českého větším zaměřením na specifické skupiny obyvatelstva. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Integrace dětí s narušenou komunikační schopností
Bezděková, Libuše ; Housarová, Blanka (vedoucí práce) ; Štěpáníková, Alena (oponent)
Tématem diplomové práce je problematika integrace dětí s narušenou komunikační schopností. Teoretická část představuje dosavadní poznatky z odborné literatury týkající se integrace. Charakteristika postupuje od obecného pojetí ke speciálnímu vymezení. Jednotlivé kapitoly umožňují postupný náhled na problematiku integrace, zejména na ranou a předškolní péči o postižené děti, proces, podmínky a formy integrace v předškolním věku. Největší prostor je věnován integraci dětí s narušenou komunikační schopností. V praktické části jsou prezentovány výsledky průzkumu zaměřeného na kvantitu a kvalitu poskytované péče integrovaným dětem se speciálními vzdělávacími potřebami orientované především na integraci dětí s vadami řeči v průběhu posledních pěti let. Informace představené v diplomové práci by měly přispět k širšímu pohledu na tuto problematiku a vést k určitým postojům a zamyšlením nad dosavadním průběhem a způsobem integrace dětí s narušenou komunikační schopností. Práce může být i východiskem k další studii zaměřené např. k hledání příčin vzniku tak velkého množství integrovaných dětí s narušenou komunikační schopností. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Získávání cizojazyčných zkušeností prostřednictvím integrace múzických činností u dětí v předškolním věku
Píclová, Olga ; Kodejška, Miloš (vedoucí práce) ; Váňová, Hana (oponent)
Cílem této práce je vytvořit sytém získávání cizojazyčných zkušeností v anglickém jazyku u dětí 5-6 letých. Systém je založen na prolínání uměleckých činností s anglickými slovy a základními slovními spojeními. Prostřednictvím zpěvu, hry na Orffovy nástroje a pohybu tak dochází k snadnějšímu zapamatování anglických slov a slovních spojení. Elementární umělecké činnosti jsou spojeny s emocionálním prožíváním. Tak se prohlubuje zájem o anglický jazyk. Práce je spojena s výzkumem, který je v závěrečné části vyhodnocen. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Gerontologie
Thorovská, Alena ; Přívratský, Vladimír (oponent) ; Vančata, Václav (oponent)
Předložená rigorózní práce se věnuje problematice gerontologie. V teoretické části vymezím základní pojmy sociální gerontologie. Stručně pojednám o její historii i současných aktivitách. Dále začlením gerontologii do světového kontextu, stručně rozvedu demografickou situaci u nás a ve světě, pojednám o projevech stárnutí a prevenci. Ve výzkumné části provedu dotazníkové šetření na dvou pražských středních školách. Následovat bude vyhodnocení a zpracování výsledků. V praktické části se pokusím navrhnout témata sociální gerontologie, která lze zařadit do Rámcového vzdělávacího programu. Součástí práce je příručka o gerontologii. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)