Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 61 záznamů.  začátekpředchozí40 - 49dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Připravenost začínajících učitelů 1. st. ZŠ na řešení kázeňských problémů ve třídě
SULKOVÁ, Michaela
Diplomová práce se zaměřuje na zkoumání začínajícího učitele 1. stupně základní školy, a to z hlediska jeho připravenosti na setkání se s kázeňskými problémy žáků. Cílem diplomové práce je zjistit úroveň připravenosti začínajícího učitele 1. stupně základní školy na řešení kázeňských problémů ve třídě. Dílčím cílem je nahlédnutí do pregraduální přípravy začínajícího učitele a zodpovězení otázky, do jaké míry připravuje vysoká škola na řešení kázeňských problémů v praxi. Dalším cílem je zjištění pocitu připravenosti začínajících učitelů na řešení problémového chování žáků, a to na reálných i nastíněných případech.
Rizikové faktory v interakci začínajícího učitele primární školy se žákem
Skřivánková, Markéta ; Hejlová, Helena (vedoucí práce) ; Mazáčová, Nataša (oponent)
Diplomová práce se zabývá interakcí začínajících učitelů primární školy se žáky. Cílem práce je zjistit, jaké strategie předcházejí nekázni, a srovnat postupy začínajících a zkušených učitelů. V neposlední řadě práce projednává problematiku řízení třídy a etiky učitelského povolání.
Měření školní kázně z pohledu žáků a učitelů 2. stupně základních škol s použitím metody ukotvujících vinět
Vaňkátová, Eva ; Voňková, Hana (vedoucí práce) ; Bendl, Stanislav (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na výzkum kázně/nekázně za použití metody ukotvujících vinět. Pro konstrukci vinět zde byly poprvé použity analyzované výstupy z focus group a podklady z hloubkových rozhovorů. Teoretická část seznamuje čtenáře s multidimenzionálním pojetím kázně/nekázně, dále s domácími i zahraničními výzkumy zabývajícími se kázní a přehledem možných výzkumných metod, které mohou být pro výzkumy kázně použity. Praktická část je věnována prezentaci výsledků vlastního výzkumu, které vedly k sestrojení nového dotazníku. Tento dotazník se věnuje měření školní kázně během výuky a pro toto měření využívá ukotvující viněty. Ty byly sestaveny na základě výstupů z focus group a hloubkových rozhovorů, tedy z výstupů výzkumu mezi samotnými žáky 8. a 9. ročníků základních škol a jejich učiteli. Tento dotazník bude v rámci disertační práce autorky a jejího doktorského studia nadále standardizován a upravován do finální podoby. Nicméně i tak se ukazuje, že metoda ukotvujících vinět získává své pevné místo v pedagogických výzkumech, které jsou zaměřeny na sebehodnocení a vlastní vnímání jedince různých projevů chování. KLÍČOVÁ SLOVA kázeň/nekázeň, metoda ukotvujících vinět, focus group, hloubkové rozhovory, sebehodnocení
Morálka a výchova v kázňach Jána Kollára
IVANOVÁ, Paulína
Táto diplomová práca sa zaoberá morálkou a výchovou v kázňach Ján Kollára ako kazateľa v Pešti. Prameňom z ktorého čerpám je predovšetkým jeho dvojzväzkové vydané dielo Nedělnj, swátečné i přjležitostne kázně a řeči a takisto aj jeho rukopis s názvom Česká kázání v letech 1821 1849. Jeho kázne sú reakciou na nepriaznivý stav evanjelického zboru v Pešti a jeho odnárodňovanie. Ich súčasťou je preto i nacionalistická zložka. Pozornosť venujem okrem morálky aj na Kollárovmu náhľadu na slobodu a predstavu fungovania cirkvi.
Vychovatelské strategie zvládání verbální agrese dětí
KORANDOVÁ, Denisa
Práce se zabývá vychovatelskými strategiemi, které vychovatelé používají nebo používali při projevech verbální agrese u dětí. Jsou zde teoreticky shrnuta témata, která se objevovala v realizovaném kvalitativním výzkumu (design zakotvené teorie, rozhovory s 9 respondenty). Jedná se o především o agresi jako pojem, verbální agresi, typy agrese, které respondenti rozlišují. Teoreticky jsou také popsány strategie jak osvědčené, tak neosvědčené, kde se objevují témata jako výchova, rodina, spolupráce rodiny se školou, kázeň, trest. Rozhovory s respondenty byly analyzovány pomocí otevřeného a axiálního kódování. Kategorie jsou zpřehledněny a je vytvořeno schéma, které znázorňuje vztahy mezi těmito kategoriemi. V závěru práce jsou uvedeny výsledky, které z daného kvalitativního výzkumu vyšly.
Autorita učitelů středních odborných škol z pohledu žáků
Piálková, Helena
Bakalářská práce na téma "Autorita učitelů středních odborných škol z pohledu žáků" si kladla za cíl zjistit informace o tom, jak žáci chápou autoritu učitelů, zda je z jejich pohledu autorita učitelů důležitá, jestli žáci vnímají své učitele jako autority a dále posoudit, zda se názory na autoritu učitelů liší u chlapců a dívek. Práce je rozčleněna na část teoretickou a praktickou. Cílem teoretické části bakalářské páce bylo sumarizovat poznatky týkající se problematiky autority učitele. Teoretické část vychází ze studia odborných literárních zdrojů a jejich následné analýzy, srovnávání a syntézy. První oblast se zabývá vymezením pojmu autorita a její typologií. Dále práce pojednává o autoritě ve výchovně-vzdělávacím procesu a poslední část teoretické části je zaměřena konkrétně na autoritu učitele. Cílem praktické části bylo za pomocí průzkumného šetření, s využitím metody dotazování, zmapovat pohledy žáků středních odborných škol na autoritu jejich učitelů. Následně posoudit, jaké faktory se z pohledu žáků do autority učitelů promítají a na základě zjištěných výsledků navrhnout doporučení pro pedagogickou praxi.
Autorita jako výchovný princip, prostředek a cíl na základních školách a obchodních akademiích
Aldorfová, Barbora ; Dvořáček, Jiří (vedoucí práce) ; Krpálková Krelová, Katarína (oponent)
V této diplomové práci se zabývám problematikou autority učitele a jejího využití jako výchovného principu, prostředku a cíle v práci učitele. V teoretické části jsem zpracovala informace o autoritě, osobnosti učitele a dalších faktorech ovlivňujících práci učitele a budování jeho autority. V praktické části jsem shrnula výsledky svého výzkumu, který jsem prováděla na obchodních akademiích a základních školách mezi učiteli. Výsledky tohoto výzkumu jsem zobecnila a komplexněji zpracovala v části shrnutí.
Odměny a tresty ve výuce na SOŠ
Doubková, Michaela
Bakalářská práce se zabývá problematikou odměn a trestů ve školním prostředí. Práce je rozdělena na část teoretickou a část praktickou. V teoretické části je vymezena problematika školy a jejího výchovného působení na žáka, kde je nastíněna oblast výchovy, školy a s ní spojená problematika osobnosti učitele a jeho výchovného stylu, dále se zabývá oblastí kázně respektive nekázně žáků ve škole. Větší pozornost je věnováno oblasti odměn a trestů, a to především na jejich druhy, funkce, zásady a rizika odměn a trestů. Pro teoretickou část jsem informace získávala z knih a elektronických zdrojů. Průzkumná část je zaměřena na dotazníkové šetření, kterým jsem zjišťovala názory žáků vůči odměnám a trestům. V diskuzi věnuji pozornost shrnutí poznatků z průzkumného šetření, které jsem prostřednictvím dotazníků získala. V závěru práce uvádím přínos pro pedagogickou praxi v rovině doporučení pro učitele.
Kázeňské problémy v odborném výcviku
Ošmerová, Iva
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou kázeňských problémů u žáků na středních odborných školách a odborných učilištích se zaměřením na jednotlivé druhy vyskytujících se ve vyučovacích hodinách odborného výcviku a měla by přinést ucelený pohled na tuto oblast. Cílem teoretické části je vymezení pojmu kázně, jejích druhů, příčin vzniku a důsledků nedodržování. Dále pak problematika individuálně se vyskytujících kázeňských problémů ve vyučování odborného výcviku na střední škole a učilišti. Metodou teoretické části je studium odborných literárních zdrojů, tvorba poznámek a jejich analýza, syntéza a srovnání. Cílem praktické části je zaměření na nejčastěji se vyskytující kázeňské problémy ve výuce, způsobu jejich řešení a preventivních opatření. Vyhodnocení sběru informací proběhne za pomoci rozhovorů s pedagogy odborného výcviku na vybrané střední škole. Na základě těchto údajů budou dosažené informace vyhodnoceny za pomocí otevřeného kódování.
Agresivita - současný kázeňský problém žáků středních škol
Lerch, Tomáš
Bakalářská práce se zabývá agresivitou, na kterou je nahlíženo z pedagogického pohledu -- jako současného kázeňského problému žáků středních škol. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Cílem teoretické části je definovat pojem agrese a přinést aktuální poznatky o tomto fenoménu. Konkrétně jsou v práci rozebrány proje-vy agresivity, etiologie, výskyt agresivity ve školním a mimoškolním prostředí, možnosti prevence a řešení agresivního chování na středních školách a legislativní ukotvení. Metodou teoretické části je studium odborných zdrojů jak literárních, tak internetových, tvorba výpisků, jejich analýza, syntéza a srovnávání. V praktické části je použita dotaz-níková metoda. Cílem je popsat druhy agresivního chování žáků, frekvenci výskytu, postoje spolužáků i učitelů, způsoby řešení a preventivní opatření.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 61 záznamů.   začátekpředchozí40 - 49dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.