Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 426 záznamů.  začátekpředchozí390 - 399dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Fyzikální praktikum z elektřiny a magnetismu - tvorba výukového materiálu
DVOŘÁK, Lukáš
Bakalářská práce se zabývá vytvořením nového výukového materiálu pro fyzikální praktika z elektřiny a magnetismu a zlepšení jejich dostupnosti v adekvátní formě. Bakalářská práce obsahuje 10 tematických úloh. Každá úloha se skládá z úvodu se stručným teoretickým popisem fyzikálního jevu s praktickým využitím, seznamu použitých měřících přístrojů a pomůcek a samotné úlohy se zadáním, el. schématy zapojení a tabulek pro záznam naměřených hodnot. Závěrečná část této práce je věnována obecným zásadám měření, vyhodnocování dat, výpočtu a eliminaci chyb při měření. Celá tato část je uzavřena základními pravidly bezpečnosti práce při měření a první pomoci při úrazu el. proudem.
Student učitelství a jeho profesní příprava na Pedagogické fakultě JU
BINDEROVÁ, Petra
V diplomové práci se autorka zabývá rozborem požadavků na profesní roli učitele a podmínkami pro přípravu a rozvoj kompetencí učitele na Pedagogické fakultě Jihočeské univerzity. Teoretická část diplomové práce zpracovává teoretické otázky související s tímto problémem. Praktická část je pak orientována na zachycení problémů učitelského vzdělávání pomocí konfrontace pohledů studentů končících svou pregraduální přípravu a nových učitelů v praxi. Autorka nejprve vymezila metody a předpoklady výzkumu a poté analyzovala dotazník, který byl daným jedincům předložen.
Problematika začlenění korfbalu do vyučovacího procesu tělesné výchovy na středních školách v okresu České Budějovice\\
BERNÁ, Kateřina
Diplomová práce je zaměřená na zjištění, jak je korfbal začleněn do vyučovacího procesu na středních školách v okrese České Budějovice. Výzkum byl proveden hlavně pomocí dotazníkové metody a rozhovoru. Experimentálně byla výuka korfbalu vyzkoušena na zvolené škole. Teoretická část obsahuje informace o tomto sportu: popsání a vysvětlení pravidel, herní systém, historii a rozšíření korfbalu po světě, klubové a reprezentační úspěchy. Při výzkumném šetření se zjišťovalo rozšíření sportu v okrese, druhy hřišť na školách. Dále byl zkoumán možný zájem škol o korfbal a příčiny, proč není na jejich školách vyučován, dále hodnocení z různých hledisek a úhlů pohledu, a to jak od žáků tak vyučujících např. zájem o společnou hodinu tělesné výchovy chlapců a dívek a jeho vyhodnocení a efektivita. Výsledky jsou graficky znázorněny a uvedeny v diskusi a závěrečné části práce včetně postřehů samotné autorky.
Učebnicové zpracování tématu marketingový mix pro obchodní akademie
Zatloukalová, Zuzana ; Králová, Alena (vedoucí práce) ; Mohrová, Lucie (oponent)
Diplomová práce se zabývá učebnicovým zpracováním tématu marketingový mix pro obchodní akademie. Téma je zpracováno tak, aby studenti získali ucelené informace o dané problematice. Rozsahem téma spadá do druhého koncentrického okruhu. Návrh je tedy určen pro studenty vyšších ročníků. Diplomová práce je rozdělena na teoretickou část (učebnice, sbírka úloh) a praktickou část (výuka na obchodní akademii).
Geografické informační technologie ve výuce
Polednová, Jitka ; Pokorný, Pavel (vedoucí práce) ; Machalová, Jitka (oponent)
Cílem této bakalářské práce je vybrat a popsat komerční a svobodný GIT software, který se hodí pro výuku, prozkoumat současné způsoby výuky GIT na vysokých školách ekonomického a manažerského zaměření v České republice a v zahraničí a v rámci zjištěných informací zmapovat možnosti výuky na Fakultě managementu v Jindřichově Hradci s navržením jejího případného rozšíření. V teoretické části budou popsány základní pojmy a komerční a svobodný GIT software. Praktická část je věnována způsobům výuky GIT na vybraných českých a zahraničních vysokých školách a zmapování výuky GIT na Fakultě managementu v Jindřichově Hradci a návrhu na její možné rozšíření. Autorka této práce se výukou GIT profesionálně nezabývá.
Učící se organizace: případ advokátní kanceláře
Rösslerová, Lucie ; Mildeová, Stanislava (vedoucí práce) ; Exnarová, Anna (oponent)
Tato diplomová práce se zaměřuje na pojem učící se organizace. Jejím cílem je seznámení čtenáře s tímto pojmem, osvětlení základních teoretických východisek, které následně budou aplikovány na praktický příklad. Celá práce je tematicky rozdělena na dvě části. První část je věnována teorii učící se organizace, seznámení se základními pojmy a disciplínami, na kterých je princip učící se organizace postaven. Druhá část se zabývá praktickou aplikací tohoto principu. Advokátní kancelář, na které zde jsou aplikována teoretická východiska učící se organizace, byla podrobena analýze, na základě jejíchž výsledků byla zhodnocena úroveň učící se organizace, které dosahuje. Následně byl doporučen postup, jak dosáhnout vyšší úrovně.
Mnoharozměrná pravděpodobnostní rozdělení: Struktura a učení
Bína, Vladislav ; Jiroušek, Radim (vedoucí práce) ; Vomlelová, Marta (oponent) ; Řezanková, Hana (oponent)
Dizertační práce se zabývá reprezentací diskrétních mnohorozměrných pravděpodobnostních rozdělení s využitím aparátu kompozicionálních modelů a zaměřuje se na teoretické pozadí a strukturu prostoru modelů, ve kterém se odehrává strukturální učení. Práce akcentuje zejména podtřídu rozložitelných modelů. Na základě teoretických výsledků jsou pak navrženy základní techniky strukturálního učení a je provedeno jejich porovnání.
Příprava multimediálních výukových materiálů pro podporu výuky
Pacourek, Kryštof ; Šedivá, Zuzana (vedoucí práce) ; Benáčanová, Helena (oponent)
Práce se zabývá problematikou multimédií, jejich využitím v oblasti vzdělávání a tvorbou multimediálních výukových materiálů, sloužících pro podporu výuky informatiky na Vysoké škole ekonomické v Praze. Konkrétně se jedná o tvorbu video tutoriálů, jejichž obsahem je názorné řešení vybraných úloh v textovém editoru MS Word. Vytvořené materiály jsou následně konfrontovány s uživateli v rámci vyhodnocování zpětné vazby. Práce dokumentuje proces tvorby od fáze plánování až po konečnou distribuci, uvádí použité a alternativní nástroje a v neposlední řadě také komentáře a doporučení vyplývajících ze zkušeností z vlastní tvorby. Dále se práce zabývá zajištěním vhodné distribuce uživatelům pomocí webových služeb a definováním vizuálního stylu, který by měl sloužit nástupcům, kteří by se rozhodli vytvořenou sbírku rozšířit. Práce samotná by měla také sloužit jako pomůcka a soubor postupů pro pedagogy a školitele, kteří by chtěli realizovat multimediální materiály a začlenit je do vlastní výuky. Součástí práce je vyhodnocení dotazníkového šetření, ve kterém jsou respondenti dotazováni ohledně využití multimédií v rámci jejich vzdělávání. Dotazník také poskytl prostor pro zpětnou vazbu, kde uživatelé hodnotili vytvořené multimediální materiály. Posledním zaměřením dotazníku bylo zmapování využití přenosných zařízení podporujících multimédia a jejich potenciál ve vztahu k výuce.
Podpora počítačové výuky pro seniory
Janečková, Hana ; Benáčanová, Helena (vedoucí práce) ; Seghmanová, Michaela (oponent)
Cílem této bakalářské práce bylo vytvoření e-Learningové opory na téma MS Excel a objasnění postupu při její tvorbě. K dosažení cílů této práce bylo použito nejenom teoretických materiálů, ale i výsledků z dotazníků vyplněných účastníky kurzů Univerzity třetího věku. Práce se dělí na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se nejdříve zabývá problematikou samotného e-Learningu, definicí jeho pojmu, jeho charakteristikou a jeho výhodami i nevýhodami. Následně se věnuje otázce vzdělávání seniorů. Větší důraz je kladen na praktickou část, ve které byl zmapován vztah seniorů k programu MS Excel. Jejich potřeby byly poté zohledněny při tvorbě e-Learningové opory. Přínos této práce bylo samotné vypracování opory a možnost jejího využití při výuce.
Nové formy výuky s podporou informačních technologií
Drudík, Jakub ; Šedivá, Zuzana (vedoucí práce) ; Benáčanová, Helena (oponent)
Práce popisuje vybrané nové formy výuky za použití informačních technologií. S přihlédnutím k podpoře kurzu Informatika na VŠE jsou nastíněny možnosti dalšího rozvoje způsobu výuky kurzu. Jako první krok rozvoje je vybrána tvorba výukových tutoriálů metodou screencastingu, pro kterou je vypracována rozsáhlá metodika. Ta pokrývá přípravu, realizaci, i publikaci samotných tutoriálů. Pro otestování metodiky byly dle jejího návodu vypracovány výukové opory pro část kurzu zabývající se aplikací Microsoft Excel 2007, a to formou ukázky postupu řešení vytvořených příkladů. Vytvořené materiály byly poskytnuty (nejen) studentům formou publikace na vytvořených webových stránkách, a v rámci 14 denního testování bylo získáno velké množství dat ze zpětné vazby. Jak ze sledování pohybu návštěvníků stránek, tak z elektronického dotazníku. Zpětná vazba byla poté důkladně analyzována a její závěry posloužily k optimalizaci vytvořené metodiky, která je tím zdárně dokončena a dána k dispozici dalším potenciálním tvůrcům výukových tutoriálů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 426 záznamů.   začátekpředchozí390 - 399dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.