Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 62 záznamů.  začátekpředchozí39 - 48dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Jsou skauti opravdu čestnější?
Sedlická, Monika ; Zajíček, Miroslav (vedoucí práce) ; Tříska, Dušan (oponent)
Ve dvou experimentech, ve kterých děti buď řešily maticovou úlohu, nebo házely kostkou, zkoumáme, zdali jsou skauti poctivější než neskauti. V prvním experimentu, v němž účastníci self-reportovali, kolik matic správně vyřešili, a to poté, co jejich testy byly skartovány, jsme zaznamenali lež u 10,81 % skautů a 13,04 % neskautů. Rozdíl mezi nepoctivostí skautů a neskautů nebyl ale statisticky významný. Vliv proměnné Skaut na poctivost jedince se neprokázal, stejně jako vliv skautského slibu nebo počtu aktivních let ve skautu na poctivost skauta. Ve druhém experimentu účastníci v ústraní házeli kostkou a podle hozené hodnoty buď měli nárok (1, 2, 3) na Kinder čokoládu, nebo ne (4, 5, 6). Zjistili jsme, že u skautů se hody statisticky nelišily od 50 %, zatímco u neskautů ano. Znovu se ale ukázalo, že rozdíl mezi skauty a neskauty je statisticky nevýznamný. Ani v jednom z experimentů jsme tak neprokázali hypotézu o tom, že skauti jsou čestnější než neskauti.
Neuroekonomie: Analýza spotřebitelského chování a vnímání televizních spotů
Červenka, Petr ; Chytilová, Helena (vedoucí práce) ; Máslo, Lukáš (oponent)
Práce se zabývá detailní studií dvou televizních reklamních spotů nejmenované energetické společnosti. Cílem této práce je zjistit, zdali po zhlédnutí obou reklam a následném hloubkovém rozhovoru, kdy respondenti hodnotí reklamy, které viděli je jejich subjektivní hodnocení stejné nebo v rozporu s tím, jaké hodnoty jim byly během měření zjištěny. Vzorek 24 respondentů, jenž se výzkumu zúčastnil, prezentoval ekonomicky aktivní složení populace v České republice. Jednalo se tedy o osoby v různém věku, kombinaci dosaženého vzdělání a rovnoměrně zastoupeného poměru pohlaví. Neurologické měření, které probíhalo během sledování reklam, bylo prováděno skrze oční kameru, elektroencefalograf na měření mozkové reakce a fotopletismograf na měření změn tepové frekvence, měřič kožního odporu a tělesné teploty. Výsledná data jsou prezentována na grafech emoční polarity a aktivity. Výsledky prokazují, že slovní hodnocení respondentů ohledně jejich vnímání reklamy není vždy totožné s hodnotami, které jsou naměřeny přístroji. Práce na závěr obsahuje doporučení, jak úspěšně zacílit na tzv. koncového zákazníka, který využívá služeb dané společnosti.
Eseje o ekonomii a managementu: Aplikace behaviorálních věd v organizacích
Houdek, Petr ; Smrčka, Luboš (vedoucí práce) ; Belás, Jaroslav (oponent) ; Šťastný, Daniel (oponent)
Disertační práce se skládá ze čtyř koncepčních článků (What Comes to a Manager's Mind: Theory of Local Thinking; A Perspective on Consumers 3.0: They Are Not Better Decision-Makers than Previous Generations; Professional Identity and Dishonest Behavior; Puppet Master: Possible Influence of Parasite Toxoplasma gondii on Managers and Employees), které jsou aplikací teorií a poznatků behaviorální ekonomie a behaviorální etiky ve sféře manažerských nauk. Práce obsahuje úvodní sjednocující komentář, který se zabývá replikační krizí v manažerských oborech a poté spekuluje nad možnostmi behaviorální ekonomie organizace. Úvodní komentář obsahuje i shrnutí/přetisk hlavních myšlenek uvedených koncepčních článků a doplňkových empirických studií uvedených v příloze.
Spotřební chování z pohledu behaviorální ekonomie
LUDVÍKOVÁ, Michaela
Diplomová práce je zaměřena na iracionalitu spotřebitelů, která je následně experimentálně otestována u českých spotřebitelů a výsledky experimentů jsou dále porovnány s výsledky amerických spotřebitelů.
Podnikatelský záměr
Havránek, Lukáš ; Dombek, Petr (oponent) ; Veselý, Josef (vedoucí práce)
Bakalářská práce si klade za cíl poskytnout informace umožňující úspěšný vstup společnosti GrowJOB s.r.o. na rakouský trh. GrowJOB vzdělává ředitele a manažery českých firem v oblasti konkurenceschopnosti, pomáhá jim v růstu a tuto činnost vykonává od roku 2006. V práci se věnuji teoretickému zázemí tvorby podnikatelského záměru, analýze vnitřního i vnějšího prostředí společnosti a posléze přecházím ke konkrétním návrhům postupu expanze včetně detailního finančního plánu. Klíčovou konkurenční výhodou společnosti je, že vychází z nových vědeckých poznatků v oblasti rozhodovacích procesů zákazníků (behaviorální ekonomie, neuroekonomie) a přenáší je do každodenního fungování firem.
Analýza kouření cigaret mladistvých
Horvát, David ; Melzochová, Jitka (vedoucí práce) ; Čermáková, Klára (oponent)
Práce se zaměřuje na vysvětlení kouření mladistvých na základě základních demografických ukazatelů a rodinného pozadí. Součástí analýzy jsou také koncepty behaviorální ekonomie: diskontování a přehnaný optimismus. Data byla získána formou vlastního dotazníkového šetření. Pro analýzu kouření mladistvých a výše míry diskontování mladistvých jsou využity logitové modely. Na základě mezního efektu pro průměrné pozorování jsou interpretovány vlivy jednotlivých proměnných. Mezi hlavní zjištění patří, že další rok vzdělání otce snižuje pravděpodobnost kouření potomka z 32 % na 27 % a že další rok vzdělání matky zvyšuje pravděpodobnost výskytu kouření u mladistvého z 32 % na 38 % ceteris paribus. Lepší studijní výsledky mladistvého snižují pravděpodobnost, že mladistvý bude kouřit. Proměnná kuřák není významnou proměnnou v modelu míry diskontování budoucího volného času ani míry diskontování zdraví. Práce ale potvrzuje spojitost přehnaného optimismu a diskontování.
Přehnaný optimismus - implikace pro ekonomickou analýzu práva
Lišková, Adéla ; Vostrovská, Zdenka (vedoucí práce) ; Stroukal, Dominik (oponent)
Bakalářská práce se zaměřuje na jeden z behaviorálních předsudků - optimism bias neboli přehnaný optimismus, jehož existenci u lidí dokumentují poznatky behaviorální ekonomie. Práce představuje behaviorální ekonomii jakožto ekonomický směr vymezující se proti neoklasické ekonomické teorii, zasazuje přehnaný optimismus do širšího rámce jejích poznatků a dále demonstruje důsledky přehnaně optimistických očekávání ve vybraných oblastech lidského rozhodování, kterými se zabývá ekonomická analýza práva v kontrastu se závěry, k jakým lze dojít za předpokladu racionálního agenta. V kontextu přístupu chicagského Law and Economics, vycházejícího z neoklasické ekonomické teorie, a za předpokladu dokonale konkurenčního trhu, práce vyvozuje závěr, že zatímco za předpokladu racionality bude maximální efektivity dosaženo internalizací externalit, přehnaný optimismus způsobuje odchýlení od optima i v případě, že externality jsou internalizovány.
Vliv IKEA efektu na hodnotu statku
Sedlická, Monika ; Vokoun, Marek (vedoucí práce) ; Nikolovová, Pavla (oponent)
Ve 4 experimentech, ve kterých studenti skládali stavebnice, origami a IKEA krabice, ukazuji a zkoumám IKEA efekt definovaný jako spotřebitelova ochota platit více za produkty, které si sám vyrobí v porovnání s identickými produkty vyrobenými někým jiným. Ukazuji, že ke zvýšení tohoto ocenění vedou pocity kompetence spojené s vlastním vytvářením produktu a že potvrzování spotřebitelova vědomí vlastního já snižuje hodnotu, kterou odvozuje ze svých výtvorů. Zjistila jsem, že svou práci studenti více oceňují jen v případě, dojde-li k úspěšnému dokončení úkolu, a to u obou skupin -- kutilů i nekutilů. V experimentu s origami jsem IKEA efekt neprokázala.
Jsou Češi pověrčiví? Aneb vliv pátku 13. na nehodovost na silnicích
Koucká, Lucie ; Hronza, Martin (vedoucí práce) ; Rod, Aleš (oponent)
Cílem práce je zjistit, zda má pátek třináctého, jako zvolený zástupce pověrčivosti, vliv na počet autonehod na českých silnicích. Ověřovaná hypotéza práce je, že lidé budou v tento den opatrnější, což se projeví ve sníženém počtu nehod. Na základě pětileté časové řady pátků je odhadnut model metodou nejmenších čtverců s robustními směrodatnými chybami, kde jako endogenní proměnná je denní počet autonehod. Exogenními proměnnými jsou výskyt pátku třináctého, státních svátků, srážky, průměrná denní teplota a ceny pohonných hmot. Proměnná pátek třináctého se ukázala jako statisticky nevýznamná. Z výsledků ekonometrické analýzy tedy můžeme danou hypotézu práce, o prokazatelném vlivu pátku třináctého, zamítnout. Tento závěr potvrzuje i dotazníkové šetření.
Hledání spojitosti - použití kvantitativní textové analýzy ke zhodnocení vlivu textu na výsledky grantových programů
Valeš, Miroslav ; Bruckner, Tomáš (vedoucí práce) ; Ircing, Pavel (oponent)
V době, kdy je dobře dostupné softwarové a hardwarové vybavení pro automatizovanou analýzu textu a kdy jsou zároveň zpřístupněna obsáhlá data popisující reálné projekty přihlášené do grantových programů, je možno následovat fenomény z oblastí behaviorální ekonomie a psycholingvistky, které ukazují, že specifičnosti v textovém projevu mohou mít statisticky asociovatelný vztah s rozhodnutím čtenáře, v tomto případě tedy i vliv na závěrečné rozhodnutí o přidělení grantu. Práce vychází ze zmíněných oblastí a i za pomoci kvantitativních indikátorů používaných ve forenzní lingvistice provádí počítačem podpořenou kvantitativní analýzu textu, přičemž hlavním záměrem je z pohledu korelace vyhodnotit, zdali se v reálných operačních programech vyskytovaly asociovatelné závislosti mezi kvantitativními vlastnostmi textového popisu přihlášeného projektu a výší přiděleného nebo nepřiděleného grantu. Práce je rozčleněna do čtyř kapitol, kde zmiňuje východiska, popisuje zkoumaná data a metody, rozebírá provedené analýzy a nalezené závislosti, a v poslední kapitole sumarizuje a zhodnocuje odvedený výzkum.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 62 záznamů.   začátekpředchozí39 - 48dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.