Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 38,835 záznamů.  začátekpředchozí38826 - 38835  přejít na záznam: Hledání trvalo 3.37 vteřin. 

Využití hry při výuce práv dítěte
Cenigrová, Petra ; Hejlová, Helena (vedoucí práce) ; Tomková, Anna (oponent)
Diplomová práce shrnuje poznatky týkající se práv dítěte zejména s ohledem na profesní výchovu. Hledá proto principy, které jsou na poli výchovy v souladu s filosofií Úmluvy o právech dítěte a posuzuje, zda-li se hra jako metoda výuky s těmito principy shoduje a lze ji proto využít při výuce práv dítěte. V praktické části je výzkum zaměřen na postoje učitelů k využívání didaktické hry a zjišťování, nakolik může být hra ve výuce pro děti přínosná a zajímavá. Dále je z her, které se v současné praxi používají a vztahují se k právům dítěte, vytvořen metodický soubor. Tato práce je určena především učitelům 1. stupně ZŠ. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Technologie Macromedia Flash a její praktické využití
Velička, Petr ; Kubešová, Vlasta (vedoucí práce) ; Jonák, Jiří (oponent)
V oblasti internetu je Macromedia Flash světovým standardem pro tvorbu a distribuci interaktivního a multimediálního obsahu. Touto technologií můžeme vytvářet fascinující internetové prezentace, účinné reklamní kampaně, obchodní aplikace, výukové kurzy, on-line hry či interaktivní video. Flash dnes používá přes jeden milión vývojářů, kteří svými produkty mohou ihned oslovit více než 500 miliónů uživatelů internetu po celém světě. Rozšířenost na velké množství platforem umožňuje Flash aplikace přímo spouštět na osobních i kapesních počítačích s různými operačními systémy nebo mobilních telefonech. Cílem bakalářské práce je tuto technologii představit jak z pozice uživatele, tak z pozice vývojáře. Práce popisuje praktické využití této technologie v oblastech internetových prezentací, her a reklamních bannerů. Poté se zabývá vývojovým prostředím Flashe a popisuje některá specifika práce v tomto programu. Následně stručně popisuje praktický vývoj jedné flashové hry a nakonec přibližuje historický vývoj verzí Flashe a trendy. Přínos této práce spočívá v teoretickém popisu východisek této technologie a v její následné demonstraci na multimediální flashové aplikaci (hře). Tato práce by měla být také přínosem pro všechny se zájmem o tuto oblast a ukázat směr jakým by se měli vydat při komplexním poznávání této technologie.

Srovnávací analýza technologií vývoje webových aplikací
Kryl, Milan ; Míka, Pavel (vedoucí práce) ; Galamboš, Leo (oponent)
Nazev prace: Srovnavacia nalyza tcchnologii vyvoje webovych aplikaci Autor: Milan Kryl Katedra (ustav): Kaledra softwaroveho inzenyrstvi Vedouci diplomove prace: Mgr.P avel Mika e-mail vedouciho: Pavel MJka@in ff.cuni.cz Abstrakt: Diplomova prace podrobne seznamujc s fungovanfm technologii pro tvorbu internetovych aplikaci. Jcdnotlive technologic CGI, FastCGI, Perl, Python, ASP, ASP.NET, Java servlet, JSP, Cocoon a PUP jsou rozebirany z bczpecnostniho hlediska. Zminovany jsou funkcc podporujici zabezpeceni' kazdc technologic pfi instalaci technologic na server a take behem vyvoje. Durazjc kladen i na mnozstvi zvefejnovanych bezpecnostnich incidentuj ejich cetnost a vyvoj od vzniku technologic a jejich typ. Prace rozebi'ra take vykonnostni srovnani jednotlivych aplikaci za pomoci tfi testovacich programu (Apache Benchmark, httperf, lest_ client). Vzorek testovacich souboru je zatezove testovan jednim az nekolika desitkami simulovanych klientu. Testovani jc provadeno lokalne pfimo na serveru i vzdalene za pomoci dalsiho pocitace pripojcneho pfcs sit'. Nakoncc jsou nastineny moznosti dalsiho vykonnostniho rozsireni a zmineno nckolik doporuceni pro lepsi dostupnost cele internetove aplikace. Pfiblizeny jsou systemy s vysokou dostupnostia take fungovani internetovych aplikaci pro cclosvctove pouziti. Klicova...

Sběr statistik o pohybu uživatelů
Hanák, Jan ; Očenášek, Pavel (oponent) ; Burget, Radek (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je popsat tvorbu mobilní aplikace pro platformu Android pracující s geolokací a vytvořit funkční webovou serverovou aplikaci umožnující pomocí webového rozhraní vytvářet data pro klientskou aplikaci a k tomu sbírat a následně zobrazovat statistická data o pohybu uživatelů klientské aplikace. Serverová aplikace je založená na aplikačním rámci Nette ( PHP ), a klientská aplikace na Android development kit (Java).

Google Web Toolkit
Remiš, Michael ; Pecinovský, Rudolf (vedoucí práce) ; Šlajchrt, Zbyněk (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá vývojem enterprise aplikací pomocí sady nástrojů GWT (Google Web Toolkit). GWT je platforma pro vývoj webových aplikací pomocí jazyka Java, původně vyvíjená společností Google Inc. Jedná se o moderní sadu nástrojů pro tvorbu tzv. Rich Internet Applications (v překladu bohatá internetová aplikace), což jsou internetové interaktivní aplikace, které mají podobné vlastnosti a ovládání jako grafické desktopové aplikace. V teoretické části je čtenář nejdříve seznámen s historií platformy GWT a základním principy práce s tímto nástrojem včetně kompilace a ladícího režimu. Podrobně jsou pak popsána pokročilá témata z oblasti vývoje aplikací: tvorba uživatelského rozhraní, lokalizace logování, MVP architektura, komunikace se serverem a ukládání dat. V závěru práce je diskutována vhodnost začlenění platformy GWT do výuky. V praktické části jsou jednotlivá témata demonstrována na praktických ukázkách. Ukázky tvoří možný základ budoucí enterprise aplikace. Funkčnost dílčích ukázek je předvedena na ukázkové aplikaci z bankovního prostředí.

Parametrická studie využitelnosti zvoleného měřického vybavení pro potřeby sledování stability důlních děl na poddolovaném území
Kajzar, Vlastimil ; Kukutsch, Radovan ; Koníček, Petr ; Waclawik, Petr ; Šňupárek, Richard
Přestože měření deformací je v důlní praxi rutinní činností, s rozvojem informačních a měřických technologií se ukazuje, že lze k řešení této problematiky přistupovat zcela novým způsobem. Jednou z nabízených možností je aplikace technologie pozemního 3D laserového skenování, kterou lze s úspěchem využít jak k účelům sledování deformací objektů na poddolovaném území, tak i důlních děl jako takových.\nPředložená parametrická studie prezentuje využití laserové technologie při výzkumných aktivitách Ústavu geoniky AV ČR, v.v.i. v rámci projektu ICT-PU. Studie se zabývá technickými a teoretickými aspekty laserového skenování, jejichž ověření in situ bylo nutnou podmínkou pro následnou úspěšnou aplikaci této technologie jak na povrchu, tak i v důlním prostředí. Hlavní prostor studie je věnován nasazení zvolené technologie při řešení konkrétních, montánních úkolů. Na poddolovaném území byly dosažené poznatky využity při řešení problematiky sledování stability svahů či skalních stěn důlní propadliny. V rámci důlních pracovišť hlubinných dolů pak byla tato technologie s úspěchem nasazena pro účely sledování časoprostorových deformací výdušné chodby vybraného porubu na Dole Karviná a následně při dlouhodobém monitoringu ponechaných uhelných pilířů v rámci pilotního projektu zavádění dobývací metody Room and Pillar na Dole ČSM.\nV závěru parametrické studie je zvláštní prostor věnován shrnutí limitujících faktorů 3D laserového skenováníi a rovněž souhrnu doporučených postupů skenování v takto exponovaném prostředí.\n
Plný tet: UGN_0472640 - Stáhnout plný textPDF
Plný text: content.csg - Stáhnout plný textPDF

Využití arteterapie při práci s náhradní rodinou
DRDÁKOVÁ, Veronika
Práce popisuje vzdělávací a stimulační program z oblasti arteterapie se zaměřením na rodiny s dětmi v náhradní rodinné péči. Teoretická část zpracovává témata psychická deprivace a subdeprivace, attachment, obsahuje úvod do oboru arteterapie a zabývá se procesem výtvarného projevu a ontogenezí výtvarného projevu. Mapuje formy náhradní rodičovské péče v ČR. V praktické části popisuje průběh činnosti s pěstouny a jejich dětmi. Autorka se zaměřuje na výtvarné tvoření v rámci celé rodiny a využívá ho jako alternativu vzájemné komunikace nonverbální formou. Sleduje různé přístupy a člení je do základních kategorií. Závěr a shrnutí přináší poznatky z praxe využitelné pro terapeuty a další profese.

Mobilní soutěžní aplikace Bobřík informatiky
HAMERNÍK, Jan
Tato bakalářská práce pojednává o vytvoření soutěžní aplikace pro zařízení s operačním systémem Android. Aplikace umožňuje zúčastnit se soutěže Bobřík informatiky. Aplikace je zaměřena hlavně na uživatele mobilních telefonů. Všechna potřebná data jsou načítána z databáze soutěže a do této databáze jsou také ukládána data vzniklá během soutěžení. Zobrazení otázek a úprava velikosti obrázků, které jsou součástí úloh tak, aby je bylo možno pohodlně prohlížet na mobilním zařízení. Tato úprava byla vytvořena pomocí kaskádových stylů. Byl proveden test možnosti zobrazování úloh naprogramovaných pomocí HTML5 a taktéž návrh na úpravy řešení pro budoucí použití. Po dokončení je tato aplikace ke stažení na Google Play. Funkčnost byla otestována na vybrané škole. V teoretické části práce jsou popsány aspekty významné pro tvorbu aplikace.

Vzdělávání a rozvoj zaměstnanců v podniku
Rákosníková, Veronika ; Margarisová, Klára (vedoucí práce) ; Martina, Martina (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou vzdělávání a rozvoje zaměstnanců ve společnosti Informační call centrum. Hlavním cílem práce je charakterizovat a zhodnotit současný stav vzdělávání operátorů ve společnosti Informační call centrum. Diplomová práce se skládá ze dvou částí. První část, teoretická část, práce poskytuje základní poznatky z oblasti vzdělávání a rozvoje zaměstnanců a jsou zde vysvětleny základní pojmy související s problematikou vzdělávání. Praktická část je věnována charakteristice zvoleného podniku a vlastnímu výzkumu. Pro získání potřebných informací byla využita technika standardizovaného rozhovoru a technika dotazování formou dotazníku. Na základě syntézy získaných informací z rozhovorů a dotazníků byly vyvozeny závěry o aktuálním systému vzdělávání a navržena doporučení, která by měla vést ke zvýšení celkové úrovně vzdělávání ve společnosti.

Building credit scoring models using selected statistical methods in R
Jánoš, Andrej ; Bašta, Milan (vedoucí práce) ; Pecáková, Iva (oponent)
Kredit skóring je ve finanční praxi důležitou a rychle se rozvíjející disciplínou. Cílem této práce je vytvořit souhrn základních metodik používaných k vytvoření a popisu kredit skóringových modelů s interpretací jejich výstupu společně s praktickou ilustrací postupu při vytváření těchto modelů v statistickém programovém prostředí R. Tato práce je členěná do pěti kapitol. První kapitola je věnovaná vysvětlení pojmu kredit skóring společně s několika příklady praktického využití a motivací pro jeho studium. V další části práce jsou postupně představené tři, ve finanční praxi nejčasteji používané, metody pro tvorbu kredit skóringových modelů. Ve druhé, nejrozvinutější kapitole se práce věnuje logistické regresi. Největší důraz je kladen na matematické odvození vztahu pro logistický regresní model a uvedeno je několik způsobů jako posoudit kvalitu proložení dat modelem. Dalšími dvěmi metodami prezentovanými v této práci jsou rozhodovací stromy a náhodné lesy, kterým se věnují kapitoly 3 a 4. Neoddělitelnou součástí této práce jsou podrobně popsané aplikace těchto metod na konkrétní datový soubor Default v programové platformě R. V závěrečné, páté, kapitole je praktická ilustrace vytvoření kredit skóringových modelů, jejich diagnostiky a následného vyhodnocení jejich schopnosti předpovídat selhání klienta v praxi s použitím R. V přílohách jsou uvedené vytvořené funkce a kód v R použité v práci. Čtenář vybavený základními poznatky z pravděpodobnosti a matematické statistiky získá dostatek teoretických znalostí a praktických zručností k pochopení modelů a jejich samostatné aplikaci.