Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 38,716 záznamů.  začátekpředchozí38707 - 38716  přejít na záznam: Hledání trvalo 1.01 vteřin. 

Vyhodnocení aktivity potenciálně antifungálních látek pomocí mikrodiluční metody
Kvítková, Lenka ; Buchta, Vladimír (vedoucí práce) ; Doležal, Martin (oponent)
SOUHRN Kvítková L.: Vyhodnocení aktivity potenciálně antifungálních látek pomocí mikrodiluční bujónové metody - VIII. Bylo otestováno 256 nově syntetizovaných sloučenin zařazených do 16 strukturně odlišných skupin. K získání hodnot MIC byla použita mikrodiluční bujónová metoda vycházející z mezinárodního standardu M27-A (Clinical Laboratory Standard Institute). Tento standard používá médium RPMI 1640 pufrované pomocí MOPS na pH 7,0; standardizované inokulum a vizuální nebo spektrofotometrické určení hodnot MIC po 48-hodinové inkubaci při teplotě 35C. Antifungální aktivita byla testována na souboru osmi, resp. devíti potenciálně patogenních kmenů hub. Testované látky byly rozpuštěny a naředěny v DMSO a testované koncentrace připraveny ředěním geometrickou řadou. Rovněž byl hodnocen vztah mezi strukturou testovaných sloučenin, lipofilitou a jejich antimykotickým účinkem. Hodnoty log P byly získány pomocí programu ACD/LogP (Advanced Chemistry Development Inc., Ontario, Canada). Jako nejúčinnější byla vyhodnocena série derivátů (E)-1-pyrazin-2-ylethan- 1-on-thiosemikarbazonu, ve které většina látek vykázala střední až silný antifungální účinek proti všem testovaným kmenům hub. Látky s vysokou antifungální aktivitou byly nalezeny také v dalších čtyřech skupinách. Celkově nejcitlivějším kmenem byl dermatofyt...

Využití montessori pomůcek v předmatematické výchově v mateřské škole
Sanei, Zuzana ; Čížková, Zdena (oponent) ; Kaslová, Michaela (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá vytvářením představ o čísle u dětí předškolního věku s pomocí Montessori pomůcek. V úvodní části je stručně charakterizována filosofie a pedagogika Marie Montessori a hlavní zásady jejího výchovného systému, které jsou relevantní pro tuto práci. Je zde zmíněno pojetí předmatematických představ v Rámcovém vzdělávacím programu pro předškolní vzdělávání a v běžných mateřských školách. Stručně je popsána cesta předškolního dítěte k číslu podle některých dostupných zdrojů a pojetí matematiky v Montessori systému. Následuje popis všech Montessori pomůcek, které jsou určeny pro matematiku v mateřské škole. Závěrečná kapitola porovnává Montessori postup se současnými názory z úvodních kapitol, upozorňuje na možná úskalí a rezervy práce s Montessori pomůckami a nabízí doplňující aktivity.

Aktuální programy rozvoje informační gramotnosti u nás a v zahraničí
Vacata, Libor ; Vlasák, Rudolf (vedoucí práce) ; Dombrovská, Michaela (oponent)
Tématem práce je charakteristika současných postupů a trendů v tvorbě a aplikování různých programů informační gramotnosti do celého vzdělávacího procesu. Cílem práce je snaha o zmapování možností aplikování informační výchovy do vzdělávacího systému na základních, středních a vysokých školách. Práce se v úvodu zabývá teoretickými východisky a definuje pojem informační gramotnosti pro potřeby jejího praktického využití. Dále se v práci klade důraz zejména na problematiku rozvoje informační gramotnosti v České republice, kde se analyzuje stav státní informační a vzdělávací politiky a uvádějí se významné příklady aplikování programů rozvoje informační gramotnosti ve všech vzdělávacích stupních s důrazem na univerzity. Část práce je rovněž věnována aktuálnímu stavu rozvoje informační gramotnosti ve vybraných zahraničních zemích. Jsou zde uvedeny významné aktivity Evropské unie, USA, Velké Británie a Austrálie. Práci uzavírají příklady mezinárodní spolupráce v rámci různých organizací.

Ověření dobrodružného programu pro skupinu dětí z Dětského domova Krompachy
Kloubková, Monika ; Frainšic, Michal (oponent) ; Neuman, Jan (vedoucí práce)
Souhrn Název: Ověření dobrodružného programu pro vybranou skupinu dětí z Dětského domova Krompach Předmět: Předmětem práce je příprava a následná realizace dobrodružného programu v dětském domově Krompach ve spolupráci s o.s. letní dům. Následně zjišťujeme odezvu ze strany obyvatel dětského domova na tento program. Zjišťujeme jak vybraná skupina dětí z dětského domova Krompach reaguje na dobrodružný program a zda-li by se tyto děti chtěly podobného programu zúčastnit opět. Dále zjišťujeme které aktivity byly pro účastníky nejatraktivnější. .Metoda: Dotazníkové šetření sestávající ze tří samostatných dotazníků. Struktura: Práce je rozdělena do dvou hlavních částí. V první části, teoretické, se zabýváme třemi okruhy: náhradní výchovnou péčí v ČR, činností O.s. letní dům, která celý projekt zaštiťuje a podrobněji se věnujeme problematice zážitkové pedagogiky uejími prostředky výchovy prožitkem a prvky dobrodružství v dobrodružných programech) a kurzů s ní spojených. Dále pak možnou aplikací prožitkových kurzů do zařízení dětských domovů. Teoretické poznatky jsme aplikovali do čtyř částí praktické části. V první části předkládáme cíle, úkoly a předpoklady. Ve druhé části popisujeme metodologii. Ve výsledkové části zjišťujeme dotazníkovým šetřením, jak účastníci kurzu reagují na tento program. Závěrečnou část...

Vliv ztráty zraku na pohybové aktivity a možnosti jejich ovlivnění
Koudelková, Alena ; Koudelková, Irena (vedoucí práce) ; Slabyhoudová, Barbora (oponent)
Bezprostředním impulsem ke zpracování bakalářské práce na téma "Vliv ztráty zraku na pohybové aktivity a možnosti jejich ovlivnění" byla návštěva v Pobytovém rehabilitačním a rekvalifikačním středisku pro nevidomé Dědina. Z konzultace s vedením tohoto specializovaného zařízení vyplynulo, že k ještě vyšší úrovni péče o nevidomé je nezbytné komplexně postihnout oblast rehabilitace, a to jak v teoretické, tak i praktické rovině. V krátké jsem navázala spolupráci, jejímž cílem a současně mým úkolem, je vytvoření programu pohybové terapie pro nevidomé. Ve své práci se zabývám nejprve fyziologií a patofyziologií zraku, úlohou nezrakových analyzátorů v procesu motorického učení, dále možností pohybových aktivit nevidomých a jejich specifikací. Shrnula jsem také oblasti služeb, ve kterých je zrakově postiženým poskytována pomoc a rovněž zmiňuji centra, která tyto služby poskytují. V závěru jsem navrhla program pohybové terapie pro nevidomé, který jsem diskutovala se speciální pedagožkou z centra Dědina. Pro konečnou úpravu programu jsem využila její praktické zkušenosti s pohybovými aktivitami nevidomých klientů. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Vliv zdravotní tělesné výchovy na vadné držení těla u dětí mladšího školního věku.
Marešová, Marta ; Hošková, Blanka (vedoucí práce) ; Prajerová, Květa (oponent)
Název: Vliv zdravotní tělesné výchoyy na vadné držení těla u dětí mladšího školního věku The effect ofhealth physical training on juniors' body attitude Cíle práce: Posoudit vliv zdravotní tělesné výchovy a vhodných pohybových aktivit na zlepšení držení těla u dětí mladšího školního věku s vadným držením těla a tím přispět k dalšímu rozvoji a poznání v nápravě držení těla. Metoda: Výzkum byl koncipován jako vnitroskupinový longitudinální experiment s důrazem na sledování změn v držení těla u deseti dětí mladšího školního věku s vadným držením těla. Průměrný věk respondentů byl 8,7 let. Vzhledem k velikosti souboru činí tento výzkum kasuistiku sledovanýchjedinců. Metoda průzkumu byla provedena formou písemné ankety (doplněná rozhovorem s dítětem a jeho rodičem), metodou pozorování a testování při vstupním a výstupním vyšetření. Rozbor získaných dat byl proveden obsahovou (kvalitativní) analýzou. Výsledky: Osvětlují použití navržených metod pozorování a testování v nápravě vadného držení těla a přispěly k sestavení návrhu pohybového programu vedoucího k nápravě držení těla. Klíčová slova: Vadné držení těla, zdravotní tělesná výchova, pohybové aktivity, plavání, prevence.

Program obnovy venkova: Soutež vesnice roku
Skálová, Anna ; Khendriche Trhlínová, Zuzana (vedoucí práce) ; Davídek, Jiří (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou soutěže Vesnice roku, pořádané v rámci Pro-gramu obnovy venkova. Nejdříve je vymezen pojem venkov a poté představen Program obnovy venkova, který je realizovaný v působnosti Ministerstva pro místní rozvoj ČR. Z tohoto programu je vybrána soutěž Vesnice roku. Práce se věnuje historii soutěže, jejímu vývoji, organizaci, podmínkám účasti, jednotlivým oceněním a také jsou krátce zmíněny obdobné soutěže v zahraničí. V další části práce je na konkrétním městě uká-záno, jaké aktivity vedly k jeho úspěšnému umístění v soutěži. Dále pak jak město vyu-žilo finanční prostředky získané ze soutěže a zda obci vítězství přineslo nějaké další výhody.

Analýza činnosti a cíle Hospodářské a sociální komise OSN pro západní Asii
Karstová, Jana ; Hitzgerová, Gabriela (vedoucí práce) ; Novotná, Zuzana (oponent)
Práce charakterizuje činnost Hospodářské a sociální komise OSN pro západní Asii. Popisuje její aktivity a shrnuje, jakého pokroku bylo v oblasti dosaženo. Aktivity jsou rozděleny do devíti programů činnosti. Práce hodnotí dosahování rozvojových cílů milénia, které se Komise zavázala plnit. Zabývá se také regionální a interregionální spoluprácí. V úvodu je charakteristika regionu západní Asie.

Turistické sezóny Mariánskolázeňska
Pekárek, František Bc. ; Musil, Martin (vedoucí práce) ; Vašák, Miroslav (oponent)
Diplomová práce řeší možnosti turistických sezón v mikroregionu Mariánskolázeňsko. Provedená analýza současné nabídky pobytů ukázala následování současných trendů v oblasti lázeňství. Nabídka však bohužel nezohledňuje možnosti jednotlivých ročních období. Přitom jsou možnosti trávení volného času v každém ročním období rozmanité a na své si tak přijdou návštěvníci s různými preferencemi. Nejčastější formou cestovního ruchu uskutečňovanou na Mariánskolázeňsku je forma lázeňská. Dotazníkové šetření ukázalo preference celkem 250 respondentů v oblasti trávení dovolené a jejich očekávání od lázeňského pobytu. Konfrontace dosažených výsledků se současnou nabídkou poukázala na zájem o ?mimolázeňské? aktivity a nedostatky v současné propagaci možností mikroregionu. Jedním z návrhů na zlepšení současného stavu bylo mimo jiné vytvoření ukázkového programu dle preferencí respondentů.

Návrh a ověření intervenčního programu pro klientku s metabolickým syndromem navštěvující Rekondiční centrum VŠTJ MEDICINA v Českých Budějovicích
BENÝŠKOVÁ, Ivetta
Prezentovaná osobní případová studie ukazuje účinky cíleně sestaveného intervenčního pohybového plánu a ověření jeho funkčnosti u klientky s těžkým metabolickým syndromem. Klientkou je 39letá obézní (BMI 32,3; výška 164 cm, hmotnost 87 kg) diabetička. Důraz byl v programu kladen na redukci hmotnosti řízenou pohybovou aktivitou. Klientka během 13 týdnů absolvovala 53 hodin pohybové aktivity aerobního a posilovacího charakteru ve 46 tréninkových jednotkách. Výsledky kazuistiky potvrzují úspěch cílené pohybové intervence v terapie obezity a metabolického syndromu. Výrazně klesla hodnota glykovaného hemoglobinu, obvod pasu se zmenšil o 5 cm, celková redukce hmotnosti dosáhla 2 kg. Během tří měsíců došlo u klientky ke zlepšení antropometrických, biochemických i kardiovaskulárních ukazatelů.