Název:
Aktuální programy rozvoje informační gramotnosti u nás a v zahraničí
Překlad názvu:
Actual information literacy programs in the Czech Republic and in other foreign countries
Autoři:
Vacata, Libor ; Vlasák, Rudolf (vedoucí práce) ; Dombrovská, Michaela (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2007
Jazyk:
cze
Abstrakt: Tématem práce je charakteristika současných postupů a trendů v tvorbě a aplikování různých programů informační gramotnosti do celého vzdělávacího procesu. Cílem práce je snaha o zmapování možností aplikování informační výchovy do vzdělávacího systému na základních, středních a vysokých školách. Práce se v úvodu zabývá teoretickými východisky a definuje pojem informační gramotnosti pro potřeby jejího praktického využití. Dále se v práci klade důraz zejména na problematiku rozvoje informační gramotnosti v České republice, kde se analyzuje stav státní informační a vzdělávací politiky a uvádějí se významné příklady aplikování programů rozvoje informační gramotnosti ve všech vzdělávacích stupních s důrazem na univerzity. Část práce je rovněž věnována aktuálnímu stavu rozvoje informační gramotnosti ve vybraných zahraničních zemích. Jsou zde uvedeny významné aktivity Evropské unie, USA, Velké Británie a Austrálie. Práci uzavírají příklady mezinárodní spolupráce v rámci různých organizací.