Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 37,742 záznamů.  začátekpředchozí37723 - 37732další  přejít na záznam: Hledání trvalo 1.71 vteřin. 

Zaměstnávání cizinců v praxi ČR
Šerhantová, Sandra ; Hájková, Ivana (vedoucí práce) ; Světlíková, Daniela (oponent)
Cílem této bakalářské práce je seznámit se s problematikou zaměstnávání cizinců na území České republiky. Dále na základě statistických údajů a výsledků dotazníkového šetření navrhnout možné způsoby zlepšení situace. Práce je složena ze dvou částí. V první části jsou vymezeny nezbytné teoretické pojmy, které souvisejí s tématem. K jejich objasnění byla použita odborná literatura v tištěné i elektronické podobě. Druhá část (praktická) se skládá z komparace jednotlivých krajů a dotazníkového šetření. Pomocí dotazníkového šetření a srovnání jsou odhaleny slabé stránky a navrženy způsoby možného řešení. V praktické části bylo zjištěno, že se cizinci soustředí především do velkých měst. Dotazníkové šetření prokázalo nespokojenost občanů České republiky s integrací cizích státních příslušníků. Výzkum byl prováděn napříč všemi kraji, respondenty se stali pracovníci jednotlivých obecních úřadů a dále také zaměstnanci firem.

Problematika obchodu s Fair Trade výrobky
Jedličková, Kristýna ; Toth, Štefan (vedoucí práce) ; Pavel, Pavel (oponent)
Cílem bakalářské práce s názvem Problematika obchodu s Fair Trade výrobky, byl návrh stratifikované nabídky na podporu prodeje Fair Trade výrobků. Bakalářská práce se skládá ze dvou částí teoretické a praktické. Teoretická část popisuje základní problematiku Fair Trade a je zaměřena na jeden fairtradový produkt, kterým je káva. Praktická část je zaměřena na dm drogerii a skládá se především z dotazníkového šetření. Pomocí dotazníkového šetření bylo zjištěno, že náhodně vybraní respondenti převážně neznají Fair Trade a pokud je znají, dají se rozdělit do dvou skupin a to na ty, co je kupují a na ty, co je nekupují. Ti, co je kupují, utratí přibližně 100 Kč měsíčně a ti, co tyto výrobky nekupují, udávají jako hlavní důvod špatné označení v obchodech. Na základě těchto výsledků byl zpracován návrh nabídky na podporu prodeje pro celý Pardubický kraj, ale také pro dm drogerii pomocí nástrojů na podporu prodeje, kterými jsou letáky, zvýhodněná balení, prémie, reklamy a mnoho dalších.

Meta-analýza v ekonomii a její aplikace na měření efektu eura na obchod
Polák, Petr ; Havránek, Tomáš (vedoucí práce) ; Havránková, Zuzana (oponent)
Meta-analýza je velmi silný a efektivní statistický nástroj určený pro syntézu výsledků empirického výzkumu. Umožňuje na jejich základě formulovat závěry s vysokou výpovědní hodnotou a poskytuje systematičtější a objektivnější pohled na empirické práce než popisné recenze. Tato práce se zabývá popisem meta-analýzy nejprve po teoretické stránce, a tvoří tak první česky psanou metodologii moderní meta-analýzy pro ekonomii. Následuje aplikovaná meta-analýza vlivu eura na obchodní výměnu, za využití moderních metod používaných v ekonomii, důraz je věnován na publikační selektivitu a na využití víceúrovňového modelu náhodných efektů. Empirická část, založená na 2580 odhadech z 33 studií zkoumajících vztah eura a objemu obchodu, odhalila přítomnost publikační selektivity, potvrdila existenci hypotézy ekonomického výzkumného cyklu a odhadla, že skutečný Roseův efekt má, na základě dostupné literatury, zřejmě velikost mezi 2 až 6 procenty.

Strategická analýza podnikatelského záměru
Svoboda, Jan ; Dvořák, Jiří (vedoucí práce) ; Trachta, Václav (oponent)
Cílem této práce je zhodnotit podnikatelský záměr. Práce je rozdělena na dvě části. V teoretické části jsou popsány důležité pojmy a jednotlivé analýzy. Praktická část seznamuje se záměrem investora. Dotazníkové šetření zjistilo požadavky potenciálních zákazníků. Ze získaných údajů je sestavena nabídka hotelu. V diplomové práci jsou externí a interní analýzy. Z nich vychází SWOT analýza.

Analysis of market potential for the luxury industry in the West African countries
Fofana, Nathy Nabila ; Štěrbová, Ludmila (vedoucí práce) ; Pignet Fall, Lorella (oponent)
Po staletí bylo na africký kontinent pohlíženo v negativním světle a nebylo jednoduché toto vnímání změnit. Během posledních pár let se událo mnoho změn jak na kontinentě, tak i v názorech okolního světa na tento kontinent. Afrika je nyní mnohem otevřenější pro obchod a konkurenceschopnější na mezinárodním trhu s luxusním zbožím než kdykoli před tím. Obchod s luxusním zbožím je velmi perspektivní a stále se rozvíjející oblast obchodu. Jeho podíl však na africkém kontinentě není velký. Cíl této práce je zjistit, zda by obchodníci s luxusním zbožím měly široce proniknout na africký trh či nikoli. K zjištění tohoto cíle byly provedeny strategie vstupu na trh, průzkum trhu a také byly analyzovány motivy, jež vedou společnosti k rozhodnutí o vstupu na mezinárodní trhy s luxusním zbožím. Tyto motivy byly poté aplikovány na africký kontinent. Otázkou zde je, zda africký trh nabízí investorům vhodné podmínky pro obchod s luxusním zbožím. Pro zodpovězení této otázky bylo sledováno prostředí na světovém trhu, a také vnitřní prostředí skrze analýzu současné situace na africkém trhu s luxusním zbožím. Práce se zaměřuje na region Západní Afriky, který v současnosti představuje velký tržní potenciál a sleduje značný vzestup střední třídy obyvatelstva, která neustále hledá nové prostředky pro zlepšení úrovně svého života. Chování zákazníka je v této práci také hlouběji popsáno. Na závěr jsou podrobně zpracované výsledky prezentovány ve formách doporučení a návodů, které firmy využijí při vstupu na trh s luxusním zbožím v Západní Africe.

The Mercy of God Pouring Fourth from the Pierced Heart of Jesus in the History of Salvation
TURICOVÁ, Aneta
Práce se zabývá tajemstvím nejvznešenější Boží vlastnosti {--} Jeho nekonečným milosrdenstvím. Bůh zjevuje lidem svou dobrotu a lásku, ze které všechno vychází. Plod této nekonečné Boží lásky je právě milosrdenství. To je zároveň i odpovědí na hřích člověka, na jeho pád, na jeho vzepření se Bohu. Tato práce poukazuje také na to, že Boží milosrdenství provází lidstvo od úsvitu dějin a pravda o něm je hluboce zakotvena v Písmu svatém. Milosrdenství je klíčem a odpovědí pro hříšného člověka, řešením pro obnovu života v harmonii s Bohem, bližním a sebou samým. Svědectví o tom vydává živá tradice církve. Je to však především dar, který člověk musí nejprve přijmout od Boha, aby tak mohl z něho čerpat a darovat jiným. To bylo hlavním motivem a úkolem této práce, odkrýt tuto Boží vlastnost a znovu ji předložit dnešnímu člověku jako nabídku a odpověď pro jeho život.

Návrh na vylepšenie e-marketingu portálu Svet bedničiek
Hranková, Jana
Hranková, J. Návrh na vylepšení e-marketingu portálu Svět bedniček. Bakalářská práce. Brno, 2015. Bakalářská práce se zabývá návrhem na vylepšení e-marketingu portálu Svět bedniček. Cílem práce je na základě poznatků získaných v teoretické části a analýz provedených v praktické části odhalit slabá místa internetového marketingu portálu, nabídnout návrhy na jejich odstranění a vylepšení a zároveň podložit tyto návrhy a vylepšení kalkulací nákladů.

Podvádění středoškoláků při písemném zkoušení
Růžová, Alena
Bakalářská práce se zabývá podváděním středoškoláků při písemném zkoušení ve škole. Teoretická část nabízí pohledy autorů zabývající se touto problematikou a jejich definice podvádění. Seznamuje s různými druhy a metodami podvádění. Popisuje nejčastější důvody opisování a zabývá se klady a zápory podvádění. Bližším cílem této práce je zaměření se na podvádění při písemných zkouškách. Metodou teoretické části je studium odborných literárních zdrojů, tvorba výpisků a jejich analýza, syntéza a srovnání. Cílem praktické části je zjistit pomocí dotazníkového šetření rozsáhlost tohoto problému. Šetření proběhne na středních školách, učilištích a gymnáziích. Získaná data budou vyhodnocena jednoduchými statistickými metodami. Porovnají velikost tohoto problému na daných školách. Srovnají míru podvádění u chlapců a dívek. Udají nejčastější důvody podvodu a formu opisování. Zaměří se také na odhalení a následné řešení podvodu. Zjištěné výsledky budou použity k doporučení pro pedagogickou praxi.

Vztah etiky a víry u Sørena Kierkegaarda a Emmanuela Lévinase
Šolarová, Anna ; Jirsa, Jakub (vedoucí práce) ; Čapek, Jakub (oponent)
Bakalářská práce "Vztah etiky a víry u Srena Kierkegaarda a Emmanuela Lévinase" se zabývá vztahem jedince k druhým lidem a jeho vztahem k Bohu či transcendenci. Práce se zaměřuje na vzájemnou provázanost těchto dvou vztahu a na jejich existenciální význam pro jedince, který nenachází sebe-porozumění a sebe-uskutečnění v temporalitě a konečnosti světa. Kierkegaard a Lévinas vnímají odlišně vzájemné postavení etiky a víry, pro Kierkegaarda je etika podřazená absolutnímu nároku víry, pro Lévinase je sama absolutní autoritou. Problematickým bodem je zejména Kierkegaardova "teleologická suspenzace etiky", kterou Lévinas odmítá jako nemorální. Konfrontace jejich odlišného pojetí zároveň odhaluje radu analogií a společných motivu, které jsou v práci detailněji rozebrány. Oba myslitelé se staví proti všezahrnujícím konceptům západního myšlení a zdůrazňují důležitost vztahu k transcendenci, která jedince odkazuje k vyšší realitě a vyvazuje ho ze svazující sobeckosti jeho existence. Práce uvádí i Lévinasovy argumenty proti Kierkegaardove filosofii a naznačuje, jak by mohl dánský filosof odpovědět na tuto kritiku. Opakujícím se motivem je i souvislost mezi povinností (etickou či náboženskou) a osobní svobodou, které oba myslitelé vnímají jako úzce spjaté. V závěru práce je rozebrána důležitost lásky pro naplnění...

Volají Češi draze? Analýza trhu služeb mobilních operátorů v ČR
Masák, Tomáš ; Hudík, Marek (vedoucí práce) ; Zemplinerová, Alena (oponent)
Tato diplomová práce se snaží odhalit, zda cenová úroveň na trhu mobilních služeb v komparaci se zahraničím je vysoká či nikoliv. Po provedení vlastního mezinárodního srovnání, které odhalilo vysoké ceny v obou zkoumaných spotřebitelských koších, nabízí práce několik možných variant, jež mohly vést k současné výši cen na trhu. Zjištěná vysoká tržní koncentrace je jednou z nich a vede k objevení dalších možných řešení, jejichž analýza ukáže, že vysokou cenovou hladinu na českém trhu mobilních služeb nelze spojovat pouze s jedním faktorem. Cenová úroveň je ovlivněna především absencí většího počtu operátorů, což lze zčásti přičíst nedostatečným krokům regulátora trhu -- ČTÚ, především v oblasti terminačních poplatků a pronájmu licencí na provoz v mobilních sítích. Oba zmíněné kroky jsou také velice důležité pro budoucí vývoj trhu.