Název:
Podvádění středoškoláků při písemném zkoušení
Autoři:
Růžová, Alena Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2014
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Bakalářská práce se zabývá podváděním středoškoláků při písemném zkoušení ve škole. Teoretická část nabízí pohledy autorů zabývající se touto problematikou a jejich definice podvádění. Seznamuje s různými druhy a metodami podvádění. Popisuje nejčastější důvody opisování a zabývá se klady a zápory podvádění. Bližším cílem této práce je zaměření se na podvádění při písemných zkouškách. Metodou teoretické části je studium odborných literárních zdrojů, tvorba výpisků a jejich analýza, syntéza a srovnání. Cílem praktické části je zjistit pomocí dotazníkového šetření rozsáhlost tohoto problému. Šetření proběhne na středních školách, učilištích a gymnáziích. Získaná data budou vyhodnocena jednoduchými statistickými metodami. Porovnají velikost tohoto problému na daných školách. Srovnají míru podvádění u chlapců a dívek. Udají nejčastější důvody podvodu a formu opisování. Zaměří se také na odhalení a následné řešení podvodu. Zjištěné výsledky budou použity k doporučení pro pedagogickou praxi.The bachelor's thesis deals with cheating of students by written examining at secondary schools. The theoretical part offers various opinions of authors dealing with this issue and definitions of cheating. It concerning different kinds and methods of cheating. It describes the most frequent reasons for cribbing, it also deals with the advantages and disadvantages of cheating. The closer aim of this thesis is to focus on cheating during written exams. The method of theoretical part is the study of literary sources, note taking and their analysis, synthesis and comparison. The aim of the practical part is to find out through the questionnaire survey extensiveness of this issue. The investigation will take place at secondary schools, vocational schools and grammar schools. The obtained data will be evaluated by simple statistic methods. They will compare the extensiveness of this problem at given schools. They compare the extent of cheating among girls and boy. They will give the most frequent the reasons of deception and the form of cribbing. They will also focus on revealing and following solution of the deception. The observed results will be used as recommendations for pedagogical praxis.
Klíčová slova:
nečestné jednání; opisování; podvádění