Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 37,570 záznamů.  začátekpředchozí37561 - 37570  přejít na záznam: Hledání trvalo 1.84 vteřin. 

Relativní časy v českých a německých větách obsahových z konfrontačního hlediska
Koutová, Marta
Cílem této diplomové práce je pojednání o relativních časech ve vedlejších větách obsahových v češtině a v němčině a následné srovnání dané problematiky v obou jazycích. V první kapitole se budu zabývat relativními časy v češtině. Problematika relativních časů v češtině je z velké části zpracována v odborné literatuře, ať již se jedná o časopisecké studie (např. J. Bauer, 1965; J. Panevová, 1971; J. V. Bečka, 1975) či o části rozsáhlejších prací (např. Skladba spisovné češtiny, Mluvnice češtiny 3). V první kapitole své práce proto často čerpám z odborné literatury a ověřuji v ní i své vlastní poznatky. Všechny teoretické závěry demonstruji na příkladech ze současné české beletrie. Druhá kapitola je věnována relativním časům v němčině. Na rozdíl od češtiny v němčině existují tři způsoby (principy) užití relativních časů ve větách obsahových: princip 1 a 2 pro indikativ a princip 3, ve kterém se užívá tzv. konjunktivu nepřímé řeči. Tyto principy se plně uplatňují pouze ve větách obsahových závislých na větě řídící v minulém čase, proto se výklad týká ve většině případů těchto vět, i když to není explicitně uvedeno. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Začlenění žáka z menšiny ve škole
Pekárková, Simona ; Hadj - Moussová, Zuzana (vedoucí práce) ; Bittnerová, Dana (oponent)
Předmětem diplomové práce je problematika školní kariéry dětí v sociálně vyloučené lokalitě Masokombinát. V rámci této problematiky jsou analyzovány různé příčiny, které znesnadňují začlenění dětí z ghetta ve škole. V ohnisku pozornosti jsou především rodiny a děti v této lokalitě, se kterými se podařilo navázat dlouhodobý kontakt. Hlavními metodami práce jsou rozhovory s matkami rodin a pozorování v rodinách. Cílem tohoto výzkumu byl komplexnější vhled do problematiky tématu školy v jednotlivých rodinách a porovnání výsledků s obecně rozšířenými názory ve společnosti. V diskuzi a závěru práce jsou shrnuty jak společné postoje jednotlivých rodin ke školní kariéře dětí, tak je zde upozorněno na některá dilemata, která z rozhovorů s matkami rodin vyplývají. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Uplatnění absolventů středních škol na českém trhu práce
Portová, Lucie ; Čabanová, Bohumila (vedoucí práce) ; NÁHRADNÍ, OPONENT (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na kritické zhodnocení problematiky postavení absolventů středních škol na českém trhu práce. Postavení absolventů středních škol na českém trhu práce je v současné době stále velmi aktuálním tématem, jímž se zabývá mnoho institucí spojených s trhem práce, ale také se sférou vzdělávání. Práce je orientována především na zhodnocení některých oblastí, které se uplatnění absolventů středních škol na trhu práce bezprostředně dotýkají. Těmito oblastmi jsou především problematika potřeb, problémů a očekávání budoucích absolventů středních škol, tedy studentů středních škol, kteří ještě nedokončili školní docházku, ale chystají se na vstup na trh práce. Dále se práce zaměřila na zásadní problémy, očekávání a požadavky absolventů škol, kteří jsou vedeni v evidenci úřadů práce, školní docházku již tedy ukončili, ovšem dosud nenašli odpovídající zaměstnání a jsou tedy nezaměstnaní. Další zkoumanou oblastí je prezentování a kritické zhodnocení spolupráce vzdělávací sféry se sférou práce, na její současnou situaci a možný rozvoj, rozbor potřeb zaměstnavatelů, kritérií výběru zaměstnanců z řad absolventů škol, kteří nedisponují praktickými zkušenostmi. Jako prostředek pro možnost řešení problematiky nezaměstnanosti absolventů a jejich přípravy na uplatnění na trhu práce byly pak prezentovány...

Relativní časy v českých a německých větách obsahových z konfrontačního hlediska
Holmanová, Marta ; Podhajská, Eva (vedoucí práce) ; Vachková, Marie (oponent)
Cílem této diplomové práce je pojednání o relativních časech ve vedlejších větách obsahových v češtině a v němčině a následné srovnání dané problematiky v obou jazycích. V první kapitole se budu zabývat relativními časy v češtině. Problematika relativních časů v češtině je z velké části zpracována v odborné literatuře, ať již se jedná o časopisecké studie (např. J. Bauer, 1965; J. Panevová, 1971; J. V. Bečka, 1975) či o části rozsáhlejších prací (např. Skladba spisovné češtiny, Mluvnice češtiny 3). V první kapitole své práce proto často čerpám z odborné literatury a ověřuji v ní i své vlastní poznatky. Všechny teoretické závěry demonstruji na příkladech ze současné české beletrie. Druhá kapitola je věnována relativním časům v němčině. Na rozdíl od češtiny v němčině existují tři způsoby (principy) užití relativních časů ve větách obsahových: princip 1 a 2 pro indikativ a princip 3, ve kterém se užívá tzv. konjunktivu nepřímé řeči. Tyto principy se plně uplatňují pouze ve větách obsahových závislých na větě řídící v minulém čase, proto se výklad týká ve většině případů těchto vět, i když to není explicitně uvedeno. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Učební úlohy v učebnicích anglického jazyka
Dřímal, Daniel ; Kasíková, Hana (vedoucí práce) ; Valenta, Josef (oponent)
Tématem diplomové práce je problematika učebních úloh v učebnicích anglického jazyka. Těžiště práce spočívá v analýze učebnic z hlediska výskytu didaktických úloh. Tyto úlohy rozvíjejí dvě základní oblasti - jazyk samotný (gramatika, slovní zásoba, výslovnost) a jazykové dovednosti (mluvení, poslech, čtení, psaní). Důraz je kladen na to, jaký typ úloh se v učebnicích angličtiny vyskytuje a co konkrétně jednotlivé úlohy rozvíjejí, v čem žáka obohacují a co konkrétně se jimi učí. Práce rozebírá nejprve konkrétní oblast teoreticky a poté se přesouvá k samotným učebním úlohám. V poměrně rozsáhlé teoretické části spočívá hlavní část této práce - teoretická část podává detailní popis dané problematiky. Výzkumná část práce spočívá v obsahové analýze některých vybraných učebnic anglického jazyka z hlediska výskytu učebních úloh. Zaměřuje se na míru zastoupení úloh zaměřených na jazyk a jazykové dovednosti. Výsledky této práce pomohou rozšířit povědomí o didaktickém obsahu učebnic angličtiny a přispět do diskuse o této problematice. Teoretická část zase může sloužit učitelům-praktikům k rozšíření jejich povědomí o výuce angličtiny, což může mít zásadní dopad na charakter výuky angličtiny v jejich třídách.

Rychlé přistoupení ke společné evropské měně: riziko či přínos, ilustrováno na případu pobaltských států
Tenglerová, Lenka ; Dlouhý, Vladimír (vedoucí práce) ; Mach, Petr (oponent)
Cílem této práce je analýza příliš rychlého připojení se ke společné evropské měně, který je ilustrován na příkladu pobaltských států: Lotyšska, Litvy a Estonska. Tyto státy nyní bojují s vysokou mírou inflace a deficitem běžného účtu. Pro uvedení do problematiky je zde nastíněn historický vývoj Evropského měnového systému a proces zapojení států do mechanismu směnných kurzů (ERM). Dále je věnována pozornost výhodám a nevýhodám volně plovoucích a fixních kurzů měn a jejich dopad na nástroje hospodářské politiky. Následuje seznámení s ekonomickou situací Pobaltí a možným vztahem deficitu běžného účtu a inflace se zafixováním kurzu. Na závěr je problematika dána do souvislosti s Českou republikou.

Dotace z veřejných rozpočtů na poskytování veřejně prospěšných služeb - teorie a praxe v ČR nebo v zahraničí
Hanková, Jaroslava ; Slintáková, Barbora (vedoucí práce) ; Kubík, Rudolf (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou odpadového hospodaření s komunálním odpadem ve městě Dačice, analyzuje náklady a výnosy související provozováním systému odpadového hospodaření. První kapitola seznamuje s výchozími ekonomickými teoriemi, na ní pak navazuje kapitola věnovaná nástrojům používaných v dané oblasti problematiky. Samostatnou kapitolu tvoří popis pozice jednotlivých orgánů státní správy v oblasti komunálních odpadů. Popisovaná problematika vychází ze současné právní úpravy. V práci jsou uvedeny nejdůležitější body legislativy vztahující se k nakládání s odpady. Praktická část práce analyzuje fungování systému odpadového hospodaření a nakládání s komunálními odpady, jejíž součástí je i analýza příjmů a výdajů, na jejímž základě je sestaveno hodnocení a doporučení, jenž může vést k optimalizaci současného stavu.

Přesunutí informačního systému do Cloudu
Dušek, Martin ; Šebesta, Michal (vedoucí práce) ; Osif, Michal (oponent)
Diplomová práce se zabývá tématem Přesunutí informačního systému do cloudu. V práci je nejprve popsána problematika teoreticky. Je definován a charakterizován cloud computing jako současný hlavní trend v realizaci informačních technologií. Dále jsou popsány jednotlivé subjekty a modely vystupující v cloud computingu, jeho stručná historie, související technologie ze kterých vychází nebo které cloud computing rozšiřují, problematika klienta a referenční model. Rovněž je provedena analýza současného stavu nabízených cloudových služeb, porovnána open source a proprietární řešení a byl realizován vhled do problematiky připravované Národní strategie cloud computingu Na případové studii přesunutí e-mailového systému do hostovaného privátního cloudu je demonstrována komplexnost celého procesu a to v robustním prostředí instituce státní správy. Na základě teoretických poznatků a případové studie je v poslední kapitole navržen model, který by mohl v obecné rovině napomoci při rozhodování, zda v institucích státní správy migrovat informační systémy do cloud computingu, což je v souladu i s připravovanou národní strategií.

Úroveň znalostí z problematiky výživy žáků 2. stupně ZŠ ve vztahu k jejich každodenní výživě.
KOPUNCOVÁ, Hana
Tato bakalářská práce: Úroveň znalostí z problematiky výživy žáků 2. stupně ZŠ ve vztahu k jejich každodenní výživě charakterizuje v teoretické části pojmy týkající se výživy. Jednotlivé kapitoly pak rozebírají základní složky a význam správné výživy pro zdraví dětí a mládeže. Zmiňuji se o doporučených denních dávkách, stravovacím režimu, alternativních způsobech stravování a zároveň i o chybách ve výživě a jejich dopadech ve formě nadváhy či jiných onemocnění. Zahrnuta je zde i problematika výchovy ke zdraví v rámcově vzdělávacím programu. Praktická část se zabývá výsledky kvantitativního výzkumu, který byl realizován v podobě dotazníkového šetření a jeho cílem bylo zjistit vztah žáků k jejich každodenní výživě a prověřit znalosti o dané problematice. Výzkum je zaměřen na žáky 9. tříd ve věku 14. 16. let v oblasti Znojemska.

Systém hodnocení zaměstnanců ve vybrané organizaci
Bažantová, Anna ; Pánek, Pavel (vedoucí práce) ; Lukáš, Lukáš (oponent)
Diplomová práce se zabývá systémem hodnocení pracovníků ve vybrané organizaci XY. Hlavním cílem je zhodnotit současně nastavený systém hodnocení a v případě zjištěných nedostatků doporučit vhodná řešení a nápravná opatření. Celá práce se skládá ze dvou částí, teoretické a praktické. Teoretická část je zpracována na základě prostudovaných sekundárních zdrojů. V této části je uvedena především problematika řízení pracovního výkonu a systém hodnocení pracovníků. Praktická část je zaměřena na systém hodnocení v konkrétní organizaci XY. V úvodu praktické části je představena společnost a následně popsán současný systém hodnocení. Informace, které jsou v práci uvedeny, jsou získány z nastudovaných interních dokumentů společnosti. Pro získání dat byl použit kvantitativní a kvalitativní výzkum, prostřednictvím dotazníkového šetření. V závěru práce je uvedeno zhodnocení problematiky hodnocení zaměstnanců a doporučená řešení, která mohou vést ke zlepšení současného způsobu hodnocení zaměstnanců.