Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 45 záznamů.  začátekpředchozí36 - 45  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Pomoc dětem přistěhovalců v jejich náročné životní situaci
Kyselová, Veronika ; Pelikán, Jiří (vedoucí práce) ; Janebová, Eva (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na problematiku pomoci dětem přistěhovalců při jejich integraci do vzdělávacích systémů a vůbec do života v nové vlasti. Cílem práce je v teoretické a praktické rovině propojit otázku pomoci dětem přistěhovalců v jejich náročné životní situaci. Teoretická část zahrnuje teoretický výklad pojmu náročná životní situace ve vztahu k dětem přistěhovalců jakožto cílové skupině a jejich roli v budoucnosti v nové vlasti. Rozebírá problematiku migrace obyvatelstva, vznik národnostních menšin a vliv těchto situací na život dětí přistěhovalců. Práce zdůrazňuje potřebu co nejrychlejší výuky jazyka nové vlasti a seznamuje s programy České republiky a ostatních evropských států v oblasti vzdělávání dětí přistěhovalců. Empirická část se skládá z výpovědí dětí přistěhovalců získaných terénním výzkumem a dotazováním formou dotazníku. Praktickým výstupem práce je použití výsledků při tvorbě projektu zaměřených na pomoc dětem přistěhovalců.
Hate speech v české právní teorii a mediální praxi
Moravová, Veronika ; Křeček, Jan (vedoucí práce) ; Štechová, Markéta (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá tématem hate speech ve vztahu ke svobodě projevu. V první části jsem se zabývala legislativní úpravou svobody projevu a hate speech v našem právním řádu. Značný prostor jsem věnovala mezinárodním smlouvám týkajících se této problematiky, jež jsou dle Ústavy součástí právního řádu České republiky a z nichž vnitrostátní úprava do značné míry vychází. Existují dva odlišné přístupy ke svobodě projevu - americký a evropský. První se blíží absolutnímu pojetí svobody projevu, pod jejíž ochranu spadá i hate speech. Druhý hate speech z této ochrany vyjímá. Nejtypičtějšími zástupci těchto dvou přístupů jsou USA a Německo, proto jsem věnovala pozornost i právní úpravě těchto dvou zemí. Protože je toto téma nesmírně široké, vybrala jsem pro praktickou část několik případů, jež jsou určitým způsobem hraniční. Za pomoci těchto extrémů jsem se pokusila o vymezení prostoru svobody projevu. V prvních dvou podkapitolách jsem se pokusila o mediální reflexi dvou kontroverzních kauz, a to vydání knihy Mein Kampf a návštěvy Davida Dukea na stránkách Lidových novin, deníku Právo a Mladé fronty DNES. Další podkapitola je věnována internetu - médiu, které přesahuje území států, a tudíž zde logicky dochází ke střetu výše zmíněných rozdílných pojetí svobody projevu. Snažila jsem se shrnout...
Multikulturní aspekty v práci učitele
Sedláčková, Magdaléna ; Tvrzová, Ivana (vedoucí práce) ; Burešová, Karolína (oponent)
a klíčová slova Anotace v českém jazyce Tato bakalářská práce se zabývá multikulturními aspekty v práci učitele. Dále v přehledu uvádí některé historické souvislosti, které se vztahují k oblasti vzdělávání menšin v České republice před rokem 1989 a popisuje současnou situaci v oblasti multikulturní výchovy u nás. Zkoumá jak má být vybaven učitel k řešení situací souvisejících s multikulturní výchovou a jaké vyučovací metody učitel využívá k aktivizaci žáků. V praktické části předkládá ukázky možné realizace několika vyučovacích hodin, ve kterých učitelé pracují v oblasti průřezového tématu multikulturní výchovy. Rovněž obsahuje v přehledu několik kazuistik z praxe. Práce by měla přispět k větší diskusi o tématu. Klíčová slova v českém jazyce Multikulturní výchova, multikulturalizmus, etnicita, rasismus, asimilace, menšiny, rasy, xenofobie, kultura, globalizace, segregace, osobnost, osobnost učitele, kompetence, interkulturní kompetence, diverzita, transkuluturní přístup, kulturně - standardní přístup, identita, interkulturní psychologie, interkulturní senzitivita, integrace, aktivizující metody ve vyučování, učení.
Diskriminace v multikulturní společnosti jako pedagogický problém
Střelková, Simona ; Kasíková, Hana (vedoucí práce) ; Tvrzová, Ivana (oponent)
Tato bakalářská práce je zaměřena na problém s diskriminací ve školství a celkově v ČR. V teoretické části jsou vysvětleny hlavní pojmy diskriminace, rasismus a xenofobie. Dále obsahuje základní právní předpisy s diskriminační tématikou. Následně se věnuje popisu multikulturní společnosti, na níž navazuje multikulturní výchova, která napomáhá dětem lépe pochopit a tolerovat menšiny v ČR. Praktická část je zpracována na základě dotazníku určeného pro tři typy škol (venkovská, městská, velkoměstská) a zjišťuje orientaci žáků vybraných škol v cizinecké problematice a také mapuje jejich názory, postoje a zkušenosti s minoritami. Klíčová slova: diskriminace, rasismus, rasové násilí, národnostní menšina, xenofobie, multikulturní výchova, multikulturní společnost, lidská práva
Primární prevence rasismu a xenofobie s využitím multikulturní výchovy na základní škole
Kejmarová, Marie ; Mottlová, Jana (vedoucí práce) ; Valešová Malecová, Barbara (oponent)
ANOTACE: Diplomová práce zkoumá multikulturní výchovu a její uplatnění při realizaci primární prevence rasismu a xenofobie na základní škole. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Cílem teoretické části je vymezení základních teoretických východisek primární prevence, multikulturní výchovy, forem a metod, prostřednictvím kterých můžeme primární prevenci a multikulturní výchovu realizovat na základní škole. V praktické části je předkládán návrh projektu multikulturní výchovy, který má vést žáky k postojům odmítajícím xenofobii a rasismus.
Příčiny genocidy ve Rwandě: Psychologické aspekty
Burešová, Jana ; Zemanová, Štěpánka (vedoucí práce) ; Peterková, Jana (oponent)
Diskriminace etnických skupin má ve Rwandě hluboké kořeny. Po mnoho desítek let byli Tutsiové označováni za ty, jejichž úkolem je zemi řídit, a s Hutuy bylo jednáno jako s těmi, co se jim musí podřídit. Léta se stupňující nenávist Hutuů vyústila v převrat v roce 1959 a následné perzekuce Tutsiů. Skrytá zášť však přetrvávala. Záminkou pro její obnovení se stal vpád RPF do země na počátku devadesátých let, jenž rovněž představoval jeden z hlavních předpokladů nejrychlejší genocidy v dějinách. Cílem této práce je identifikovat aktéry, kteří měli na tehdejší události přímo či nepřímo vliv, vymezit jejich motivy, zhodnotit důsledky jejich rozhodnutí a na základě toho je rozřadit mezi pachatele, bystandry a zachránce. Záměrem identifikace psychologických aspektů hutuských pachatelů je především analýza procesu rozlišování na skupiny My a Oni, s jeho typickými znaky a důsledky, a dehumanizačních praktik s důrazem zejména na její jazykové formy. V souvislosti s tím tato práce poukazuje na klíčový význam rwandských médií nenávisti, která do značné míry determinovala propagandu zaměřenou proti Tutsiům.
Integrace vietnamské komunity v Českých Budějovicích
KÁPLOVÁ, Dana
Cílem bakalářské práce bylo zmapovat prostřednictvím kvalitativního výzkumu zkušenosti s integrací do společnosti u vybrané skupiny vietnamských obyvatel Českých Budějovic, a zjistit, zda se v Českých Budějovicích setkali s nějakou formou rasismu, diskriminace nebo xenofobie. Teoretická část předkládá a popisuje situaci vietnamské komunity v České republice. Obecně seznamuje s problémy vietnamské komunity ve většinové společnosti. Praktická část je zaměřena na jednotlivce příslušné vietnamské komunity v Českých Budějovicích. Výzkum je proveden pomocí kvalitativní výzkumné strategie a při rozhovorech je použita technika fenomenologického rozhovoru s respondenty výběrového souboru. Cílem bylo zjistit, s jakými problémy se setkávají příslušníci vietnamské komunity v procesu integrace do majoritní společnosti v Českých Budějovicích. Předpokládané využití v praxi je vytvoření informačního dokumentu o tomto tématu pro potřeby sociální práce s komunitou ve městě.
Multikulturní vyučování
PRÜHEROVÁ, Jana
Ve své bakalářské práci popisuji jaké uplatnění nachází multikulturní výuka a výchova v podmínkách českého školství. Práce je rozdělena na dvě části. V první, teoretické části, je vymezen pojem multikulturní výchova a zmíněn samotný původ vzniku multikulturní výchovy. Dále je tato část věnována charakteristice obsahové stránky multikulturní výchovy a samotné realizaci multikulturní výchovy ve školních vzdělávacích programech. Druhá, praktická část, porovnává postoje a znalosti dvou skupin žáků. První skupina měla jiné postoje a menší znalosti než druhá, která absolvovala projektové vyučování.
Informovanost učitelů základních škol o možnostech multikulturní výchovy jako součást integrace
MATLASOVÁ, Kateřina
Smyslem této práce je jeden z možných pohledů k přístupu české pedagogické veřejnosti k multikulturní výchově. Změny v české společnosti po roce 1989 vedly nejen ke změnám politickým, ale převážně společenským. Otevřeně se začalo mluvit o kultuře a životě národnostních menšin žijících na území České republiky. Jedním z hlavních prvků budoucí změny je multikulturní výchova na základních školách. Změnu v novém vnímání již přináší nový školský zákon, který obsahuje rámcový vzdělávací program, v nimž je zahrnuta i multikulturní výchova. Výzkumem bylo zjištěno, že povědomí o multikulturní výchově chybí, a to jak mezi učiteli, kteří nejsou příliš nadšeni jakoukoli změnou, tak i u učitelů budoucích, tj. současných studentů pedagogických fakult, neboť ani vysoké školy je k tomuto řešení nevedou.
Interkulturní výchova a její využití ve volném čase dětí a mládeže
TYKVARTOVÁ, Oľga
Práce se zabývá vymezením interkulturní výchovy a základních pojmů, které jsou v rámci její teorie často užívány a způsoby její aplikace v rámci školního a mimoškolního vzdělávání. Mapuje aktuální situaci v oblasti interkulturního vzdělávání v Evropě a České republice. Vyústěním práce je nástin aplikace interkulturní výchovy do volnočasové sféry současné mládeže.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 45 záznamů.   začátekpředchozí36 - 45  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.