Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 46 záznamů.  začátekpředchozí36 - 45další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Užívání nových médií z rituálového hlediska se zaměřením na sociální sítě
Faustová, Markéta ; Wolák, Radim (vedoucí práce) ; Pavlíčková, Tereza (oponent)
Cílem bakalářské práce "Užívání nových médií z rituálového hlediska se zaměřením na sociální sítě" je ukázat, jak se v chování uživatelů sociálních sítí projevují prvky rituální komunikace. Text je rozdělen do pěti kapitol, které dále zahrnují úzce zaměřené podkapitoly. Po krátkém úvodu následuje kapitola věnující pozornost otázce nových médií, jejich podstatě, jejich popularitě a okolnostem jejich nástupu. Druhá kapitola pojednává o rituálu a jeho různých významech a o rituálové komunikaci. Tématem třetí kapitoly jsou sociální sítě, které představují typického zástupce komunikačních cest v oblasti nových médií. Práce se blíže věnuje třem velkým sociálním sítím, jejichž popularita v současné době je největší., a to sociální síti Twitter, Facebook, LinkedIn a Spolužáci.cz. Kapitolu čtvrtou tvoří především shrnutí výsledků kvalitativního výzkumu, který byl pro účely této práce realizován a který má demonstrovat, zda a jakým způsobem se rituálnost komunikace u uživatelů popsaných sociálních sítí projevuje. V popředí kapitoly je podstata výzkumu a jeho průběh charakterizován. V rámci výzkumu proběhlo deset hloubkových rozhovorů s náhodně vybranými uživateli některé ze čtyř výše zmíněných sociálních sítí a dvě deníčková šetření u dvou aktivních uživatelů zaměřená na zvládání abstinence. Závěrečná...
Efektivita metod terénní výuky geografie
Uvízlová, Lenka ; Řezníčková, Dana (vedoucí práce) ; Hanus, Martin (oponent)
Předkládaná bakalářská práce vznikla se záměrem přispět k objasnění otázky "Jak zvýšit efektivitu metod terénní výuky?". Na základě tohoto hlavního cíle byl vytvořen kvalitativní dotazník pro řízené rozhovory s učiteli zeměpisu na gymnáziích a realizováno pilotní šetření. Koncepčně je práce rozložena do dvou částí: teoretická a metodologicko-empirická: Teoretická část je dále rozdělena na tři celky. První přináší obsahové přiblížení hlavních pojmů souvisejících s terénní výukou geografie. Předkládá varianty výuky v terénu a seznamuje čtenáře s významem a přínosy této formy výuky pro studenty. Druhý celek se zabývá pojmem efektivita výuky a předkládá její možná homonyma i synonyma. Pomocí schématu efektivity a hladin vzdělávání poukazuje na dílčí aspekty, které ji ovlivňují. Třetí celek předkládá rozbor literatury. Metodologicko-empirická je věnována přiblížení metodologie výzkumu práce a zjištěným datům. Obsahuje zdůvodnění výběru použitých metod, seznámení s kvalitativním výzkumem a řízeným rozhovorem, představení zkoumaného vzorku a popis a analýzu zjištěných dat. Na závěr diskutuje o vhodnosti použití dotazníku pro hloubkový výzkum a o případném jiném využití této práce.
Měření školní kázně z pohledu žáků a učitelů 2. stupně základních škol s použitím metody ukotvujících vinět
Vaňkátová, Eva ; Voňková, Hana (vedoucí práce) ; Bendl, Stanislav (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na výzkum kázně/nekázně za použití metody ukotvujících vinět. Pro konstrukci vinět zde byly poprvé použity analyzované výstupy z focus group a podklady z hloubkových rozhovorů. Teoretická část seznamuje čtenáře s multidimenzionálním pojetím kázně/nekázně, dále s domácími i zahraničními výzkumy zabývajícími se kázní a přehledem možných výzkumných metod, které mohou být pro výzkumy kázně použity. Praktická část je věnována prezentaci výsledků vlastního výzkumu, které vedly k sestrojení nového dotazníku. Tento dotazník se věnuje měření školní kázně během výuky a pro toto měření využívá ukotvující viněty. Ty byly sestaveny na základě výstupů z focus group a hloubkových rozhovorů, tedy z výstupů výzkumu mezi samotnými žáky 8. a 9. ročníků základních škol a jejich učiteli. Tento dotazník bude v rámci disertační práce autorky a jejího doktorského studia nadále standardizován a upravován do finální podoby. Nicméně i tak se ukazuje, že metoda ukotvujících vinět získává své pevné místo v pedagogických výzkumech, které jsou zaměřeny na sebehodnocení a vlastní vnímání jedince různých projevů chování. KLÍČOVÁ SLOVA kázeň/nekázeň, metoda ukotvujících vinět, focus group, hloubkové rozhovory, sebehodnocení
Marketingový výzkum značek v obchodních řetězcích
Matysíková, Ivana ; Tomášková, Eva (oponent) ; Šimberová, Iveta (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zaměřuje na marketingový výzkum značek v obchodních řetězcích. V teoretické části je popsán průběh jednotlivých částí marketingového výzkumu a také tematika hodnoty značky, která je potřebná pro pochopení zkoumaného problému. Praktická část se pak zaměřuje na popis obchodních řetězců a konkrétní vyhodnocení celého výzkumu. Součástí je pak i doporučení pro soukromníky.
Vliv institucionálního nastavení na současnou tvorbu environmentálních strategií ve městech ČR
Dubová, Lenka ; Vojáček, Ondřej (vedoucí práce) ; Matula, Miloš (oponent)
Města hrají důležitou roli z hlediska možných rizik a dopadů změny klimatu. Po celém světě se zvyšují zkušenosti s adaptací ve veřejném i soukromém sektoru. Tato diplomová práce hodnotí dosavadní tvorbu adaptačních strategií ve městech České republiky za využití institucionální analýzy dle IAD framework. Cílem práce je identifikovat nejčastější překážky v procesu tvorby adaptačních strategií a navrhnout možná řešení. Metodou sběru dat jsou hloubkové rozhovory s klíčovými aktéry ve městech Plzni, Praze a Brně. Mezi identifikované překážky patří nedostatek politické podpory, odlišná úroveň zkušeností s přípravou koncepčních dokumentů a problém s finančními prostředky na realizaci adaptačních opatření. Mezi navržená řešení patří prohloubit spolupráci mezi samosprávou a neziskovým sektorem a mezi úředníky a volenými zástupci ve městě se zaměřením na lepší výměnu informací. Lze doporučit i koncepční identifikaci a popsání problémů ve městě, což může pomoci čerpat dotace například z programu LIFE na realizaci adaptačních opatření.
Marketing fashion brands with a focus on ZARA
Droščáková, Jana ; Tahal, Radek (vedoucí práce) ; Mráz, Otakar (oponent)
Diplomová práce pojednává o specifikách módního průmyslu a marketingu oděvních značek, přičemž svou pozornost soustřeďuje zejména na španělskou značku Zara. Účelem práce je nabídnout čtenáři přehled marketingových metod a nástrojů, které využívají módní značky k oslovování, získávání a udržování svých zákazníků a specifikovat, jaké konkrétní formy marketingové komunikace využívá světově úspěšná Zara. Hlavním cílem práce je odhalit zda a jak tuto komunikaci vnímají čeští spotřebitelé, jak vnímají samotnou značku a následně poskytnout návrhy k zlepšení jejího stávajícího image. První část práce přináší přehled dostupných teoretických poznatků z oblasti módního průmyslu a marketingu, a popisuje a charakterizuje marketingovou komunikaci značky Zara. Druhá část sestává z vlastního výzkumu, kterým jsem se snažila přiblížit činnost a působení značky v českém prostředí, poodhalit marketingové cíle Zary v ČR a především zjistit jak tato značka skutečně působí na české spotřebitele a zda její představa o vlastním positioningu koresponduje s výsledky spotřebitelského výzkumu.
Faktory ovlivňující výběr e-shopu při realizaci nákupu
Lovas, Jan ; Kubálková, Markéta (vedoucí práce) ; Topolová, Ivana (oponent)
První kapitola práce se zabývá základními vlastnostmi internetu, dále klady a zápory internetového nakupování a sběru dat. Ve druhé kapitole je popsán rozhodovací proces spotřebitele spolu s možnostmi komunikace s ním a rozdíly mezi zákazníky kamenných a internetových obchodů. Ve třetí kapitole jsou uvedeny použité metody výzkumu a vyhodnocení výsledků. Čtvrtá kapitola popisuje vybrané vyhledávací portály, které zákazníkům pomáhají s výběrem obchodu. Poslední kapitola je věnována výsledkům kvantitativního a kvalitativního výzkumu spolu s doporučením prvků, které by měl internetový obchod obsahovat.
Pracovní spokojenost au-pair
Tomíšková, Tereza ; Kašparová, Eva (vedoucí práce) ; Surynek, Alois (oponent)
Diplomová práce pojednává o pracovní spokojenosti zaměřené na práci au-pair. Cílem této práce je analyzovat spokojenost dívek (nebo chlapců) vyjíždějící do zahraničí jako au-pair. Práce obsahuje teoretický výklad dané problematiky nájemné práce v domácnosti od vysvětlení základních pojmů, přes nastínění vybraných faktorů nejvíce ovlivňujících spokojenost au-pair. Na to navazuje praktická část s představením různých typů au-pair pobytů včetně práv a povinností a samotné vyhodnocení výsledků výzkumu. Výzkum byl prováděn formou hloubkového rozhovoru a jeho cílem bylo odpovědět na předem stanovené výzkumné otázky. Na základě výsledků pak byly zdůrazněny nejproblematičtější oblasti a navržena konkrétní opatření, která by mohla vést ke zvýšení pracovní spokojenosti au-pair.
Prohloubení teorie 'Brand Engagement in Self-Concept' prostřednictvím kvalitativního výzkumu
Šenková, Simona ; Karlíček, Miroslav (vedoucí práce) ; Machek, Martin (oponent)
Diplomová práce "Prohloubení teorie 'Brand Engagement in Self-Concept' prostřednictvím kvalitativního výzkumu" vysvětluje vztah zákazníka se značkou pohledem nové teorie, která rozšiřuje stávající znalosti zapojování značek do lidského sebepojetí. Cílem práce je vytvoření profilů představitelů, rozlišených dle teorie BESC na nízkou a vysokou úroveň, pomocí individuálních hloubkových rozhovorů. Teoretická část definuje postupně identitu značky, sebepojetí a jejich vzájemné spojení. Na tyto kapitoly navazují popisy kvantitativních studií, které shrnují základní poznatky o teorii BESC. Praktická část analyzuje hloubkové rozhovory, charakterizuje jednotlivě obě skupiny a posléze je porovnává mezi sebou. Závěr práce srovnává výstupy kvantitativního výzkumu s výzkumem kvalitativním, a současně formuluje výše zmíněné profily doplněné o manažerská doporučení pro využití teorie BESC v reálné marketingové praxi.
Sladění podnikání a rodinného života u žen podnikatelek
Špidlová, Barbora ; Lukeš, Martin (vedoucí práce) ; Pauknerová, Daniela (oponent)
Cílem této bakalářské práce je nalézt klíčové faktory, díky kterým jsou úspěšné ženy podnikatelky schopny skloubit svůj rodinný život s pracovním. Teoretická část osvětluje téma podnikání, předpoklady úspěchu v podnikání, dále jak je nahlíženo na postavení ženy v současné společnosti, jaká je situace podnikání žen v ČR a jaká jsou specifika podnikání žen. V praktické části dochází k analyzování odpovědí žen podnikatelek, které jsou získány pomocí hloubkových rozhovorů a dotazníkového šetření. Na základě těchto odpovědí jsou pak stanovena doporučení, jež by měla začínajícím podnikatelkám pomoct k dosažení sladění jejich rodinného života s pracovním. Mezi doporučení, která vyplynula z provedeného primárního šetření, patří mít oporu v partnerovi či v rodině, umět plánovat, vybírat si správné zaměstnance, poučit se z chyb ostatních a zabavit své děti. Dále najít si čas pro sebe, své děti a partnera.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 46 záznamů.   začátekpředchozí36 - 45další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.