Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 45 záznamů.  začátekpředchozí36 - 45  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Lidová píseň v pedagogice předškolního věku
Cuřínová, Magdalena ; Nedělka, Michal (vedoucí práce) ; Hurníková, Kateřina (oponent)
Diplomová práce se zabývá praktickými možnostmi využití lidové písně nejen k rozvoji dětských hudebních dovedností, ale i jejím vlivem na celkový rozvoj osobnosti předškolních dětí. Teoretická část obsahuje stručný vývoj lidové písně, zastoupení lidové písně v Rámcovém programu pro předškolní vzdělávání, dále popisuje jednotlivé hudební činnosti při práci s písní a krátce je věnována osobnosti předškolního pedagoga. Praktická část je zaměřena na využití lidové písně v praxi s předškolními dětmi. Na souboru písní ukazuje, jak lze prostřednictvím hudebních činností rozvíjet osobnost dítěte. Písně obsahují praktické náměty, které jsou v konkrétní mateřské škole realizovány. Následně jsou zaznamenány reakce dětí na uváděnou nabídku činností. Klíčová slova instrumentální činnosti, lidová píseň, pěvecké činnosti, pohybové činnosti, poslechové činnosti, předškolní věk
Komplexní evaluace soukromého předškolního zařízení s akreditací MŠMT
Vodová, Veronika ; Šimek, Dušan (vedoucí práce) ; Šafránková, Jana Marie (oponent)
Tato práce se zabývá komplexní evaluací soukromé mateřské školy zařazené do rejstříku školských právnických osob. Hlavním výzkumným problémem jevymezení předškolního zařízení s akreditací Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy (dále jen MŠMT) v oblasti vzdělávání na základě jeho komplexní evaluace. Cílem práce je kompletně zanalyzovat vybranou předškolní instituci s akreditací MŠMT a následně ji vymezit v oblasti vzdělávání s ohledem na výzkumné předpoklady založené na zákonech, vyhláškách, školských vládních dokumentech a na dokumentech vybrané instituce. Objektem této práce bude soukromá mateřská škola s akreditací MŠMT a předmětem bude evaluace jejího fungování, tedy evaluace organizace, kontroly, personálního zajištění, obsahu a formy vzdělávání, edukačního prostředí a spokojenosti zaměstnanců školy. Analyzovat budeme v práci i prostředky a postupy, kterých musí být dosaženo, aby daná organizace akreditaci získala. Následně na základě dotazníku zjistíme, jak zaměstnancům organizace vyhovuje tento systém působení nebo se vůči němu v určitých oblastech vymezují. Z důvodu objektivního a komplexního pohledu využijeme následné SWOT analýzy, díky které bude stanovena strategie organizace. Závěrem této práce se budeme snažit postihnout fungování soukromé mateřské školy s akreditací MŠMT z...
Mediální výuka na českých školách: Postoje vedení škol k rozvoji mediální gramotnosti
Stoszková, Šárka ; Bárta, Karel (vedoucí práce) ; Tureckiová, Michaela (oponent)
Diplomová práce "Mediální výuka na českých školách: postoje vedení škol k rozvoji mediální gramotnosti" zpracovává téma analýzy současného stavu v oblasti vzdělávání žáků na základních školách a gymnáziích v novém tématu mediální výchova, zjišťuje, jakým způsobem se tak děje, jaké jsou postupy ředitelů škol - tedy zjišťuje, jak a kde se tento obor ve školách zavádí, jaké výsledky ředitelé škol dosahují a jak by přínos předmětu hodnotili. Hlavním cílem práce je zmapování současného stavu v Praze a okolí a nalezení východisek pro všechny, kteří se o téma zajímají, a rovněž vymezení postojů ředitelů škol vůči zavádění nových témat do školních vzdělávacích programů. KLÍČOVÁ SLOVA: Média; mediální komunikace; mediální výchova; mediální gramotnost; rámcový vzdělávací program; ředitel školy
Školní vzdělávací programy uměleckých souborů
Hofmannová, Kateřina ; Šubrová, Anežka (vedoucí práce) ; Valenta, Josef (oponent)
Hlavním cílem předkládané bakalářské práce je zachytit změny v odborné přípravě výtvarně nadaných žáků ve studijním oboru Užitá malba. V teoretické části je zachycena analýza vzdělávacích cílů národních a mezinárodních dokumentů v kontextu celoživotního vzdělávání, rámcových vzdělávacích programů pro obor užitá malba a jeho vazeb k rámcovým vzdělávacím programům základní školy a základní umělecké školy. V metodické části je v hlavních charakteristikách popsán školní vzdělávací program realizovaný na Střední uměleckoprůmyslové škole sklářské Valašské Meziříčí, kde pracuji. Obsahuje návrhy základních učebních dokumentů, výběr témat a časových dotací pro profilové předměty Praktická cvičení a Technologie, uvádím také příklady realizovaných výukových vzdělávacích aktivit s důrazem na integrování obsahu společenskovědního základu s prvky přírodovědně-technického základu. Cílem metodické části je prezentovat, jak byly v mé pedagogické praxi využity teoretické znalosti, metody, formy a postupy vzdělávání, se zřetelem na oblast motivování a hodnocení žáků.
Kurikulum střední školy a Vzdělávání pro zdraví
Jiráková, Martina ; Kasíková, Hana (vedoucí práce) ; Pelikán, Jiří (oponent)
Diplomová práce Kurikulum střední školy a Vzdělávání pro zdraví se zabývá vzdělávací oblastí Vzdělávání pro zdraví na středních školách. Pojednává o kurikulu obecně, dále o tom, jak je vzdělávací oblast Vzdělávání pro zdraví zakotvena v Rámcovém vzdělávacím programu pro střední odborné vzdělávání (RVP) a ve Školním vzdělávacím programu pro střední školu (ŠVP) a jak je zakotvena oblast Člověk a zdraví v RVP a v ŠVP pro základní vzdělávání. Cílem práce je vystihnout obsah a důležitost vzdělávací oblasti Vzdělávání pro zdraví. Výzkum se zaměřuje na reálný obsah Vzdělávání pro zdraví na středních školách a také na to, jak nahlížejí na obsah a důležitost této vzdělávací oblasti žáci a učitelé. Dalším cílem výzkumu je porovnat, jak je tato oblast zakotvena v RVP pro střední odborné vzdělávání a v ŠVP pro střední školu oproti základní škole.
Stolování v mateřských školách
LENCOVÁ, Martina
Cílem bakalářské práce je zjistit, jak mateřské školy řeší stolování dětí, jaká je jeho organizace v různých mateřských školách a jak přispívá k plnění cílů předškolního vzdělávání. Obsahem teoretické části je charakteristika cílů předškolního vzdělávání, jak je vymezuje Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání, vzdělávací strategie v mateřské škole, možnosti stravování a stolování pro plnění vzdělávacích cílů, legislativní podmínky pro stravování a stolování v mateřské škole, etiketa stolování a vedení předškolních dětí k ní a rozvíjení dovedností a návyků potřebných pro stravování a stolování. Praktická část obsahuje analýzu, jak mateřské školy řeší stolování a k jakým návykům jsou děti vedeny.
Analýza finanční gramotnosti studentů středních škol
Houžvicová, Aneta ; Radová, Jarmila (vedoucí práce) ; Rajl, Jiří (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na analýzu finanční gramotnosti u studentů středních škol. V úvodních kapitolách jsou nejprve definovány pojmy nezbytné ke zpracování daného tématu, je zde zkoumán význam finanční gramotnosti a ochrany spotřebitele (v kontextu s tématem finanční gramotnosti). Další část práce se zabývá otázkou začlenění výuky o financích do vzdělávacích programů závazných pro tvorbu výukových osnov na úrovni základního a středního vzdělávání. Stěžejní částí práce je vlastní průzkum finanční gramotnosti mezi studenty středních škol formou dotazníku a srovnání úrovně finanční gramotnosti mezi zúčastněnými školami.
Analýza geocachingu v ORP Most a její využití ve výuce zeměpisu
POLÍVKOVÁ, Kateřina
Bakalářská práce se zabývá analýzou geocachingu na území ORP Most a její aplikací do výuky zeměpisu v návaznosti na Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání, s konkrétním zaměřením na 2. stupeň ZŠ. Hlavním cílem práce je na základě vyučovacího obsahu RVP pro výuku zeměpisu na 2.stupni ZŠ vybrat z provedené analýzy v ORP Most ty keše, které se tematicky dají zařadit do konkrétního vzdělávacího obsahu předmětu zeměpis v rámci RVP a tím být aplikovány a využity ve výuce.
Digitální bezpečnost ve školních vzdělávacích programech základních a středních škol
KOVÁŘ, David
Obsah bakalářské práce se zabývá problematikou výuky digitální bezpečnosti s důrazem na obsah a rozsah. Samotná problematika digitální bezpečnosti je rozsáhlá a proto bylo toto spektrum informací vymezeno na vybrané oblasti výuky zálohování dat, používání softwarových bezpečnostních prvků, bezpečného chování na internetu včetně správy bezpečnostních hesel a problematiku autorského zákona. V teoretické části se bakalářská práce opírá o analýzu školních vzdělávacích programů vybraných škol. Dále práce zahrnuje analýzu českých kurikulárních dokumentů vzhledem k dané problematice a zpracovává potřebné spektrum informací a dat věnující se vybraným okruhům digitální bezpečnosti. Hlavním cílem bakalářské práce je porovnání vybraných školních vzdělávacích programů, u nichž bude kladen důraz na hledání signifikantních rozdílů v popisované digitálně-bezpečnostní problematice. Naplňování vzdělávacích požadavků na vybraných školách je ověřeno a realizováno pomocí rozhovorů s žáky a učiteli daných škol. Získaná data a informace od žáků a studentů spolu se školními a rámcovými vzdělávacími programy tvoří soubor informací reprezentující současný stav výuky digitální bezpečnosti a rozdíly mezi vybranými středními školami, gymnázii a základními školami.
Informatické vzdělávání na středních školách s ohledem na potřeby vysokých škol
Vošický, Jan ; Marešová, Zdena (vedoucí práce) ; Pavlíčková, Jarmila (oponent)
Bakalářská práce se zabývá informatickým vzděláváním v České republice, a to zejména na středních školách, které nejsou zaměřené na informatické vzdělávání. Jedním z cílů je analýza informatického vzdělávání na středních školách. To úzce souvisí s návrhem legislativních dokumentů vydaných Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy České republiky (např. Národní program vzdělávání, Rámcové vzdělávací programy, aj.), kterými se bude práce zabývat taktéž. Dalším cílem je shrnutí požadavků vysokých škol na studenty v oblasti informatiky, což představuje určitý rámec znalostí, které by student měl ovládat, aby se bezproblémově zapojil do vysokoškolského studia. Hlavním cílem práce je analýza a porovnání úrovně výuky informatiky na středních školách s informatickými požadavky vysokých škol, se kterými se každý nastávající student vysoké školy setká. Rád bych poukázal na jejich asymetrii a nesoulad. Vlastní analýza a následné porovnání se opírá o reálná data získaná z dotazníkového šetření. Ve většině škol došlo i k osobním návštěvám. Výsledky analýzy a porovnání by měly vést k zamítnutí/přijmutí hypotézy, že informatické vzdělávání na středních školách nedosahuje potřebné úrovně pro bezproblémový přechod na vysokoškolský systém, a dále k vyvození doporučení a návrhů pro zlepšení situace v oblasti výuky informatiky na středních školách. Jelikož se práce zabývá školstvím, dojde také k zmapování tzv. Informatického prostředí, ve kterém se odehrává většina činností spojená se studiem.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 45 záznamů.   začátekpředchozí36 - 45  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.