Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 35,990 záznamů.  začátekpředchozí35981 - 35990  přejít na záznam: Hledání trvalo 2.68 vteřin. 

Anuity : regulace, náklady a poplatky ve výplatní fázi fondového pilíře důchodového systému
Hochmeister, Tomáš ; Bezděk, Vladimír (vedoucí práce) ; Schneider, Ondřej (oponent)
Rostoucí význam příspěvkově definovaných důchodových pilířů nastolil otázku, jakým způsobem budou senioři čerpat své prostředky z individuálních účtů. Většina zemí požaduje povinný nákup anuity alespoň za část jedincových naspořených aktiv. Trhy anuit byly v nedávné době kritizovány za způsob oceňování a vysoké náklady. Povinný nákup anuity významně snižuje fenomén nepříznivého výběru. Vláda má možnost pobídkami a vytvořením určitých podmínek výrazně zlepšit efektivitu trhu anuit. Neadekvátní regulace a některé požadavky mohou naopak nákup anuity citelně prodražit . Porovnáváme hodnotu anuit v mezinárodním kontextu s důrazem na příklady Chile, Švédska a role, kterou sehrají v nových povinných fondových pilířích v Maďarsku, Polsku a na Slovensku. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Efektivní komunikace při vedení pracovních týmů
Chalupová, Jarmila ; Gottwaldová, Věra (vedoucí práce) ; Slavíková, Lenka (oponent)
Závěrečná bakalářská práce se zabývá významem efektivní komunikace při vedení zaměstnanců . Analyzuje principy komunikace, komunikační dovednosti a zpětnou vazbu v komunikaci. Nedílnou součástí je i vyhodnocení šetření, které porovnává názory pracovníků z různých typů škol a školských zařízení ve Středočeském kraji

Rómové a jejich vzdělávání v českých zemích a na Slovensku
Ištvánová, Jana ; Kremličková, Marta (oponent) ; Lorenzová, Jitka (vedoucí práce)
Tato diplomová práce porovnává Českou republiku a Slovensko v přístupu k romskému etniku. Je zde popsán jejich příchod do srovnávaných států, postoje obyvatel a vládní politika, která byla vůči Romům v určitých historických obdobích uplatňována. Další část diplomové práce je změřena na způsoby vzdělávání romských dětí, které tyto státy v současnosti aplikují v praxi. Způsob, jakým budou Česká republika i Slovensko přistupovat ke vzdělávání romské populace v následujících letech je uveden v koncepcích MŠMT ČR "Strategie pro zlepšení vzdělávání romských dětí" a MŠ SR "Koncepcia integrovaného vzdelávania rómských detí a mládeže vrátane rozvoja stredoškolského a vysokoškolského vzdelávania".

CLIL in theory and practice
Gablasová, Dana ; Malá, Markéta (oponent) ; Mothejzíková, Jarmila (vedoucí práce)
Cierom prace bolo priniest poznatky 0 rychlo sa rozvijajucom fenomene v jazykovej vyuke - met6de CUL (Content and Language Integrated Learning). CUL je definovany svojim dvojitylm zameranim na simuItannu vy-uku jazyka a predmetu, cim predstavuje novy- trend jazykovych programov zameranych na ucenie sa cudzieho jazyka v kontexte jeho prirodzeneho pouzitia. NajvacSim prinosom CUL do eur6pskej pr axe vyucovania jazykov je d6raz na sociologicke a pragmaticke aspekty jazykovej komunikacie, ale aj prepojenie ucenia jazyka s celkovy-m rozvojom osobnosti ziaka. CUL bol inspirovany americkym a kanadskym modelom ucenia cudzieho jazyka skrz vyucovanie predmetu pouzivaneho v ramci imerzneho vyucovania. Toto vyucovanie zd6raznuje spontanne ziskavanie cudzieho jazyka v jeho prirodzenom prostredi. Pri imerznom vzdelavani je vyucovanie v skole do verkej miery pod pbrovane tiez faktom, ze cudzi jazyk je zvycajne zaroven dominantnym jazykom spolocnosti, v ktorej sa ziak pohybuje. Aj z tohto d6vodu sa tato met6da vyhyba explicitnemu uceniu jazyka, vert ze ziaka staci usmernovat a obrovsky input cudzieho jazyka prirodzene vyusti v jeho osvojenie. CUL v eur6pskych podmienkach sa nem6ze spoliehat na input jazyka z vonkajsieho prostredia. Privefky input by bol scasti aj nezelany, ked'ze u dett ktore prechadzaju imerznou vy-ukou...

Vztahové normy učitelů a podpora výkonové motivace jejich žáků
POUZAROVÁ, Lucie
Práce je složena ze dvou částí, teoretické a praktické. V teoretické části se věnujeme historickému pohledu na problematiku výkonové motivace a její vývoj. Teoretickým východiskem pro výzkumnou část je zejména Heckausenův a Rheinbergův Rozšířený kognitivní model motivace zahrnující aspirační úroveň, atribuce a vztahové normy. Ve výzkumné části byl zjišťován vliv vztahových norem učitelů čtvrtých a pátých tříd (N = 20) na proměnné výkonové motivace jejich žáků (naděje na úspěch, pasivní strach z neúspěchu a aktivní strach z neúspěchu. N = 405). Na základě vícerozměrných a jednorozměrných statistik bylo prokázáno, že žáci učitelů preferujících individuální vztahovou normu se liší od žáků učitelů upřednostňujících sociální vztahovou normu v proměnných naděje na úspěch a pasivní strach z neúspěchu a to jak v součtovém skóru, tak i pro oblast školních a sportovních aktivit. Nebyly nalezeny signifikantní rozdíly pro proměnné aktivního strachu z neúspěchu v sumárním skóru i ve školních a sportovních činnostech. Výsledky, které mohou být specifické pro výzkumný vzorek, jsou v linii mezinárodních výzkumů v této oblasti.

Vybrané problémy marketingové strategie ŠKODA AUTO a.s.
Češková, Lenka ; Karlíček, Miroslav (vedoucí práce) ; Erbenová, Lenka (oponent)
Společnost Škoda Auto patří mezi nejvýznamnější firmy v České republice. Společnost nejen prodávává vozy ze svého portfolia, ale také zajišťuje servisní služby pro vozidla svých zákazníků, nabízí Škoda Originální díly a Škoda Originální příslušenství. Tyto poprodejní aktivity jsou důležitou součástí značky. Servisní služby, zákazníkům známy pod označením Škoda Service, komunikují své služby v souladu se značkou Škoda Auto. Diplomová práce se zabývá externí komunikací Škoda Service. V diplomové práci je popsán stávající komunikační mix a zhodnoceny v současnosti nasazené reklamní materiály a další marketingové aktivity Škoda Service. Na základě této analýzy jsou navrženy doplňující metody komunikace, které mohou být Škoda Service implementovány do stávajícího komunikačního mixu.

Aplikace pro hodnocení kvality pokrmů na Android
Tomešek, Jan ; Herout, Adam (oponent) ; Beran, Vítězslav (vedoucí práce)
  Tato práce se zabývá návrhem, implementací a testováním mobilní aplikace, která představuje součást vznikající služby pro hodnocení kvality pokrmů ve stravovacích zařízeních, přičemž hodnocení pocházejí přímo od strávníků. Uživatelé se mohou nechat inspirovat hodnoceními jiných uživatelů, mohou hodnocení sami přidávat, případně si pokrmy a stravovací zařízení vyhledávat. Primárně se práce soustředí na návrh uživatelského rozhraní.   Služba je uživatelům zprostředkována pomocí aplikace pro platformu Android.   V rámci práce byla vytvořena aplikace, která je kompatibilní s 94 % Android zařízení na současném trhu a kterou lze po odladění v budoucnu uvolnit pro reálné použití.   Čtenáři tato práce poskytuje náhled na aktuální trendy ve vývoji mobilních aplikací, předkládá úvahy související s návrhem reálně uplatnitelné aplikace a nabízí výběr nástrojů a prostředků, které lze pro vývoj využít či do aplikace integrovat.

Přínos projektů VS LSS pro rozvoj znalostí v organizaci
Smolková, Petra ; Martínez, Felipe (vedoucí práce) ; Plášková, Alena (oponent)
Práce zkoumá potenciální vliv projektů vedlejší specializace Management kvality a Lean Six Sigma na vybrané organizace. Těchto projektů se účastnili studenti v rámci povinného předmětu Řízená praxe managementu kvality a Lean Six Sigma. Byli dotazováni mentoři z organizací, které se podílely na praxích. Teoretická část přibližuje historii a vybrané nástroje Lean managementu. Popisuje význam neustálého zlepšování - nezbytné součásti Lean managementu. Práce charakterizuje znalostní management a vybrané modely vytváření a transferu znalostí. Praktickou část tvoří popis použité metodologie a výsledky rozhovorů. Práce je zakončena návrhem opatření, které mohou vést ke zvýšení vlivu praxí na znalosti organizací zapojených do studentských praxí.

Výuka, výcvik a zkoušky žadatelů o řidičské oprávnění z pohledu zkušebních komisařů
Rada, Josef ; Světlíková, Daniela (vedoucí práce) ; Pavla, Pavla (oponent)
Tato diplomová práce zjišťuje současný stav přípravy a závěrečných zkoušek žadatelů o řidičské oprávnění. Vychází z potřeby zvýšit odbornou způsobilost především mladých řidičů. Před získáním řidičského průkazu musí každý absolvovat výuku a výcvik, kterou v ČR může provádět pouze provozovatel autoškoly. Po ukončení výuky a výcviku musí úspěšně složit závěrečnou zkoušku před zkušebním komisařem. Cílem této diplomové práce je navržení reálných změn, které pozitivním způsobem ovlivní skutečnou odbornou připravenost začínajících řidičů. Analýzou legislativy EU a ČR jsou vymezeny možné změny v přípravě a zkoušek žadatelů o řidičské oprávnění. Pomocí rozhovorů s odbornou veřejností jsou zjišťovány konsekvence dřívějších legislativních změn. Pro zjištění potřebných dat je použita kvantitativní metoda dotazníkového šetření zkušebních komisařů. Zkušební komisaři hodnotí odbornou způsobilost budoucích řidičů, mohou tudíž z praktického pohledu poukázat na nedostatky v připravenosti řidičů. Hodnocení zkušebních komisařů je využito k získání indicií pro naplnění cíle této diplomové práce. Největší nedostatky byly zjištěny v odborné kvalifikaci učitelů autoškol. Návrhem této práce je zlepšení přípravy, průběžné školení a pravidelné přezkoušení učitelů autoškol.

Míra ohrožení chudobou jako indikátor chudoby v Evropě ? analýza vlastností a vypovídací schopnosti
Zelený, Martin ; Jílek, Jaroslav (vedoucí práce) ; Cyhelský, Lubomír (oponent) ; Sirovátka, Tomáš (oponent)
Tématika sociální soudržnosti a sociálního vyloučení hraje v posledním období stále významnější roli v agendě Evropské unie. Spolu s tímto vývojem narůstá i potřeba srovnatelných sociálních indikátorů pro oblast příjmů a životních podmínek. Významným indikátorem pro tuto oblast je v současné době indikátor ?míra ohrožení chudobou?, který patří do skupiny klíčových strukturálních indikátorů pro pravidelné monitorování sociální situace v EU. V této souvislosti se tento indikátor těší rostoucí mediální pozornosti a zájmu uživatelů. Tématem předkládané práce je analýza tohoto indikátoru, jeho vlastností a vypovídací schopnosti. Úvodní část se zabývá teoretickými koncepty měření chudoby, vybranými indikátory pro měření chudoby a problematice dat o příjmech domácností. Druhá kapitola podrobně analyzuje definici indikátoru ?míra ohrožení chudobou? a jednotlivé její parametry. Prezentovány jsou odhady hodnot tohoto indikátoru v České republice pro populaci celkem a vybrané socioekonomické skupiny obyvatelstva spočtené z dat šetření Mikrocensus 2002. Třetí kapitola analyzuje citlivost výsledků na volbu dvou hlavních parametrů indikátoru ? procenta mediánu příjmu pro stanovení hranice chudoby a stupnice spotřebních jednotek použité pro přepočet disponibilních příjmů domácností. Kromě obvyklého srovnání několika referenčních hodnot je navrženo použití parametrického přístupu a empirických citlivostních křivek jako vhodného nástroje pro analýzu vývoje hodnoty indikátoru v závislosti na parametrech v jeho definici. Závěrečná část práce se pak věnuje vlastnostem odhadu míry ohrožení chudobou jako statistické veličiny a dopady, které tyto vlastnosti mohou mít na jeho interpretaci a používání.