Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 35,733 záznamů.  začátekpředchozí35724 - 35733  přejít na záznam: Hledání trvalo 1.05 vteřin. 

Jemenští Židé - náboženství, kultura, tradice a zvyky
Nepalová, Ivana ; Nosek, Bedřich (vedoucí práce) ; Biernot, David (oponent)
Diplomová práce pod názvem "Jemenští Židé, historie, životní styl a prostředí" představuje obecný kompilační náhled do historie židovské komunity, která svými zvyky a tradicemi, je jednou z nejstarších a snad i nejpůvodnějších dochovaných židovských komunit dnes, a která sahá svými zvyky až do babylonských akademií. Jemenská komunita je jedinou židovskou komunitou, která se halachicky držela díla Mošeho Ben Maimona, Mišnei Tora, což samozřejmě ovlivnilo celý její vývoj judaismu.

Reformy v Turecku ve vizi členství v Evropské unii 1995 - 2005
Špačková, Petra ; Šlosarčík, Ivo (vedoucí práce) ; Váška, Jan (oponent)
Diplomová práce měla za úkol zmapovat turecké snahy o modernizaci země, snahy, které byly započaté a které probíhaly právě ve vizi a naději ve členství Turecka v Unii. Znamenalo to podívat se blíže především na problémy, kterými je vnitřní systém Turecka zmítán. Pokud si všechny tyto problémy uvědomíme, je pochopitelné, proč řada evropských politiků a občanů se staví proti přijetí Turecka do Evropské unie. Ale ti 132 Dále Turecko participuje na komunitámích programech bojujících proti diskriminaci, proti sociální exkluzi, proti gender nerovnosti, Fiscalis 2007, Cystome 2007, eContent, IDA (Interchange of Data between Administrations) a také se účastní EEA (European Environment Agency) často tendují k tomu, že vidí právě pouze ony problémy a odlišnosti od členských zemí EU, již ne tolik turecké snahy a jisté, i když pomalé pokroky. V případě Turecka se jednalo a jedná o modernizaci ve všech či alespoň většině oblastí života, ať to jsou lidská práva, justice, postavení menšin, ekonomika atd. Je bezesporu, že Turecko udělalo v poslední dekádě (především pak ale za posledních 5 let, tj. 2000 - 2005) velký krok vpřed, a to směrem k demokratizaci státu a k větší ekonomické stabilitě a prosperitě. Velkou roli bych v tomto směru přiřkla především stávajícímu premiérovi R. T. Erdoganovi, přestože jeho postoje k...

Odpovědnost za ochranu a změna režimu: případ Libye
Koucká, Kateřina ; Střítecký, Vít (vedoucí práce) ; Hynek, Nikola (oponent)
Cílem této práce je analyzovat vztah mezi konceptem R2P a násilnou změnou režimu. Práce se zprvu zabývá etablováním konceptu R2P na mezinárodní scéně a následně se věnuje problému jeho selektivnosti při aplikaci v praxi. Po roce 2005 se totiž ukázalo, že i přes formální přijetí konceptu R2P všemi členskými státy OSN, je koncept R2P aplikován na podobné případy humanitárních krizí různým způsobem. Otázka selektivnosti konceptu R2P tak významně přiživuje kritiku jeho legitimity, neboť je podle mnohých prostředkem ke změně režimu. Tento nejvýznamnější důvod kritiky konceptu R2P, tedy spojitost mezi konceptem R2P a násilnou změny režimu, je centrálním motivem této práce. Na základě analýzy dokumentů upravujících podobu konceptu R2P práce dochází k závěru, že vojenská intervence v rámci konceptu R2P nesmí být ke změně režimu záměrně použita. Mohou však nastat situace, kdy je změna režimu pro ochranu obyvatel nutná; změna režimu tak může být považována za oprávněnou pouze tehdy, je-li nepřímým důsledkem intervence. Z toho vyplývá, že změna režimu je neoddělitelnou součástí konceptu R2P. Práce si klade za cíl tento ambivalentní vztah prozkoumat a zjistit, kde leží hranice pro oprávněné svržení režimu z důvodu ochrany civilistů, a kdy je již změna režimu činěna z oportunistických důvodů intervenujících...

Regulace reklamy v komunitárním právu
Novotná, Alžběta ; Pavlok, Jan (vedoucí práce) ; Mikeš, Jiří (oponent)
Reklama zastává významnou úlohu v životě podniků a je tedy pochopitelné, že mohou vznikat i reklamy, které se budou pro podnik snažit získat určitou výhodu nejrůznějšími způsoby, a to i poškozováním ostatních soutěžitelů či spotřebitelů. Logickou reakcí na to je vznik právní a etické úpravy, která tomuto bude zabraňovat. Regulace reklamy existuje na úrovni národní a v průběhu vývoje evropské integrace byla vytvořena i harmonizující úprava na úrovni Společenství, především ve formě různě zaměřených směrnic, jejichž ustanovení musejí být promítnuta do národní legislativy členských států. Některé směrnice přitom připouštějí zachování či přijetí přísnějších opatření, nejsou-li v rozporu se smlouvou o založení Evropského společenství, zatímco jinde je aplikován tzv. princip maximální harmonizace neumožňující členským státům přísnější úpravu. Tato diplomová práce se věnuje právní regulaci oblasti reklamy v České republice a v Evropské unii, jakož i etické regulaci na úrovni domácí a na úrovni evropské. Jsou zde představeny nejdůležitější veřejnoprávní a soukromoprávní zákony a směrnice Společenství. Samostatná část je zaměřena na samoregulaci v oblasti reklamy. Poslední kapitola pak nastiňuje možnosti ochrany prostřednictvím soudních či jiných orgánů a prostřednictvím samoregulačních organizací proti reklamě, která porušuje zmíněné právní či etické normy.

Velká hospodářská krize 30. let 20. století a její důsledky pro Československo
Valenta, David ; Váňa, Daniel (vedoucí práce) ; Tajovský, Ladislav (oponent)
Diplomová práce se zabývá Velkou depresí 30. let minulého století, která byla jednou z největších hospodářských katastrof novodobých dějin. Sleduje především průběh a důsledky krize v Československu. Setkáváme se stále s řadou otázek k této události a ekonomové na celém světě o ní dodnes diskutují. Neexistuje jednoznačné vysvětlení, které by dokázalo vysvětlit všechny okolnosti, příčiny a důsledky Velké deprese. Naopak, stale se objevují nové pohledy na věc, které často již dopad krize nespatřují pouze v ekonomické sféře, ale odhalují také její sociální a politický dopad na události té doby. První část se zabývá mezinárodními vztahy v období před vypuknutím světové hospodářské krize, hledá spojitosti a východiska v ekonomické teorii a popisuje nástup Velké deprese ve Spojených státech amerických. Druhá a třetí část práce analyzuje a popisuje začátek a průběh krize v Československu a rozebírá jednotlivá odvětví ekonomiky. Čtvrtá část shrnuje hospodářské a politické dopady krize v Československu a ukazuje, jak země depresi čelila.

Společný konsolidovaný základ daně z příjmů právnických osob ( CCCTB ) a jeho možné dopady pro Českou republiku
Prošková, Radmila ; Vítek, Leoš (vedoucí práce) ; Kubátová, Květa (oponent)
V důsledku rostoucího počtu členských států Evropské unie sílí myšlenka sjednocení a sladění právních úprav včetně daňových soustav jednotlivých zemí. Projekt společného konsolidovaného základu daně z příjmů právnických osob (CCCTB) by měl vytvořit jednotná pravidla stanovení základu daně, a díky tomu by došlo k eliminaci dvojího zdanění, přeshraničních příjmů, či daňovým únikům a potlačení daňové konkurence mezi jednotlivými státy Evropské unie. Práce se zabývá problematikou přerozdělovacího mechanismu- systému, jenž by jednotlivým společnostem skupiny alokoval CCCTB. Předběžným výsledkem diskuzí je vytvoření rozdělovací třífaktorové formule složené z proměnných - práce, aktiv a tržeb. Současné závěry Evropské komise jsem aplikovala na českou společnost Škoda Auto, a.s., jejíž mateřská společnost se nachází v Německu.

Nikita I. Tolstoj a moskevská etnolingvistická škola v evropském a českém kontextu (základní charakteristika a překlad textů
Bauerová, Jana ; Vaňková, Irena (vedoucí práce) ; Mistrová, Veronika (oponent)
Obsahem této práce jsou komentované překlady pěti článků ruského etnolingvisty Nikity Iljiče Tolstého. Některé z nich pojednávají o teorii etnolingvistického přístupu k jazyku a ke kultuře Slovanů a jiné ukazují praktickou aplikaci takových metod na tradiční slovanskou kulturu. Představují tento přístup jako kontinuum vývoje lingvistických bádání, která mají své předchůdce, čerpají z bohaté tradice, ale zároveň svou minulost překračují a obohacují ji o nové pohledy, a tím i zcela mimořádným způsobem uchovávají a zároveň v novém světle ukazují odkaz našich předků. Součástí práce je kromě překladů i úvodní studie, která se věnuje obecné charakteristice etnolingvistiky, jejích cílů, předmětu, metod, různých směrů a dále pak jsou zde kapitoly, které představují vědeckou činnost N. I. Tolstého a členů moskevské etnolingvistické školy. Další součástí jsou vysvětlivky a komentáře k překladu, které objasňují pojmy z ruské kulturní tradice, jež nemusejí být v českém prostředí známy, či vysvětlují určité těžko přeložitelné pojmy.

Obraz československých válečných letců v Rudém právu v letech 1945-1950 a ve vybraných ročnících 60. let.
Holeček, Martin ; Suk, Pavel (vedoucí práce) ; Cebe, Jan (oponent)
Diplomová práce s názvem Obraz československých válečných letců v Rudém právu v letech 1945-1950 a ve vybraných ročnících 60. let má za cíl představit mediální obraz této sociální skupiny optikou Rudého práva. S ohledem na stanovené téma se autor zaměřil na poválečná léta 1945-1947, 1948-1950 a vybrané roky let šedesátých (1963, 1965 a 1968). Práce je založena na komplementačním postupu, který propojuje mediální historii a teorii, historický kontext a rozsáhlou obsahovou analýzu definovaných ročníků Rudého práva a jeho článků. V případě obsahové analýzy pak autor práce využil metodu kódování textu v závislosti na tematických okruzích vhodných pro dostatečnou demonstraci jak obrazu československých válečných letců, tak témat a okolností, která k danému obrazu přispívají. V diplomové práci bylo využito jako primární pramen periodikum Rudé právo, které pak sloužilo i jako materiál pro obsahovou analýzu. Odborná literatura zabývající se mediální historií, či leteckým a válečným prostředím pak spadá mezi prameny sekundární. Dále bylo využito i různých internetových zdrojů, z nichž některé jsou díky svému obsahu archivovány přímo Národní knihovnou České republiky.


Marketingová komunikace vybrané organizace
Kopecká, Soňa ; Švec, Václav (vedoucí práce) ; Lukáš, Lukáš (oponent)
Prostřednictvím nástrojů marketingové komunikace se podniky snaží přesvědčit zákazníky o výjimečnosti svých produktů. Marketingová komunikace je tedy klíčovou součástí strategie firmy, pomáhá utvářet její image a tím formovat pohled veřejnosti na ni. Diplomová práce je rozdělena na dvě části. První část tvoří teoretická východiska, kde jsou charakterizovány základní pojmy této problematiky. Nejprve je vymezen obor marketingu, na který navazuje segmentace trhu, targeting, positioning a řízení vztahů se zákazníky. Tato část je zaměřena rovněž na marketingový mix a nástroje marketingové komunikace. Na konci teoretické části je charakterizována image značky a metoda sémantického diferenciálu, která je využita v další části práce. Praktická část práce se zabývá marketingovou komunikací společnosti Adidas, která je popsána dle poznatků z teoretické části. Protože tato společnost intenzivně využívá širokou řadu nástrojů marketingové komunikace, byl vybrán jeden z nich, event marketing a aktivity spojené s existencí běžeckého klubu společnosti, Adidas Runners Prague. Pomocí dotazníkového šetření mezi veřejností a běžci tohoto klubu za použití metody sémantického diferenciálu bylo zjištěno, jak různé cílové skupiny vnímají značku Adidas. V závěrečné části je na základě výsledků zhodnocena marketingová komunikace a poté jsou podány návrhy na její zlepšení.