Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 35,105 záznamů.  začátekpředchozí35096 - 35105  přejít na záznam: Hledání trvalo 1.08 vteřin. 

Návrh a ověření programu výuky základních technik karate
Faktorová, Dominika ; Venzara, Jan (vedoucí práce) ; Štěpánek, Jan (oponent)
Název: Návrh a ověření programu výuky základních technik karate. Cíl práce: Navržení a vyhodnocení funkčního a systematického tréninkového programu karate pro mládež, který u vybraných skupin dětí zvýší úroveň technické i fyzické zdatnosti. Metody: Experiment byl prováděn metodou jednoduchého, přímého a zúčastněného pozorování 5 testovaných skupin (1 skupina byla tvořena přibližně 25 zkoumanými subjekty). Dále byla použita metoda testování a měření. V práci bylo zjištěno pomocí testovací metody úroveň pohybových schopností a pohybových dovedností. Pro zjištění technických dovedností byl použit zkušební řád ČSKe s vypracovanými jednotlivými kritérii a pro zjištění všeobecné tělesné kondice byla použita testová baterie Eurofit test. Výsledky testů byly vyhodnoceny pomocí Microsoft ACCESS®, Microsoft EXCEL®, Statistica 6.0 ® a Graph Pad PRISM®. Výsledky: Výsledky potvrdily, že navržený tréninkový program je funkční, ale není efektivnější než běžné tréninkové metody. Klíčová slova: Karate, základní technika karate, tréninkový program karate.

Československý stát a francouzské moderní umění v letech 1923 až 1937
Savický, Nikolaj ; Prahl, Roman (vedoucí práce) ; Wittlich, Petr (oponent) ; Lahoda, Vojtěch (oponent)
Před koncem 19. století byly možnosti české politické reprezentace na mezinárodní scéně minimální. V těchto podmínkách představovaly vztahy s francouzskou reprezentací z pohledu české politické a kulturní elity nejen protiváhu proti německému vlivu, ale také také jistou náhradu za neexistující diplomacii a v mnohém nahrazovaly politickou činnost. Otevření francouzského konzulátu v Praze roku 1897 bylo důležitým momentem českého politického života. Na počátku 20. století zorganizoval Spolek výtvarných umělců Mánes řadu výstav francouzského umění, zejména v letech 1907, 1910 a 1914. České publikum tak mělo první příležitost vidět díla impresionistů, postimpresionistů a kubistů. Z druhé z těchto výstav zakoupil spolek Derainovo monumentální plátno Koupání (1908). Tato tradice byla přerušena první světovou válkou. Pět let po založení nezávislého Československa, byla obnovena. Činem československé vlády, majícím za cíl zlepšení česko-francouzských vztahů, pak vznikla jedinečná sbírka, která je dodnes celosvětově důležitá pro bádání o francouzském umění 19. a počátku 20. století.

Aspekty absurdní komiky v avantgardních uměleckých směrech (od symbolismu k surrealismu)
Řezáčová, Marie ; Matějů, Martin (oponent) ; Borecký, Vladimír (vedoucí práce)
Konec devatenáctého a první polovina dvacátého století se nese ve znamení avantgardních směrů, které se prolínají ve všech sférách uměleckého vyjadřování. Na scénu přicházejí nové výrazové prostředky, které pomáhají vyjádřit změnu nastávající v novém století. Únava z konzervativních společenských norem dává podnět revoltujícím jedincům a skupinám, aby vyjádřili svůj nesouhlas s dosavadním stylem života. Snaží se reflektovat dění kolem sebe, politikou počínaje, oficiálním uměním a "pokryteckou" morálkou konče. Tyto tendence vznikají už koncem devatenáctého století a vrcholí právě mezi světovými válkami, které svými důsledky odkrývají ty nejhorší lidské vlastnosti. Nastavit zrcadlo společnosti se pokouší několik avantgardních skupin, které se nezapomenutelným způsobem zapsaly do historie komiky. V této diplomové práci se budu zabývat vývojem absurdní komiky od antiky přes symbolismus a dadaismus až po surrealistické hnutí. Jelikož je komika nedílnou součástí kultury a každá společnost si vytváří svůj vlastní humor, budu se snažit klást důraz na popsání jednotlivých období v kulturním kontextu té doby a zdůraznit v nich aspekty absurdní komiky. Tato práce bude představovat kulturologický pohled na téma komiky, odvozující se od jejích jednotlivých teorií. Komično můžeme vnímat jako kulturní prvek, který lze...

Enzymatické reakce v superkritických tekutinách
Sovová, Helena
Na základě odborné literatury shrnuje zpráva informace o enzymy katalyzovaných reakcích v superkritických tekutinách. Zabývá se vlivem podmínek na průběh reakce a jednotlivými typy reakcí. Zvláště syntézy esterů v superkritickém oxidu uhličitém katalizované lipasami prevděpodobně najdou uplatnění v potravinářském a farmaceutickém průmyslu.

Osobnost pedagoga Josefa Kaplického na Vysoké škole uměleckoprůmyslové a jeho odkaz
Holbová, Štěpánka ; Rakušanová, Marie (vedoucí práce) ; Rous, Jan (oponent)
85 Resumé Profesor Josef Kaplický vedl v letech 1945-1962 ateliér monumentální malby a později ateliér sklářských technik na Vysoké škole uměleckoprůmyslové v Praze. Jako všestranný umělec a teoretik dokázal vychovat celou řadu velmi kvalitních umělců, kteří byli určujícími osobnosti českého umění po druhé světové válce. Mezi nimi byli například Václav Cigler, Zdena Strobachová, Jiřina Žertová, Marie Rychlíková, Děvana Mírová, Jiří John, Adriena Šimotová a Vladimír Kopecký a další, jež svým přístupem a hlavně příkladem připravil pro mnohé budoucí úkoly výtvarného umění. Významnou úlohu Kaplický hrál v poválečném obnovení slávy českého skla (jemuž se věnoval se svými studenty), převážně svou schopností reflektovat soudobé umělecké a kulturní dění a teoreticky zpracovávat umělecké otázky. Vytvořil tzv. "filozofii skla", jenž práci v této technice pomohla pozvednout na velmi vysokou úroveň a odrazila se tak v úspěších českých sklářských návrhářů v šedesátých a sedmdesátých letech a ve vývoji autorského studiového skla. Bakalářská práce se věnuje nejen ateliéru Josefa Kaplického, ale také jeho samostatné umělecké a teoretické činnosti, která s ním úzce souvisela, a v neposlední řadě i dobovým tvůrčím podmínkám.

Obraz výtvarného umění a architektury na stránkách Pestrého týdne v době Protektorátu Čechy a Morava (1939-1945)
Hrubá, Jana ; Köpplová, Barbara (vedoucí práce) ; Cebe, Jan (oponent)
Cílem této diplomové práce je zhodnocení periodika Pestrý týden na poli kulturní publicistiky a porovnání s realitou kulturního života v Protektorátu Čechy a Morava se zaměřením na výtvarné umění a rchitekturu (1939-1945). Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Arteterapie v ústavu sociální péče pro mentálně postižené děti a mládež
Žertová, Marie ; Jebavá, Jana (vedoucí práce) ; Bednář, Miloš (oponent)
Název: Arteterapie v Ústavu sociální péče pro mentálně postižené děti a mládež Artetherapy in the institution ofsocial care for handicapped children and young people Cíle práce: Cílem diplomové práce bylo shrnout informace v oblasti arteterapie u osob s mentální retardací a zjistit jaké formy arteterapie jsou používány v ÚSP v Bylanech se sídlem v Českém Brodě, jejich vliv na chování a komunikaci osob s mentální retardací v daném zařízení. Zjistit faktory, které mají vliv na artetrapeutickou činnost v daném zařízení. Metoda: Pozorování bylo provedeno v ÚSP Bylany se sídlem v Českém Brodě. Pozorováním chování, schopnosti komunikace a názorových posunů jsme zjišťovali efektivitu působení arteterapie na tyto složky. Sledována byla aktivita, zájem, kreativita a tvořivé schopnosti a zároveň faktory, které činnost osob s mentální retardací ovlivňují. Klienti zařízení dostali také možnost vyjádřit své dojmy z této činnosti při otevřené diskusi. Výsledky: Z celkového souhrnu je patrné, že formy artetrapie u osob s mentální retardací v daném zařízení mají velký vliv na utváření osobnosti mentálně retardovaného jedince. Možnost dlouhodobého pozorování ukázala posuny v rozumových schopnostech, komunikaci, samostatnosti,sebevyjádření některých klientů.Ukázala rozdíly mezi jednotlivými klienty, v jejich...

KSČ na Plzeňsku v letech 1945-1948
Šlouf, Jakub ; Kocian, Jiří (oponent) ; Kuklík, Jan (vedoucí práce)
Léta 1945-1948 v Československu bývají současnou historiografii klasifikována jako přechodné období mezi dvěma totalitami, nacistickou a komunistickou. Zatímco nacistický režim byl od počátku českou veřejností vnímán jako cizorodý německý prvek, poválečný nástup Komunistické strany Československa (KSČ) vycházel nejen z impulsů zahraničně politické situace, ale byl též podporován velkou částí české společnosti. Do KSČ vstoupilo ještě před únorem 1948 přibližně 1 300 000 členů. V parlamentních volbách v roce 1946 získala KSČ v českých zemích politický mandát od 40 % voličů. "Lehkost" s jakou KSČ dokázala nastolit v Československu v únoru 1948 svůj totalitní režim, hluboce kontrastovala s průběhem vniku komunistických diktatur v okolních státech sovětské sféry vlivu. Československý komunismus totiž nebyl zdaleka jen sovětským importem, ale naopak navazoval na četné kulturní a politické tradice předválečné éry (levicoví intelektuálové, rusofilství, početná členská základna KSČ).1 Právě s ohledem na tyto skutečnosti nelze mocenský vzestup KSČ v letech 1945-1948 popisovat pouze pohledem "shora", očima zákulisní politiky stranických špiček. KSČ nebyla, a jako "masová" strana ani být nemohla, homogenním celkem. Existovaly velké rozdíly mezi jednotlivými organizačními úrovněmi KSČ od řadových členů, přes funkcionáře...

KSČ na Plzeňsku v letech 1945-1948
Šlouf, Jakub ; Kuklík, Jan (vedoucí práce) ; Kocian, Jiří (oponent)
Léta 1945-1948 v Československu bývají současnou historiografii klasifikována jako přechodné období mezi dvěma totalitami, nacistickou a komunistickou. Zatímco nacistický režim byl od počátku českou veřejností vnímán jako cizorodý německý prvek, poválečný nástup Komunistické strany Československa (KSČ) vycházel nejen z impulsů zahraničně politické situace, ale byl též podporován velkou částí české společnosti. Do KSČ vstoupilo ještě před únorem 1948 přibližně 1 300 000 členů. V parlamentních volbách v roce 1946 získala KSČ v českých zemích politický mandát od 40 % voličů. "Lehkost" s jakou KSČ dokázala nastolit v Československu v únoru 1948 svůj totalitní režim, hluboce kontrastovala s průběhem vniku komunistických diktatur v okolních státech sovětské sféry vlivu. Československý komunismus totiž nebyl zdaleka jen sovětským importem, ale naopak navazoval na četné kulturní a politické tradice předválečné éry (levicoví intelektuálové, rusofilství, početná členská základna KSČ).1 Právě s ohledem na tyto skutečnosti nelze mocenský vzestup KSČ v letech 1945-1948 popisovat pouze pohledem "shora", očima zákulisní politiky stranických špiček. KSČ nebyla, a jako "masová" strana ani být nemohla, homogenním celkem. Existovaly velké rozdíly mezi jednotlivými organizačními úrovněmi KSČ od řadových členů, přes funkcionáře...

Katalog liturgických textilií z kláštera křížovníků s červenou hvězdou v Praze
Votrubová, Marina ; Otavský, Karel (oponent) ; Royt, Jan (vedoucí práce)
Středověkým, renesančním a barokním tkaninám a výšivkám, stejně jako liturgickým textiliím, se začala v posledních čtyřiceti letech věnovat soustavná odborná pozornost, což je jistě záslužné. Textilní památky uložené v různých světových sbírkách či církevních institucích si toto "znovuobjevení" a následnou péči bezpochyby zaslouží, stejně jako pozornost laické veřejnosti. Mnoho z nich patří mezi nekrásnější a nejkvalitnější práce z produkce uměleckých řemesel. I tato diplomová práce se snaží, i když ve skromné formě, představit výjimečný soubor liturgických textilií, převážně barokních, z kláštera křížovníků s červenou hvězdou v Praze, které byly užívány k bohoslužbám v hlavním řádovém kostele sv. Františka. Tento řád vždy patřil k těm nejvýznamnějším v české historii. V čele řádu stávaly VYJlmecne osobnosti, které díky jeho jedinečnému postavení ve společnosti, často ovlivňovaly kulturní i společenské dění své doby. Hnutím osudu byli hlavou tohoto vlivného řádu v několika funkčních obdobích i čeští arcibiskupové. Bohužel nedostačující archivní prameny mi neumožnily zjistit více o spojení mezi představiteli řádu a jednotlivými kusy či ornáty v souboru.