Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 54 záznamů.  začátekpředchozí35 - 44další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Problematika týraných dětí. Biblicko-psychologická reflexe.
Zárubová, Šárka ; Liguš, Ján (vedoucí práce) ; Kolář, Pavel (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou týraných, zanedbávaných a zneužívaných dětí, zejména v rodinách. Obsahuje základní charakteristiku, prevenci, možnou pomoc a řešení. Vše je zasazeno do biblického kontextu s psychologickou-sociálním nádechem a zakončeno dotazníkem. Diplomová práce se zabývá problematikou týraných, zanedbávaných a zneužívaných dětí, zejména v rodinách. Obsahuje základní charakteristiku, prevenci, možnou pomoc a řešení. Vše je zasazeno do biblického kontextu s psychologickou-sociálním nádechem a zakončeno dotazníkem. Diplomová práce se zabývá problematikou týraných, zanedbávaných a zneužívaných dětí, zejména v rodinách. Obsahuje základní charakteristiku, prevenci, možnou pomoc a řešení. Vše je zasazeno do biblického kontextu s psychologickou-sociálním nádechem a zakončeno dotazníkem. Diplomová práce se zabývá problematikou týraných, zanedbávaných a zneužívaných dětí, zejména v rodinách. Obsahuje základní charakteristiku, prevenci, možnou pomoc a řešení. Vše je zasazeno do biblického kontextu s psychologickou-sociálním nádechem a zakončeno dotazníkem.
Problematika výchovy dětí svěřených do péče prarodičů
Pokorná, Daniela ; Vítečková, Michaela (vedoucí práce) ; Krykorková, Hana (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou výchovy dětí prarodiči. Je zaměřena na skutečnost, jak prarodič zvládá výchovu nezletilého dítěte. Teoretická část je rozdělena na šest hlavních kapitol. Tato část práce se soustředí na téma rodiny, výchovy a oblasti náhradní rodinné péče. Praktická část diplomové práce se zabývá samotným výzkumem, kde jako hlavní výzkumná metoda byl vybrán rozhovor a analýza dokumentů. Byl proveden pohovor s deseti prarodiči, kteří mají ve své výchově nezletilé dítě. Rozhovor byl zaměřen na oblasti finančního zabezpečení rodiny, spolupráci rodiny se školou, na možné výchovné problémy dítěte ve škole či doma. Následně bylo provedeno vyhodnocení dle daných dostupných údajů
Syndrom týraného, zneužívaného a zanedbávaného dítěte
VRŠECKÁ, Barbora
Tématem bakalářské práce je Syndrom týraného, zneužívaného a zanedbávaného dítěte. Cílem této práce je přiblížit laické veřejnosti problematiku syndromu CAN a zjistit postoje a názory veřejnosti na toto téma. V teoretické části bakalářské práce jsou uvedeny charakteristické znaky syndromu CAN, například jaké jsou formy týrání, zneužívání a zanedbávání, příčiny a důsledky násilí na dětech, charakteristika oběti a pachatele, prevence a léčba syndromu CAN. V praktické části jsou vyhodnoceny výsledky výzkumu na základě zodpovězených otázek z dotazníku, který bude předložen respondentům ve městě Příbram.
Týrání, zneužívání a zanedbávání seniorů z pohledu sestry.
HAMPERGROVÁ, Izabela
Tato bakalářská práce s názvem "Týrání, zneužívání a zanedbávání seniorů z pohledu sestry" je rozdělena na část teoretickou a empirickou, zabývá se násilím na seniorech a pohledem sestry na tuto problematiku. Teoretická část bakalářské práce shrnuje komplexně problematiku týrání, zneužívání a zanedbávání seniorů. Zabývá se definicemi, důležitými pojmy a formami násilí, které jsou v práci podrobně popsány. Důležitou součástí je popis rizikových faktorů týrání, zneužívání a zanedbávání seniorů, diagnostikování a možnosti řešení tohoto problému. Dále se práce zabývá týráním, zneužíváním a zanedbáváním seniorů v ústavní péči a organizacemi pomáhajícím seniorům, kteří se dostanou do takto tíživé životní situace. Poslední a nedílnou část tvoří role sestry v této problematice. V empirické části této práce bylo cílem zjistit, jaký mají sestry pohled na problematiku týrání, zneužívání a zanedbávání seniorů, s jakými formami násilí se sestry za svou praxi setkaly, jaká opatření v praxi využívají ve chvíli, kdy mají podezření, že je senior týrán, zneužíván a zanedbáván. Dalším tématem bylo, u jakých skupin seniorů se násilí vyskytuje. Na základě těchto cílů byly stanoveny čtyři výzkumné otázky. K naplnění cílů bylo využito strategie kvalitativního výzkumu, metody dotazování a techniky polostrukturovaného rozhovoru. Výběr výzkumného souboru byl záměrný a tvořilo ho devět všeobecných sester z agentury domácí péče a z domova pro seniory. V rozhovorech se sestrami bylo zjišťováno, jestli se setkaly s týraným, zneužívaným a zanedbávaným seniorem, o jakou formu násilí se jednalo, kdo se násilí dopouštěl, koho sestry informovaly při podezření na týrání, zneužívání a zanedbávání, jaké na seniorovi pozorovaly příznaky, jestli znají formy pomoci a organizace, které řeší tuto problematiku a jak lze dle jejich názoru předcházet násilí na seniorech. Rozhovory byly zaznamenávány pomocí přímé transkripce. Analýza odpovědí respondentů byla prováděna pomocí otevřeného kódování, ze kterého vyplynulo osm kategorií. Z výsledků rozhovorů je patrné, že všechny dotazované sestry se za svou praxi setkaly alespoň s jednou formou týrání, zneužívání a zanedbávání seniorů. Většina sester uvedla násilí na seniorech ze strany rodinných příslušníků. Dále bylo zjištěno, že většina sester se vzniklý problém snažila řešit, ale senior nebo rodina pomoc odmítli. Výsledky ukazují, že sestry mají o problematice týrání, zneužívání a zanedbávání seniorů základní vědomosti a aktivně se při své práci o tuto problematiku zajímají. Výsledky této práce mohou sloužit jako podkladový materiál pro sestry a studenty ošetřovatelství a mohou být využity k dalším výzkumným šetřením v této oblasti.
Pedagog na základní škole a syndrom CAN
BÖHMOVÁ, Michaela
Práce se zabývá pedagogem na základní škole a syndromem CAN. První kapitola uvádí vztah domácího násilí k syndromu CAN. Druhá kapitola vysvětluje problematiku syndromu CAN definici pojmu, formy syndromu CAN, následky syndromu CAN, charakterizuje kde je oběť a kdo pachatel a jak rozpoznat dítě se syndromem CAN. Kapitola třetí je zaměřena na pedagoga a základní školu je zde popsán profesní "portrét" pedagoga, základní druhy prevence syndromu CAN a prevence syndromu CAN na základní škole. Kapitola čtvrtá představuje vlastní výzkum zjišťující míru informovanosti pedagogů o syndromu CAN, zahrnuje metodiku, analýzu dat s následnou interpretací výsledků, verifikaci hypotézy a závěrečné shrnutí.
Znalosti pedagogů mateřských škol v Českých Budějovicích o syndromu CAN
DIVOKÁ, Iva
Tato bakalářská práce je zaměřena na problematiku syndromu CAN. Téma jsem si zvolila, abych jistila, zda se pedagogové v mateřských školách v Českých Budějovicích s touto problematikou setkávají, a zda o ní mají patřičné znalosti. Práce se skládá z teoretické a praktické části. Teoretická část je složena ze čtyř hlavních kapitol. V první kapitole je definován syndrom týraného, zneužívaného a zanedbávaného dítěte a pohled do historie této problematiky. V druhé kapitole jsou podrobně popsány jednotlivé formy syndromu CAN, se kterými se můžeme setkat. Třetí kapitola je věnována důsledkům špatného zacházení s dětmi. Charakterizuji zde psychickou deprivaci, posttraumatickou stresovou poruchu a transgenerační přenos. Důležitou roli hraje v prevence, proto je jí věnována čtvrtá kapitola. Vysvětluji, co spočívá v primární, sekundární a terciární prevenci. V praktické části je cílem zjistit informovanost pedagogů mateřských škol v Českých Budějovicích o syndromu CAN. Zjistit jejich postoj k dané problematice, a četnost setkávání s tímto problémem. Dále jsem si určila hypotézu, ve které předpokládám, že vysokoškolsky vzdělaný pedagog má vyšší informovanost o syndromu CAN než pedagog se středoškolským vzděláním. Po statistickém vyhodnocení dat se ukázalo, že tomu tak opravdu je. Hypotéza je vyhodnocena pomocí chí kvadrát testu v programu Microsoft Excel. Dále jsem v praktické části popsala metodiku práce. Realizace výzkumu byla prováděna kvantitativní strategií. Potřebná data jsem získala metodou dotazování. Sestavila jsem si vlastní dotazník, zcela anonymní obsahující 11 otázek zaměřených na znalosti respondentů o syndromu CAN. Dotazník se skládal z uzavřených, polouzavřených a otevřených otázek. Sběr dat probíhal v mateřských školách v Českých Budějovicích. Rozdáno bylo 63 dotazníků, z toho návratnost činila 84 %. Z výsledků je patrné, že vysokoškolsky vzdělaní mají větší informovanost o syndromu CAN než středoškolsky vzdělaní lidé. Vyplynulo to především z otázky, kde měli respondenti definovat tento syndrom. Vysokoškolsky vzdělaní měli také větší povědomí o formách syndromu. Co se týče postoje k problematice, žádný vysokoškolsky vzdělaný pedagog neuvedl, že by o této situaci nikoho neinformoval, což středoškolsky vzdělaný uvedl. Práce by mohla sloužit pedagogům k získání více odborných informací o syndromu CAN. Pomohla by jim ke zkvalitnění prevence násilí na dětech či k včasnému odhalení problému. Práce by mohla být vhodným zdrojem informací též široké veřejnosti.
Role pedagoga v problematice CAN
VOLKOVÁ, Andrea
Cílem této diplomové práce bylo zmonitorovat informovanost pedagogické obce o problematice syndromu CAN a schopnost a ochotu pedagogů, takovou situaci řešit. Teoretická část byla zaměřena na charakteristiku syndromu CAN, jeho forem, projevů a příčin. Část byla věnována také legislativě a prevenci. Výzkumu se zúčastnilo celkem 148 pedagogů a pedagožek mateřských a základních škol Jihočeského kraje a Vysočiny. Pro výzkum byly stanoveny čtyři hypotézy, tři z nich: Pedagogická obec přiznává, že by se měla zlepšit dostupnost informací o syndromu CAN, Pokud by se pedagogové o případu násilí, zanedbávání nebo zneužívání dítěte dozvěděli, byli by ochotni tuto situaci řešit a Pedagogové si nejsou zcela jisti, že by dokázali příznaky syndromu CAN rozeznat, byly potvrzeny. Hypotéza: Pedagogové vědí, jak řešit situaci, kdy je odhaleno násilí, zanedbání nebo zneužívání dítěte byla zamítnuta, podle výzkumu si pedagogové nejsou jisti, nebo vůbec neví, jak řešit situaci, kdy se setkají s týraným, zanedbávaným nebo zneužívaným dítětem. Data byla statisticky zpracována a vyhodnocena.
Specifika sociální práce se seniory ohroženými sydromem Elder Abuse and Neglect
KRÁLOVÁ, Iveta
Diplomová práce pojednává o problematice syndromu Elder Abuse and Neglect, neboli týrání, zneužívání a zanedbávání seniorů. Diplomová práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část je rozdělena do devíti kapitol. První kapitola popisuje stárnutí, stáří, biologické, psychické a sociální změny. Další kapitola je věnována ageismu, jeho zdrojům a projevům diskriminace u pečovatelů. Třetí kapitola definuje domácí násilí a její specifika. Tato kapitola zahrnuje také mýty o domácím násilí. Čtvrtá kapitola se rozsáhle věnuje syndromu EAN. Jsou zde popsány všechny druhy/typy násilí (fyzické, psychické, ekonomické, sexuální a další). V páté kapitole je věnována pozornost příčinám, rizikovým faktorům, diagnostikování a následkům týrání, zneužívání a zanedbávání seniorů. Je zde popsán také profil oběti/pachatele, prevence a řešení této problematiky. V šesté kapitole nalezneme informace o tom, kam se obrátit v případě pomoci. Poslední tři kapitoly pojednávají o sociální práci se seniory, krizové intervenci a telefonické krizové intervenci. Druhou částí diplomové práce je část praktická. Cílem praktické části bylo zjistit, zda jsou vybraní pracovníci (pečující odborný personál) informováni o syndromu EAN, zda se setkali s týraným seniorem, a jaké nástroje sociální práce při řešení této problematiky využívají. Pro sběr dat jsem použila strategii kvalitativního výzkumu, metodu dotazování a techniku polořízeného rozhovoru. Kvalitativní výzkum byl realizován v období od listopadu 2012 do února 2013 formou polostrukturovaného rozhovoru v Třebíči a Českých Budějovicích. Rozhovoru se účastnili vybraní pracovníci - sociální pracovníci, pečovatelky a zdravotní sestry. Pracovníci z vybraných zařízení byli vybráni kvótním výběrem. Cílový soubor tvořilo 10 respondentů (10 žen). Respondenti byli ve věku od 35-55 let. Polořízený rozhovor s vybranými pracovníky probíhal na základě předem stanovených otázek v pevném pořadí. Výsledky z rozhovorů byly zpracovány formou analýzy rozhovorů. Po zpracování výsledků jsem zjistila, že všichni pracovníci z vybraných zařízení v Třebíči i Českých Budějovicích nejsou dostatečně informováni o problematice syndromu EAN. Výzkum dále ukázal, že 8 z 10 respondentek se setkalo s týraným, zneužívaným a zanedbávaným seniorem. Nejvíce se jednalo o ekonomické zneužívání, sebezanedbávání a hrubost ze strany ošetřovatelského personálu. A posledním, třetím cílem praktické části bylo zjistit, jaké nástroje sociální práce pracovníci využívají u seniorů se syndromem EAN. Jako nejčastější nástroj sociální práce, který pracovníci ve vybraných zařízení využívají je rozhovor. Dalším nástrojem řešení bylo nahlášení situace nadřízenému, zkontaktování odborníků (psycholog, psychiatr), sociálních odborů a policie ČR. Po zpracování výsledků jsem došla k závěru. I přesto, že se vybraní pracovníci setkávají s různými druhy týrání, zneužívání nebo zanedbávání seniorů, tak nejsou dostatečně informováni o syndromu EAN.
Psychosociální důsledky týrání, zneužívání a zanedbávání v dětství
LEITGEBOVÁ, Zdeňka
Bakalářská práce se zaměřuje na psychosociální důsledky nedostačující nebo závadné péče o dítě, kdy je dítě nepřiměřeně tvrdě fyzicky trestáno, sexuálně zneužíváno anebo mu nebyly poskytovány dostatečné projevy lásky a přijetí. Děti ovlivněné těmito nežádoucími jevy, mají ve svém dalším životě velké problémy a jejich chování, postoje a životní styl v dalších životních etapách, zejména pak v období dospívání, mohou být pro společnost závadné. Cílem práce bylo zjistit dopady týrání, zneužívání a zanedbávání v dětství u dívek umístěných do Výchovného ústavu v Jindřichově Hradci. Druhým cílem práce bylo zjistit, jaké subjektivní potřeby mají dívky se syndromem CAN, které byly na základě rozhodnutí soudu umístěny do Výchovného ústavu v Jindřichově Hradci. Ve výzkumu dané problematiky byla použita strategie kvalitativního výzkumu v designu zakotvené teorie. Metoda sběru dat je dotazování, technika polostrukturovaného rozhovoru. Jako metodu zpracovaných dat jsem zvolila kvalitativní obsahovou analýzu. Výzkumný soubor tvořilo 10 dívek umístěných ve Výchovném ústavu v Jindřichově Hradci, u kterých bylo prokázáno týrání, zneužívání a zanedbávání v dětství. Výsledky výzkumu ukazují, že vybrané dívky, které byly v dětství zneužívány, trpí depresemi, strachem, úzkostmi a studem. Častá je nedůvěra v sebe i v okolí, nízké sebevědomí. Jako další časté následky syndromu CAN v dětství v řízených rozhovorech dívky uváděly experimenty s návykovými látkami, agresi a autoagresi. Nejčastěji uváděné aktuální subjektivní potřeby dívek byly: potřeba rodiny, partnera, svobody, ale i naopak potřeba nepřetržité pozornosti jiné osoby. Dle výzkumu mají dívky neuspokojenou potřebu harmonie, porozumění a lásky. Výsledky výzkumu je možné využít při sestavování individuálního plánu péče o dívky umístěné do Výchovného ústavu v Jindřichově Hradci. Práce může být také inspirací v práci s vývojově traumatizovanými dětmi a mládeží pro speciální pedagogy a další odborné zaměstnance ostatních ústavních zařízeních v České republice.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 54 záznamů.   začátekpředchozí35 - 44další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.