Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Zakladatelky českých špitálů 13. století Svatá Anežka a svatá Zdislava - jejich život a dílo
LEITGEBOVÁ, Zdeňka
Cílem této diplomové práce je popsat život a dílo svaté Zdislavy a svaté Anežky České. V první části jsou zachyceny životopisy obou světic, jejich životní povolání, charitativní a zakladatelské činnost, jejich životní díla. Druhá část práce porovnává rozdíly mezi sv. Zdislavou a sv. Anežkou Českou a naopak zmiňuje jejich společné rysy, dále vyjmenovávám motivaci a zdroj síly sv. Zdislavy i sv. Anežky České k jejich zakladatelské a charitativní činnosti. V závěru práce se věnuji odkazu a aktuálnosti tématu manželství a řeholního života v současnosti.
Psychosociální důsledky týrání, zneužívání a zanedbávání v dětství
LEITGEBOVÁ, Zdeňka
Bakalářská práce se zaměřuje na psychosociální důsledky nedostačující nebo závadné péče o dítě, kdy je dítě nepřiměřeně tvrdě fyzicky trestáno, sexuálně zneužíváno anebo mu nebyly poskytovány dostatečné projevy lásky a přijetí. Děti ovlivněné těmito nežádoucími jevy, mají ve svém dalším životě velké problémy a jejich chování, postoje a životní styl v dalších životních etapách, zejména pak v období dospívání, mohou být pro společnost závadné. Cílem práce bylo zjistit dopady týrání, zneužívání a zanedbávání v dětství u dívek umístěných do Výchovného ústavu v Jindřichově Hradci. Druhým cílem práce bylo zjistit, jaké subjektivní potřeby mají dívky se syndromem CAN, které byly na základě rozhodnutí soudu umístěny do Výchovného ústavu v Jindřichově Hradci. Ve výzkumu dané problematiky byla použita strategie kvalitativního výzkumu v designu zakotvené teorie. Metoda sběru dat je dotazování, technika polostrukturovaného rozhovoru. Jako metodu zpracovaných dat jsem zvolila kvalitativní obsahovou analýzu. Výzkumný soubor tvořilo 10 dívek umístěných ve Výchovném ústavu v Jindřichově Hradci, u kterých bylo prokázáno týrání, zneužívání a zanedbávání v dětství. Výsledky výzkumu ukazují, že vybrané dívky, které byly v dětství zneužívány, trpí depresemi, strachem, úzkostmi a studem. Častá je nedůvěra v sebe i v okolí, nízké sebevědomí. Jako další časté následky syndromu CAN v dětství v řízených rozhovorech dívky uváděly experimenty s návykovými látkami, agresi a autoagresi. Nejčastěji uváděné aktuální subjektivní potřeby dívek byly: potřeba rodiny, partnera, svobody, ale i naopak potřeba nepřetržité pozornosti jiné osoby. Dle výzkumu mají dívky neuspokojenou potřebu harmonie, porozumění a lásky. Výsledky výzkumu je možné využít při sestavování individuálního plánu péče o dívky umístěné do Výchovného ústavu v Jindřichově Hradci. Práce může být také inspirací v práci s vývojově traumatizovanými dětmi a mládeží pro speciální pedagogy a další odborné zaměstnance ostatních ústavních zařízeních v České republice.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.