Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 65 záznamů.  začátekpředchozí35 - 44dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Digitální vyprávění s důrazem na interaktivní narativ
Connelly Kohutová, Radka ; Kraus, Jiří (vedoucí práce) ; Štoll, Martin (oponent) ; Sládek, Ondřej (oponent)
Nová média se stala neodmyslitelnou součástí našich každodenních životů. Mimo jiné jsou také platformou pro digitální umění. V rámci něj se čtenáři mohou setkávat s tzv. elektronickou literaturou jako s rozvíjející se kulturní formou, umožňující do určité míry interferenci médií a žánrů. Elektronickou literaturu je předně nutno důsledně rámcově odlišit od elektronických knih, jako pouhé konverze klasických, analogových děl do digitální podoby. Vymezení této specifické oblasti literatury, její reflexi, včetně historického ukotvení, se tato dizertační práce věnuje. Práce je nutně založena interdisciplinárně. Čerpá z konceptů literární vědy, nicméně elektronickou literaturu nelze nahlížet výhradně skrze její paradigmata, neboť tradiční definiční rámce a koncepty nelze v tomto smyslu bezezbytku uplatnit v prostředí nových médií. Důraz je dále kladen na poznatky mediálních studií, resp. studií nových médií. Práce se současně zabývá specifickou formou narativu, tzv. interaktivním narativem, který nenalézáme výhradně v dílech elektronické literatury, ale i ta mu poskytla široké pole působnosti. Závěrečná část prezentuje výsledky autorčina výzkumného šetření zaměřeného na čtenářskou recepci vybraných děl elektronické literatury s interaktivním narativem, čtenářského prožitku a očekávání v generaci tzv....
Postava novináře v dánském seriálu Vláda
Krištofíková, Klára ; Štoll, Martin (vedoucí práce) ; Novotný, David Jan (oponent)
v českém jazyce Diplomová práce Postava novináře v dánském seriálu Vláda si klade za cíl analyzovat roli a vývoj charakteru postavy novináře z hlediska jeho profesního života. Zároveň je cílem práce vytvořit typologii situací, do kterých se novinář seriálu nejčastěji dostává. Práce se věnuje mýtům a stereotypizacím, které obestírají profesi novináře a zjišťuje, jak se tyto stereotypy projevují v audiovizuálním díle. Základem analýzy a přístupu k narativu je kniha Narativ jako virtuální realita: imerze a interaktivita v literatuře a elektronických médiích od Marie-Laure Ryan. Ta bere narativ jako mentální obraz nebo konstrukt, který se skládá ze světa obývaného bytostmi, které svým jednáním tento svět mění. Pro vytvoření typologie situací práce vychází z diagramů vztahů a událostí mezi postavami. Tyto diagramy jsou vytvořeny ve vizualizačním programu, který umožňuje zpřehlednění vztahů mezi jednotlivými subjekty, zvýraznění situací, které se v sériích opakují a postav, které jsou v centru dění. Následně také umožňuje efektivnější obsahovou analýzu díky celkovému pohledu na jednotlivé série a jejich systematickému a úplnému popisu.
James Joyce and the science of mind - the approach of Cognitive Narratology to Dubliners
ZELENÁ, Lenka
Tato bakalářská práce se zabývá knihou Dubliners irského spisovatele Jamese Joyce a jejím vztahem k vědní disciplíně zvané Kognitivní naratologie. Cílem práce je analyzovat a následně interpretovat vybrané povídky právě ve vztahu k zmíněnému termínu. První část práce uvádí čtenáře do života Jamese Joyce a k jeho knize a následně vymezuje jednotlivé aspekty Kognitivní naratologie, které slouží jako základní pomůcka k analýze a především k interpretaci. Druhá část pak přináší samotné pojednání o struktuře narativu ve vybraných povídkách ("The Sisters", "Araby", "Eveline", "After the Race", "A Little Cloud", "A Painful Case", "Grace", "The Dead"). Mimo analýzy povídek z hlediska času, prostředí, úhlu pohledu a dalších aspektů, se práce věnuje především vztahem mezi autorem, postavami, a čtenářem. Závěrem je shrnuta práce s metodologií.
Gramatikalizační potenciál anaforické funkce lexému ten v mluvených narativech
Zíková, Magdalena ; Friedová, Mirjam (vedoucí práce) ; Nedolužko, Anna (oponent) ; Berger, Tilman (oponent)
7 Abstrakt Předkládaná disertační práce se věnuje užití referenčních prostředků v mluveném narativním diskursu s převahou anaforického odkazování. Zvláštní pozornost patří konkurenci dvou forem: lexikálních frází s lexémem ten (ten-frází) a lexikálních frází bez lexému ten (N-frází) při opakovaných zmínkách. Prvořadým cílem práce je (i) identifikovat faktory, které mluvčí vedou k volbě ten-fráze oproti N-frázi za co možná nejsrovnatelnějších podmínek, a (ii) prozkoumat možnosti gramatikalizace výrazu ten z anaforického užití. Teoretické a metodologické zázemí práce představuje zejména koncepce diskursní anafory a teorie gramatikalizace. Distribuci referenčních prostředků sleduji ve vztahu k sadě parametrů, které odrážejí konceptuální (životnost referentu), gramatické (syntaktickou funkci, typ klauze ad.), a především diskursní charakteristiky referenčních prostředků (informační status fráze v rámci klauze, aktivaci a persistenci referentů ad.). Srovnání je vedeno systematicky, parametr po parametru, v ohledu kvantitativním (rozvržení jednotlivých forem do tříd podle hodnot každého z parametrů) i kvalitativním (analýza jednotlivých dokladů z hlediska signalizovaných pragmatických významů). Materiál tvoří korpus 45 mluvených monologických narativů v podání 15 mluvčích, sestávající z převyprávěných verzí 3...
Jak se stávám učitelem? Hledání profesní identity
Králíková, Tereza ; Novotná, Magdalena (vedoucí práce) ; Fulková, Marie (oponent)
Jak se stávám učitelem? Hledání profesní identity Spočívá rodící se profesní identita studentů učitelství PedF UK a Detroit Teachers Program na podobných základech? Jak se cítí jako začínající učitelé? Do jaké míry je ovlivňuje místo a sociální situace, v níž studenti žijí a studují? Je diskurz, který používají obě strany, podobný nebo odlišný? Srovnání souvisejících narativů, konceptů a metafor umožní vhled do života začínajících učitelů. Jaká úloha se přisuzuje uměleckým předmětům v kurikulu veřejného vzdělávání učitelů v obou zemích? Pomocí hybridního výzkumu prozkoumám tyto jevy na základě analýzy a reflexe videí vzniklých v projektu How I am becoming a teacher, kurikulárních dokumentů, příslušných studijních programů a souvisejících textů Klíčová slova Výtvarná výchova, fotografie, vizuální esej, profesní identita, vzdělávání učitelů, reflektivní přístup, město, škola, fakulta, artografie.
Migrační krize a nacionalismus
Kreisinger, Jonáš ; Lupač, Petr (vedoucí práce) ; Mazák, Jaromír (oponent)
Cílem této práce bylo zmapovat mediální diskurs týkající se migrační krize z hlediska nacionalismu. Nacionalismus je v práci chápán jako ideologie. Nacionalismus se však projevuje také jako národní identita. Ideologie je konceptualizována v práci podle Althussera. Ve výzkumu byla použitou metodou diskursivní analýza. Byla analyzována data ze začátku září 2015 ze tří médií - Blesk, MF Dnes a Právo. Výzkum ukázal, že nacionalismus je důležitou součástí pro definici toho, co je nazýváno migrační krizí. Nacionalismus se v tomto diskursu projevuje jednak ve vnímání uprchlíků samotných, dále v rozdílných národních identitách, které reprezentují různé názory na migrační krizi a také ve vztahu k mezinárodní koordinaci řešení migrační krize - v tomto případě Evropské Unii. Migrační krize představuje krizi pro národ. Jedná se o způsob, kterým se nacionalismus reprodukuje jako ideologie.
Kategorizace "vzbouřenců" z období Korjŏ na příkladech životopisů kroniky Korjŏsa
Vojtíšková, Markéta ; Glomb, Vladimír (vedoucí práce) ; Löwensteinová, Miriam (oponent)
(česky) Politické a společenské podmínky období Korjŏ daly vzniku fenoménu tzv. vzbouřenců. Oficiální kronika Korjŏsa zaznamenala jejich případy v třiceti osmi životopisech, které měly sloužit jako výstraha budoucím generacím. Jaké modely rebelů a typy vzpour podle této kroniky existovaly a jaké byly příčiny revolt?

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 65 záznamů.   začátekpředchozí35 - 44dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.