Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 34,026 záznamů.  začátekpředchozí34017 - 34026  přejít na záznam: Hledání trvalo 1.94 vteřin. 

Změny ve vízové politice ČR po vstupu do Schengenského prostoru
Bubnová, Kristýna ; Šlosarčík, Ivo (vedoucí práce) ; Handl, Vladimír (oponent)
Cílem bakalářské práce s názvem Změny ve vízové politice ČR po vstupu do schengenského prostoru, je přiblížení a shrnutí změn, které v oblasti vízové politiky České republiky po vstupu do Schengenu nastaly. Zároveň bude přiblíženo, jak se tyto změny dotkly občanů třetích zemí cestujících do České republiky na základě víza či bezvízového styku a do jaké míry přijetí schengenských acguis ovlivnilo jejich pobyt na českém území. Práce se věnuje především krátkodobým pobytům. Pravidla pro dlouhodobé pobyty zůstaly v kompetenci jednotlivých států a nejsou tudíž v rámci EU harmonizovány. Je však nutné dodat, že přijetím schengenských acguis se pro držitele dlouhodobých víz a držitele povolení k pobytu upravily možnosti cestování po schengenském prostoru. V úvodu práce jsou představeny pravidla, které schengenské státy v rámci společné vízové politiky uplatňují. Následně se již práce zabývá implementací schengenských standartu do české vízové politiky a jak jejich přijetí vydávání víz ovlivnilo. V závěru jsou prostřednictvím případových studií představeny dopady vstupu ČR do Schengenu na konkrétních případech. Jako stát s vízovou povinností je uvedena Ukrajina, jako stát s bezvízovým stykem USA.

Trestněprávní ochrana i odpovědnost úředních osob
Kostelanský, Ludvík ; Vokoun, Rudolf (vedoucí práce) ; Šámal, Pavel (oponent)
Trestněprávní ochrana a odpovědnost úředních osob Tématem této diplomové práce je trestněprávní ochrana a odpovědnost úředních osob. Vzhledem k tomu, že od 1.1.2010 je v účinnosti nový trestní zákoník, klade si tato práce za cíl jednak komplexně rozebrat novou úpravu předmětné problematiky a jednat učinit srovnání této nové úpravy s úpravou ochrany a odpovědnosti veřejných činitelů, která byla obsažena v předešlém trestním zákoně. Důvody, které mě vedly k výběru tohoto tématu jsou v prvé řadě můj všeobecný zájem o trestní právo a dále také vědomí, že zejména v definici úřední osoby došlo ke zřejmému posunu oproti starší definici veřejného činitele a tato skutečnost si nepochybně zasluhuje pozornost a patřičný rozbor. Diplomová práce je rozdělena do pěti kapitol, jejichž celek by měl podat komplexní obraz trestněprávní ochrany a odpovědnosti úředních osob. První kapitola se zabývá historickými souvislostmi trestněprávní ochrany a odpovědnosti úředních osob na našem území, poukazuje na hlavní mezníky vývoje a pokouší se o jejich srovnání se současnou úpravou. Druhá kapitola se soustřeďuje na rozbor definice úřední osoby současného trestního zákoníku a na její srovnání s definicí veřejného činitele předešlého trestního zákona. V této kapitole je tedy obsaženo jádro celé diplomové práce, neboť bez pochopení...

Činnost lezeckých skupin v rámci Integrovaného záchranného systému Jihočeské kraje
TOMÁŠEK, Zdeněk
Tato bakalářská práce pojednává o činnosti, organizaci a výcviku lezeckých skupin a družstva Hasičského záchranného sboru Jihočeského kraje, lezecké skupiny Zdravotnické záchranné služby Jihočeského kraje a lezcích zásahové jednotky Policie ČR - Krajského ředitelství Jihočeského kraje, jakožto základních složek integrovaného záchranného systému. Je zde popsán jejich současný stav vycvičenosti a vybavení a podmínky jejich součinnosti a spolupráce v rámci zásahu složek integrovaného záchranného systému při mimořádné události, jako je záchrana z výšky nebo z hloubky pomocí lanové techniky. V bakalářské práci je rovněž popsána organizace pravidelných služeb a výcviků lezců s lanovou záchrannou technikou a jejich rozmístnění na území Jihočeského kraje, uváděny jsou i konkrétní počty lezců a jejich rozdělení. V závěru této práce jsou popsána některá místa na území Jihočeského kraje, která jsou typická z hlediska rizika a nebezpečí pádu z výšky nebo pádu do loubky. V návaznosti na tato vytipovaná místa jsou pak navrhována opatření pro odstranění rizikového stavu nebo zmírnění nebezpečí v daných místech. Dále jsou uvedeny také základní modelové příklady záchrany, které jsou pravidelně nacvičované v rámci metodických školení a výcviků lezců integrovaného záchranného systému. U jednotlivých příkladů je upozorněno na rizika a výhody a nevýhody, se kterými se na těchto specifických místech mohou záchranáři setkat.

Činnost orgánů státu a orgánů územních samosprávných celků při přípravě na řešení mimořádných událostí
HRUŠKA, Jaroslav
V České republice jsou stanoveny v příslušných právních předpisech věcně příslušným orgánům působnosti a pravomoci na úseku bezpečnosti státu nejen v oblasti přípravy na mimořádné události, ale také při jejich řešení. V této bakalářské práci se zabývám rozborem současného bezpečnostního systému České republiky a právního rámce upravujícího zejména přípravu orgánů státu a orgánů územních samosprávných celků, tj. jak obcí tak krajů, na řešení mimořádných událostí tak, abych prověřil, zda je současný právní rámec upravující řešenou problematiku, ale také personální a materiálové zabezpečení přípravy dostačující pro zajištění plnění základních úkolů státu na úseku jeho bezpečnosti. V jednotlivých článcích bakalářské práce analyzuji dostupné zákony a dokumenty související s bezpečnostním systémem České republiky a provádím nejdříve analýzu bezpečnostního systému ČR s poukázáním na jeho legislativní vývoj s uvedením přehledu příslušných právních norem. Pro ujasnění problematiky se zabývám také identifikací bezpečnostních rizik, která mohou vést ke vzniku mimořádných událostí a charakterizuji nejen mimořádnou událost, ale také jednotlivé skupiny rizik. Na základě těchto specifikací se ve své práci věnuji vymezení působností a pravomocí jednotlivým orgánům státu v celém systému, zejména při přípravě na řešení mimořádných událostí a poté obdobně vymezení působností a pravomocí jednotlivým orgánům územních samosprávných celků. Na základě provedených analýz ve své práci zmiňuji problémy, které se vyskytují v řešené problematice zejména při praktickém uplatnění jednotlivých právních norem. Pro zabezpečení jednotného postupu při přípravě na řešení mimořádných událostí je nutné sjednotit a upřesnit ve stávající legislativě zejména pojmy, doplnit kompetence a odpovědnosti některým prvkům bezpečnostního systému ČR, zejména obcím s rozšířenou působností a dořešit nejednotnou územní působnost některých spolupůsobících složek integrovaného záchranného systému.

Regionální rozdělení podpory z Operačního programu Rozvoj lidských zdrojů
Kozák, Radek ; Perlín, Radim (vedoucí práce) ; Říha, Ivo (oponent)
V souvislosti s vyspelostí a konkurenceschopností jednotlivých regionu i státu se v soucasnosti velmi casto uvádí pojem lidské zdroje a jejich rozvoj. Vstup Ceské republiky do Evropské unie umožnil k rozvoji lidských zdroju využívat podpory z Evropského sociálního fondu (ESF). Cílem diplomové práce je doložit, jak je rozdelována podpora z ESF na rozvoj lidských zdroju prostrednictvím Operacního programu Rozvoj lidských zdroju (OP RLZ) mezi regiony Ceské republiky a jestli je tato podpora rozdelována relevantne vzhledem ke kvalite lidských zdroju v jednotlivých regionech. Data pro analýzu rozdelení podpory pocházejí z centrálního Monitorovacího systému strukturálních fondu. Výsledkem práce je regionální vzorec rozdelení podpory v rámci grantových projektu OP RLZ. Z výsledku srovnání územní analýzy rozdelení podpory a územní analýzy kvality lidských zdroju vyplynulo, že podpora na rozvoj lidských zdroju z ESF v Ceské republice vetšinou nesmeruje u grantových projektu OP RLZ do regionu s nejnižší úrovní lidských zdroju. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Regenerace panelových sídlišť
Lácha, Ondřej ; Toth, Petr (vedoucí práce) ; Jandová, Hana (oponent)
Cílem práce je nalézt odpověď na to, jakým způsobem se dají vyčíslit nároky na regeneraci vybraného panelového sídliště a nějakým způsobem samotný proces naplánovat. Je potřeba takové náročné investiční aktivity plánovat, resp. etapizovat, protože disponibilní zdroje jsou omezené. Na panelových sídlištích můžeme pozorovat celou řadu nedostatků (např. nedostatečné řešení dopravy v klidu, nevyhovující kapacity ve školství atd.). Oddalování regenerace může znamenat nejen vyšší finanční nároky, ale také sociální, technické a ekologické problémy, a proto je nutné řešit tyto nedostatky co možná nejdříve. Na základě komparace již regenerovaného území a standardů technické a občanské vybavenosti budou definovány standardy bydlení pro vybrané panelové sídliště. Dále bude následovat porovnání analýzy současného stavu daného sídliště s těmito standardy bydlení. Výsledkem tohoto porovnání bude vymezení požadavků a stanovení nároků na regeneraci daného území.

Rasistické zákonodárství nacistického Německa
Vernerová, Denisa ; Seltenreich, Radim (vedoucí práce) ; Horák, Záboj (oponent)
Shrnutí Diplomová práce je členěna do devíti samostatných kapitol. V první kapitole jsem se zaměřila na důsledky první světové války. Krátce po utichnutí bojů se ve Francii sešli zástupci zúčastněných mocností s cílem stanovit odpovědnost za rozpoutání celosvětového konfliktu. Versailleskou mírovou smlouvou byly Německu uloženy vysoké finanční reparace, redukce armády a v neposlední řadě odejmutí části území. Ve druhé a třetí kapitole se věnuji poválečnému vývoji na území Německa. Po skončení války se z Německa stala republika, a to republika demokratická. Výmarská republika měla dokonce jednu z nejdemokratičtějších ústav v Evropě. Republika se od svého vzniku potýkala s těžko překonatelnými obtížemi vnitropolitickými, hospodářskými a později i finančními. A tak není divu, že demokracií zklamaní občané slyšeli na libozvučná hesla nacionálních socialistů o vymýcení nezaměstnanosti a zlepšení životní úrovně pro všechny. Pro lepší orientaci v textu jsem z hlediska přijímání antisemitských opatření rozdělila éru Hitlerova Německa do tří období. V prvním z nich se nacisté zaměřili především na vylučování Židů (s jistými výjimkami) z určitých povolání a jejich odsun na okraj společnosti. Po roce 1935 se situace zdánlivě uklidnila, když tempo přijímání diskriminačních předpisů na krátkou dobu zvolnilo. Rok 1938 a...

Evropská unie a izraelsko-palestinský konflikt
Srnka, Vojtěch ; Dubský, Zbyněk (vedoucí práce) ; Veselý, Zdeněk (oponent)
Izraelská okupace palestinských území příští rok oslaví své padesátileté výročí. Evropská unie, nejvýznamnější obchodní partner Izraele a zároveň největší dárce humanitární pomoci Palestině, dlouho víceméně nečinně přihlížela neustálému prohlubování okupace a oddalování jejího konce v podobě výstavby izraelských osad a postupnému rozdělení palestinského území na Pásmo Gazy ovládané radikálním Hamásem a Západní břeh. Až na podzim roku 2015 se odhodlala učinit první restriktivní krok vůči izraelskému postupu v podobě zavedení jasných pravidel označování zboží z těchto izraelských osad. Dostalo se jí však velmi tvrdé reakce jak ze strany izraelské vlády, tak především ze strany některých členských zemí EU. Tato práce se tedy soustředí na posouzení legitimity unijního kroku a zároveň toho, proč částečný neúspěch v podobě negativní reakce členských států přišel.

Přístupy podnikatelů k delegování jako podmínce růstu firmy
Říhová, Monika ; Lukeš, Martin (vedoucí práce) ; Procházka, David Anthony (oponent)
Diplomová práce se zabývá delegováním práce v malých, rychle rostoucích firmách. Hlavním cílem práce je zjistit, jaké přístupy k delegování uplatňují podnikatelé v růstové fázi podniku. V teoretické části jsou popsány relevantní teoretické koncepty, jako je růst podniku, lidské zdroje ve firmě, analýza času práce podnikatele a delegování práce. Jsou zde prezentovány výsledky realizovaných zahraničních výzkumů, které slouží jako východisko pro vlastní šetření. V metodické části jsou specifikovány použité metody a postup kvalitativního výzkumu, kritéria výběru vzorku respondentů a následně postup analýzy dat. Empirická část zkoumá vzorek 12 podnikatelů a prezentuje výsledky šetření. Zahrnuty jsou i názory 97 podřízených jednotlivých podnikatelů. Výsledky výzkumu ukazují, že podnikatelé přistupují k delegování nesystematicky a často nevyužívají potenciál této manažerské techniky, i když by to vedlo k prospěchu dalšího rozvoje firmy.

Globální ekonomický výhled - březen 2017
Česká národní banka
Březnové vydání měsíčníku Globální ekonomický výhled přináší pravidelný přehled aktuálního i očekávaného vývoje ve vybraných teritoriích se zaměřením na hlavní ekonomické veličiny: inflaci, růst HDP, předstihové ukazatele, úrokové sazby, měnové kurzy a ceny komodit. V tomto čísle je naše pozornost dále analyticky zaostřena na zkoumání velikosti reakčního prostoru měnové a fiskální politiky v zemích OECD. V článku je ukázáno, že ve střednědobém horizontu jsou očekávány nominální úrokové sazby stále na velmi nízkých úrovních, což neodpovídá procesu uzavírání mezer výstupu a mírám inflace v blízkosti 2% úrovně a tím stěžuje návrat k provádění měnové politiky konvenční, tedy úrokovou cestou. Dále je zde připomenuto, že návrat ke kladným reálným úrokovým sazbám bude ztížen i předlužeností řady zemí OECD, kdy viditelné zvýšení hladiny úrokových sazeb by mohlo zvýšit riziko insolvence několika zemí eurozóny, a tím vyvolat obávaný dominový efekt.
Plný text: Stáhnout plný textPDF; Stáhnout plný textPDF